2,5-vuotias syömälakossa ja mulla jalka paskana
Kommentit (27)
Mä luulen, että syömälakkoon on syynä suolen huono toiminta. Ostettiin nyt Movicolia, kokeillaan sitä. Nälkäinen lapsi nälkäkiukkuaa, sehän tässä on pahinta.
Ap
Jos se 2,5 vuotias on tulossa kipeäksi. No joka tapauksessa pieni syömättömyys ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos se 2,5 vuotias on tulossa kipeäksi. No joka tapauksessa pieni syömättömyys ei haittaa.
No, voihan se olla. Tämä on jatkunut kylläkin jo ainakin viikon. Välillä saa jonkun videon avulla jotain syömään.
Ap
Meillä samanikäinen. Se on sitä omantahdon harjoittelua vaan. Älä tuputa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä todellakin tuputan, koska muuten elämä on ihan hirveän vaikeaa, kun lapsi itkee koko ajan nälkäisenä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä todellakin tuputan, koska muuten elämä on ihan hirveän vaikeaa, kun lapsi itkee koko ajan nälkäisenä.
Ap
No sitähän sä sit saat mitä tilaat.
Ei tartte tuputtaa, kun vaan tarjoat sitä ruokaa tasaisin väliajoin. Pakottaa ei saa, tulee syömishäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No sitähän sä sit saat mitä tilaat.
Mitä mä tilaan ja saan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte tuputtaa, kun vaan tarjoat sitä ruokaa tasaisin väliajoin. Pakottaa ei saa, tulee syömishäiriö.
Miten ylipäätään pakotetaan noin pientä lasta syömään?
Ap
Onko ilmapiirikin kireä?
Relaa, ei ole kenelläkään kivaa.
Alottakaa se Movicol nyt. Lapsi voi itkeä ja kiukuta myös ummetusvaivojen eikä nälän vuoksi. Kelpaako mikään? Mikä on lempiruoka? Anna sitä.
Vierailija kirjoitti:
Alottakaa se Movicol nyt. Lapsi voi itkeä ja kiukuta myös ummetusvaivojen eikä nälän vuoksi. Kelpaako mikään? Mikä on lempiruoka? Anna sitä.
No ei juuri mikään, mutta välillä saadaan vähän jotain ujutettua. TOtta kai kiukkuaa ummetusvaivojenkin takia voi kiukuta, mutta myös nälän, kun ensimmäiseksi aamullakin usein sanoo "mulla on nälkä", mutta sitten, kun aamupala on pöydässä, ei haluakaan syödä mitään.
Ap
Se lapsi ei syö koska sä stressaat ja luot sellaisen kamalan ilmapiirin. Lapsella on uhmaa ja usko pois, se vaan pahenee tuputtamalla ja stressaamalla. lapsi vaistoaa sinun nielialan ja on ihan sekaisin, kun se on se oma tahto joka ei kuitenkaan ole vielä kehittynyt, ja sitten on mutsi joka on ihan omituinen hermokirppu.
1. Sillä ei "suoli toimi" koska se ei ole syönyt, ei siksi, että se olisi "ummessa". Ei mitään Movicolia, herranen aika.
2. Laitat lapselle tarjolle ruokaa, se joko syö tai ei syö. Jos ei syö, ilmoitat että ruokaa on sitten seuraavan kerran tarjolla ruoka-aikaan -ja sinä määrittelet, että milloin se on, tuon ikäiselle on turha määritellä aikoja "kolmen tunnin päästä" tms. Ja sitten kestät sen kiukuttelun. Sä oot aikuinen.
3. Ruokailujen välissä kiinnität lapsen huomion muualle, mukaviin asioihin. Et stressaa kiukuttelusta. Lukekaa kirjoja, rakentakaa duploilla, laita lapsi kylpyyn, jne.
