Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinkkuuteni on ongelma muille?

Vierailija
16.12.2016 |

Erosin vuosi sitten pitkästä, vaikeasta parisuhteesta ja olen siitä asti elänyt yksin. Nautin yksinolosta enkä koe tällä hetkellä tarvetta parisuhteelle enkä halua seurustella vain "seurustelun vuoksi". Koen olevani itsekseni onnellinen enkä tarvitse ketään tekemään minua onnelliseksi. Yksinoloni ei häiritse minua lainkaan, mutta ympärilläni oleville ihmisille se on ongelma. Milloin työkaverit töissä vihjailevat "sinullekin pitäisi mies saada, niin saisit perustaa perheen" tai "minulla on oikein mukava, ikäisesi poika, joka sopisi sinulle...", milloin sukulaiset kyselevät "no, missä uusi mies luuraa, onhan siitä jo vuosi".

Parisuhdetyrkytyksen lisäksi olen huomannut ikävän ja edelliseen nähden ristiriitaisen lieveilmiön ikäiseni naisen sinkkuudessa. Osa keski-ikäisistä työkaverinaisista suhtautuu nihkeästi tilanteisiin, joissa vietän aikaa heidän miestensä seurassa. Toiset työkaverit ovat sanoneet heidän olevan mustasukkaisia muista naisista. Miksi ihmeessä sinkkuus tarkoittaisi sitä, että haluaisin vampata jokaisen vastaantulevan (varatun) miehen? Miksi sinkun luullaan kiinnostuvan kaikenlaisista miehistä, vaikka sitten isänsä ikäisistä?

Miksi sinkkuus on jotenkin uhka ihmisille? Miksi ihminen ei voisi olla onnellinen ihan yksinkin? Miksi minun täytyisi välttää yksin olemista ja olla edes "jonkun" kanssa?

N27

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sinkkunainen on eräänlainen vapaamatkustaja nyky-yhteiskunnassa. Hän pystyy nauttimaan yhteiskunnan eduista ja tuista, mutta ei yleensä itse tuota mitään (edes lasten muodossa) tai osallistu yhteiskunnan rakentamiseen. Työskentelee monesti matalapalkkaisissa töissä tai on valmistumassa kortistoon (laita tähän joku palipalihumanistitutkinto). Lisäksi sinkkunaisia ei nykyään myöskään enää sido mitkään moraalisäännöt vaan ovat yleensä kevytkenkäistä sorttia.

Nyt purskahti juomat näppikselle, kun sinkkunaisena - jolla on pilipalihumanistitutkinto - maksan joka kuukausi niin paljon veroja että niillä maksaa useamman työttömän peruspäivärahat. Ja moraalini ei ole miehen kanssa olosta riippuvainen, kiitos vaan trolliseni.

Joo niin varmaan. Unohdit etteivät porvoolaiset kultalusikka suussa syntyneet saa osallistua.

Vierailija
22/32 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on helpompi määritellä puolisona ja äitinä. Mut auta armias, jos oletkin vapaa. Ihmiset kuvittelevat, ettei sinulla ole mitään rajoja. Ja onhan se nyt sairaan epäreilua et joku muu joutuu kotona katsomaan työpäivän jälkeen sohvalla löhöilevää miestä ja kinastelevia lapsia, kun sinä sillä aikaa olet vapaalla.

Vierailija
24/32 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa muut sitä noin kokevat. Yrittävät vain olla avuliaita. Eivät sinun asiasi kiinnosta muita puoliksikaan niin paljon kuin luulet.

Vierailija
25/32 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu muille muiden elämä.

Vierailija
26/32 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein tälläkin palstalla on keskusteluita, kuinka parisuhde rassaa kun "toinen vonkaa/pihtaa, ei tee kotitöitä/pysy tikissä kunnossa, kaivaa nenää sohvalla, haluaa/ei halua lapsia, arki menee riidellessä tai on liian räiskyvää/tasaista, jatkuvaa kompromissien tekoa jne". Ja sitten ihmetellään, kun joku mieluummin haluaa olla yksin.

Ja ei, se arki ei aina parisuhteessa ole sitä kuherrellaan söpösti ja onnellisena sohvannurkassa yhteisen ihanan päivän jälkeen.

nimenomaan en halua tuollaista elämää,oon liian mukavuudenhaluinen. Töiden jälkeen lepoa. Ei riitelyä. Sinkkuna ihanaa.

Vierailija
27/32 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vääntäny monta kakaraa tähän koneistoon joten olen vapauteni ansainnut!

Vierailija
28/32 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkunainen juuri tuottaa. Pystyy tekemään töitä ilman,että kiikuttaa lapsia päivähoitoon tai on poissa töistä lasten sairastamisen takia. Kyse on nyt siitä,että avioliitossa tai avoliitossa olevat on kateellisia meille helppoa elämää viettäville naisille. Me voidaan mennä ja tulla oman pään mukaan. Itse en enää halua parisuhdetta,en vaikka joku painostaisi😂On ihanaa nukkua rauhassa,olla vapaa aika aivan omassa ihanassa seurassa. 

Vierailija
29/32 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juuri. Minullakin on lapsia, omillaan jo. Ja eronnut olen,mutta kutsun itseä sinkuksi nyt. En todellakaan enää ikinä saman katon alle kenenkään kanssa muuta.

Vierailija
30/32 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa muut sitä noin kokevat. Yrittävät vain olla avuliaita. Eivät sinun asiasi kiinnosta muita puoliksikaan niin paljon kuin luulet.

Voi voi tuntuu kiinnostavan ja sinkkuja kadehditaan. Miksette vain eroa,kun on tervanjuontia elämä sen ukon kanssa? Läheisriippuvuusko teitä vaivaa???

Vierailija
31/32 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekeskeisyydessäsi kuvittelet ja tulkitset mitä sattuu. Ei ketään sun elämä kiinnosta niin paljon kuin sä itse luulet. Todennäköisesti nuo työkaverit vitsailee muistakin asioista, mut ne menee sulta vaan läppänä ohi. Ja sit valikoit ne heitot, josta uhriudut. Ihan perus.

Vierailija
32/32 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkunainen juuri tuottaa. Pystyy tekemään töitä ilman,että kiikuttaa lapsia päivähoitoon tai on poissa töistä lasten sairastamisen takia. Kyse on nyt siitä,että avioliitossa tai avoliitossa olevat on kateellisia meille helppoa elämää viettäville naisille. Me voidaan mennä ja tulla oman pään mukaan. Itse en enää halua parisuhdetta,en vaikka joku painostaisi😂On ihanaa nukkua rauhassa,olla vapaa aika aivan omassa ihanassa seurassa. 

Valtaosa on ollut "vapaita sinkkunaisia" ennen perhettä. Miksi kuvittelet, että se perhe-elämä olisi jokin vankila? Kyllä sitä useimmiten on ihan itse toivottu ja haluttu ja valittu. Ja kyllä, se on usein myös raskasta, mutta hyvin palkitsevaa. Voitko enää itsekeskeisempi kuvitelminesi olla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän