Jahas Saara A. on mielestään ensimmäisiä suomalainen julkilesboja
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000005008953.html
on sillä jutut. seuraavaksi tulee sitten selitys että "en oikeasti sanonut noin lehdet vaan kirjoittaa".
todella ärsyttävä ja deluded.
Kommentit (690)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mäkään ihan heti muista ketään naista joka olisi julkisesti myöntänyt asian lehdistölle..
Lukisit muutakin, kuin demiä. Esimerkiksi Silvia Modig ja Rakel Liekki ovat sinulle ilmeisesti täysin tuntemattomia henkilöitä?
No muita?! Niinpä. Ei niitä pikeasti ole montaa!
Anna Kulmala, Majka nurminen, Minna Haapsalo, Pirjo Honkasalo, Sofi Oksanen... Vieläkö luettelen vai alatko etsiä lisää itse?
Kahta ensimmäistä en ole koskaan kuullutkaan..ja noista ainoastaan Minna Haapsalo on tuonut asian julkisuuteen! Jos tässä nyt on kaikki, niin eipä noita nyt hirveän paljon ole julkisuuteen tullut!
Määrittele julkisuuteen tuleminen. Se, että soittaa seiskan toimittajalle vaiko se, ettei piilottele kumppaniaan ja suuntautumistaan?
Väitätkö, ettei Saaran julkitulo ollut iso juttu Suomessa? En itse muista, että yhdenkään muun parin kohdalla asia olisi saanut niin paljon mediahuomiota kuin Saaran. Mitä tulee ensimmäisinä asioina mieleen, kun ajattelee Saaraa? Kuinka monen muun julkkiksen kohdalla käy samoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mäkään ihan heti muista ketään naista joka olisi julkisesti myöntänyt asian lehdistölle..
Lukisit muutakin, kuin demiä. Esimerkiksi Silvia Modig ja Rakel Liekki ovat sinulle ilmeisesti täysin tuntemattomia henkilöitä?
Anna Kulmala, Majka nurminen, Minna Haapsalo, Pirjo Honkasalo, Sofi Oksanen... Vieläkö luettelen vai alatko etsiä lisää itse?[/quote ]Kirjailija Pirkko Saisio, toimittaja Johanna Korhonen....
Astrid Lindgren
Taitaa Saara-rukka olla vasta 20. :-)
Kysypäs lapsilta ketä noi on niin ihme jos tuntee edes yhden. Osa noista nimistä itsellekin neverhöördejä ja esim p.saision lesbous tuli mulle ihan tätä ketjua lukiessa tietoon. Asdrid ei ole edes suomalainen.
Ei se että on tietämätön muuta tosiasiaa mihinkään. Jos menee väittämään jotain, takana pitää olla fakta, ei se että "en mä tiennyt".
Koko lesbous on Suomessa niin arkista, että ihmiset ei enää pane edes merkille sitä.
Täytyy sanoa, että tämä on aika "raskauttavaa" materiaalia, tämä haastattelu: http://www.mirror.co.uk/tv/tv-news/x-factors-saara-alto-proud-9465636
Kuuntelin sen alkuperäisenä versiona, välillä käy niin, että Iltapaskassa ei osata oikein tulkita englantia. Ensinnäkin ensin Saara taas kertoo sen kuinka hän oli innoissaan Honey G:stä koska Honey G hyväksyttiin Englannissa sellaisena kuin hän on ja Saara koki, että Suomessa häntä ei hyväksytty sellaisena kun hän on..... ?? Eikö tuo mantra voi loppua jo? Mä olen osaksi samaa mieltä Saaran kanssa, kyllä Suomi omalla tavallaan takapajula tällaisissa asioisssa on... Mutta hän on saanut Suomelta niin paljon elämänsä aikana, ilmaisen koulutuksen Sibbe-Akatemiastakin, että kannattaisi nyt muuttaa vähän sitä omaa ajattelua ja kertoa jotain positiivistakin.
Sitten tosiaan haastattelun loppupuolella mennään keskustelemaan hänen homoseksulaalisuudestaan ja aivan selkeästi Saara sanoo, että hän oli yksi ensimmäisistä julkisuuteen tulleista lesboista. Ei jää juuri tulkinnan varaa.
Siellähän on muuten Saaran omassa Facebook profiilissa joku jo käynyt vetämässä herneen nenään tuosta artikkelista, ihan varmasti aiheestakin.
Tämä on just niin suomalaista: mitähän ne muut meistä ajattelee? Ketään muuta ei voisi vähempää kiinnostaa, mitähän ne muut meistä ajattelee, naurettava ajatuskin ranskalaisista keuhkoamassa paikallisella mammapalstalla, että meidän laulaja sanoi brittimedialle tällä tavalla, MITÄ NE MEISTÄ OIKEIN AJATTELEE!!? Mutta mitä tekee suomalainen? Vetää herneet nenään ja panikoi, että mitähän se muu maailma meistä ajattelee :D.
Mitäpä jos lakattais panikoimasta turhista asioista ja keskityttäis parantamaan tätä kansallista itseluottamusta? On aika surkealla tolalla, jos Saara Aalto pystyy suomikuvan pilaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna Kulmala, Majka nurminen, Minna Haapsalo, Pirjo Honkasalo, Sofi Oksanen... Vieläkö luettelen vai alatko etsiä lisää itse?
Kahta ensimmäistä en ole koskaan kuullutkaan..ja noista ainoastaan Minna Haapsalo on tuonut asian julkisuuteen! Jos tässä nyt on kaikki, niin eipä noita nyt hirveän paljon ole julkisuuteen tullut!
Määrittele julkisuuteen tuleminen. Se, että soittaa seiskan toimittajalle vaiko se, ettei piilottele kumppaniaan ja suuntautumistaan?
Väitätkö, ettei Saaran julkitulo ollut iso juttu Suomessa? En itse muista, että yhdenkään muun parin kohdalla asia olisi saanut niin paljon mediahuomiota kuin Saaran. Mitä tulee ensimmäisinä asioina mieleen, kun ajattelee Saaraa? Kuinka monen muun julkkiksen kohdalla käy samoin?
Vaikka Saara olisi ollut hetero, olisi pariskunnasta silti ollut paljon juttuja mediassa koska suomalainen pariskunta brittien x-factorissa. Itse en edes tiennyt Saarasta ennen x-factoria juuri mitään. Joten se kaapista tulo aiemmin ei kyllä mitään suurta polemiikkia aiheuttanut lehdistössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se itse lesbous kyllä ole mikään uutinen.
Se että aggressiivinen rekkalesbo hyväksikäyttää julkkista ja tunkee jokaikiseen julkaisuun ja jyrää joka paikassa ei silti tee itse asiasta isoa juttua. Se on vain noloa. Ja se on suorastaan surullista, että loistavasta laulajasta nyt kaikkien verkkokalvolle ekana piirtyy se rasvainen vastenmielinen ns manageri.
