Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka joulu sama vaikeus... mitä lahjaksi appivanhemmille, jotka ei tarvii mitään??!

Joulukukka
16.12.2016 |

Eivät siis ole erityisen rikkaita, mutta eivät vaan kuluta mitään, eivätkä harrasta mitään, eivät lue kirjoja. Sanovat tietysti aina, että ei mitään tarvi ostaa, mutta sitten yksi joulu kun ei ostettu,niin joulupukin käytyä "vitsailivat", että onpa he nyt ollut tuhmia, kun ei tullut yhtään lahjaa.
Kaikille muille minun on aina helppo keksiä lahjat, mutta tämä sama painajainen joka joulu...

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain perusjuttua tyyliin suklaata? Kylpylä- tai risteilylahjakortti?

Kiitos vinkeistä! Unohdin vielä lisätä, että eivät suostu koskaan lähtemään minnekään, eivät käy lomamatkoilla, eivät kylpylöissä.... Suklaarasian  ja kukka-asetelman yleensä vien, kun en muuta ole keksinyt. Tai sitten arpoja. Taas kerran. :D 

AP

Vau mikä perhe. Ihan mielenkiinnosta: onko miehesikin yhtä hajuton, mauton ja väritön kuin vanhempansa?

Huh, ei onneksi! Vaikka toki sieltä kodin harmaudesta on jotain asennetta mukaankin tarttunut. En oikeasti ole koskaan itsekään tavannut niin "tasapaksua" perhettä, oli kyllä ymmärtämisvaikeuksia alkuvuosina, kun itse olen värikkäästä taiteilijaperheestä.

Ne esittää sulle tuollaista! Todellisuudessa niillä on varsin vilkas ja mukava elämä, mutta koska miniä odottaa heidän olevan tylsiä, niin he esittävät miniälle tylsää. Säilyy välit parempina, kun miniä voi kuvitella olevansa jotenkin enemmän kuin muut. Vaikka ei osaa edes kunnon joululahjoja ostaa!

Vierailija
62/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihastelin eilen kirjakaupassa Sukkapuikkomestarin (?) kirjaa, jossa oli toinen toistaan ihanampia villasukkia. Käsityöthän ovat loputon aarreaitta ja jos on tuollainen vanhempi rouva, joka niitä harrastaa, niin kirjakaupoista löytyy vaikka minkälaisia käsityökirjoja, joissa on kauniita ohjeita. Ja sitten ne langat, niissähän ei ole mitään ylärajaa, kuinka hienoja ja kalliita ne ovat! Jotkut hard core harrastajat kehräävät omat lankansa ja värjäävät ne. Ja vaikka tähän ei lähtisi, niin käsinvärjättyjä lankoja löytää ulkomaisista (ja kai kotimaisistakin) nettikaupoista. Minä ostaisin tuollaiselle kutojamummolle neulekirjan ja lankoja, ehkä ensi jouluna lapset saisivat häneltä hienot villasukat lahjaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joulukukka riittää aikuisille ihmiselle. Eikä mitään muuta.

Vierailija
64/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat ovat lähes yhdeksänkymppisiä eivätkä toivo joululahjaksi mitään vaatteita, koruja, lakanoita tms. Äidille ostin Chanel 5 suihkugeelin ja vartalovoiteen, isälle Giorgio Armanin vastaavan lahjapakkauksen. Vähän ylellisyyttä, mutta kuitenkin kulutustavaraa, joka ei jää nurkkiin pyörimään.

Oletko varma, että nuo edes sopivat vanhuksille? Vanhuksilla on hyvin kuiva ja ohut iho. Joidenkin iho ei kestä ollenkaan mitään saippuoita, vaan pesu hoidetaan pesurasvalla.

Vierailija
65/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako herkkukoria!

Myös me 50+ ikäiset haluamme elää terveellisesti, joten jokajouluinen herkkukori suklaineen, sokerisine hilloineen jne. on täysin turha hankinta. Älkää edes kootko itse sitä korillista, koska myös meillä ei enää ihan nuorilla on omat suosikkikahvimme ja -viinimme ja jos haluamme kokeilla uutta, teemme se viininmaistajaisissa lasillinen kerrallaan.

Eivät appivanhemmat ole mikään kaatopaikka, jonne voidaan kantaa turhaa ruokatavaraa poisheitettäväksi. Moni haluaa kaiken lisäksi käyttää kaiken saamansa ruokatavaran, joten ne lihottavat ja epäterveelliset herkut syödään pois vähän pitkin hampain ja surullisina turhista kaloreista. Mutta kun ruokaa ei pidä heittää roskiin...

Paras joululahja olisi se, että jo lokakuussa ilmoitatte, että teille ei tarvits ostaa mitään lahjaa ja että sovitaan, että aikuiset eivät osta toisilleen mitään. TUrha ulottaa kulutushysteriaa joka paikkaan.

Ja sen hemmetin markettihyasintin kannan roskiin samalla ovenavauksella, jolla jatkatte matkaanne seuraavaan mummolaan!

Vierailija
66/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sovittiin jo muutama vuosi sitten, että luovutaan näistä aikuisten lahjoista. Vaikka emme ole kumpikaan suuresta perheestä, niin silti oli ihan valtava helpotus, että tällä systeemillä saatiin kahdeksan aikuisten lahjaa pois. Osan kanssa oli vakilahjat (aina jotain viinaa), mutta muille piti aina keksiä ja tuntui ihan hullutukselta ostella lahjoja aikuisille ihmisille, joilla on kaikkea. Ja takaisin saimme usein jotain, mistä emme itse piitanneet. Suosikkilahjamme oli WC-paperi, jota saimme veljeltäni aina ison säkillisen.

Nyt menee joulu paljon rennommin, kun pitää hankkia lahjat vain muutamille lapsille. Lapsille on ihan kiva ostellakin, kun heille se joulu on nimenomaan lahjojensaantijuhla. Aikuiset keskittyvät enemmän herkutteluun ja rentoutumiseen.

Vierailija
67/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat ovat lähes yhdeksänkymppisiä eivätkä toivo joululahjaksi mitään vaatteita, koruja, lakanoita tms. Äidille ostin Chanel 5 suihkugeelin ja vartalovoiteen, isälle Giorgio Armanin vastaavan lahjapakkauksen. Vähän ylellisyyttä, mutta kuitenkin kulutustavaraa, joka ei jää nurkkiin pyörimään.

Oletko varma, että nuo edes sopivat vanhuksille? Vanhuksilla on hyvin kuiva ja ohut iho. Joidenkin iho ei kestä ollenkaan mitään saippuoita, vaan pesu hoidetaan pesurasvalla.

Kyllä olen varma. Itse asiassa tuo suihkugeeli onkin pesuvoide eikä saippuamainen aine.

Vierailija
68/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ostako herkkukoria!

Myös me 50+ ikäiset haluamme elää terveellisesti, joten jokajouluinen herkkukori suklaineen, sokerisine hilloineen jne. on täysin turha hankinta. Älkää edes kootko itse sitä korillista, koska myös meillä ei enää ihan nuorilla on omat suosikkikahvimme ja -viinimme ja jos haluamme kokeilla uutta, teemme se viininmaistajaisissa lasillinen kerrallaan.

Eivät appivanhemmat ole mikään kaatopaikka, jonne voidaan kantaa turhaa ruokatavaraa poisheitettäväksi. Moni haluaa kaiken lisäksi käyttää kaiken saamansa ruokatavaran, joten ne lihottavat ja epäterveelliset herkut syödään pois vähän pitkin hampain ja surullisina turhista kaloreista. Mutta kun ruokaa ei pidä heittää roskiin...

Paras joululahja olisi se, että jo lokakuussa ilmoitatte, että teille ei tarvits ostaa mitään lahjaa ja että sovitaan, että aikuiset eivät osta toisilleen mitään. TUrha ulottaa kulutushysteriaa joka paikkaan.

Ja sen hemmetin markettihyasintin kannan roskiin samalla ovenavauksella, jolla jatkatte matkaanne seuraavaan mummolaan!

Muuten hyvä, mutta että aikuinen ihminen syö väkisin epäterveellisiä ruokia on kyllä ihan vaan omaa tyhmyyttä. Siitä ei voi syyttää edes miniää.

Vierailija
69/125 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän meilläkin on jo moni ollut linjalla "onko pakko ostaa aikuisille lajoja..?" no ei. Jos ovat sanoneet etteivät tahdo mitään, mutta itsellä vähän sellainen jäänyt että haluan jotenkin piristää läheisten arkea joko simpelillä lahjalla tai jollain hyötykäyttöisellä asialla 😅

Ja kuka väittää että pitäisi välttämättä ostaa se 50 €n pullo viiniä ja homeinen juusto josta ei kukaan pidä? Aivan yhtä hyvin voi tehdä itse lahjan, mikäli tykkäisi tehdä käsin. Aineksiin tai tarvikkeisiin menee toki rahaa mutta tulee loppupeleillä halvemmaksi, mitä olen itse huomannut.

