En jaksa enää lukea pelottelevia iltapäivälehtiä, miten pysyn kärryillä?
Haluaisin pysyä ajantasalla maailmalla tapahtuvista asioista. Paitsi tärkeistä uutisista, myös viihde/kulttuuri/musiikkimaailman tapahtumat kiinnostaa. Näistä harvemmin on mitään television uutislähetyksissä. Iltapäivälehtiä en kuitenkaan pysty enää lukemaan, kun joka päivä pelotellaaan uusilla asioilla. Eilen se oli syöpä ja sydänkohtaus, tänään hirvittävä pakkanen joka tappaa jos astut ovesta ulos... Ei vaan jaksa, tuosta tulee sairaaksi!
Kommentit (18)
Lue vaikka Hesaria tai Ylen uutisia.
Ehkä pitää valita tarkasti. Ongelman on että kuin huomaamatta klikkaa uutisia joita ei enää kannattaisi lukea. Osaa tosin ei ole tässä välissä taas lukenutkaan.
No ajankohtaista asioista viihdeuutiset voit lukea seiskasta, siellä harvemmin mässäillään sodalla tai muilla kauheuksilla. Mässäillään niillä viihdeuutisilla. Ne vakavammat uutiset onkin sitten vaikeampi lukea, onko läheistä kuka voisi niistä vähän kertoa? Ihan hyvä juttu olisi pitää niistä kokonaan taukoa, itse olen tehnyt näin monesti enkä ole jäänyt mistään paitsi. Hyvä päätös vähentää uutisten lukua, siinä huomaa nopeasti parantumisen omassa olossa.
Vierailija kirjoitti:
No ajankohtaista asioista viihdeuutiset voit lukea seiskasta, siellä harvemmin mässäillään sodalla tai muilla kauheuksilla. Mässäillään niillä viihdeuutisilla. Ne vakavammat uutiset onkin sitten vaikeampi lukea, onko läheistä kuka voisi niistä vähän kertoa? Ihan hyvä juttu olisi pitää niistä kokonaan taukoa, itse olen tehnyt näin monesti enkä ole jäänyt mistään paitsi. Hyvä päätös vähentää uutisten lukua, siinä huomaa nopeasti parantumisen omassa olossa.
Viihdeuutiset mädättävät ihmiset ja pelkkä julkkisten seuraaminen. Kadun vuosien aikana lukemiani uutisia, vaikka kai niistä jotain oppi.
Itse suhtaudun kauhukuvauutisiin asiaankuuluvalla kyynisyydellä: "ohoh, joopajoo, no voi kauheeta, ihanko totta, oih ja voih, itku ja parahdus.."
Mä en jaksa lukea enää mitään uutisia, kun ei vaan kiinnosta aina ne samat otsikot.
Ehkä sinun pitäisi lakata pelkäämästä turhia. Älä ole herkkäuskoinen.
Pääuutiset todella näkee vilkaisemalla vaikka ylen uutisvirtaa, sillä on rahaa, ei tarvitse punaisilla otsikoilla klikkauksia kalastella, ja ne iltalehtien uutiset ei yleensä vastaa otsikointia. Huomaa esim. kommentoinneista, että itse uutista ei ole luettu.
Välillä seuraan aika aktiivisesti useiden maiden lähettämiä uutisia, mutta välilä tulee stoppi eteen, kun kaikki kauheus alkaa ahdistaa. Silloin katselen enemmän vaikka kissaperheen elämän livelähetystä.
Tältä forumiltakin kannattaa pitää taukoa, täällä ei valitettavasti enää ole juurikaan asiallisia ketjuja, vaan pelkkää ilkeilyä ja provosointia.
Ole lukematta vaan. Mitään todella tärkeää tuskin tapahtuu.
Mä lopetin jo ennen koronaa iltapäivälehtien lukemisen. Ihan hyvin oon pysyny kartalla, vaikka turhin paska jääkin nykyään pimentoon. Vielä en oo katunu päätöstäni :D
Tilasin digi-Kalevan ja tuntuu todella hyvältä lukea sitä. Siitä saa päivittäin lukea alueelliset, kansalliset ja globaalit uutiset ilman mässäilyä, minkä lisäksi välillä on kiinnostavia artikkeleita elämän eri osa-alueilta. On myös kulttuuri- ja urheilu-uutiset. Eli neuvoni on, että ota aluksi vaikka lyhyt tilaus omasta aluelehdestäsi ja kokeile miltä sen lukeminen tuntuu. Myös ylen uutiset ja Hesari tarjoavat uutisia ilman pelottelua, useimmiten ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea MV lehteä jos haluaa tietää mitä maailmalla oikeasti tapahtuu. Valtamediasta saa lukea vain valepropagandaa.
Tämän täytyy olla huumoria, ei kai kukaan oikeasti luota MV-lehteen tietolähteenä 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea MV lehteä jos haluaa tietää mitä maailmalla oikeasti tapahtuu. Valtamediasta saa lukea vain valepropagandaa.
Tämän täytyy olla huumoria, ei kai kukaan oikeasti luota MV-lehteen tietolähteenä 🙄
kyllä ne ryssssämieliset sieltä sisältönsä löytää
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun pitäisi lakata pelkäämästä turhia. Älä ole herkkäuskoinen.
Tämän kun koronan aikana olisi ihmiset pitäneet mielessä, ei oltaisi siinä tilanteessa missä nyt ollaan. Someuskovainen kansa kun ei kykene enää havainnoimaan oikeaa elämää vaan uskoo sokeasti mitä roskalehdistö kirjoittaa.
Seuraa maailman menoa televisiosta. 80+ vanhempani, joilla maailmanmenon seuraaminen oli hallussa jo kasarilla, käyttävät edelleen samaa menetelmää ja ovat hämmästyttävän hyvin perillä asioista ilman turhaa ahdistumista: yksi uutislähetys päivässä, A-studio, Arto Nyberg kerran viikossa, Puoliseitsemän tai muu ajankohtaisohjelma max kerran päivässä. Muu luppoaika sitten sanaristikkoja täytellen. Ihaillen katson vierestä, kun ovat paremmin perillä asioista kun jatkuvaa uutisvirtaa seuraavat.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos nauruista!!!
Lue vaikka Hesaria tai Ylen uutisia.