Olen 38-vuotias, mutta koen olevani jo vanha, sairas ja väsynyt
Olen hauras ruumiillisesti ja henkisesti. Jo vuosia olen seurassa ollut lähinnä kuuntelijan paikalla, seurannut toisten keskusteluja. Osallistun vastailemalla toisten kysymyksiin, hymyilemällä. Tartun käytännön toimiin hitaasti. Vaivun ajatuksiini useiksi tunneiksi. Itken omaa tilaani ja maailman pahuutta. Itken kaamosta.
Kommentit (17)
Kuulostaa masennukselta, ei vanhuudelta.
Niin mitä tolla sun iällä on tässä merkitystä? Sairas saatatkin olla joko psyykkisesti tai fyysisesti mutta iästä se ei tosiaan johdu.
Syötkö hormoneja? Entäs muita lääkkeitä joilla sivuvaikutuksia?
Kilpirauhasen vajaatoiminta?
Masennus?
Iästä nyt ei tosiaan johdu, oikeastiko olit niin tyhmä että pistit ikäsi piikkiin? :'D
Jaa, mulla oli tuollainen olo kun olin parikymppinen ja masentunut. Nyt olen 38-vuotias pitkäaikaissairas ja meillä on pieniä lapsia, kroppa rupsahtanut ja työura hetkellisesti katkolla, mutta mieliala ei ole lähellekään sitä alhoa mitä silloin nuorempana.
Oikeasti kyllä voi johtua iästä. Neljänkympin kriisi. Mulla oli 38-vuotiaana pahimmillaan. Nyt 42-vuotiaana en tunnekaan itseäni enää niin vanhaksi ja sairaaksi =D
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä tolla sun iällä on tässä merkitystä? Sairas saatatkin olla joko psyykkisesti tai fyysisesti mutta iästä se ei tosiaan johdu.
Nimenomaan, iästäni se ei voi johtua, koska olen vasta 38. Iän mainitsemisen merkityksen paljastaa otsikossa olevan lauseen mutta-konjunktio. Käännetäänpä otsikko selkokielelle: "Vaikka olen vasta 38-vuotias, koen jo olevani vanha, sairas ja väsynyt."
ap.
Masennustahan tuo on. Hanki siihen apua, menee lyhyt elämä hukkaan jo nuorena...
Jos syöt hormoneja Niin ne aiheuttaa tällaisia sivuvaikutuksia mitä mainitsit.
Mulla samoja fiiliksiä. Olen vasta 29v. :(
Mullakin oli tuossa iässä vaikka mitä. Nivelet eivät liikkuneet kunnolla, tolkuton väsymys jne.
Kokeile nyt ensiksi rautakuuria ja riittävästi d-vitamiinia (taso on helppo mitata labrassa) ja perehtyä detox-asioihin, että saisit noissa vajaassa 40 vuodessa elimistöösi kertyneet myrkyt liikkeelle (niin että ne tulevat ulos asti). Käy ulkona kävelylenkeillä.
Nyt viisi vuotta myöhemmin, voin paljon paremmin. Iho on heleämpi, nivelet joustavat, sääret eivät ole turvonneet pökkelöt, sormet eivät ole nakit, mieli on virkeämpi jne.
Vierailija kirjoitti:
En syö hormoneja. Munasarjojeni toiminnassa ei näy merkkiä hiipumisesta.
Kaamosmasennus kuulostaa varteenotettavalta selitykseltä. Ehkä hankin kirkasvalolampun heti huomenna.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö hormoneja. Munasarjojeni toiminnassa ei näy merkkiä hiipumisesta.
Kaamosmasennus kuulostaa varteenotettavalta selitykseltä. Ehkä hankin kirkasvalolampun heti huomenna.
ap.
Vuosia kestänyt kaamosmasennus?
Oot liian kiltti ja kunnollinen. Enkä sano nyt pahalla. Kaiken kaikkiaan kuulostaa siltä että mittasi alkaa jo olla täysi. Se on hyvä. Kuuntele tarkkaan mitä se tuska pyytää, koska se kertoo sun tyydyttymättömistä tarpeista.
Söin itse muutaman kuukauden efexoria, se sai minut tuntemaan itseni tuollaiseksi. Väsynyt, näkö sumea, laiska keho ja mieli, ei motivaatiota, kaikenlaista pikkuvaivaa jne.. Sit tajusin et nyt loppu tämän p:n syömine. Ja nuorruin 30vuotta muutamassa viikossa.
Niin se oli minullakin tuon ikäisenä. Eikä nyt melkein 20 vee myöhemmin ole yhtään sen virkeämpi fiilis. Eikä tule olemaan.
No lopeta se, idiootti.