Onko liikkeellä flunssaa, joka vie voimat ja kaataa petiin?
Perusflunssainen olo, ei kuumetta (vaikka sellainen olo), ja ihan voimaton fiilis. Tekisi vaan mieli nukkua koko ajan. Nenä tukossa, kurkku kipeä + karheaa yskää. Mitään ei jaksaisi tehdä.
Kommentit (118)
Verrattuna flunssaan joka lisää energiaa ja saa jaksamaan kuin duracell-pupu?
Vierailija kirjoitti:
Verrattuna flunssaan joka lisää energiaa ja saa jaksamaan kuin duracell-pupu?
Eipä oo ennen ollut näin väsyttävää oloa flunssan aikana ilman kuumeilua, siksi kysyn.
-ap
Ainahan sellaista on jossakin päin liikkeellä. Ihme kysymys.
Ainakin kuumeen kanssa. Joka paikkaa särkee, peiton alle.
Meidän duunista 80% porukasta sairastellu viime- ja tämän viikon. En tiedä sitten että onko flunssa vai "flunssa".
On. Itsellä oli viikko tuollaista ja sitten vasta tuli nuha ja kuume.
Jos oot flunssassa, niin miten sua auttaa tieto siitä onko sitä liikkeellä?
No todennäköisesti on.
Näihin vastaaviin kysymyksiin törmää täällä todella usein, en ymmärrä niiden pointtia.
Vierailija kirjoitti:
On. Itsellä oli viikko tuollaista ja sitten vasta tuli nuha ja kuume.
Toivottavasti ei pamahda kuume nyt jouluksi.. :/
-ap
Vierailija kirjoitti:
Jos oot flunssassa, niin miten sua auttaa tieto siitä onko sitä liikkeellä?
No todennäköisesti on.
Näihin vastaaviin kysymyksiin törmää täällä todella usein, en ymmärrä niiden pointtia.
Pointti ehkä siinä, että tietää olla huolestumatta että onkin jotain muuta. Helpottaa tietää että muillakin samaa.
Samaa minulla paitsi että lämpöä oli jonkin verran ja alilämpöä vuorotellen. Nyt sairastan kuudetta päivää ja vieläkin pää kipeä ja viluttaa& räkä lentää.
Tauti alkoi kurkkukivulla ja hirveällä väsymyksellä. Käytännössä nukuin koko v-lopun. Vieläkin voimaton olo. Onneksi mulla on sairaslomaa jouluun asti niin saa levättyä.
Sitä kuuluisaa miesflunssaa on taas liikenteessä. Voi tarttua myös joihinkin naisiin ja transihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa minulla paitsi että lämpöä oli jonkin verran ja alilämpöä vuorotellen. Nyt sairastan kuudetta päivää ja vieläkin pää kipeä ja viluttaa& räkä lentää.
Tauti alkoi kurkkukivulla ja hirveällä väsymyksellä. Käytännössä nukuin koko v-lopun. Vieläkin voimaton olo. Onneksi mulla on sairaslomaa jouluun asti niin saa levättyä.
Mulla on kuumemittari näyttänyt lukemia välillä 35.8 - 37,2. Mies oli viime viikolla kaks pvää 38 kuumeessa ja siihen sen sairastelu jäikin.
Mä oon nyt onneksi työtön, niin voi vaa levätä minkä kotitöiltä ja koiranhoidolta pystyy. Makoilen sohvalla ja koetan syödä ja juoda hyvin.
-ap
Joo kohta viikon maannut sairaana. Hohhoijaa
Onhan sitä, ihan ilman kuumettakin. Mulla oli pari viikkoa sitten. Olisipa kuume noussut edes, niin pääsisin eroon tästä. Nyt ei enää ole räkätautia, mutta puolitoista viikkoa myöhemminkin kurkku kipeä välillä ja edelleen kaksi viikkoa pahimman oireilun jälkeen siis (joka kaatoi petiin, nukuin 15 h putkeen), edelleen heikottaa ja mitään ei jaksaisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sitä, ihan ilman kuumettakin. Mulla oli pari viikkoa sitten. Olisipa kuume noussut edes, niin pääsisin eroon tästä. Nyt ei enää ole räkätautia, mutta puolitoista viikkoa myöhemminkin kurkku kipeä välillä ja edelleen kaksi viikkoa pahimman oireilun jälkeen siis (joka kaatoi petiin, nukuin 15 h putkeen), edelleen heikottaa ja mitään ei jaksaisi tehdä.
Höh, kylläpä on pitkään kestänyt :( toivottavasti paranisit pian!
Kestäisin itse mielummin parin päivän kuumeilun, kun tämmöstä toistaviikkoa kestävää olotilaa :/
Kävin tunti sit postissa ja hirveä tuskanhiki iski.
-ap
Joo, meillä oli tuo. Kaikki sairaina parisen viikkoa, antibioottejakin sai. Ja kaksi viikkoa terveenä, sitten tuli norovirus/joku muu oksennustauti :/ Toivutaan siitä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, meillä oli tuo. Kaikki sairaina parisen viikkoa, antibioottejakin sai. Ja kaksi viikkoa terveenä, sitten tuli norovirus/joku muu oksennustauti :/ Toivutaan siitä edelleen.
Eikä, inhottavaa :( toipumisia!
-ap
Kyllä olen.
Jännäflunssa.