Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinkkuuteni on ongelma muille?

Vierailija
16.12.2016 |

Erosin vuosi sitten pitkästä, vaikeasta parisuhteesta ja olen siitä asti elänyt yksin. Nautin yksinolosta enkä koe tällä hetkellä tarvetta parisuhteelle enkä halua seurustella vain "seurustelun vuoksi". Koen olevani itsekseni onnellinen enkä tarvitse ketään tekemään minua onnelliseksi. Yksinoloni ei häiritse minua lainkaan, mutta ympärilläni oleville ihmisille se on ongelma. Milloin työkaverit töissä vihjailevat "sinullekin pitäisi mies saada, niin saisit perustaa perheen" tai "minulla on oikein mukava, ikäisesi poika, joka sopisi sinulle...", milloin sukulaiset kyselevät "no, missä uusi mies luuraa, onhan siitä jo vuosi".

Parisuhdetyrkytyksen lisäksi olen huomannut ikävän ja edelliseen nähden ristiriitaisen lieveilmiön ikäiseni naisen sinkkuudessa. Osa keski-ikäisistä työkaverinaisista suhtautuu nihkeästi tilanteisiin, joissa vietän aikaa heidän miestensä seurassa. Toiset työkaverit ovat sanoneet heidän olevan mustasukkaisia muista naisista. Miksi ihmeessä sinkkuus tarkoittaisi sitä, että haluaisin vampata jokaisen vastaantulevan (varatun) miehen? Miksi sinkun luullaan kiinnostuvan kaikenlaisista miehistä, vaikka sitten isänsä ikäisistä?

Miksi sinkkuus on jotenkin uhka ihmisille? Miksi ihminen ei voisi olla onnellinen ihan yksinkin? Miksi minun täytyisi välttää yksin olemista ja olla edes "jonkun" kanssa?

N27

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelet vaan omias.

Vierailija
2/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotkut yhä ajattelevat miehen pitävän naisen ruodussa ja nyrkin ja hellan välissä. Vapaalla oleva nainenhan saattaa tehdä vaikka mitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei voi kuin ihmetellä. Itse en ole ikinä seurustellut enkä varmaan koskaan tule seurustelemaan, ja jotenkin se tuntuu olevan kauhea ongelma kaikille muille paitsi itselleni. Ja tuota ihmettelen myös että minun luullaan kiinnostuvan toisten miehistä. Ei voisi vähempää kiinnostaa varatut miehet, kun ei edes sinkut kiinnosta :D

N23

Vierailija
4/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on rassaava tuttavapiiri. Minä olen täsmälleen samassa tilanteessa, paitsi että pari vuotta jo vierähtänyt sen suhteen päättymisestä, eikä kukaan ole tullut vihjailemaan, että pitäisi mies löytää (tai no okei, työkaverit vinkkailivat vähän aiheesta yhdellä yhteisellä risteilyllä, mutta se loppui kun sanoin, ettei kiinnosta nyt löytää ketään). Päin vastoin esim. sisarukseni ovat olleet ymmärtäväisiä asiasta, kun olen sanonut, ettei huvita nyt edes etsiä ketään.

Paukauta päin naamaa noille tyrkyttäjille ja epäilijöille, ettei sinua KIINNOSTA nyt löytää miestä, ei varsinkaan heidän varattuja miehiään. Ja etsi mukavampaa seuraa. Älä ainakaan vietä omaa kallista vapaa-aikaasi tuollaisten ääliöiden kanssa. Helkkariakos se muille kuuluu löydätkö tai edes etsitkö ketään.

Vierailija
5/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei voi pitää paikkaansa, että oot nyt yksin ollessa onnellisempi!" Totesi eräs "ystäväni", kun tapasimme pitkästä aikaa ja kerroin olevani onnellisempi näin sinkkuna kuin parisuhteessa ollessani. No, tältä minusta silti tuntuu. Parisuhteessa sai kokea jatkuvaa mitätöintiä ja pahaa oloa, nyt yksin ollessa kukaan ei jatkuvasti saa minua tuntemaan oloani huonoksi ja itsetuntoni on noussut kohisten. :)

Vierailija
6/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut naiset kadehtivat onnellisuuttasi, ja yrittävät saada sinut uskomaan, että olet sinkkuna onneton ja luuseri. Luontaista käänteistä psykologiaa. Tuosta huomaa lisäksi heidän itsensä olevan parisuhteessa "tavan vuoksi" eikä siksi, että he olisivat onnellisia kumppaninsa kanssa.

