Joka joulu sama vaikeus... mitä lahjaksi appivanhemmille, jotka ei tarvii mitään??!
Eivät siis ole erityisen rikkaita, mutta eivät vaan kuluta mitään, eivätkä harrasta mitään, eivät lue kirjoja. Sanovat tietysti aina, että ei mitään tarvi ostaa, mutta sitten yksi joulu kun ei ostettu,niin joulupukin käytyä "vitsailivat", että onpa he nyt ollut tuhmia, kun ei tullut yhtään lahjaa.
Kaikille muille minun on aina helppo keksiä lahjat, mutta tämä sama painajainen joka joulu...
Kommentit (125)
Kun nyt täällä alettiin kertoa omista kokemuksista, niin pullo hyvää konjakkia aina ilahduttaa oma yli 80-vuotiasta sukulaistani.
Ylikalliit koristeelliset kynttilät on hyvä lahja. Ihmiset hidastelee niitä vähän aikaa ja sitten polttavat pois. Joka jouluna voi ostaa uusien satsin. Hankalussa tapauksissa pitäisin kiinni perinteestä. Eli tuo kukka-asetelma on ihan hyvä. Joka joulu joku uusi twisti siihen. Anoppi sitten joka joulu odottaa näkevänsä tämän joulun yllätyksen.
Appivanhemmat saavat meiltä joka joulu viinipullon, suklaarasian ja joulukukan.
Omat vanhempani saavat kirjoja, jouluteetä- ja kahvia, suklaata ja joulukukan.
Nämä lahjat on kelvanneet viimeiset 12 vuotta oikein hyvin.
Mun isä on maailman vaikein lahjottava. Ei juo muutakuin vettä, syö vain omia minimaalisia kokkailujaan, ei mitään herkkuja. Vaatteita olen ostanut, mutta niitä hänellä on nyt kaapit täynnä. Ei käy missään, ei harrasta mitään. Tykkää ainoastaan ristikoista. Joten joka saatanan joulu ja synttärit annan ristikkolehtiä lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä mietit appivanhempiesi joululahjaa? Eikö se ole miehesi homma keksiä ja ostaa lahja vanhemmilleen? (Toki sitten eri juttu, jos annatte heille kumpikin omat lahjanne.)
Kuulostatpa kylmältä ihmiseltä. Eikö appivanhemmilleen voi lahjaa hankkia ihan vaan rakkaudesta? Mikä tää juttu on, että kumpikin hoitaa omaan sukuunsa välit. Yhtä perhettähän siinä ollaan.
Ristikko ja sudokulehtiä. Niillä on mun vanhemmat lahjottu muutamia vuosia.
Suomi 100 -sakset / pyyhkeet tmv.
Kalevalan ruokakirja (ei oo mikään keittokirja vaan kerrotaan perinneruoista ja tarinoista niiden ympärillä) - tai joku ’Vanhan Ajan Joulu’ tms kirja. Sopii ihan hyvin vaikka saaja ei olisi mikään lukija.
Herkkukori on omasta mielestäni ’ihan kiva’ mutta paljon kivempaa pn, kun tuodaan joulupöytään itse tehtyjä silakoita, piimäjuustoa tms mistä (perinne) ruoasta minun tietävät pitävän :) ja lapset on usein itse leiponeet jotain kaurarusinapipareita tms johonkin kivaan peltipurkkiin tai koriin. Ihan parasta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä mietit appivanhempiesi joululahjaa? Eikö se ole miehesi homma keksiä ja ostaa lahja vanhemmilleen? (Toki sitten eri juttu, jos annatte heille kumpikin omat lahjanne.)
Kuulostatpa kylmältä ihmiseltä. Eikö appivanhemmilleen voi lahjaa hankkia ihan vaan rakkaudesta? Mikä tää juttu on, että kumpikin hoitaa omaan sukuunsa välit. Yhtä perhettähän siinä ollaan.
Mun appivanhemmat ”ei tarvitse” mitään. Ja ovat sitten naama näkkärillä (tai oikeammin ihastelevat taivaaseen asti mitä toisen pojan perhe toi...) jos mitään ei vie. Mies on sitä mieltä että jos he sanovat etteivät mitään tarvitse niin olkoon sitten niin - joten minun itseni takia minä haluan heille jotain viedä. Ja mielestäni myös lastenlasten kuuluu viedä jotain, meillä se on aina jotain tyyliin itse tehtyjä kynttilöitä, pipareita tms.
Ei pakollinen kirjoitti:
Kananmunan keitin, leipäkone, AbTronic, sellainen keraaminen paistinpannu mihin ei tartu mikään? Näitähän riittää, eivät varmaan ikinä usko tarvitsevansa ennen kuin saavat :)
Tuossa tuli sitten listatttua kaikki ne lahjat mitä kukaan nainen ei ikinä halua jouluna saada. Abtronic, paistinpannu... voi hyvä jumala!
Vierailija kirjoitti:
Mun isä on maailman vaikein lahjottava. Ei juo muutakuin vettä, syö vain omia minimaalisia kokkailujaan, ei mitään herkkuja. Vaatteita olen ostanut, mutta niitä hänellä on nyt kaapit täynnä. Ei käy missään, ei harrasta mitään. Tykkää ainoastaan ristikoista. Joten joka saatanan joulu ja synttärit annan ristikkolehtiä lahjaksi.
Tuohan on ihan loistava tilanne, sinun ei tarvitse miettiä päätäsi puhki ja saaja on takuulla iloinen lahjastaan joka kerta.
Mun ääni menee kauniille ja koristeelliselle kynttilälle. Helppo ostaa jo vaikka lokakuussa ja saaja pääsee siitä eroon polttamalla. Herkkukorit on haastavia kun nykyisin on niin paljon kaikkia ruokarajoituksia ihmisillä. Lisäksi on kurjaa saada vaikka suklaata jos oma itsekuri riittää siihen ettei sitä itse osta kotiin. Joulukukat on taas hölmöjä viemisiä jouluaattona, jokaisella joulukukkia haluavalla on taatusti jo siinä vaiheessa mieluisat kukat hankittuina.
Vierailija kirjoitti:
Lehti-tilaus. Esim. ET-lehti.
Muutaman vuoden kun ET-lehteä tilaa, niin seniorit oppivat, että paitsi ettei tarvita joululahjoja, niin ei tarvita sukulaisiakaan käymään, paree viettää joulut golffaten kaksistaan Floridassa. Lapsia ja lapsenlapsia voidaan tavata vain jos siitä maksetaan käypä tuntihinta.
Vierailija kirjoitti:
Isät
Jouluna liitä ristikkolehteen ristikkokynä. Voi käyttää sängyssä, voi kumittaa, kevyt kirjoittaa.
Paras lahja ihmiselle jolla on jo kaikkea on viedä jotain mistä hän pitää / mitä käyttää oli sitten kyseessä kukka, suklaa, ristikkolehti, juhlamokka tms Tylsää, mielikuvituksetonta, mutta ah niin helppoa. Ei jää nurkkiin pyörimään.
Eniten minua itseäni harmittaa saada (herkku)kori, jossa on paljon arvokkaita tuotteita joita en käytä.
Tuoksukynttilöitä, liian hienoa suklaata tai pahaa ja kallista erikoiskahvia. Nuo menevät heti eteenpäin
Vierailija kirjoitti:
Kukkia! Niistä anopit pitää. Tai kahvia. Tai nestesaippuaa. Minä ostan yleensä ulkomailta anopille hyvää ihovoidetta, joskus myös oliiviöljyä ja mausteita. Tai kukkakorin ja kynttilöitä. Apelle viedään joka vuosi herkkukori, jossa on oltava pipareita ja kahvia ja jotain suklaata tai marmeladia vähintään.
Ei tykkää! Jos miniäni toisi kukkia, lentäisi kukka ja miniä ulos! Ei turhempaa ole, kuin kukka. Mieluummin kahvia, keksejä, suklaata, lehtiä, lankoja, kankaita, valokuvia jne.
Leivo jotain tosi herkullista. Sillä itse oon mennyt monta joulua.
Herkkukoria muuten ei tällaisille kannata ostaa. En ole ap, mutta olen ollut vastaavassa tilanteessa. Herkkukorin saaja ilmoitti, että olisi voinut ostaa samat tavarat itse ja halvemmalla. : D
Pysy hyväksi todetuissa lahjoissa, ap.