4. Tarjoat ruokaa. Toista kohta 2.
Tuputus on sitä 'syö nyt ja anna äiti auttaa, nyt lentää lentokone suuhun, et saa jälkiruokaa ilman syömistä..'. Ota rennosti, jos ei maistu ei maistu. Tehkää ruokaa yhdessä ikätasoisesti
mielenkiinnolla mitä ihmettä sinä sille tuputat jos kerran on nälkä eikä syö jos ruokaa kerran on tarjolla
Hei, lopettakaa noiden neuvojen kirjoittaminen, kun mua ei oikeasti kiinnosta. Tein vain avauksen, koska just nyt tuntuu aika helkkarin toivottomalta, kun meni moni suunnitelma jalan takia uusiksi. Mä tunnen tuon lapseni ja tiedän kyllä, miten sen kanssa operoidaan. Olen ihan hyvin saanut muutkin lapseni kasvatettua. En tarvitse mitään tuntemattomien ihmisten ihan metsään meneviä arvailuja. Vähän jotain nöyryyttä. Mä en ikipäivänä kuvittelisi, että osaisin ratkaista toisten, ihan tuntemattomien ihmisten asiat kirjoittemalla jyrkästi netissä.
Ap
isabellah kirjoitti:
mielenkiinnolla mitä ihmettä sinä sille tuputat jos kerran on nälkä eikä syö jos ruokaa kerran on tarjolla
Mä voin kertoa, kun sä ensin kerrot, mitä tällä kommentillasi haet ja miksi sen kirjoitit.
'Ap
Vierailija kirjoitti:
Se lapsi ei syö koska sä stressaat ja luot sellaisen kamalan ilmapiirin. Lapsella on uhmaa ja usko pois, se vaan pahenee tuputtamalla ja stressaamalla. lapsi vaistoaa sinun nielialan ja on ihan sekaisin, kun se on se oma tahto joka ei kuitenkaan ole vielä kehittynyt, ja sitten on mutsi joka on ihan omituinen hermokirppu.
1. Sillä ei "suoli toimi" koska se ei ole syönyt, ei siksi, että se olisi "ummessa". Ei mitään Movicolia, herranen aika.
2. Laitat lapselle tarjolle ruokaa, se joko syö tai ei syö. Jos ei syö, ilmoitat että ruokaa on sitten seuraavan kerran tarjolla ruoka-aikaan -ja sinä määrittelet, että milloin se on, tuon ikäiselle on turha määritellä aikoja "kolmen tunnin päästä" tms. Ja sitten kestät sen kiukuttelun. Sä oot aikuinen.
3. Ruokailujen välissä kiinnität lapsen huomion muualle, mukaviin asioihin. Et stressaa kiukuttelusta. Lukekaa kirjoja, rakentakaa duploilla, laita lapsi kylpyyn, jne.
Voi elämän kevät, näitä kaikki tietäviä ja osaavia mammoja ja keittiödiagnooseja.
Ei sitten tullut mieleen sairaudet tai "ruokaa saat seuraavan..." veren sokerin lasku ja lapsen yleiskunnon heikkeneminen, kun kysymys on noinkin pienestä lapsesta, jolla ei ole edes ajantajua, mitä tarkoittaa pari tai neljä tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi elämän kevät, näitä kaikki tietäviä ja osaavia mammoja ja keittiödiagnooseja.
Ei sitten tullut mieleen sairaudet tai "ruokaa saat seuraavan..." veren sokerin lasku ja lapsen yleiskunnon heikkeneminen, kun kysymys on noinkin pienestä lapsesta, jolla ei ole edes ajantajua, mitä tarkoittaa pari tai neljä tuntia.
Joo, mä en edes lukenut sitä. Kaksi ekaa sanaa riitti.
Ap
Normaalia uhmaa. Älä pakota syömään. Älä anna ylimääräisiä välipaloja vaan tarjoa seuraava ateria normaaliin tapaan. Tämäkin vaihe menee ohi. Lapsi ei itseään nälkään tapa vaan tulee toimeen hyvin vähällä ruualla.