Itse ihan tsemppaan Saaraa ja toivon hänelle hyvää musiikkiuraa. Se ei liity mitenkään siihen että eilen illalla kun luin iltasanomista kommentin olin todella hämmästynyt ja ihmeissäni. Hän ei todellakaan ole ensinmäisiä julkisesti lesboja suomessa. Minusta Suomessa on ok olla lesbo eikä siitä kukaan tee mitään suurta numeroa. Siksi ehkä Saaralta itseltään mennyt ohi muiden julkisuuden henkilöiden parisuhteet? Tai voi olla ettei hän seuraa paljoa lehtiä tai kirjoituksia muuta kuin musiikista? Saara on jo senverran kuuluisa julkkis että nyt viimeistään kannattaisi vaikka palkata joku lisämanageri Merin kaveriksi, joka hallitsisi ja ymmärtäisi julkisuusimagoasioita ehkä laajemmin. Saaran sanomisilla on nyt merkitystä ja painoarvoa eikä kannata alkaa päästää suustaan mitä vaan sylki tuo, miettimättä asiaa ensin. Nyt itselle henkilökohtaisesti tulee fiilis angstaavista teineistä, jotka eivät osaa katsoa asioita laajemmin. Tarkoitan tällä että sen sitä että tavallisesta kritiikistä loukkaannutaan ja noustaan vastaiskuun eikä pystytä huomaamaan, että ok, tosiaan ehkä oli vähän hölmö juttu,enkä osannut ajatella asiaa tuolta kannalta. On aikuismaisempaa osata myöntää omat virheensä kun yrittää aina työntää ne muiden syyksi. Mut jokatapauksessa, Tsemppiä Saara ja toivottavasti korjaat lesbokommenttisi seuraavassa haastiksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai Mimistä ja Kukusta et ole kuullut?
No vaikka olisinkin, niin eipä noita nyt kovin montaa tuossakaan ole. Missä Sofi Oksanen on tämän muuten julkistanut, en ollut kuullut tästäkään lesboudesta.
No voi helkatti käytä googlea. Kestää sekunnin löytää tuo tieto Sofi Oksasesta joka julisti olevansa bi-seksuaali jo uransa alkumetreillä. Ja ei, tossa ei ollut kaikki vaan voit halutessasi sivistää itseäsi etsimällä itse.
Pointti olikin se, ettei joku Sofi Oksasen ulostulo ole kantautunut useankaan ihmisen korviin. Saaran sen sijaan kyllä varmasti kantautui! Saaran ulostulo oli monelle varmasti yllätys, kun kuitenkin aikaisemmin oli ollut miehen kanssa. Mediahuomio asiaan oli kyllä valtava! Sitä ei voi kukaan kiistää. Onko kenestäkään muusta lesboparista kirjoitettu yhtä paljon? Niinpä.
On kirjoitettu yhtä paljon ja enemmänkin. Johanna Korhosen ympärillä pyöri aikanaan melkoinen mediamylläkkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itselle selvisi tästä ketjusta että p.saisio on lesbo. :D
Valitan tietämättömyyttäsi. Siitä aiheesta on ollut monia lehtijuttuja ja kirjankin kirjoittanut. Että voi voi...
Aika turha tieto minulle, koska mua ei kiinnosta ihmisten sukupuolisuuntautuneisuus. P.saision yhden kirjan olen kai ? pakkolukenut joskus koulussa.
Vierailija kirjoitti:
No onko se nyt sitten bi vai lepakko? Ainakin täällä palstalla on kovasti väitetty että bi. :D
No juu, samaa mietin, tietääkö nyt sitten itsekään identiteettiään? Siis ihan hänen oma asiansa tietty ja voi olla että juttu on IL:n klikkijournalismin takia epätarkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On nyt ap taas iskenyt oikeen kultasuoneen!! Jes Saarasta jotain negatiivista!
Ensinnäkin iltapäivälehdistö on iltapäivälehdistö! Jos et tiedä, niin he kyllä tasan tarkkaan tekevät ja vääntelevät haastateltavien sanoja niin, että niistä saa lööppejä.
Toisekseen Saara on niitä ensimmäisiä, ei tule minullekaan kovin montaa julkilesboa mieleen.
Jos nämä nyt niin väänneltyjä ja käänneltyjä sanoja on, niin miksi ihmeessä Saara (tai Meri) jakaa näitä vääristyneitä tietoja somessa? Luulis, että sen jaon yhteyteen myös saatais se oikea mielipide kirjoitettua, mutta ei. He antavat sen kuvan, että vankasti juuri sen lööpin takana seisovat.
Koska he ovat yksiä niistä ensimmäisistä, siinä ei ole mitään valetta! Eivät ihan ensimmäisiä!
Eivät ole "yksiä" ensimmäisiä. Ne "yhdet ensimmäiset" on olleet jo suunnilleen siihen aikaan kun Saaran vanhemmat syntyivät.
