Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko siinä jotain pahaa, jos kysyy jonon kaikilta asiakkailta luvan maksaa pienen ostoksen ensin?

Vierailija
22.12.2016 |

Olin siis jonossa jossa minun edellä oll kolme asiakasta, joista kaikilla oli kärry tai kori täynnä ostoksia. Minulla oli vain yksi ostos ja käteistä rahaa valmiina kädessä. Pyysin kerrallaan jokaiselta asiakkaalta saanko maksaa ensin kun minulla oll kiire bussiin jolla menin töihin.
Kaikki päästivät minut ensin ja kiittelin heitä moneen kertaan.
Kun tulin kassan kohdalle, hän katsoi minua kuin olisin käyttäytynyt tökerösti ja pyöritteli silmiään. Olin kuitenkin ystävällinen hänelle niin kuin olen aina ollut.

Teinkö tässä jotain väärää?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa kieltämään, jos ette halua että joku tekee jotain. Ketjuun vastaajien ongelmana tuntuu nyt olevan ettei uskalleta ilmaista omaa tahtoa. Siksi moititaan ap:ta, jonka ainoa synti on, että kysyi kohteliaasti voiko mennä ohi. Jos itsellä on vielä harjoiteltavaa oman tahdon ilmaisussa, ei sitä auta, että syyttää kysyjää.

Eikä ne alapeukut muuta tätä asiaa mitenkään. Joskus ongelma vaan on itsessä eikä toisessa.

On kohteliasta suostua. Ellei ole mitään syytä olla epäkohtelias, miksi pitäisi kieltäytyä? Etuilija on epäkohtelias. En halua maksaa takaisin epäkohteliaisuutta toisella epäkohteliaisuudella. Kieltäytyminen ei ole neutraali teko. Se on epäkohteliasta, vaikka se olisikin oman tahdon ilmaisu. Siksi en ilmaise tuollaisessa tilanteessa omaa tahtoani, vaikka laki sen salliikin.

Vierailija
62/64 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

et. minä olen pyytänyt lupaa mennä ohi yhden hedelmän kanssa, kun lapset (esiteinejä :D) odottivat autossa.

samalla tapaa itse lasken kyllä ohi, jos itsellä kori täynnä tavaraa ja toisella  vain esim. vessanpaperia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa kieltämään, jos ette halua että joku tekee jotain. Ketjuun vastaajien ongelmana tuntuu nyt olevan ettei uskalleta ilmaista omaa tahtoa. Siksi moititaan ap:ta, jonka ainoa synti on, että kysyi kohteliaasti voiko mennä ohi. Jos itsellä on vielä harjoiteltavaa oman tahdon ilmaisussa, ei sitä auta, että syyttää kysyjää.

Eikä ne alapeukut muuta tätä asiaa mitenkään. Joskus ongelma vaan on itsessä eikä toisessa.

On kohteliasta suostua. Ellei ole mitään syytä olla epäkohtelias, miksi pitäisi kieltäytyä? Etuilija on epäkohtelias. En halua maksaa takaisin epäkohteliaisuutta toisella epäkohteliaisuudella. Kieltäytyminen ei ole neutraali teko. Se on epäkohteliasta, vaikka se olisikin oman tahdon ilmaisu. Siksi en ilmaise tuollaisessa tilanteessa omaa tahtoani, vaikka laki sen salliikin.

Tuo kuvitelma epäkohteliaisuudesta on sinun omaa uskotteluasi. Jos on sosiaalisia taitoja, voi ihan hyvin kohteliaasti todeta että ei valitettavasti käy, itselläkin on vähän kiire, ja hymyillä ystävällisesti. Kaikki hyvin: hän kysyi, sinä vastasit. Hän ei sillä kertaa saanut mitä toivoi, mutta hänellä oli täysi oikeus asiaa tiedustella, eikä se ollut epäkohteliasta. Onko tämä tosiaan näin vaikeaa tämä kanssakäyminen mammoille?

Ilmeisesti tämä tuntuu sosiaalisen taitojen äärimmäiseltä testiltä maassa jossa ei meinata uskaltaa poistua bussistakaan jos vieressä istuu joku.

Vierailija
64/64 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ok kysyä jos on kiire, mutta ei ihan vaan siksi että jonottaminen on tylsää. Ja kiireellä en tarkoita sellaista "kun pitäisi ehtiä lakanatkin vaihtaa ja matot tampata tänään" vaan bussi lähtee, pitää ehtiä hakemaan pieni lapsi harrastuksesta tms.