Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka joulu sama vaikeus... mitä lahjaksi appivanhemmille, jotka ei tarvii mitään??!

Joulukukka
16.12.2016 |

Eivät siis ole erityisen rikkaita, mutta eivät vaan kuluta mitään, eivätkä harrasta mitään, eivät lue kirjoja. Sanovat tietysti aina, että ei mitään tarvi ostaa, mutta sitten yksi joulu kun ei ostettu,niin joulupukin käytyä "vitsailivat", että onpa he nyt ollut tuhmia, kun ei tullut yhtään lahjaa.
Kaikille muille minun on aina helppo keksiä lahjat, mutta tämä sama painajainen joka joulu...

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä tiedät, että eivät harrasta mitään, eivät lue mitään jne.?

Meillä miniä väittää minusta ihan samaa! Hänellä kun ei ole aavistustakaan siitä, että olen varamummona parille lapselle, mukana vapaaehtoistoiminnassa ulkoiluttamassa vanhuksia, neulon, luen, käyn teatterissa, olen elokuvien suurkuluttaja jne.

Miniän mielestä en tee mitään, käyn vain töissä ja joka sunnuntai omalla äidillä kahvilla. Sellaiseksi hän elämäni kuvittelee eikä tajua, että iso osa elämästäni eletään ihan muissa ympyröissä kuin kotona.

Ja jostain syystä ei ole tullut mieleen kertoa sitä hänelle? Voi vitun akat.

Vierailija
22/125 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunan keitin, leipäkone, AbTronic, sellainen keraaminen paistinpannu mihin ei tartu mikään? Näitähän riittää, eivät varmaan ikinä usko tarvitsevansa ennen kuin saavat :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummoni on ihminen jolle ei voi ostaa mitään; ei lue, harrasta, herkuttele, juo, ei käy reissuissa, eikä käytä kosmetiikkaa. Hän on lähinnä kotona, kuuntelee musiikkia, kävelee pitkiä matkoja ja tykkää kukista.

Siis ei harrasta, mutta harrastaa musiikkia, kävelyä ja kukkia?

Vierailija
24/125 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkeitä, pussilakanoita tai muuta kodin kulutustavaraa.

Vierailija
25/125 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä miniä väittää minusta ihan samaa! Hänellä kun ei ole aavistustakaan siitä, että olen varamummona parille lapselle, mukana vapaaehtoistoiminnassa ulkoiluttamassa vanhuksia, neulon, luen, käyn teatterissa, olen elokuvien suurkuluttaja jne.

Miniän mielestä en tee mitään, käyn vain töissä ja joka sunnuntai omalla äidillä kahvilla. Sellaiseksi hän elämäni kuvittelee eikä tajua, että iso osa elämästäni eletään ihan muissa ympyröissä kuin kotona.

Miksi olisin miniälle tilivelvollinen elämästäni?

Hän on tyttärelleni ihmetellyt, miten karmean tylsää elämäni on, kun en tee mitään ja kauhistellut sitä, miten olisin jo valmis hautaan (tässä korkeassa 53 v iässä). Ei miniää oikeasti kiinnosta, mitä harrastan tai mistä pidän. Hän vain haluaa kauhistella sitä, miten tylsää voi olla, jos ei jatkuvasti matkustele, pidä blogia/kerro elämästään instragramissa tai harrasta viininmaistajaisia. Eihän kaltaiselleni ihmiselle voi edes antaa lahjaa, kun en tajua arvostaa sitä tiettyä jouluteelaatua, jota jokainen ruokablogisti nyt hehkuttaa.

Vierailija
26/125 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita vaikka Punaiselle ristille, unisefille, muille lasten Hyväntekeväisyys järjestölle jos he eivät oikeasti tarvi mitään. Sille rahalle on tarvetta muuallakin kuin keksimällä keksiä jotain lahjaa. Sitten voi vaikka tehdä kortin jos osaa askarrella.

Vierailija
27/125 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on tyttärelleni ihmetellyt, miten karmean tylsää elämäni on, kun en tee mitään ja kauhistellut sitä, miten olisin jo valmis hautaan (tässä korkeassa 53 v iässä). Ei miniää oikeasti kiinnosta, mitä harrastan tai mistä pidän. Hän vain haluaa kauhistella sitä, miten tylsää voi olla, jos ei jatkuvasti matkustele, pidä blogia/kerro elämästään instragramissa tai harrasta viininmaistajaisia. Eihän kaltaiselleni ihmiselle voi edes antaa lahjaa, kun en tajua arvostaa sitä tiettyä jouluteelaatua, jota jokainen ruokablogisti nyt hehkuttaa.

Miniälle näitä ei voi selittää, mutta täysin vieraille mammapalstalaisille kyllä jaksaa. Noh, mitäpä sitä turhia omaa elämäänsä helpottamaan.

Vierailija
28/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tosi paljon vinkeistä, tuli harkinnan arvoisia ehdotuksia! Siis ja joo kyllä appivanhemmat saa päivänsä hyvin kulumaan, ovat vielä osin työelämässä, tekevät vapaaehtoistyötä ja vapaa-ajalla anoppi siivoaa ja tekee käsitöitä, appiukko katselee tv:tä. Mutta eivät siis nauti mistään ylellisyyksistä, eivät juo alkoholia, ovat hyvin vaatimattomia ihmisiä näin materian kannalta. Diabeteksen vuoksi myös herkut ovat vähän pannassa. 

Mutta oli lohdullista kuulla, että myös ne suklaat ja kukka-asetelmat ovat monen mielestä ihan ok lahjoja, ei tarvitse väkisin yrittää keksiä mitään. 

AP

Vierailija
29/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopille hyvä lahja on kun ostat siivous tai keittiövälineitä. Appiukolle voit antaa lahjaksi drinkkilippuja paikalliseen striptease baariin, niin eiköhän molemmat ole tyytyväisiä.

Vierailija
30/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kalliimpaa kulutustavaraa, jota he eivät itse raaskisi ostaa; kallista kahvia, teetä ja/tai suklaata. Stockalta jotain kalliimpia siivousaineita (itse ostin juuri karkilta tuoksuvan, Suomessa tehdyn tiskiaineen lahjaksi, oli 10€ joten tuollaista harvempi ihminen ostaa joka päivä) tai hygieniatuotteita kuten vaikka saippuaa.

Kiva lahja olisi myös jokin elämys, jota he eivät itse olisi tulleet ajatelleeksi. Jokin retki, kurssi, konsertti jne. Vanhemmat ihmiset usein nauttivat uusista kokemuksista.

Vierailija
31/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin vanhemmilleni vain jotkin kaupan valmiit "lahjapakkaukset". Ei mitään kovin hyödyllistä, mutta onpahan edes jotakin.

Ärsyttää tämä joulu kun ei kehtaa olla lahjoja ostamattakkaan, perhanan sisäsyntyinen ihmisen pääkoppissa automaationa oleva vastavuoroisuusperiaate.

Vierailija
32/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein appivanhemmille suklaatalon. Ei ollut edes kovin vaikea tehdä, ja on vähän erikoisempi kuin tavallinen suklaarasia. :)

Vierailija
33/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyhkeitä, pussilakanoita tai muuta kodin kulutustavaraa.

Ko. Tuotteet kestävät normaalikäytössä 10-20 vuotta. Ei ne todellakaan ole mitään "kulutustavaraa", ja vanhemmilla ihmisillä tuskin on pyyhkeistä tai petivaatteista pulaa...

Vierailija
34/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukukka kirjoitti:

Eivät siis ole erityisen rikkaita, mutta eivät vaan kuluta mitään, eivätkä harrasta mitään, eivät lue kirjoja. Sanovat tietysti aina, että ei mitään tarvi ostaa, mutta sitten yksi joulu kun ei ostettu,niin joulupukin käytyä "vitsailivat", että onpa he nyt ollut tuhmia, kun ei tullut yhtään lahjaa.

Kaikille muille minun on aina helppo keksiä lahjat, mutta tämä sama painajainen joka joulu...

osta valmismatka etelänlämpöön.luulis ilahtuvan. Teatterilippu.kolmen yön reissu lentäen Levilke/Saariselälle kylpylään.

Vierailija
35/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain perusjuttua tyyliin suklaata? Kylpylä- tai risteilylahjakortti?

Kiitos vinkeistä! Unohdin vielä lisätä, että eivät suostu koskaan lähtemään minnekään, eivät käy lomamatkoilla, eivät kylpylöissä.... Suklaarasian  ja kukka-asetelman yleensä vien, kun en muuta ole keksinyt. Tai sitten arpoja. Taas kerran. :D 

AP

Vau mikä perhe. Ihan mielenkiinnosta: onko miehesikin yhtä hajuton, mauton ja väritön kuin vanhempansa?

Vierailija
36/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillähän on ihana suku, kiva äiti ja tytär yhdessä paheksumassa miniää 😂

Vierailija
37/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulukukka kirjoitti:

osta valmismatka etelänlämpöön.luulis ilahtuvan. Teatterilippu.kolmen yön reissu lentäen Levilke/Saariselälle kylpylään.

Kaikissa perheissä ei käytetä tuollaisia summia lahjoihin 😂

Vierailija
38/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat!

Eivät käy ravintolassa, eivät matkusta. Eivät lue, eivätkä reissaa. Isä kävelyttää koiraa, äiti käy viimeistä vuotta töissä ja iltaisin onniin väsynyt että istuu sohvalla.

Lahjojen ostaminen on painajainen mutta sinne mennessään on pakko olla jotain mukana. Mitään ei muka tarvita mut sekään ei ole hyvä jos mitään ei osta.

Vierailija
39/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä! Unohdin vielä lisätä, että eivät suostu koskaan lähtemään minnekään, eivät käy lomamatkoilla, eivät kylpylöissä.... Suklaarasian  ja kukka-asetelman yleensä vien, kun en muuta ole keksinyt. Tai sitten arpoja. Taas kerran. :D 

AP

Vau mikä perhe. Ihan mielenkiinnosta: onko miehesikin yhtä hajuton, mauton ja väritön kuin vanhempansa?

Siis sinusta ihmiset on hajuttomia mauttomia jos eivät arvosta samoja asioita kuin itse arvostat? Kylpylässä käynti ja risteilykö on mielestäsi joku pakollinen asia joka vain pitää tehdä, ettei olisi "hajuton ja mauton"? Onko koskaan käynyt mielessä, että ihmiset voi nauttia erilaisista asioista ja kaikki eivät nauti matkustelusta ja kylpylässä käynnistä vaan voivat pitää kyseisiä asioita jopa TYLSINÄ tai liian rasittavina ja saavat elämäänsä sisältöä muuta kautta.

Vierailija
40/125 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Siis sinusta ihmiset on hajuttomia mauttomia jos eivät arvosta samoja asioita kuin itse arvostat? Kylpylässä käynti ja risteilykö on mielestäsi joku pakollinen asia joka vain pitää tehdä, ettei olisi "hajuton ja mauton"? Onko koskaan käynyt mielessä, että ihmiset voi nauttia erilaisista asioista ja kaikki eivät nauti matkustelusta ja kylpylässä käynnistä vaan voivat pitää kyseisiä asioita jopa TYLSINÄ tai liian rasittavina ja saavat elämäänsä sisältöä muuta kautta.

No ap:hän kertoi jo aloituksessa etteivät nämä ihmiset harrasta tai yleensä tee pakollisten kuvioiden kuten työn ja siivouksen ulkopuolella MITÄÄN, heillä ei ole mitään kiinnostuksen kohteita. Onhan tuo hiukan outoa, eikö sinusta? Mikä on tällaisen ihmisen persoonallisuus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi