Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko liikkeellä flunssaa, joka vie voimat ja kaataa petiin?

Vierailija
21.12.2016 |

Perusflunssainen olo, ei kuumetta (vaikka sellainen olo), ja ihan voimaton fiilis. Tekisi vaan mieli nukkua koko ajan. Nenä tukossa, kurkku kipeä + karheaa yskää. Mitään ei jaksaisi tehdä.

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli just yrjötauti. Itselläni se tuli lievänä, vain jotain lievää mahavaivaa, mutta kesti viitisen päivää..

Heti, kun siitä toipui, heräsin seuraavana aamuna kurkkukipuun. Jokin uusi flunssa tuli heti päälle. Pari päivää nenä vuotanut ja voimat vähissä. Lämpö on ollut 36.0-36.3. Miehellä on ollut lievää kuumetta ja kuulemma joka paikkaan särkee. On myös ollut tosi väsynyt. Lapset onneksi suht virkeitä vielä..

Toivottavasti parannutaan kaikki sairastuneet jouluksi! Onhan tämä tosi inhottavaa, kun juuri pyhiksi nämä taudit tuppaavat tulemaan.

Voi eii. Toivottavasti parannutte jouluksi. Mä oon vähän kateellinen miehelle kun se kuumeili pari pvää ja sit toipu kuntoon.

-ap

Vierailija
42/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei koskaan flunssassa nouse kuume. Pitää olla sitten joku todella vakava tulehdus jossain, että kuume nousee tai sitten ihan influenssa. Muut flunssan oireet kyllä käyn läpi aina samassa järjestyksessa; ensin kaktus kurkussa, sitten nenä menee tukkoon, lopuksi yskittää niin että kylkiluut paukkuu. Mutta ei ikinä kuumetta.

Mulla on noi kaikki nyt. Harvoin mullakaan kuume nousee, mutta sitten kun nousee, niin en jaksa yhtikäs mitään.. nim.nuorempana kuumeisena konttasin vessaan.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä alkoi viikko sitten. En ole ollut kuumeessa varmaan seitsemään vuoteen. 3-4 päivää oli iltaisin/öisin yli 38 astetta kuumetta, todella voimaton olo, henki ei meinannut kulkea, paljon syvää limayskää yms. Tänään sain ensimmäisen kerran nukkua niin pitkään kun nukuin ja heräsin siinä puoli kahden aikoihin. Olen niin väsynyt, että voisin mennä nukkumaan vielä kellon ympäri. Ihan järkyttävän saamaton ja tehoton olo. Tekemistä on tietysti vaikka millä mitalla.

:( Toivottavasti paranet pian! Ota nyt kuitenkin iisisti ja lepäät.

Vierailija
44/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näin (ei kuumetta koko aikana): viime pe kurkkukipu, la nenä tukkoon, su yskiminen alkoi, ma-ke järkky nuha ja yskä. Tänään lääkäriin ja sairaslomaa loppuviikko. Reseptillä yskänlääkettä ja Duactia + apteekista lisää särkylääkettä ja C-vitamiinia oloa helpottamaan. Influenssa-rokotuksen otin reilu kk sitten. Paranemisia kaikille ja hyvää joulua!

Vierailija
45/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä liikkeellä, kuumekin voi estää 10 vuorokautta, että aika höntin olon tekee.

Vierailija
46/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastava kirjoitti:

Mulla näin (ei kuumetta koko aikana): viime pe kurkkukipu, la nenä tukkoon, su yskiminen alkoi, ma-ke järkky nuha ja yskä. Tänään lääkäriin ja sairaslomaa loppuviikko. Reseptillä yskänlääkettä ja Duactia + apteekista lisää särkylääkettä ja C-vitamiinia oloa helpottamaan. Influenssa-rokotuksen otin reilu kk sitten. Paranemisia kaikille ja hyvää joulua!

Paranemisia ja hyvät joulut sullekkin. Täytyy itsekin napata c-vitamiinia.

-ap

Vierailija
47/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oli tuollainen olo viikon verran. Ei tosiaan ole tavallista flunssaa, joka on toki inhottava mutta ei vie tällä tavalla voimia. Mietittiin että voisiko olla influenssaa mutta ollaan kyllä saatu rokotukset...

voi olla influenssaa, pojalla juuri tuollainen tauti ja kokeet otettu ja influenssa A-virus. Oli myös rokotettu.

Vierailija
48/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oli tuollainen olo viikon verran. Ei tosiaan ole tavallista flunssaa, joka on toki inhottava mutta ei vie tällä tavalla voimia. Mietittiin että voisiko olla influenssaa mutta ollaan kyllä saatu rokotukset...

voi olla influenssaa, pojalla juuri tuollainen tauti ja kokeet otettu ja influenssa A-virus. Oli myös rokotettu.

Voiko olla influenssa ilman kuumetta?

-ap

Vierailija
49/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut kans tuollainen jo toista viikkoa. Alkuun kurkkukipu ja vuotava nenä, kuumeinen olo ja järkyttävä väsymys. Nukuin ensimmäiset päivät ja jo keittiössä käyminen sai hien pintaan. Kurkkukipu on mennyt ohi, mutta edelleen tuo kuumeinen olo ja väsymys jatkuu. Kuumetta ei ole ollut koko aikana. Välillä tuntuu, että enköhän mä ole jo terve, mutta liikkeelle lähtiessä on taas kamala hiki ja pyörrytys. Oon siis nyt puolentoista viikon aikana käynyt kahdesti ulkona, kun on ollut pakko raahautua lähikauppaan tekemään ostoksia kaupanhyllyistä tukea pidellen. Onneksi olen lomalla, kun jotenkin olisi vaikea tästä hakea saikkua, mutta pilallehan tää loma on mennyt ihan täysin. Toivottavasti ei enää kauaa kestäis.

Vierailija
50/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut kans tuollainen jo toista viikkoa. Alkuun kurkkukipu ja vuotava nenä, kuumeinen olo ja järkyttävä väsymys. Nukuin ensimmäiset päivät ja jo keittiössä käyminen sai hien pintaan. Kurkkukipu on mennyt ohi, mutta edelleen tuo kuumeinen olo ja väsymys jatkuu. Kuumetta ei ole ollut koko aikana. Välillä tuntuu, että enköhän mä ole jo terve, mutta liikkeelle lähtiessä on taas kamala hiki ja pyörrytys. Oon siis nyt puolentoista viikon aikana käynyt kahdesti ulkona, kun on ollut pakko raahautua lähikauppaan tekemään ostoksia kaupanhyllyistä tukea pidellen. Onneksi olen lomalla, kun jotenkin olisi vaikea tästä hakea saikkua, mutta pilallehan tää loma on mennyt ihan täysin. Toivottavasti ei enää kauaa kestäis.

Ei oo siullakkaan helppoa taudin kanssa. Toivottavasti paranet pian! Tuskanhiki ja pyörrytys iskeny itseenki ko on käyny kahesti kaupassa ja kerran postissa tässä sairastaessa. Ei yhtään mukavaa.

Kumpa parannuttais jouluksi. Ettei ainakaa pahene.

-ap

Vierailija
51/118 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsakin on kuralla :(

Vierailija
52/118 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollane flunssa ollu itellä 3 vuotta.

Vierailija
53/118 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minullakin tuohon flunssaan liittyi yhtenä iltana vatsavaivat. 😡 Nyt seitsemän päivää ensioireista eli kurkkukivuista ja viimeinkin tuntuu siltä että voimat alkavat palata.

Vierailija
54/118 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkeleen laiskiaiset, senkin s..anan työnvieroksujat ja saikuttelijat! Nyt meni vähän pultti, kun pitäisi tämän maan kilpailukykyä parantaa ja toiset vaan mukavuussaikuttaa minkä kerkii - ja vieläpä ääneen kehuskelevat monesko viikko on jo menossa!!!!

En tiedä missä 90-luvulla elätte, mutta ei nykyään flunssa ole työkyvyttömyyden peruste. Ei ainakaan terveyskeskuksesta saa lääkärintodistusta flunssan vuoksi, ainakaan jos kuume on kestänyt alle viikon tai on ajoittaista tai lievää. Työntekijällä on velvollisuus ottaa riittävästi särkylääkettä, jotta työteho ei liiaksi putoa eikä maksattaa sairastelua työnantajalla (ja veronmaksajilla). Flunssapotilaan tulee myös liikkua eikä vain maata niin kuin joskus 90-luvulla vielä suositeltiin. Nämä ovat uudet voimassa olevat suositukset joita teihinkin sovelletaan.

Nyt vain kaadatte työtaakkanne toisten niskaan, arvatkaapa ovatko he kovilla! Häpeäisitte! Ottakaa nyt itseänne niskasta kiinni ja palatkaa välittömästi töihin!

Toisaalta jos firma pyörii ilman saikuttelijoita, se on yt:t pystyyn ja irtisanottavien nimet ovat heti selvillä.

Vierailija
55/118 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut ja on parhaillaankin. Poskiontelotulehdus kaupan päälle ja siihen antibioottikuuri. Joulu menee levätessä. Nenä ihan tukossa ja päätä jomottaa.

Vierailija
56/118 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan myös flunssassa toista viikkoa. Yakää, nuhaa, kurkku ja pää kipeänä, mutta ei kuumetta. Todella väsynyt olo, eikä tämä vuoden pimein aika tietysti auta.

Sairastuin juuri kun piti alkaa hoitaa jouluhommia. Tällä viikolla oli pakko raahautua jouluostoksilla, mikä ei ainakaan auta flunssasta paranemista. Joulusiivous taitaa jäädä tekemättä.

Vierailija
57/118 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranemisia teille! Eipä tässä voi kuin levätä ja ottaa rennosti ettei olot pahene. Tekis mieli nukkua vaan.. :/

-ap

Vierailija
58/118 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnjohtaja kirjoitti:

Perkeleen laiskiaiset, senkin s..anan työnvieroksujat ja saikuttelijat! Nyt meni vähän pultti, kun pitäisi tämän maan kilpailukykyä parantaa ja toiset vaan mukavuussaikuttaa minkä kerkii - ja vieläpä ääneen kehuskelevat monesko viikko on jo menossa!!!!

En tiedä missä 90-luvulla elätte, mutta ei nykyään flunssa ole työkyvyttömyyden peruste. Ei ainakaan terveyskeskuksesta saa lääkärintodistusta flunssan vuoksi, ainakaan jos kuume on kestänyt alle viikon tai on ajoittaista tai lievää. Työntekijällä on velvollisuus ottaa riittävästi särkylääkettä, jotta työteho ei liiaksi putoa eikä maksattaa sairastelua työnantajalla (ja veronmaksajilla). Flunssapotilaan tulee myös liikkua eikä vain maata niin kuin joskus 90-luvulla vielä suositeltiin. Nämä ovat uudet voimassa olevat suositukset joita teihinkin sovelletaan.

Nyt vain kaadatte työtaakkanne toisten niskaan, arvatkaapa ovatko he kovilla! Häpeäisitte! Ottakaa nyt itseänne niskasta kiinni ja palatkaa välittömästi töihin!

Toisaalta jos firma pyörii ilman saikuttelijoita, se on yt:t pystyyn ja irtisanottavien nimet ovat heti selvillä.

Turha provo.

Vierailija
59/118 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskipä kunnon tuskanhiki kun oli pakko käydä kaupassa. Hyh.

-ap

Vierailija
60/118 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on veto pois ja tukkonen olo.. hyvää joulua vaan. Särkee pääkin.

-ap