Vierailija
7/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole seurustellut koskaan eikä se ole ollut ongelma kenellekään tapaamalleni ihmiselle. Ainakaan kukaan ei ole sellaista minulle sanonut. Joskus sukulaiset ja tuttavat kysyvät onko minulla poikaystävää. Vastaukseksi riittää ei ja kyselyt loppuvat siihen. Tyrkyttämiseen  suhtautuisin juurikin tuolla "ei kuulu teille"-asenteella. Minun asiani ovat  minun asioita ja jos tarvitsen neuvoja parisuhdeasioissa, kysyn itse. Kovin ovat epävarmoja ihmiset jos kuvittelevat puolisonsa lähtevän jokaisen sinkun matkaan, joka heille juttelee. N32 

Vierailija
8/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa! Mulla tosin nuo miestensä viemistä pelkäävät naiset ovat ikäisiäni kavereita. Miksi ihmeessä he luulevat, että sinkkuna havittelisin heidän miehiään? Ei minua kiinnosta varatut miehet eikä miksikään toiseksi naiseksi ryhtyminen.n24

Vierailija
9/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sekin päivä tulee kun noita ehdotuksia ei enää tuu, kun oot liian vanha miehille :)

Vierailija
10/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi ystävä kehtasi kerran sanoa mulle "sä oot ainoo meiän porukasta joka on vieläkin sinkku, kannattaisko alkaa jo miettiä mikä sussa on vikana".  En ole siis koskaan seurustellut, ikää 28v. Todella moni ihmettelee aina sinkkuuttani, että miten ihmeessä mulla ei ole miestä. En ymmärrä mikä siinä on niin ihmeellistä, en minäkään ihmettele heidän kohdalla vaikkapa että miten heillä ei ole enempää ystäviä. Mun mielestä nää asiat on hyvin pitkälle sattuman kauppaa, en ala tyytymään kehenkään ihan vaan seurustellakseni.

Vierailija
12/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein tälläkin palstalla on keskusteluita, kuinka parisuhde rassaa kun "toinen vonkaa/pihtaa, ei tee kotitöitä/pysy tikissä kunnossa, kaivaa nenää sohvalla, haluaa/ei halua lapsia, arki menee riidellessä tai on liian räiskyvää/tasaista, jatkuvaa kompromissien tekoa jne". Ja sitten ihmetellään, kun joku mieluummin haluaa olla yksin.

Ja ei, se arki ei aina parisuhteessa ole sitä kuherrellaan söpösti ja onnellisena sohvannurkassa yhteisen ihanan päivän jälkeen.

Vierailija
13/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yksi ystävä kehtasi kerran sanoa mulle "sä oot ainoo meiän porukasta joka on vieläkin sinkku, kannattaisko alkaa jo miettiä mikä sussa on vikana".  En ole siis koskaan seurustellut, ikää 28v. Todella moni ihmettelee aina sinkkuuttani, että miten ihmeessä mulla ei ole miestä. En ymmärrä mikä siinä on niin ihmeellistä, en minäkään ihmettele heidän kohdalla vaikkapa että miten heillä ei ole enempää ystäviä. Mun mielestä nää asiat on hyvin pitkälle sattuman kauppaa, en ala tyytymään kehenkään ihan vaan seurustellakseni.

Pahinta minusta on piilovittuilu, koska siihen on vaikea puuttua kuin suoranaiseen kritiikkiin. Juuri eilen yksi ystäväni sanoi, että "hän ei ainakaan ole niin onneton, että ei saisi miestä".

Kiva kuunnella vierestä ei-koskaan-seurustelleena 27-vuotiaana. Olen sitä paitsi tyytyväinen sinkkuuteeni suurimman osan ajasta ja ystäväni tietää sen kyllä.

Vierailija
14/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna olossa on vaikka kuinka hyviä puolia, mm.:

-töistä kotiin tullessa voin väsyneenä vain kellahtaa sängylle eikä tarvi huomioida ketään

-saan valita, mitä leffaa katson/laitan ruoaksi, ei tarvitse valita toisen mieliksi jotain

-kukaan ei valita, jos illalla menee myöhään töissä, baarissa, ystävän luona jne

-kukaan ei odota minun passaavan kotona (monet miehet odottavat naisesta kakkosäitiä)

-ei tarvitse kestää seksiä vinkuvaa/pihtaavaa miestä kotonaan

-kukaan ei haastattelu riitaa kotona tai pidä minua itsestäänselvyytenä

-saan viettää vapaa-aikani kuten haluan

-ei tarvitse kokea huonoa omatuntoa omista menoista

-mikään ei rajoita omaa elämää jne

Musta tämä sinkkuna oleminen on vaan ihanaa :)

Vierailija
15/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se monille järkytys, miksi joku haluaa elää mieluummin yksin kuin jonkun kanssa. Varsinkin, jos oot naisena ollut jo pitempään yksin niin "kyllähän sitä kannattaa joku ottaa, ettei loppuiäksi yksin jää" ja "onhan tuo naapurin Janne vielä vapaana, 40-v ja asuukin vielä vanhempien luona, siitä saisit miehen varmasti". Öö...miksi pitäisi olla ihmisen kanssa, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä?

Vierailija
16/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutulta kuulostaa! Mulla tosin nuo miestensä viemistä pelkäävät naiset ovat ikäisiäni kavereita. Miksi ihmeessä he luulevat, että sinkkuna havittelisin heidän miehiään? Ei minua kiinnosta varatut miehet eikä miksikään toiseksi naiseksi ryhtyminen.n24

Jostain kumman syystä naiset aina luulevat että KAIKKI haluavat heidän miehensä. Olen usein miettinyt miksi ihmeessä he niin luulevat mut kai se rakkaus on sit sokea, luullaan että oma mies on niin komea ja ihana et kaikki muutkin sen haluavat vaikka se ois muiden mielestä ihan järkky! : D Monta ystävyyssuhdetta valitettavasti mennyt pakkaselle sen takia että toinen ei luota siihen että en vamppaa hänen miestään. Ne miehet on yleensä kaikenlisäksi sellaisia etten tikullakaan koskis mut niin vaan luullaan että ottaisin jos saisin.

Vierailija
17/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sinkkunainen on eräänlainen vapaamatkustaja nyky-yhteiskunnassa. Hän pystyy nauttimaan yhteiskunnan eduista ja tuista, mutta ei yleensä itse tuota mitään (edes lasten muodossa) tai osallistu yhteiskunnan rakentamiseen. Työskentelee monesti matalapalkkaisissa töissä tai on valmistumassa kortistoon (laita tähän joku palipalihumanistitutkinto). Lisäksi sinkkunaisia ei nykyään myöskään enää sido mitkään moraalisäännöt vaan ovat yleensä kevytkenkäistä sorttia.

Vierailija
18/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sinkkunainen on eräänlainen vapaamatkustaja nyky-yhteiskunnassa. Hän pystyy nauttimaan yhteiskunnan eduista ja tuista, mutta ei yleensä itse tuota mitään (edes lasten muodossa) tai osallistu yhteiskunnan rakentamiseen. Työskentelee monesti matalapalkkaisissa töissä tai on valmistumassa kortistoon (laita tähän joku palipalihumanistitutkinto). Lisäksi sinkkunaisia ei nykyään myöskään enää sido mitkään moraalisäännöt vaan ovat yleensä kevytkenkäistä sorttia.

Harmittaako, kun naiset on mieluummin yksin kuin sun kans?

Vierailija
19/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Nuoret miehet sentäs normaalisti ovat kovia veronmaksajia kun täyttävät töillä ja ylitöillä arkensa. Nuoret naiset vain rilluttelevat, elävät siveettömästi ja tuhlaavat rahansa ulkomailla, jolloin sitä ei jää edes Suomeen.

Vierailija
20/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt purskahti juomat näppikselle, kun sinkkunaisena - jolla on pilipalihumanistitutkinto - maksan joka kuukausi niin paljon veroja että niillä maksaa useamman työttömän peruspäivärahat. Ja moraalini ei ole miehen kanssa olosta riippuvainen, kiitos vaan trolliseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi