Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarkastatteko lastenne kavereiden perhetaustat?

Vierailija
28.01.2023 |

Itse katson, koska seura tekee helposti kaltaisekseen. Kannattaa ohjata oikeanlaiseen porukkaan jo ala-asteiässä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatteko lastenne leikkiä vuokratalon lasten kanssa?

Vierailija
2/34 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut. Meillä on teinillä paljon eronneiden lapsia kavereina. Itse ollaan ydinperhe, ei haittaa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa se olisi.

Lapsen kavereista toinen osoittautui kleptomaaaniksi. Toisen isä kuului rikollisjärjestöön.

Vierailija
4/34 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, töissä näen helposti useasta eri rekisteristä tiedot. Vaimo taas näkee sotepuolen tiedot, joten melko kattavan kuvan saamme tarvittaessa.

Vierailija
5/34 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annatteko lastenne leikkiä vuokratalon lasten kanssa?

Lapseni kasvoivat vuokratalossa. Olivat koulussa parempia kuin jotkut vireisen luksusalueen lapset. Yksi lapseni on maisteri , kaksi Di. Heitä kyllä jotkut perheet ylenkatsoivat koulussa.

Vierailija
6/34 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sen verran, ettei perheessä ole näitä surullisen kuuluisia tappajakoiria. Sellaisessa paikassa lapseni eivät kyläile.

Vierailija
7/34 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaan naamarin värin.

Vierailija
8/34 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. - Ei ole minun tehtäväni tuomita ja halveksia suhtautua leimaavasti lapseni kavereita. - Harva laosi on voinut valita sen missä on syntynyt saati omat vanhempansa. Mutta asianmukaista käytöstä odotan. - Ja ilmenee ongelmia niin tarvittaessa puutun.

Vierailija
9/34 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko40 kirjoitti:

Tottakai, töissä näen helposti useasta eri rekisteristä tiedot. Vaimo taas näkee sotepuolen tiedot, joten melko kattavan kuvan saamme tarvittaessa.

Saattekos ne niitä katsella?

Tottakai pitää olla tarkkoja, parempi se on raha kuin äly.

Vierailija
10/34 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun lukeminen tekee, jotenkin surulliseksi.

Vierailija
11/34 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lapsi voi perheelleen mitään. Pitää katsoa onko lapsi jo itse sellainen jonka seura ei ole haitallista oman lapsen kehitykselle.  Kiusaava, vilpillinen, aggressiivinen.  Lapsi voi saada myös parempia virikkeitä jos saa olla tekemisissä normaalimman kanssa. 

Vierailija
12/34 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se tausta sulle kertoo ? Työskentelen itse lastensuojelussa ja siellä on asiakkaana hyvinkin erilaisista taustoista olevia perheitä

Pidä kiinni siitä, että teillä noudatetaan sun perheen sääntöjä ja ollaan kunnolla

Vierailija
13/34 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te niitä taustoja selvitätte? Pienemmät lapset olen aina saattanut ensimmäisiä kertoja kylään että näen minkälaiseen paikkaan menevät ja purkinyt vaihtamaan muutaman sanan ja puhelinnumeroakin vanhempien kanssa. Pääasiassa samat kaverit on onneksi olleet jo pienestä asti, joten tulleet jo päiväkodissa ja alakoulussa tutuksi. Yleensä ehdotan että pyytävät kaverit meille. En päästä lapsia yökylään mihinkään.

Vierailija
14/34 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tausta sulle kertoo ? Työskentelen itse lastensuojelussa ja siellä on asiakkaana hyvinkin erilaisista taustoista olevia perheitä

Pidä kiinni siitä, että teillä noudatetaan sun perheen sääntöjä ja ollaan kunnolla

Onhan taustalla merkitystä. Esim onko varaa samanlaisiin harrastuksiin, reissuihin yms.

Vierailija
15/34 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs tarkastatte? Jos ylipäätään tiedätte, kenen kanssa lapsenne kavereeraa.

Vierailija
16/34 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan taustalla merkitystä. Esim onko varaa samanlaisiin harrastuksiin, reissuihin yms.

varmasti jos tarkoitus on kasvattaa lapset materialismiin. Onko se sitten hyvä asia, se on eri juttu

Vierailija
17/34 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan. Oman kokemukseni mukaan nykylapsissa on paljon huonokäytöksisiä myös niissä "paremmissa perheissä". Enkä nyt puhu mistään ruokatavoista tai kiitoksen unohtumisista vaan muiden haukkumisesta, tottelemattomuudesta ja uhmaamisesta. Ja se kaverin käytös tietysti vaikuttaa paljon siihen, kenen seuraan lasta rohkaisen. Kivasti käyttäytyviä kavereita on lapsellani sitten hyvin eri sosiaaliluokista ja perhetaustoista. Yksi sellainen on, jonka luokse en valitettavasti omaa lasta päästä (vanhemmat mm. tupakoi sisällä), mutta tämäkin kaveri on aina tervetullut meille.

Vierailija
18/34 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien yhteenlasketut tulot pitää olla vähintään 100000 euroa vuodessa.

Vierailija
19/34 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaikka kaikkien lapsista en niin tykkääkkään. Ei vanhempien asia ole sörkkiä kaverisuhteita. Tuskin aikuisetkaan haluaisi, että omat vanhemmat valitsee omat kaverini.

Vierailija
20/34 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe on onnellinen ja toimiva perhe, missä vanhemmat on hyvissä väleissä ja lasten yhteishuoltajuus sujuu hyvin.

Siskoni puolestaan vaali ihanaa ydinperhettään, joka kaikinpuolin vaikutti täydelliseltä. Taustalla tosin koko perhe eli siskon huumeriippuvuuden, vieroitusten, korvaushoidon ja repsahduksenpelon mukaan. Teatteri loppui kun sisko kuoli yliannostukseen.

Kaikki ei aina ole sitä miltä ensikatsauksella näyttää.