Omituisempia paikkoja joissa yökylässä olet nukkunut
tai majoitat yövieraita.
Saunan lauteet, vaatekaapin lattialla, pihalla keinussa.
Kommentit (89)
Isäntäväen parisängyssä isännän vieressä. Emäntä sammuis sohvalle missä minun piti nukkua.
Maton alla. Lehtiroskiksessa (ulko-ovi meni lukkoon kun noudin lisää juomaa kaivost ja isäntäväki oli niin kännissä ettei herännyt vaikka heittelin pikkukivillä ikkunaan).
Opettajan työpöydän alla kuoroleirillä. Pesukoneen ja penkin välissä lattialla saunan pukuhuoneessa. Olohuoneessa patjalla sohvan takana.
Lampaantaljalla eteisessä, vauvan matkasängyssä ja molemmat siis aikuisena.
Kännissä sammuin pyykkikoriin. Hups.
Autotalli-kellarissa. Emäntä avasi lattialuukun ja sanoi vain että sori kun en ehtinyt siivota. Bensa haisi, lattiat pölyssä ja patjat homeessa. Juu ei toista kertaa...
Olin 6-vuotiaana kaverini luona yötä ja jossain vaiheessa iltaa kaverin äiti hävisi jonnekin. Kaverin isoveli käski minut matolle nukkumaan, eikä antanut tyynyä tai peittoa, onneksi unipupu oli mukana. Kaverini meni jossain vaiheessa yötä äitinsä sänkyyn, mutta minä en uskaltanut mennä kaverini vapautuneeseen sänkyyn vaan jäin lattialle.
Jääkaapin ja seinän välisessä raossa.
Sohvan selkänojatyynyjen päällä lattialla, ilman peittoa. Elämäni kamalimpia öitä. En tiennyt yökylään lähtiessäni että siellä ei ole patjoja joten en ottanut omaa patjaa mukaan.
Joskus teini-ikäisenä oltiin yhden tutun luona pitämässä leffailtaa ja kun väsy alkoi koittaa, alettiin etsimään nukkumapaikkoja. Typerästi ei oltu itse varauduttu mitenkään peitoilla tai makuupusseilla, kun kotona ja kaikkialla muualla oli aina ollut talon puolesta majoituskamppeet (tottakai on ihan eri asia majoittaa viisi ihmistä kuin yksi-kaksi vierasta, näin jälkikäteen ajatellen).
Mulle ja velipojalle jäi sitten jaettavaksi patja ja säkkituoli, ei peittoja tai tyynyjä. Nukuin säkkituolissa.
Ollessani isosena rippileirillä heräsin yöllä kamalaan yskäkohtaukseen, kävin juomassa vettä ja palasin nukkumaan huoneeseen. Tämä toistui muutaman kerran ja sitten jäin nukkumaan takkahuoneen sohvalle kun alkoi vituttaa riparilaisten puolesta jotka varmasti heräsivät vähän väliä yskimiseeni. En tietenkään olisi saanut jättää leiriläisiä keskenään huoneeseen mutta eipä koskaan tullut sanomista.
Sairaalan tutkimuspöydällä sairaana ja vielä sairaampi lapsi vierellä. Ko. sairaalassa ei ollut huoneita, eikä ilmeisesti sänkyjäkään vapaana.
Nämä ei ole varsinaisesti yökylässä, mutta kerrompa kuitenkin:
Safariautossa Tansaniassa (tuli pimeä eikä uskallettu ajaa enää takaisin majoitukseen, koska ei oltu varmoja sijainnista. Jäätiin sitten kansallispuiston liepeille välttääksemme maantieryöstäjät. Oli aika kuumottava yö, kun apinat hyppeli auton lasikaton ja pellin päällä ja pimeydessä kiilui silmiä, joista ei tiennyt kuuluiko joillekin harmittomille pieneläimille vai leijonille. Ja hirveä meteli sirkutusta ja mölinää).
Olen myös nukkunut kennohotellissa (vai millä nimellä sitä kutsutaan) Etelä Koreassa. Siis sellainen tuubi, johon kömmitään. Olen lievästi ahtaan paikan kammoinen, joten en saanut sinäkään yönä kunnolla nukuttua.
Olen nukkunut kaikenlaisilla lattioilla ja tasoilla, yleensä reissussa (tyypillisimmin hotellien käytävillä, kun huone on jo pitänyt luovuttaa, kenttien ja asemien penkeillä/lattialla, puiston penkeillä, huonekalukaupan sängyllä...).
Hyvin usein olen nukkunut kaverilla/jatkoilla bunkatessa jossain lattialla maton tai vaatekasan päällä, kun patjoista ja sängystä on puutetta. Kerran nukuttiin saunassa, kun mökissä oli niin kylmä.
Roskikatos varmaan omituisin. Mutta kyllä siinä sai yhden yön kulumaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin 6-vuotiaana kaverini luona yötä ja jossain vaiheessa iltaa kaverin äiti hävisi jonnekin. Kaverin isoveli käski minut matolle nukkumaan, eikä antanut tyynyä tai peittoa, onneksi unipupu oli mukana. Kaverini meni jossain vaiheessa yötä äitinsä sänkyyn, mutta minä en uskaltanut mennä kaverini vapautuneeseen sänkyyn vaan jäin lattialle.
Voi raasu :(( Kerroitko tuosta koskaan kenellekkään? En kyllä itse ikinä laittaisi eskarilaista lastani kenenkään kaverinsa luo yöksi, jos en luottaisi vanhempiin 100%
Vierailija kirjoitti:
Kylpyammeessa
Minäkin ollut ammeessa :) Mulla oli tyyny, mutta ei peittoa ja korkkarit kolahti ikävästi emaliin ja amme kumahteli ontosti. Muut olivat ihmetelleet, mikä siellä mölyää.
Vierailija kirjoitti:
Sohvan selkänojatyynyjen päällä lattialla, ilman peittoa. Elämäni kamalimpia öitä. En tiennyt yökylään lähtiessäni että siellä ei ole patjoja joten en ottanut omaa patjaa mukaan.
Mulle on käynyt juuri samalla tavalla. Matkustin junalla vieraalle paikkakunnalle, joten ei mulla muutenkaan ollut kuin repussa vaihtovaatteet ja muu perustarpeisto mukana. Ei käynyt pienessä mielessäkään että olisi pitänyt jonkinlainen patja ja peitto ottaa junaan mukaan. Tällä kaverilla ei tosi ollut edes sitä sohvaa, vaan nämä selkänojatyynyt toimivat lattialla istumatyynyinä. En tiedä mistään lie oli nekin dyykannut.
Divaanisohvan siellä kannen alla, pirtinpöydällä ja peittona kerniliina, kanalassa, monessa puskassa ja grillikatoksessa jolloin tyynynä oli pallogrillin kansi.
Flyygelin alla musiikkileirillä, ympärikännissä.