Mieleiset lahjat joita itse suosin ovat: herkkukorit, itsetehdyt ihonhoitotuotteet, villasukat, lapaset ja muut asusteet ovat myös iki-ihanat lahjat jotka lämmittävät kylminä päivinä.. Tai mikäli ei keksi niin lahjakortit ovat myös osoittautuneet käytännöllisiksi. Tai vaikka "itsetehdyt lahjakortit" löysin kerran Kodin kuvalehdestä yhtenä jouluna ja tein niitä usealle kaverille ;DD tässäpä linkki blogiin josta sen bongasin: https://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/ruususuu_ja_huvikumpu/itsetehty_ar…

En siis itse sano että täytyisi antaa mitään enää aikuis ikäisille sisaruksilleni, mutta itse teen sitä ihan vain tuodakseni hyvää mieltä ❤😊

Vierailija
70/125 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä voisin antaa isovanhempien käytösoppaan appivanhemmille, jos sellaisen on joku kirjoittanut. Turhaa tosin sekin taitaisi olla, kun ei ne moukat sitä kuitenkaan lukisi tai tajuaisi vihjettä...

Vierailija
71/125 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aikuisten kesken voi sopia, että ei anneta joululahjojalahjoja? Kukkia, suklaata, viiniä yms. voi viedä tuliaisiksi.

Vierailija
72/125 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita heidän nimissään jouluapua köyhille ihmisille. Varakas ihminen ei ole muuta vailla kuin itsensä tärkeäksi tuntemista.

Vierailija
73/125 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa hyvät ihmiset ettette osta mitään aikuisille! Meillä tämä käytäntö ollut jo vuosia ettei osteta kuin oman ydinperheen sisällä lahjoja. Mieheni kanssa olemme sopineet ettemme osta edes toisillemme,jäi

yksi pähkäily vähemmäksi. Hyvää syötävää,itselle mieluisat kirjat tms.

Vierailija
74/125 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hauska olettamus, ettei ihminen tarvitse mitään uutta kun elää vanhaksi ja lakkaa nauttimasta kaikesta uudesta teknologiasta ja uutuuksista, mitä esim. kirjallisuus, musiikki tai kulttuuri tarjoaa.

Tai vaikkapa uudesta pussilakanasta tai kahvimukista.

Olen 70v. ja minulla on kaikkea mahdollista - ihan liiaksi, mutta edelleen nautin ja iloitsen kaikesta uudesta, jotka lisäävät mielihyvää, onnellisuutta ja parantavat jopa elämänlaatua ja terveyttä. Ja moni asia on koettu, mutta moni asia on vielä kokematta, johon kuuluu myös uutuudet.

Vierailija
75/125 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortit, joilla lapsenlapset tulevat heitä ilahduttamaan

- viikon joululomalla

- urheiluloman ajan

- kaksi viikkoa kesälomalla

- pääsiäisen

Vierailija
76/125 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastimia, valoja, vaikka otsalamppu koiranulkoiluttajalle. Kahvia ja termosmuki, liput elokuviin, jääkiekkoon, lentopalloon (mitä siellä lähellä sitten sattuukaan olemaan ja tarvittaessa lupaus lähteä kaveriksi), sateenvarjo, vessanmatto, lehtitilaus, lahjakortti käsityöliikkeeseen, sakset...

Vierailija
77/125 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lahjaksi joku Suomi 100 tuote, vaikka sinivalkoiset sakset, suklaata tai kahvikupit.

Vierailija
78/125 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet syömään ravintolaan.

Vierailija
79/125 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtitilaus

Vierailija
80/125 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ehdotuksia, tulin noukkimaan itsellenikin ideoita. Meillä jouluna olijat on kaikki myös "mitään ei tarvi"-tyyppejä ja sitten kuitenkin innoissaan availlaan paketteja, kun hiki päässä olen miettinyt :-)

Parhaita on nyt ollut Suomi100-käyttöesineet, apteekin tuotteet ja käsipyyhkeet. Kuluvaa ja käytännöllistä. Mun yhden vuoden hittilahja naisille oli apukassit, sellaiset taiteltavat nailoniset. Niitä on monella valmistajalla, Marimekolta ostin ja olivat mieleen.

Parastahan olisi , jos herkällä korvalla ja silmällä seurailisi toisten elämistä. Onko lettupannu aikansa elänyt, onko patakintaat mustat ja reikäiset? Jos käytte yhdessä kaupoilla, kuuntele, mitä lahjottava ihastelee.

Miehet on vaikeimpia, niille menee usein paremmat sukat ja lempikarkkia. Meidän porukoissa kun he eivät juuri lahja-asioihin panosta niin ei ole huono omatuntokaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi