Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko liikkeellä flunssaa, joka vie voimat ja kaataa petiin?

Vierailija
21.12.2016 |

Perusflunssainen olo, ei kuumetta (vaikka sellainen olo), ja ihan voimaton fiilis. Tekisi vaan mieli nukkua koko ajan. Nenä tukossa, kurkku kipeä + karheaa yskää. Mitään ei jaksaisi tehdä.

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuo ap:n versio lokakuun lopussa, lämpöäkin tuli mutta vasta kolmantena päivänä. Alkoi lauantaina ja alkuviikkokin meni potiessa,  nukuin aivan helvetin paljon. Nyt vasta nenä kuivanut.

Vierailija
22/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuo ap:n versio lokakuun lopussa, lämpöäkin tuli mutta vasta kolmantena päivänä. Alkoi lauantaina ja alkuviikkokin meni potiessa,  nukuin aivan helvetin paljon. Nyt vasta nenä kuivanut.

Voi siis kestää pitkäänkin. Mulla kuivuu nenään kaikki, niin niistäminen ei auta, joutuu kaivamaan nenän auki saadakseen kunnolla happea nenän kautta (toki pesen kädet ennen ja jälkeen). Toista viikkoa nyt päällä :/

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikkeellä. Olet kehittänyt ainutlaatuisen tautimuodon.

Vierailija
24/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin kurkunpääntulehdusta. Ääni pois 2 viikkoa ja yskä. Mitään sairauden tunnetta ei muuten ollut. Olipa vaikeeta, kun ei olisi saanut puhua. Lappusia kirjoittelin pahimpaan aikaan.

Vierailija
25/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin kurkunpääntulehdusta. Ääni pois 2 viikkoa ja yskä. Mitään sairauden tunnetta ei muuten ollut. Olipa vaikeeta, kun ei olisi saanut puhua. Lappusia kirjoittelin pahimpaan aikaan.

Auts :/ oot kuitenkin nyt terve?

Mulla oli aikoinaa keuhkoputkentulehdus ja piti olla puhumatta, töihinkään en voinut mennä kun olin sillon puhelinpalvelussa töissä. Eipä se kivaa ollut.

-ap

Vierailija
26/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli tuollainen olo viikon verran. Ei tosiaan ole tavallista flunssaa, joka on toki inhottava mutta ei vie tällä tavalla voimia. Mietittiin että voisiko olla influenssaa mutta ollaan kyllä saatu rokotukset...

Vierailija
27/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusflunssainen olo, ei kuumetta (vaikka sellainen olo), ja ihan voimaton fiilis. Tekisi vaan mieli nukkua koko ajan. Nenä tukossa, kurkku kipeä + karheaa yskää. Mitään ei jaksaisi tehdä.

Juuri tuollaista flunssaa lähipiirissäni on, lisäksi päänsärky kuuluu usein oireistoon, mutta ei kaikilla. On viirus ja lähtee vaan potemalla, jollei räkä mene poskionteloihin, sit antibiootteja.

Vierailija
28/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oli tuollainen olo viikon verran. Ei tosiaan ole tavallista flunssaa, joka on toki inhottava mutta ei vie tällä tavalla voimia. Mietittiin että voisiko olla influenssaa mutta ollaan kyllä saatu rokotukset...

Ja eikös influenssa nostattaisi kuumeen? Paranemisia sinne.

-ap

Vierailija
29/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viime viikolla oli tällänen perkele itsellä. Kuumeettomuus ihmetytti mutta kroppa väsähti ihan pienestä

Vierailija
30/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaista flunssaa lähipiirissäni on, lisäksi päänsärky kuuluu usein oireistoon, mutta ei kaikilla. On viirus ja lähtee vaan potemalla, jollei räkä mene poskionteloihin, sit antibiootteja.

Eli täytyy vaan levätä. Päätäkin särkee, niin ei tee kauheasti mieli olla pystyssä.

