Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa puolueeton mielipide onko mies outo vai ei??

Vierailija
19.12.2016 |

En enää itse tiedä mitä ajatella...sanokaa te.
Taustana että olen tutustunut mieheen ja muutimme tosi nopeasti yhteen. Nyt miehestä on paljastunut piirre jota kummeksun.
Hän neuvoo minua kotitöissä, koko ajan. Hän osaa tehdä kaiken paremmin ( olen asunut kyllä omillani ja hyvin toimeen tullut tavoillani). Ruuanlaittoa hän on koko ajan kommentoimassa, tiskikonetta en osaa täyttää oikein enkä varsinkaan tyhjentää. Kuulemma kun en osaa niin parempi jättää pöydälle niin hän osaavampana tekee ( kyse siis siitä missä järjestyksessä pinosin astiat kaappiin). Tuloksena että en enää "saa" tehdä keittiössä mitään..
Lisäksi aina jos "mokailen" eli esim lipsahtaa käsistä hedelmä niin kiinnittää suurta huomiota siihen. Jos samalla lailla kommentoin hänelle niin hän tuntuu suuttuvan.
Vaatteista saattaa joistakin sanoa että ompa "kaunis " paita, mutta tarkoittaa siis että ihan hirveä. Viimeksi en välittänyt ja huomautteli koko päivän niin kauan kumnes vaihdoin sen muuhun paitaan. Toki hänen vaatteitaan ei saa kommentoida. Tosin kehuu myös oikeasti vaatteita ja minua, eli en tiedä olenko liian herkkä ja tuo käytös on normaalia?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteiden kommentointi kuulostaa oudolta.

muuten eksäni oli samanlainen, hän oli ammatiltaan kokki. keittiössä en saanut edes paistinpannua valita itse, sen kun tein niin kohta oli sanomassa että väärä pannu. "eieieiei....." kuului vaan ja sieltä tultiin väliin hösöttämään. Mies oli vähän sellainen huolehtiva kanaemotyyppinen, mutta pitkän päälle piirre rasitti. Muista syistä lopulta erottiin.

Mutta vaatteiden huomauttelu - outoa. Sinuna en vaihtaisi vaatteita vaan sanoisin kiitos, niin onkin ihana! Tai sitten kysyt että miksi toistelet samaa, onko sulla jokin ongelma? Kannattaa puuttua tuohon heti, ettei siitä tule vahingollista tapaa miehelle.

Vierailija
2/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla normaalia käytöstä, mutta asiallista ei ole. Ensinnäkin mietityttää, miksi et pidä puoliasi moista öykkäriä vastaan? Sitten toisaalta suhteessa ei pitäisi joutua puoliaan jatkuvasti pitämään, vaan kumppanien yhteisymmärryksessä kannustaa toisiaan. Varmaan tämän huomauttelijan parempi asua keskenään niin tulee hommat kerralla tehtyä (itse) oikein. Itsetuntosi tulee kärsimään pidemmällä aikavälillä, syvällisen keskustelun paikka tai puoliso vapauteen kasvamaan ja oppimaan käytöstapoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
4/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyseessä ei ole kokki tässä tapauksessa, siinä tapauksessa ymmärtäisin :)

Ja neuvominen on tapana keittiön lisäksi siis pölyjen pyyhkimisessä, ikkunoiden pesemisessä, kissanhiekan puhdistuksessa, kaupassa käydessä miten toimitaan kassalla?

Mietin että pitääkö mies minua idioottina vai onko tuommoinen neuvominen ja oman itsensä ja oman osaamisensa korostaminen normaalia muissa suhteissa.

Vierailija
5/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ollut seksiä? Ajattelin vain että oletko aivan varma että hän on mies?

Aika peruskäytöstä naiseksi.

Vierailija
6/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaista kukaan jaksaisi.

Vierailija
7/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuviehätys on kaikonnut ja miestä ärsyttää tumpelointisi kotitöissä. Yrittää opettaa sinua, mutta oppi ei mene perille. Taitaa olla ero tulossa.

Vierailija
8/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tekevät paljon asioita tyhmästi, kun ne voisi tehdä joko helpommin tai samalla vaivalla paljon paremmin. Mutta aika pikkutarkka ja puuttuva persoona jos huomauttelee näistä toiselle.

Vierailija
9/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin aika normaalia, mutta aivan helvetin rasittavaa. Ihmisillä on kumma tapa kuvitella, että heidän tapansa toimia on ainoa oikea. Monissa valitettavasti asuu pieni opettaja.

Vierailija
10/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaalia, jos ei muuta käytöstään, etsi normaali mies, jolle kelpaa sinunkin tekemisesi.

Vierailija
11/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut että häiritsee kun ei omassa kotona saa olla rentona ilman arvostelua, mutta se on johtanut riitaan ja silloin mies vetäytyy mykkäkouluun joka voi kestää parikin viikkoa. Eli nykyään yritän niellä kaiken ja tehdä kotitöitä vain kun mies ei ole kotona arvostelemassa joka taas johtaa siihen että mies syyttää minua sotkuiseksi :) ja kehä on valmis kiertämään.

Vierailija
12/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂 mun mies opettaa ja neuvoo milloin missäkin asiassa kun kysyin miksi vastasi koska välittää ja haluaa auttaa, vaikka en ole pyytänyt... Tompelo olen käsistäni kuin hölmö miltein kaikesta, mutta meillä on 8 vuotta ikäeroa ehkä mies on kokennut enemmän kuin minä, kun olen vielä nuori vähä nähnyt elämää :) silti "❤" miehelleni

Vierailija
13/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä suostut elämään  noin , jos on vaikea olla ,mitä silloin voi tehdä ? Keskustele tai lähde.

Vierailija
14/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut että häiritsee kun ei omassa kotona saa olla rentona ilman arvostelua, mutta se on johtanut riitaan ja silloin mies vetäytyy mykkäkouluun joka voi kestää parikin viikkoa. Eli nykyään yritän niellä kaiken ja tehdä kotitöitä vain kun mies ei ole kotona arvostelemassa joka taas johtaa siihen että mies syyttää minua sotkuiseksi :) ja kehä on valmis kiertämään.

Tuon huomauttelun voisin vielä sietää, jos mieskin pystyisi ottamaan samalla tavalla neuvoja vastaan, mutta kun kirjoitit ettei pysty ja nyt vielä kirjoitit tämmöisistä 2 viikon mykkäkouluista, niin neuvoni on, että eroa! Tai voit myös ensin ehdottaa pariterapiaa.

Vierailija
15/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuat varmaan, että tuommoinen mykkäkoulun pito kertoo, että miehellä on pahoja ongelmia. Mahdollisesti liian pahoja parisuhteeseen.

Saattaisin harkita suhteessa pysymistä siinä ja vain siinä tapauksessa, että mies ymmärtää ongelmansa ja lähtee terapiaan välittömästi ja vakavalla aikomuksella hoitaa itsensä kuntoon. 

Vierailija
16/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olla tumpelo vaikka niissä keittiöjutuissa, kuin ihmissuhdeasioissa. Kahden viikon mykkäkoulu? No ei tosiaankaan ole tervettä! Ja tämä on vasta alkua!

Ajatteles nyt kerrankin itseäsi edes vähän ja mieti, millaisen tyrannin kanssa olet perhettä rakentamassa! Mites tulevien  lasten kanssa, ethän sä niitäkään osaa hoitaa, etkä mitään muutakaan, huono äitikin olet, ja siihen päälle pienet mykkikset. Sinä itkeä vollotat siellä katuen katkerasti. Hui, kun alkoi itseäkin jo ahdistaa...

Vierailija
17/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän itsekin muutaman tyypin jotka mielestään osaavat kaiken paremmin ja juuri sen ainoan oikean tavan tehdä joku asia. Tuomitsevat ja arvostelevat mieluusti. Yleensä ovat naisia, mutta on poikkeuksia. Jos ignoraa niin asia alkaa jurppia ja itsetunto menee, jos taas sanoo takaisin niin menee rauha. Vaikeaa.

Vierailija
18/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt  ainakin yksi suomalainen nainen tietää, minkälaista on elää suomimuijan kanssa saman katon alla.

Ja ei, ei tipu sympatiaa.

Vierailija
19/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää itse tiedä mitä ajatella...sanokaa te.

Taustana että olen tutustunut mieheen ja muutimme tosi nopeasti yhteen. Nyt miehestä on paljastunut piirre jota kummeksun.

Hän neuvoo minua kotitöissä, koko ajan. Hän osaa tehdä kaiken paremmin ( olen asunut kyllä omillani ja hyvin toimeen tullut tavoillani). Ruuanlaittoa hän on koko ajan kommentoimassa, tiskikonetta en osaa täyttää oikein enkä varsinkaan tyhjentää. Kuulemma kun en osaa niin parempi jättää pöydälle niin hän osaavampana tekee ( kyse siis siitä missä järjestyksessä pinosin astiat kaappiin). Tuloksena että en enää "saa" tehdä keittiössä mitään..

Lisäksi aina jos "mokailen" eli esim lipsahtaa käsistä hedelmä niin kiinnittää suurta huomiota siihen. Jos samalla lailla kommentoin hänelle niin hän tuntuu suuttuvan.

Vaatteista saattaa joistakin sanoa että ompa "kaunis " paita, mutta tarkoittaa siis että ihan hirveä. Viimeksi en välittänyt ja huomautteli koko päivän niin kauan kumnes vaihdoin sen muuhun paitaan. Toki hänen vaatteitaan ei saa kommentoida. Tosin kehuu myös oikeasti vaatteita ja minua, eli en tiedä olenko liian herkkä ja tuo käytös on normaalia?

Narsisti aloittaa tuolla lailla kontrolloinnin ja itsetunnon lyttäämisen. Juokse ja lujaa eli etsi uusi kämppä, mutta älä ota miestä mukaan muuttotavaroihin.

Vierailija
20/27 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku muukin jo sanoin niin vaatteiden kommentointi kuulostaa oudolta.

Muuten mun mies oli samanlainen. Sanoin heti suhteen alkuaikoina hänelle, että joko hän hyväksyy minun tapani tehdä asiat ja lakkaa kommentoimasta mokiani tai tekemisiäni tai lähtee. Piste. Hän lakkasi puuttumasta ja kommentoimasta ja nyt olemme onnellisesti naimisissa. 

Myöhemmin huomasin, että hänen isänsä on samanlainen ja eli tosi vittumainen tyyppi. Emme juurikaan ole tekemisissä hänen kanssaan sillä hän ei tuo miehestäni hyviä puolia esiin. Vain huonoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi