Mikä on tunteilla leikkimistä?
Täytyykö olla jonkinlainen fyysinen kontakti toiseen? Esim. "vahingossa" koskettelu, suutelu ja seksi.
Kommentit (47)
hanska kirjoitti:
Käyttäjä3500 kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Käyttäjä3500 kirjoitti:
En ymmärrä tuollaista ajattelua ollenkaan, etteikö ihminen ole periaatteessa vastuussa kaikkien niiden ihmisten tunteista (ei tietenkään kaikista hänen tunteistaan, mutta niistä, joihin itse liittyy) ihan sen baaripanonkin. Siis voihan sitä tietenkin valita olla olematta, mutta en ymmärrä mitä sillä saavutetaan.
No kysytään näin päin: Ilmeisesti sinusta muut ihmiset ovat vastuussa niistä tunteista, joita sinä koet. Miten se sujuu?
Loukkaannun, jos tunteitani ei ymmärretä. En silti väitä, että loukkaantumiseni on sen toisen vastuulla, mutta en halua olla hänen kanssaan enempää tekemisissä, jos se, mitä mä tunnen eli mun tunteet ei kiinnosta.
Eli ovatko toiset vastuussa sinun tunteistasi, esimerkiksi loukkaantumisesta, vai eivät?
Toisen tunteista vastuussa oleminen on aika eri asia kuin toisen tunteista kiinnostuminen. Minä olen esimerkiksi hyvinkin kiinnostunut siitä, että ystäväni olisivat tyytyväisiä ja kokisivat kanssani miellyttäviä tunteita. En ole kuitenkaan vastuussa siitä, mitä tunteita he kokevat.
Kyllä ne ovat sama asia.
Se ei ole tunteilla leikkimistä jos ei tee mitään. Ei flirttaile, ei koskettele, eikä puhu sen suuntaista. Mulla naisena ei ole koskaan ollu vaikeuksia tehdä aloitetta miehensuuntaan, jos hän mua vakavassa mielessä kiinnostaa. Jos ei kiinnosta, niin sitten ei kiinnosta.
Täällä on ihme jankutusta siitä, pitääkö ihmisen olla vastuussa itseensä liittyvistä tunteista, joita toisen ihmisen pääsdä ehkä on tai ei ole. Jos ollaan kosketeltu tai ihan valehtelemalla valehdeltu, niin tietysti ihmisen pitää ottaa huomioon, että näistä teoista saattaa seurata tunteita. Mutta eihän nyt kenenkään tarvitse kontrolloida täydellisesti kaikkia mikroilmeitään ja pieniä äänenpainojaan, ettei vain pieni epävakaa toisessa ihmisessä, joka ylitulkitsee kaikkea mahdollista ja mahdotonta, kehittele päässään tunteita. Valitettavasti nämä ylitulkitsijat ovat tyypillisesti niitä ihmisiä, jotka käyttävät ilmaisua leikkiä tunteilla, mutta se ei tietenkään tee tyhjäksi sitä, että aina joskus joku manipuloi toisten tunteita tarkoituksella tai vähintään yrittää.
Mä olin juuri tilanteessa jossa nainen käytti hyväkseen tilannetta jossa olin haavoittuvassa asemassa, antoi toiminnallaan ja käytöksellään ymmärtää asioita ja leikki mun tunteilla. Itse hän on ollut nuorempana vastaavassa tilanteessa joten tiesi täysin kuinka haavoittuvassa asemassa ihminen siinä on, ja silti toimi tällä tavalla täysin tietoisesti. Mutta se mistä hän ei ole tietoinen on se, että aion antaa asian unohtua ja odotan. Ja kun hän on kokonaan unohtanut asian, tulen järkyttämään häntä niin pahasti että hän muistaa sen lopun elämäänsä.
Miehen tunteilla leikkimistä on ainakin se että annetaan ymmärtää muttei ymmärretä antaa.
M
Eli ovatko toiset vastuussa sinun tunteistasi, esimerkiksi loukkaantumisesta, vai eivät?
Toisen tunteista vastuussa oleminen on aika eri asia kuin toisen tunteista kiinnostuminen. Minä olen esimerkiksi hyvinkin kiinnostunut siitä, että ystäväni olisivat tyytyväisiä ja kokisivat kanssani miellyttäviä tunteita. En ole kuitenkaan vastuussa siitä, mitä tunteita he kokevat.