-ap

Vierailija
31/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just viime viikolla oli tällänen perkele itsellä. Kuumeettomuus ihmetytti mutta kroppa väsähti ihan pienestä

Oot nyt toipunut? Joo vähän ihmetyttää kun olo on kuin kuumeisella, mutta mittarin mukaan lämpöä ei kuitenkaan ole.

-ap

Vierailija
32/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssaa on nyt liikkeellä. Se vie todellakin kaikki voimat ja vaatii melkein viikon kunnon lepoa. Täysi parantuminen vie vielä pari viikkoa päälle. Varsinaista räkävaihetta ei ole välttämättä ollenkaan mutta kurkku todella kipeä ja vaikea öisin hengittää.

Vierailija
33/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollaista, poikkeaa normiflunssasta juurikin niin että ei ole kuumetta, mutta kuumeinen olo, järkyttävä väsymys ja särkee. 

Vierailija
34/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli tuo jo yli kuukausi sitten.

Välillä pientä lämpöä ja parina päivänä asteen verran alle normaalilämmön.

Pari viikkoa kunnolla päällä ja vasta kuukauden kuluttua olo oli taas normaali.

Vierailija
35/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssaa on nyt liikkeellä. Se vie todellakin kaikki voimat ja vaatii melkein viikon kunnon lepoa. Täysi parantuminen vie vielä pari viikkoa päälle. Varsinaista räkävaihetta ei ole välttämättä ollenkaan mutta kurkku todella kipeä ja vaikea öisin hengittää.

Eipä tässä oikein jaksa kuin makoilla.. :/

-ap

Vierailija
36/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuollaista, poikkeaa normiflunssasta juurikin niin että ei ole kuumetta, mutta kuumeinen olo, järkyttävä väsymys ja särkee. 

Jep :( ihan persiistä sanon minä. Avomies olettaa etten ole kunnolla kipeä kun en valita ja nuku koko ajan..

-ap

Vierailija
37/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli tuo jo yli kuukausi sitten.

Välillä pientä lämpöä ja parina päivänä asteen verran alle normaalilämmön.

Pari viikkoa kunnolla päällä ja vasta kuukauden kuluttua olo oli taas normaali.

Eli pitää olla kärsivällinen tän kanssa. Miten sitä jaksaa lähteä joulunviettoon ja sukuloimaan.. :(

-ap

Vierailija
38/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli just yrjötauti. Itselläni se tuli lievänä, vain jotain lievää mahavaivaa, mutta kesti viitisen päivää..

Heti, kun siitä toipui, heräsin seuraavana aamuna kurkkukipuun. Jokin uusi flunssa tuli heti päälle. Pari päivää nenä vuotanut ja voimat vähissä. Lämpö on ollut 36.0-36.3. Miehellä on ollut lievää kuumetta ja kuulemma joka paikkaan särkee. On myös ollut tosi väsynyt. Lapset onneksi suht virkeitä vielä..

Toivottavasti parannutaan kaikki sairastuneet jouluksi! Onhan tämä tosi inhottavaa, kun juuri pyhiksi nämä taudit tuppaavat tulemaan.

Vierailija
39/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei koskaan flunssassa nouse kuume. Pitää olla sitten joku todella vakava tulehdus jossain, että kuume nousee tai sitten ihan influenssa. Muut flunssan oireet kyllä käyn läpi aina samassa järjestyksessa; ensin kaktus kurkussa, sitten nenä menee tukkoon, lopuksi yskittää niin että kylkiluut paukkuu. Mutta ei ikinä kuumetta.

Vierailija
40/118 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä alkoi viikko sitten. En ole ollut kuumeessa varmaan seitsemään vuoteen. 3-4 päivää oli iltaisin/öisin yli 38 astetta kuumetta, todella voimaton olo, henki ei meinannut kulkea, paljon syvää limayskää yms. Tänään sain ensimmäisen kerran nukkua niin pitkään kun nukuin ja heräsin siinä puoli kahden aikoihin. Olen niin väsynyt, että voisin mennä nukkumaan vielä kellon ympäri. Ihan järkyttävän saamaton ja tehoton olo. Tekemistä on tietysti vaikka millä mitalla.