No keitä nämä olivat ja kuinka monta on tullut julkisuuteen tämän jälkeen?Niin, ei kovin montaa.
Siinä olet oikeassa että kukaan ei todellakaan ole tullut samalla tavalla julkisuuteen kuin tämä pari. Julkisuutta janoten.
Sairaasti suorastaan.
Miten niin sairaasti? Ja miten niin janoten julkisuutta? Voisitko antaa pari esimerkkiä, jottei kirjoituksesi olisi pelkkää panettelua vailla pohjaa.
JulkisuudenKIPEÄSTI. Ja nyt kun X Factor ei enää valvo Saaran tekemisiä, se rasvainen pallopää on ilmestynyt taas siihen kylkeen kuin liimattuna. Ja jutut on taas vain tätä lesbosaarnaa. Aina vaan ja loputtomiin.
Saaran ura on mennyttä kohta, jos tämä jatkuu.
Mutta jos se on se, mistä he haluavat puhua? Jos se ei yleisöä kiinnosta, niin miksi heidän pitäisi sen vuoksi olla jotain muuta kuin ovat? En nyt oikein käsitä perustelujasi.
No se voi olla se mistä hsluavat puhua. Silti tuo lausunto on valetta.
Ei ole, vaan mielipidekysymys. Jos kokee olleensa niin ensimmäisiä, etteiSuomessa vieläkään ole totuttu asiaan, niin sitten kokee. Ja miten voisikaan kokea että asia hyväksytään koska tasa-arvoista avioliittolakia yritetään edelleen kaataa? Selkeästi homoja on ollut vielä liian vähän.
On valetta. Puppua. Palturia. Potaskaa.
Minä koen olevani violetti viisipäinen Viron presidentti. Tuleeko tästäkin kuvitelmasta mielipidekysymys, jos kerron tämän lehdistöön?
Jos kerran noin koet niin sitten koet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se itse lesbous kyllä ole mikään uutinen.
Se että aggressiivinen rekkalesbo hyväksikäyttää julkkista ja tunkee jokaikiseen julkaisuun ja jyrää joka paikassa ei silti tee itse asiasta isoa juttua. Se on vain noloa. Ja se on suorastaan surullista, että loistavasta laulajasta nyt kaikkien verkkokalvolle ekana piirtyy se rasvainen vastenmielinen ns manageri.
Kyllä se oli aikanaan iso uutinen! Hassua, jos et ole huomannut, kun muuten näytät kaiken mahdollisen heistä "tietävänkin".
Sinä itse jyräät mielipiteilläsi, käyt haukkumaan Saaraa ja hänen puolisoaan, keksit ja vääntelet juttuja oman mielipiteesi mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka olisinkin, niin eipä noita nyt kovin montaa tuossakaan ole. Missä Sofi Oksanen on tämän muuten julkistanut, en ollut kuullut tästäkään lesboudesta.
No voi helkatti käytä googlea. Kestää sekunnin löytää tuo tieto Sofi Oksasesta joka julisti olevansa bi-seksuaali jo uransa alkumetreillä. Ja ei, tossa ei ollut kaikki vaan voit halutessasi sivistää itseäsi etsimällä itse.
Pointti olikin se, ettei joku Sofi Oksasen ulostulo ole kantautunut useankaan ihmisen korviin. Saaran sen sijaan kyllä varmasti kantautui! Saaran ulostulo oli monelle varmasti yllätys, kun kuitenkin aikaisemmin oli ollut miehen kanssa. Mediahuomio asiaan oli kyllä valtava! Sitä ei voi kukaan kiistää. Onko kenestäkään muusta lesboparista kirjoitettu yhtä paljon? Niinpä.
On kirjoitettu yhtä paljon ja enemmänkin. Johanna Korhosen ympärillä pyöri aikanaan melkoinen mediamylläkkä.
Hän ei tullut ulos kaapista julistamalla asiaa vaan asia tuli esiin kun hänet potkitiin pihalle valitusta työstä. Että ei ihan sama asia kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
No on jutut. Kivaa Suomi-kuvaa. Suomessa on ollut lesbopareja julkisuudessa vuosikymmeniä. Itse lapsuudesta muistan Tove Janssonin ja teiniajalta Pirkko Saision.
Minä en kyllä oikein millään jaksaisi noita sen satuja ja tarinoita.
Ehkä se ei vaan tiedä. En minäkään tienny että Tove Jansson oli lesbo.
Pirkko Saisiosta vain nimi on tuttu.
Ei kaikki ole perillä näistä vanhoista jutuista.
Kauhea haloo ihan tavallisesta asiasta. Saara taitaa olla tynnyrissä kasvanut jos kaikki suomalaiset naispuoliset homoseksuaalit julkkikset ovat menneet ohi korvien.
Tollaista se on peräkylillä vieläkin... :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti olikin se, ettei joku Sofi Oksasen ulostulo ole kantautunut useankaan ihmisen korviin. Saaran sen
No ei Sofi Oksasesta tiedä moni muukaan. Tuskin edes eräs kuvataiteilija-sukulaiseni. Täytyypä kysyä.Sofi Oksanen on miehen kannsa naimisissa, joten älkää puhuko apulantaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tasan ollut samanlainen mediamylläkkä kuin Aallon kohdalla! Laitapa vaikka linkkejä tuohon Johanna Korhosen juttuun...
Saara taitaa olla ensimmäisiä, jotka ovat näin suureen ääneen tuoneet julkisuuteen seksuaalista suuntautumistaan. Julkilesboja ja -homoja on ollut ties kuinka kauan, mutta heillä julkisuus on jäänyt siihen, että on todettu että ollaan parisuhteessa samaa sukupuolta edustavan henkilön kanssa, nimeäkään ei ole aina kerrottu (mitä muuten eivät heterotkaan usein tee, vaan varjelevat kumppanin yksityisyyttä). Mielestäni Suomessa on sillä tavalla avoin ilmapiiri seksuaalisille vähemmistöille, että heidän annetaan elää rauhassa ilman, että asiasta tehdään mitään numeroa (ainakin oman kokemukseni mukaan näin, tunnen useampia henkilöitä joilla kumppani samaa sukupuolta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävytöntä yrittää vedättää kv-mediaa luomalla kyseenalaisia mielikuvia kotimaastaan. "Pieni syrjäinen, köyhä kylä lähellä napapiiriä". "Ensimmäinen julkilesbo koko maassa". Mitä vielä? Ja koko Suomi on valmis syömään hänen kädestään.
Niinpä. Varmaan kohta se on myös ensimmäinen suomalainen joka menestyy ulkomailla...
Ja ensimmäisiä suomalaisia yleensä missään ulkomailla käyneitä koskaan. Varmaan myös ensimmäisiä suomalaisia ihmisiä yleensäkään.
Suomessa on vaikka kuinka paljon lesboja julkisuuden henkilöitä, jotka ovat myös julkisesti suhteistasn kertoneet, mutta Saara itse ei taida tietää muita kuin itsensä. Kertoo hyvin ihmisen hyvin pienestä tietämyksestä. Jos yhtään seuraa, mitä esim. kultturielämässä tapahtu ja on tahtunut ja on puhuttu, saati sitten muilla aloilla, tietää tämän täälläkin palstalla, ei mitään luetteloita tarvitse edes alkaa tehdä.
Saara kyllä vetää mattoa altaan tuollaisilla sanomisillaan ja kertoo sen, että hän on tottunut siihen, että kaikki pyörii vain hän itsensä ympärillä. Jotenkin melkeinpä suuruudenhulluja tuollaiset jutut.
Ei. Joko on ensimmäinen tai ei ole. Se on ihan selkeä järjestysluku. Yksi, kaksi, kolme...