Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai että olen tyytäväinen kun tein lapset ajoissa.

Vierailija
19.12.2016 |

Sain lapseni kun olin valmistunut yliopistolta ja aloittelin työuraani. Ikää oli ensimmäisen syntyessä 26-vuotta ja toisen syntyessä 28-vuotta. Rahasta toki oli aluksi tiukkaa, mutta ei se silloin niin haitannut ja nuorena jaksoi valvoa lasten takia yms. Vanhempi lapsista menee kohta lukioon ja eli kohta lähtevät omille teilleen lapset. Nyt on rahaa ja onneksi vielä terveyttäkin jäljellä ja sitten voikin vielä miettiä mitä kaikkea tässä tekisi. Kaverit tekevät nyt lapsiaan ja kun lapset ovat täysi-ikäisiä he ovatkin eläkeiässä ja nyt kun kuuntelee niin raskasta tuntuu olevan kun ikää on tullut.

Kommentit (240)

Vierailija
1/240 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Mä tein ekani 23-vuotiaana ja loput 29-ja 30-vuotiaina ja ehdottomasti olen sitä mieltä, että lapset kannattaa tehdä alle kolmekymppisenä! Koskaan ei tiedä mitä elämässä käy tai kuinka vanhaksi saa elää, mutta suurempi todennäköisyys on nuoremmalla saada nähdä lapsenlapsensa yms.

Vierailija
2/240 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä pääsen vielä helpommalla, kun en tee niitä ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/240 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi hyvää ystävääni menivät jo parikymppisinä naimisiin ja hokivat minulle mantraa "täytyy tehdä lapset nuorena pois alta". Nyt molemmat ovat jo aikapäiviä eronneet ja menossa uudelleen naimisiin ja tehneet molemmat lähivuosina uudet lapset uusien miesten kanssa. Nyt jo noin kymmenen vuotiaan lapset ensimmäisestä avioliitosta ovat heitteillä, koska "ovat jo niin isoja että pärjäävät yksinkin".

Vierailija
4/240 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun kerroit. Se on subjektiivinen näkemyksesi asiasta.

Vierailija
5/240 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen siltä kannalta tyytyväinen, että en lykännyt lasten hankintaa sen oikean miehen löydettyäni. Ensin olin yllätysraskaana, mutta tuli keskenmeno. Mentiin naimisiin. Olin ekan syntyessä (raskaaksi tulo kesti vuoden) 30 v ja toisen syntyessä 32 v. Nimittäin sen jälkeen ei ole ollut ehkäisyä, olen tullut kolmesti raskaaksi, mutta aina keskenmeno. Jos olisin lykännyt asiaa, olisin ehkä nyt lapseton 46 v. nainen. Olen hyvin onnellinen, että olen onnistunut nuo kaksi saamaan.

Nämä hommat ei ole kaikille sellaisia, että hyllyltä otetaan. Parempi vaan aloittaa ajoissa, koska kello käy.

Vierailija
6/240 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tein ainokaiseni 26-vuotiaana. Mustakin on ihana, kun hän on jo "iso" koululainen, kun moni muu mun tuttu vasta tässä vaiheessa odottaa vasta vauvaa tai elää sitä vauva-/pikkulapsivaihetta.

Ihanaa, että meillä tuo rumba on jo takana päin.

Vierailija
7/240 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Mä tein ekani 23-vuotiaana ja loput 29-ja 30-vuotiaina ja ehdottomasti olen sitä mieltä, että lapset kannattaa tehdä alle kolmekymppisenä! Koskaan ei tiedä mitä elämässä käy tai kuinka vanhaksi saa elää, mutta suurempi todennäköisyys on nuoremmalla saada nähdä lapsenlapsensa yms.

Minä olen tästä samaa mieltä. Olen nyt 34 ja koen olevani aivan liian vanha aloittamaan lasten tekoa. En todellakaan jaksaisi yövalvomisia ja muita enää. Mutta kukin tyylillään, onneksi kaikki saavat ihan itse valita tässäkin asiassa.

Vierailija
8/240 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä.

T. Nelikymppinen, jolla ihan muut intressit kuin vaippojen vaihtelu ;)

Vierailija
9/240 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen tyytyväinen, että tein lapset ajoissa! 35 ja 39 -vuotiaana. Jos olisin vähän vielä odotellut, en varmaan olisi tullut raskaaksi ollenkaan! Ihana, vapaa ja villi nuoruus takana, nyt voi hyvillä mielin asettua aloilleen. 

Vierailija
10/240 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, olen 51v. ja lapset 12 ja 15v. Kiva kun tuossa vielä ovat.

Sitten kun olet minun iässä niin tyhjä on kotisi.

Paljon iloa noista teineistä kuitenkin on.

Vierailija
11/240 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ajatukseni on muuttunut iän myötä. Kun olin nuorempi pidin itselleni ehdottomana sitä, että lapset on saatava ennen kuin täytän 30, kuopukseni syntyi sinä vuonna kun täytin 30, muutamalla kuukaudella "myöhästyin". Sittemmin olen ihmetellyt, miksi ihmeessä ajattelin niin, enkä ole pitänyt muita 30+ ikäisinä lapsia saaneita mitenkään liian vanhoina. Toisaalta kyllä nyt kun viisikymppiset on takana, on aika kiva, että lapset ovat täysi-ikäisiä ja omillaan. En tietenkään tiedä, millaista olisi, jos olisin saanut lapset myöhemmin, varmaan sitä olisi ihan tyytyväinen siihen tilanteeseen. 

Vierailija
12/240 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että olen tyytyväinen kun en tehnyt lapsia ollenkaan.

Vierailija
13/240 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö ajoissa? Okei. Mulla oli kolme lasta tehty jo 24-vuotiaana.

Vierailija
14/240 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, olen 51v. ja lapset 12 ja 15v. Kiva kun tuossa vielä ovat.

Sitten kun olet minun iässä niin tyhjä on kotisi.

Paljon iloa noista teineistä kuitenkin on.

Saman ikäinen olen, ja ei ole tyhjä koti, rakkaan aviomiehen kanssa tämä jaetaan. Lapsenlapsia siunautunut jo kaksin kappalein ja mielellään tulevat mummilaan :)

Vierailija
15/240 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kenellekin sopii...minä en ainakaan tehnyt lapsia sillä mielellä, että lähtisivät mahdollisimman aikaisin kotoa pois, että itsekin saisi taas elää vapaasti. Päinvastoin nautin perhe-elämästä niin paljon että haluan sen ajan kestävän mahdollisimman pitkään. Pitkän vapaan nuoruuden sain elää aikoinani ja vähän päälle kolmekymppisenä oli perheen aika.

Vierailija
16/240 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kenellekin sopii...minä en ainakaan tehnyt lapsia sillä mielellä, että lähtisivät mahdollisimman aikaisin kotoa pois, että itsekin saisi taas elää vapaasti. Päinvastoin nautin perhe-elämästä niin paljon että haluan sen ajan kestävän mahdollisimman pitkään. Pitkän vapaan nuoruuden sain elää aikoinani ja vähän päälle kolmekymppisenä oli perheen aika.

Niin, minä puolestani en ole koskaan osannut ajatella noin, että lapset veisivät vapauden. Pitkän nuoruuden minäkin ole elänyt ja lasten kanssa matkusteltu ja jaettu monet ilot. Nyt ovat teinejä ja itse täytin juuri 40, samoin kuin mieheni.

Vierailija
17/240 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.

Vaippojen vaihtelu saattaa kohta taas olla ajankohtaista kun tulee niitä lapsenlapsia.

Minä taas koen että ehdin tehdä kaikkea sitä mitä ehkä aloittaja haluaa tehdä kun lapset ovat isoja kaksikymppisenä koska tuli lapset tehtyä myöhään. On ollut tarpeeksi omaa aikaa joten pikkulapsiajasta nauttii nyt. 

Vierailija
18/240 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin ja sitähän tuo ap ei ymmärrä. Eipä ole mullakaan kiire. Se 51v.

Vierailija
19/240 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.

Vaippojen vaihtelu saattaa kohta taas olla ajankohtaista kun tulee niitä lapsenlapsia.

Minä taas koen että ehdin tehdä kaikkea sitä mitä ehkä aloittaja haluaa tehdä kun lapset ovat isoja kaksikymppisenä koska tuli lapset tehtyä myöhään. On ollut tarpeeksi omaa aikaa joten pikkulapsiajasta nauttii nyt. 

No onhan se nyt täysin eri asia elää sitä pikkulapsiarkea kuin vaihtaa joskus vaippoja.. kai tajuat pointin kun oikein pinnistät...

Ohis, jolle kyllä kelpaisi jo lapsenlapsi

Vierailija
20/240 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.

No onhan se nyt täysin eri asia elää sitä pikkulapsiarkea kuin vaihtaa joskus vaippoja.. kai tajuat pointin kun oikein pinnistät...

Ohis, jolle kyllä kelpaisi jo lapsenlapsi

Jotkut luulevat että on sama asia leikkiä 5 minuuttia vieraan vauvan kanssa ja tehdä sellainen itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan