vaikaa löytää parisuhdetta, kun toiveet ja käsitykset eroavat niin paljon
ns. valtavirrasta. Esim rakkaus ei ole minulle tärkeintä vaan kunnioitus. En pidä seksiä velvollisuutena, enkä oleta että seksiä on koko ajan sama määrä. Suhtaudun erittäin vakavasti vihkikaavaan, eli vastoinkäymisten takia en halua erota. Ainoa eron syy on minulle se, että jos en enää kykene kunnioittamaan miestä. Miehen pitäisi myös ymmärtää sukupuolten erot, mm. äitiys. Pidän miestä perheen päänä, jota kunnioitan ja jolle olen lojaali. Odotan mieheltä uhrautuvaa asennetta perheensä hyvinvoinnin eteen.
Sen sijaan raha, status yms eivät ole tärkeitä.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ns. valtavirrasta. Esim rakkaus ei ole minulle tärkeintä vaan kunnioitus. En pidä seksiä velvollisuutena, enkä oleta että seksiä on koko ajan sama määrä. Suhtaudun erittäin vakavasti vihkikaavaan, eli vastoinkäymisten takia en halua erota. Ainoa eron syy on minulle se, että jos en enää kykene kunnioittamaan miestä. Miehen pitäisi myös ymmärtää sukupuolten erot, mm. äitiys. Pidän miestä perheen päänä, jota kunnioitan ja jolle olen lojaali. Odotan mieheltä uhrautuvaa asennetta perheensä hyvinvoinnin eteen.
Sen sijaan raha, status yms eivät ole tärkeitä.
Olethan itse myös valmis kunnioittamaan miestäsi ja miehellesi tärkeitä asioita, ymmärtämään sukupuolten eroja sekä uhrautumaan perheen ja miehen vuoksi? Tämä on se tärkein asia onnistuneessa parisuhteessa eikä se mitä sinä vaadit toiselta.
Kunnioitus ja lojaalisuus - kuuluu ilman muuta hyvään ja onnistuneeseen parisuhteeseen. Kumppanin arvostaminen on yksi tärkeimpiä asioita mun mielestäni! Toista pitää pystyä katsomaan rakastavasti ylöspäin!
Seksi - hyvä ettet pidä sitä velvollisuutena. Velvollisuuden vastakohta on ilo ja nautinto yhdessäolosta ja toisesta ihmisestä. Ilo siitä että saa tuottaa rakkaimmalleen nautintoa kaikin tavoin. Silti äitiys ei ole mikään veruke vetäytyä mamma-maailmaan mihin miehellä "vaatimuksineen" ei ole mitään asiaa!! Seksi on nautinto myös vanhempien kesken!! Erittäin tärkeää muistaa jos kunnioittaa ja rakastaa toista! Kunnioittava puolisokaan ei tule vonkaamaan (mikä hirveä sana!) seksiä juuri silloin kun imetät vauvaa - vuorokaudessa riittää tunteja molempiin.
Uhrautuminen - hirveä termi tämäkin! Kummankaan ei tule uhrautua - eli luopua omista tarpeistaan, haluistaan ja tärkeinä pitämistään asioista - perheen eikä kumppanin takia. Toisen kunnioittamiseen kuuluu se, että perhettä ja puolisoa pidetään elämän tärkeimpinä asioina ihan rakkaudesta, ei uhrautumisesta! Uhrautuminen johtaa siihen että jonain päivänä kokee olevansa yksipuolisesti antava osapuoli ja jäävänsä ilman vastakaikua.
Noilla on menty yli 20v, neljä lastakin saatu. Arvostan miestäni yli kaiken - huolimatta paljon maailmalle vievästä työstään hän on aina ollut todella perhekeskeinen ja pitänyt meitä kuin "kukkaa kämmenellä". Kotona ollessaan on todella läsnä. Ja sama toisinpäin - mun työmatkojen aikana hoitaa koko paketin. Kumpikaan meistä ei ole joutunut toisen/perheen takia luopumaan mistään tärkeästä, kaikki on saatu soviteltua tähän kuvioon. Status ja elintaso on yhdessä hankittu ja tehty joten sillä ei ole ollut parisuhteen kannalta merkitystä.
Meille äärimmäisen tärkeää on myös läheisyys, hellyys ja seksi, ilman niitä emme varmaankaan olisi enää tässä - sen verran fyysisiä ja intohimoisia ollaan molemmat. Mikään ei loukkaisi toista yhtä pahasti kuin torjutuksi tuleminen! Miksi loukkaisin rakkainta ihmistäni ellen ole sairas tai fyysisesti kyvytön?
tottakai seksiä on silloin kun molempia haluttaa! Mutta en minä kykene haluttomaan yhdyntään. Se sattuu henkisesti ja fyysisesti työntää mitään sisään jos ei kertakaikkiaan halua. ap
Vierailija kirjoitti:
Haluat toisen uhraavan puolestasi, mutta itse et ole valmis venymään toisen eduksi. Haluat nimellisesti "perheen pään" joka on todellisuudessa palvelija. Ainoastaan sinun tarpeillasi on merkitys. Olet sekä itsekäs että itsekeskeinen.
Ainakin annat tämmöisen kuvan itsestäsi tässä ketjussa.
Eli se naisen joustaminen ja venyminen tarkoittaa sitä, että alkaa miehen huoraksi? Antaa vaikkei itseä haluta? Joo, sellaiseen en lähde. Rakastan liikaa seksiä tuhotakseni oman seksuaalisuuteni. ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen, ja pidän pitkää seksitaukoa epänormaalina, ellei syynä ole sairaus.
Mutta, ihmiset ovat erilaisia...toiset ovat fyysisempiä kuin toiset, toiset saavat ruoasta kamalsti nautintoa kun taas toisille se on vaan ruokaa.
Et sinä ap mitenkään ainutlaatuinen ole.
Niin, henkiset arvot ovat minulle ne kaikkein tärkeimmät, mutta en kyllä sanoisi etteikö se avioliiton fyysinen puoli houkuttelisi myös...haluan nimittäin normaalisti kuitenkin 6-10 yhdyntää viikossa, joten en sanoisi sitä kovin vähäksi määräksi. Ainoa ehto minkä asetan määrälle on se, että haluttomana ja velvollisuudesta en ala naimaan. ap
Vedän tästä ketjusta sen johtopäätöksen, että on ihan normaalia parisuhteissa, että nainen toimii kuin maksullinen nainen ja antaa haluttomana jyystää itseään. Ja jos joku on tälläistä vastaan, niin on tietenkin itse seksikielteinen, huoh. On se kumma, että avioliitossa naisen pitäisi olla valmis vahingoittamaan seksuaalisuuttaan ja jopa tuhoamaan se, miehen takia. En ymmärrä, en. Normaali rakastelu lähtee molempien halusta. Seksi on ihana asia, ei mikään haluttomana annettava velvollisuus. Monella tuntuu olevan biologia hakusessa, kun naisen pitää ilman kiihottumista tyydyttää mies ja ottaa mies sisään. ap
Minusta litanjasi kuulostaa melko normaalilta. Vain tapa jolla sen esität, antaa sinusta jokseenkin joustamattoman kuvan. Suhtaudun itsekin suht. vanhanaikaisesti avioliittoon ja sitoutumiseen, eikä minulla ole ollut vaikeuksia löytää kumppania. En tosin kaikkia ajatuksiani pamauta toiselle heti ensitreffeillä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat toisen uhraavan puolestasi, mutta itse et ole valmis venymään toisen eduksi. Haluat nimellisesti "perheen pään" joka on todellisuudessa palvelija. Ainoastaan sinun tarpeillasi on merkitys. Olet sekä itsekäs että itsekeskeinen.
Eli se naisen joustaminen ja venyminen tarkoittaa sitä, että alkaa miehen huoraksi? Antaa vaikkei itseä haluta? Joo, sellaiseen en lähde. Rakastan liikaa seksiä tuhotakseni oman seksuaalisuuteni. ap
Rakastat liikaa itseäsi, etkä ketään toista, edes mielikuvituksessa. Mutta sehän tuli jo aloituksessa selväksi, kunnioitus on sinulle etusijalla. Minulle myös, mutta en voisi kunnioittaa kaltaistasi naista, jota ei kiinnosta mikään muu kuin oma napa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastat liikaa itseäsi, etkä ketään toista, edes mielikuvituksessa. Mutta sehän tuli jo aloituksessa selväksi, kunnioitus on sinulle etusijalla. Minulle myös, mutta en voisi kunnioittaa kaltaistasi naista, jota ei kiinnosta mikään muu kuin oma napa.
:D Eli kun nainen ei suostu olemaan miehen huorana niin hän on itsekäs :D juu.u....
Hyvässä parisuhteessa tehdään asioita toiselle, vaikka ei itseään huvittaisi.
Seksi on parisuhteen liima ja miehet usein haluavat seksiä enemmän ja heille on tärkeää että heillä on pääsy siihen resurssiin aina.
Ei ole pakko harrastaa seksiä jos ei tahdo mutta onnellisessa parisuhteessa usein nainen antaa vaikka ei häntä ei himottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Eli kun nainen ei suostu olemaan miehen huorana niin hän on itsekäs :D juu.u....
Karkeasti ottaen juuri näin.
Tasa-arvolla ei ole mitään tekemistä seksuaaliviettien kanssa. Ymmärrätkö ?
Parisuhteet jotka ovat onnellisia niin niissä halut kohtaavat tai toinen osapuoli (usein nainen) antaa vaikka ei huvita.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, että avioliitossa naisen pitäisi olla valmis vahingoittamaan seksuaalisuuttaan ja jopa tuhoamaan se, miehen takia.
En ymmärrä, en. Normaali rakastelu lähtee molempien halusta. ap
Useampien naisten seksuaalisuus ei tuhoudu jos antaa vaikka ei huvita. Sinulla tuntuu olevan vaikea suhtautuminen seksiin.
Rakastelu ja seksi eivät ole synonyymi. Rakastelu on mukavaa ja ihanaa kun kummatkin osapuolet sitä haluavat ja nauttivat mutta ei seksin tarvitse joka kerta olla rakastelua. Miehet haluavat panna, nussia ja dominoida. Silloin se että onko toinen satalasissa mukana on toissijaista, riittää että alistuu ja voihkii.
Ja jos useimmat miehet jos eivät tätä saa turhautuvat.
Onkohan AP sama joka jatkuvalla syötöllä tekee näitä "miehen pitää olla tyytyväinen kun vaimoa ei haluta vuosiin" aloituksia? Esim http://www.vauva.fi/keskustelu/2740839/miksi-naisen-pitaa-uhrata-seksua…
Seuraava palstahullu "30 vuotias mies ei voi rakastaa 20 vuotiasta tyttöä" ketjujen ikiksen jälkeen.
Vai onko peräti sama nainen? 30-40 vuotias pihtari jonka mies jätti ja otti nuoremman? Järkyttyi niin että hänestä tuli mielenvikainen, eikä nyt voi lopettaa aiheesta jauhamisen AV:lla.
Vierailija kirjoitti:
Seksi on parisuhteen liima ja miehet usein haluavat seksiä enemmän ja heille on tärkeää että heillä on pääsy siihen resurssiin aina.
Ei ole pakko harrastaa seksiä jos ei tahdo mutta onnellisessa parisuhteessa usein nainen antaa vaikka ei häntä ei himottaisi.
Miksi sen, joka ei halua seksiä on aina joustettava? Miksi seksiä haluava osapuoli ei halua tehdä toiselle hyvää olemalla vonkaamatta? Seksi ilman halua tekee fyysisestikin jo helvetin pahaa, puhumattakaan henkisestä puolesta.
Ja kyllä, sinkkunaisena ahdistaa ajatuskin miehen hankkimisesta ja lapsien saamisesta kun harvoin asiat menevät putkeen ja sitä seksittömyyttä voi olla tiedossa ainakin pari kk. Ilmeisesti miehet eivät sitä kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen, joka ei halua seksiä on aina joustettava? Miksi seksiä haluava osapuoli ei halua tehdä toiselle hyvää olemalla vonkaamatta? Seksi ilman halua tekee fyysisestikin jo helvetin pahaa, puhumattakaan henkisestä puolesta.
Ja kyllä, sinkkunaisena ahdistaa ajatuskin miehen hankkimisesta ja lapsien saamisesta kun harvoin asiat menevät putkeen ja sitä seksittömyyttä voi olla tiedossa ainakin pari kk. Ilmeisesti miehet eivät sitä kestä.
Lol. Tällaisia ongelmia vissiin sit syntyy, kun perustaa käsityksensä parisuhteista vain palstan mielenvikaisiin läppändeeroksiin.
Kyllä minulla ainakin on mennyt usko ihmiskuntaan kun olen lukenut näitä aivopieruja ja mielisairaita näkemuksiä, "onnellisesta" parisuhteesta, joissa haluton ihminen raiskataan henkisesti ettei halukkaammalle tule paha mieli.
Toisen puolesta pitää uhrautua..vain sen toisen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen, joka ei halua seksiä on aina joustettava? Miksi seksiä haluava osapuoli ei halua tehdä toiselle hyvää olemalla vonkaamatta?
Niinhän seksiä paljon haluava tekeekin, mutta sehän ei tarkoita että olisi kokonaan ilman. Kuinka yksisilmäinen oikein olet, jos muuta kuvittelet?
Kultainen keskitie, kompromissi. Ei niin, että hässittään viisi kertaa päivässä, eikä niin ettei hässitä vuoteen.
Jos ei ole seksiä, ei ole rakkauttakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol. Tällaisia ongelmia vissiin sit syntyy, kun perustaa käsityksensä parisuhteista vain palstan mielenvikaisiin läppändeeroksiin.
Samanlaisia kokemuksia on jo miehistä omassa elämässä kun jo ex-tapailukumppanit ovat painostaneet alkuvaiheissaan seksiin. En tosin tiedä olenko sitten aseksuaali, koska en millään ole kiinnostunut monista seksikerroista vuorokaudessa edes uuden kumppanin kanssa.
Pistää mietityttämään millaista seksielämää oikeasti naisilta odotetaan kun netissä on selvää, että seksiä pitää tarjota, seksuaaliterapeutit puhuvat julkisuudessa, että seksiä tulee aina antaa ja sitten päälle omat kokemukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen, joka ei halua seksiä on aina joustettava? Miksi seksiä haluava osapuoli ei halua tehdä toiselle hyvää olemalla vonkaamatta?
Niinhän seksiä paljon haluava tekeekin, mutta sehän ei tarkoita että olisi kokonaan ilman. Kuinka yksisilmäinen oikein olet, jos muuta kuvittelet?
Kultainen keskitie, kompromissi. Ei niin, että hässittään viisi kertaa päivässä, eikä niin ettei hässitä vuoteen.
Jos ei ole seksiä, ei ole rakkauttakaan.
Puhuin parin kk mahdollisesti seksittömyydestä raskauden jälkeisenä aikana. En vuosien tai edes puolenkaan vuoden seksittömyydestä. Kyllä se musta on lopulta aika surullista, että miehille sekin on ylitsepääsemätön asia.
Suurin osa naisista antaa vaikka ei haluta eivätkä näytä kärsivän siitä..
Ei ole pakko antaa mutta perinteisen naisellinen nainen pesee modernit feministit 100-0.
Toki parisuhteessa pitää tehdä kompromisseja mutta ajattelumaailma että seksiä voi harrastaa vain jos itseään huvittaa on kyllä aika ehdoton.
Tälläinen feministinen käsitys seksin ja vetovoiman dynamiikasta on kyllä surkuhupaisaa.
En ole missään sanonut, ettei seksiä olisi. Rakastan seksiä ja tottakai haluan sitä mieheni kanssa tehdä. Voisin jopa väittää, että haluan keskivertoa enemmän. En kuitenkaan näe seksiä velvollisuutena. Eli menen halukkuuden mukaan. Silloin kun on normaalitila ja kaikki hyvin, niin haluan seksiä paljon. Elämä ei kuitenkaan ole koko ajan ruusuilla tanssimista ja tämä tietenkin vaikuttaa myös seksihaluihin. Sitten saa lukea niitä ketjuja, joissa vaimo joutuu vaan makaamaan miehen alla ilman omaa halua ja alkaa vihata seksiä kun mies itsekkäästi vain käyttää vaimoaan. Tälläinen ei missään tapauksessa kuulu avioliittoon. ap