Mitä joululahjaksi isälle, jolla on jo kaikkea?
Isäni on 60-vuotias suhteellisen hyvätuloinen, joten häneltä ei varsinaisesti puutu mitään. Ei harrasta mitään, vapaa-ajat vietää lähinnä kotona. On it-alalla, joten osaa itse parhaiten ostaa elektroniikka ym. vempeleet.
Pipoja, hanskoja, kravatteja ym. on jo moneen kertaan ostettu. Samoin arvat ja "hauskat" kirjat. Musiikkia ei voi ostaa, koska kuuntelee spotifya.
Olen itse vielä(kin) opiskelija, joten rahaa ei ole paljon käytettävissä mutta en haluaisi kuitenkaan ihan krääsää ostaa, joten budgetista en osaa sanoa. Onko ehdotuksia?
Kommentit (69)
Osta askartelutarvikkeita, ja askarrelkaa yhdessä jotakin tai rakentakaa pienoismalli yhdessä. Niitä ette ainakaan ole vuosiin tehneet yhdessä! Tai tehkää lumiukko!
Vierailija kirjoitti:
Villasukat on aina hyvä lahja.
Myyjäisistä voi ostaa jos ei itse ehdi neulomaan.Tai sitten teet jonkun piparirakennelman. Se ei tarvi olla talo vaan se voi olla vaikkapa jotain henkilökohtaista, isäsi talo/auto/mökki/tietokone/tms.
Äitini on kova kutomaan ja hän on neulonut isälleni sukkia, joita hän ei tosin käytä. Käyttää lähinnä aamutossuja, joita niitäkin on muutamaan otteeseen annettu lahjaksi. :-D
Tehdään yleensä piparitalo yhdessä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lehtitilaus? Vai eikö lue lehtiäkään?
Kuvakirja sitten. :)
Hän lukee oikeastaan kaikki lehdet padilta, mutamia lehtiä hänelle jo tulee. Siis juuri niistä aiheista, joista hän on kiinnostunut. Tekniikan Maailma & Venelehti.
Kerro mitä annat äidillesi niin osaamme keksiä jotain suunnilleen saman arvoista.
Meillä on tapana antaa vanhemmille yhteinen lahja, ne on yleensä lahjakortteja teatteriin, leffaan, ravintolaan tai hotelliin. Tänä vuonna saavat museokortit.
Vierailija kirjoitti:
Tykkääkö saunoa? Ostin omalle isälleni laudeliinan ja saunatuoksun :)
Tämä on ihan varteenotettava idea mutta ehkä haluaisin antaa jotakin henkilökohtaista, siis siinä mielessä, että tosta lahjasta "hyötyy" muutkin. Ja laudeliinoja taitaa olla aika paljon jo kotona. :/
Isäsi tuskin toivoo tavaroita. Onko hän kiinnostunut ruuasta? Jos hän on innokas kokeilemaan uutta, menisin vaikka Ruohonjuureen kokoamaan pienen joulukorin, johon valitsisin jotain, mitä arvelisin hänen haluavan kokeilla. Sieltä löytyy kaikkea, mitä Prismassa ei ole, kuten erilaisia tee- tai kahvilaatuja, siemeniä, pähkinöitä, raakasuklaata tms.
Jos isä on ennakkoluuloinen, kokoa joulukori hyvästä ruokakaupasta ja laita sinne isäsi lemppareita. Jos hän tykkää alkoholista, niin pullo mukaan tai vaikka kokoelma pikkupulloja. Jos osaat kokata, voit tehdä itse hilloketta, karkkeja, keksejä tms. jos arvelet niiden maistuvan.
Korin asemesta tai sinne mukaan voisi laittaa itse tehdyn kortin, jossa on muutama sana siitä, miten ihana isä hän on ja/tai lahjakortti kahvilaan/leffaan niin, että pidät huolen, että käytte siellä yhdessä.
Yksi vaihtoehto on eettinen lahja. Netistä löytyy monta vaihtoehtoa. Voit maksaa nettipankissa samantien ja tulostaa lahjan "saajalle" kortin.
Vierailija kirjoitti:
Kerro mitä annat äidillesi niin osaamme keksiä jotain suunnilleen saman arvoista.
Meillä on tapana antaa vanhemmille yhteinen lahja, ne on yleensä lahjakortteja teatteriin, leffaan, ravintolaan tai hotelliin. Tänä vuonna saavat museokortit.
Luultavasti ostan äidille Body Shopista rasvoja, kuorintajuttuja tms. reilulla parillakympillä.
Ostetaan synttäreiksi aina yhteiset lahjat juurikin yleensä teatterin tai konserttiin. :-)
Tee isällesi koristeellinen lahjakortti, että viet hänen syömään vaikkapa kreikkalaiseen tms, ravintolaan, josta isäsi voisi tykätä! :) Mukaan konvehtirasia.
Tai sitten ostat vaikkapa hierontalahjakortin, nekin on hyödyllisiä.
Siis ei luoja :D ei ei ei ei ei..
Lahjakortti hierontaan/jalkahoitoon/päähierontaan jnejne..
Jos osaat valokuvata, niin teetä suurennos tai joku muu juttu itse ottamasta kuvastasi, jonka aihe on isällesi tärkeä, esim. mökki, vene, tietokone :) tai sinä itse (vaikka pienenä isän sylissä).
Vierailija kirjoitti:
Isäsi tuskin toivoo tavaroita. Onko hän kiinnostunut ruuasta? Jos hän on innokas kokeilemaan uutta, menisin vaikka Ruohonjuureen kokoamaan pienen joulukorin, johon valitsisin jotain, mitä arvelisin hänen haluavan kokeilla. Sieltä löytyy kaikkea, mitä Prismassa ei ole, kuten erilaisia tee- tai kahvilaatuja, siemeniä, pähkinöitä, raakasuklaata tms.
Jos isä on ennakkoluuloinen, kokoa joulukori hyvästä ruokakaupasta ja laita sinne isäsi lemppareita. Jos hän tykkää alkoholista, niin pullo mukaan tai vaikka kokoelma pikkupulloja. Jos osaat kokata, voit tehdä itse hilloketta, karkkeja, keksejä tms. jos arvelet niiden maistuvan.
Korin asemesta tai sinne mukaan voisi laittaa itse tehdyn kortin, jossa on muutama sana siitä, miten ihana isä hän on ja/tai lahjakortti kahvilaan/leffaan niin, että pidät huolen, että käytte siellä yhdessä.
Yksi vaihtoehto on eettinen lahja. Netistä löytyy monta vaihtoehtoa. Voit maksaa nettipankissa samantien ja tulostaa lahjan "saajalle" kortin.
Oi kivoja ideoita. Ei vaan valitettavasti yhtään omalle isälleni. :/ Hän on niin perinteinen suomalainen mies, joka juo Juhla Mokkaa ja syö juuri sitä ruokaa mitä äitini tekee, eikä ole niinkään kiinnostunut kokeilemaan mitään uutta. Katsomme kyllä leffoja yhdessä Netflixistä kotona käydessäni. :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti ostan äidille Body Shopista rasvoja, kuorintajuttuja tms. reilulla parillakympillä.
Ostetaan synttäreiksi aina yhteiset lahjat juurikin yleensä teatterin tai konserttiin. :-)
Body Shopista ei voi ostaa samalla isälle jotain syystä, että...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Body Shopista ei voi ostaa samalla isälle jotain syystä, että...?
Isäni on töissä firmassa, josta saa lähes ilmaiseksi rasvoja ym. ihonhoitotuotteita. Shampoot ym. hän ostaa apteekista, koska hänellä on aika herkkä iho. Ap
Partakone, jalkakylpylaite... Aamutakki, pussilakanasetti, kulpytakki, kylpypyyhe...
Mä en viittis antaa tollaselle nirsolle mitään.
Tykkääkö saunoa? Ostin omalle isälleni laudeliinan ja saunatuoksun :)