MARRAMURUT UUTEEN VIIKKOON (11)
Kommentit (67)
pikkuesteri: Olen tosiaan miettinyt että varmaan kierto sekaisin, joten viikkoja voi olla vähemmän kuin 4+2. Esikoisen jälkeen kun ehti tulla hurjat yhdet menkat, niin niistä ei kauheasti päätellä. Menkkojen puolesta LA ois 20.11, mut jos hedelmöitys ollu myöhemmin, voi se liikkua. Toivottavasti ei kuitenkaan joulukuulle, muuten joudun pinon vaihtoon :)
Esikoisellakin kun oli haaleat viivat kun menkat viikon myöhässä (apteekin oma testi) niin mietin sitäkin että jos vaan miulla ei ihan alussa ne hormoonit niin syöksähtelekään. Mene ja tiedä... :) Teen huomenna aamulla uuden testin, ja jos se ois jo selkeä niin torstaina pojan neuvolassa vois varata ajan itselleenkin :)
Vaunugalluppiin: Meillä tältä esikolta uudet emmaljungan kuomut joissa kova koppa, MUTTA... varmaan kaksosten rattaat pakko ostaa. Oon ajatellu et jos pitäs nuo nykyset, ja ostas sit jotkut kaksosten kuomut (esim. brion twinettet) joihin varmaan sopis sit tuo meidänkin kapea " lisävaruste" koppa, tai sitten pehmeä koppa. Menisivät pienempään tilaan kuin isommat kunnon kaksosten yhdistelmät, autolla kuitenkin liikutaan paljon. Vai riitäisikö reilun vuoden ikäiselle sisaristuin? Jos jollain kokemusta ja mielipiteitä niin kuuntelen mielelläni!!
Miulla ei juuri ollenkaan oireita, maha vähän turvonnut ja väsyttää sekä iltaisin öllöä oloa hieman, muttei sellasta kuin esikolla.
Mutta nyt pitää lähteä mussukalle ruokaa sulattaa pakkasesta, että saa pöperöt kunhan herää :)
T:Heidi ja lapsoset
Ihanaa tosiaan että täällä on näin monta kolmannen tai useamman odottajaa..! Meillekin on kolmas tulossa, la olisi käsittääkseni isänpäivänä eli viikkoja 5+2. En ole kylläkään tehnyt vielä edes testiä, mutta oireet on aika selviä (väsymys, mahan turvotus, pieni pahoinvointi, omituiset mieliteot kuten piimä mitä menee litra päivässä - pakko olla merkki jostakin ;-)
Autogallup: Zafirasta haaveilemme (kun eihän sitä tiedä vaikka tulisi vielä se neljäskin ;-), mutta hinta hirvittää. Nykyinen tötterö on rekisteröity vain neljälle, että vaihto on aikalailla pakollinen.
Ikägallup: kaksi vanhempaa ovat 6 ja 3. Nuorempaan tule aika lailla 4 vuoden ikäero ja esikoinen aloittaa syksyllä koulun.
Vaunugallup on vaikeampi, en haluaisi millään ottaa käyttöön noita 7 vuotta vanhoja ulkovarastossa aikaansa viettäneitä, mutta kun uudetkin ovat niin hurjissa hinnoissa... Välillä ajattelen että jos heittäytyisin radikaaliksi ja käyttäisin pelkkää kantoliinaa. Mutta katsotaan nyt, voihan sitä tulla joku loistava tilaisuus.
Toivottavasti vastaan oikein tähän ketjuun. Yritän myös käydä listautumassa.
Aurinkoista päivää t. Aurinkomaa
Täällä räkätauti jatkuu, ehkä hiukan on helpottanut..
Vaunugalluppiin, meillä on vajaa vuosi sitten ostetut yhdistelmät vaunulasta ja koska ikäeroa kakkosen ja tän tulevan vauvelin välille tulee 1v5kk niin kaksostenrattaat täytynee ostaa, yhtään ei vielä hajuakaan et millaset ja mistä. Noi vanhat kai kuitenki säilytetään ainakin alkuun.
Muhun iski tänään siivousvimma ja oonki tässä hiukan järkkäilly paikkoja ja eikun jatkamaan ;)
Hei kaikille. en ole pahemmin jaksanut kirjoitella mutta lukenut olen ahkerasti pinoja.
Olo on ollut erittäin väsynyt. meillä esikoinen on 4,5v. ja kuopus 8kk. joten kotona riittää tekemistä ja touhua, eipä jää paljon aikaa lepäämiseen. Varsinkin kun ei tuo pikku-neiti nuku öitään hyvin niin siinä on jo äidin unikin koetuksella.
pahaa oloa on kuitenkin koko ajan. oksua ei ole tullut. kun neitiä odottaessa käytännössä asuin vessassa viikolle 12+. ja poikaa odottaessa ei ollut edes yhtää kuvotusta. tää on jotain niiden välistä.
Pieni ikä ero on siis näille tulossa 1v4kk. On varmaan ostoslistalla tuplarattaat/vaunut. Autoon en ole edes kokeillut mahtuuko sinne taakse kolmea istuinta. Meillä kun on Toyta corolla farkkumallina.
eka neuvola on vasta huhtikkun puolella n10 viikoilla. mikäpä kiire sinne on kun asiat on tuttuja. Haluaisin vaan päästä äkkiä np-ultraan katsomaan on ko kaikki hyvin. ja monta asukkia masussa on. tää maha on meinaan nyt jo aika komea. ja viikkoja hurjat 6+3.
no nyt syömään ja lepäämään.
sande
Sain just tytön unille, niin pääs taas koneelle (= Juu, noihin galluppeihin...vaunut on ABC:n yhdistelmät ja saa kelvata ainakin alkuun (ne on ollu kahdella lapsella...ostin siis käytettynä)...siistissä kunnossa,mut melko jäykät. Ja autoon mahdutaan hyvin: farkku mersu, jossa siis tavaratilaakin ihan ok. Ei tarvii siis mitään isoja hankintoja, oikeestaan vaan vaatteita....varsinkin jos tulee poika! Aika vaaleenpunainen on tuo neidin varustus ollut.
Oireet on pysyny ennallaan eli vilua ja nälkää riittää ja iltaisin saattaa kuvottaa. Ja vatsan pömpötys pahenee päivän mittaan. Makeaa on mullakin tehnyt TOSI VÄHÄN mieli, kun yleensä söisin vaikka päivittäin karkkia jos en yhtään kontrollois!!
Wempula ja VIP 4+5
Vaunuista:
Meillä on keväällä -03 ostetut Emmaljungan kuomurattaat ja niitä kai joudun käyttämään tällä kolmannellakin (mieli tekee hirveästi uusia - mies ei oli ihan samaa mieltä asiasta :( ).
Ekan ja tokan ikäero miellä oli 2 päivää vajaa 1v 6 kk, joten kaksostenrattaat olivat meille välttämättömät - puistoon ei poika tuolloin olisi jaksanut kävellä ja molemmat nukkuivat päikkyjä vaunuissa. Meillä on Emmaljungan Sport Twillig (tai jotain vastaavaa malli) - kriteereinä meillä oli hankinnassa käännettävä työntösuunta (ei kylläkään vauhdissa) - aluksi ja muutenkin talvella oli kiva, että näin lapset kokoajan ja ei lunta satanut sisään vaunuihin (tyttö syntyi syyskuussa -04), niin ja kun meillä on miehen kanssa 35 cm pituuseroa niin tarvittiin myös säädettävä työntöaisa sekä kunnon tavarakori (kävin ja käyn edelleen lasten kanssa kaupassa puistossa tultaessa - ruoat saa sinne).
Ikäerosta - meille ei ainakaan suoraan kukaan sanonut mitään ikäerosta - rankkaahan se aluksi oli (etenkin kun tytöllä oli koliikki joka kesti vajaa 4 kk) Unen puute oli ihan järkkyä - mutta en päivääkään vaihtaisi pois.
Nyt lapsista on seuraa toisilleen, vaikka erisukupuolta ovatkin ja elämä muutenkin hivenen on helpottanut (taas hetkeksi :) )
Kun kotona on taapero ja vauva, voi arki olla aika pyöritystä. Tämä on uusi lista äideille, joilla on kaksi (tai enemmän) alle 2-vuotiasta tai lasten ikäeroksi tulossa alle 2 vuotta. ......................
http://groups.yahoo.com/group/kaksiallekaksi/
Ai mun lista ei sit kelvannu vai ku piti tehdä uusi? Olin ihan tarkotuksella jättäny sitä päivittämättä ku koko ajan tulee uutta porukkaa, mut tehkää ihmeessä niinku tykkäätte.
Juuri tuossa itse pohdiskelin asiaa ja se tulikin täällä puheeksi - meitä alkaa jo olemaan niin paljon, että olisi varmaan helpompaa siirytä päiväpinoihin.
tuskin se kelpaamisesta oli kiinni, vaan ku niitä oli kaksi niin se, sori en taaskaan muista kuka teki uuden ja kokos niistä kahesta siihen yhteen tiedot niin selkeyty toi homma ku moni kyseli et kumpi käytössä.
Sama oli minunkin tuo viimeisten menkkojen alkamispäivä.
Soittelin jo itselleni neuvola-ajan 10.4 olisi eka. Ajattelin kyllä mennä yksityiselle ultraan koska aikaisemmin muutama keskenmeno ja pari tuulimunaraskauttakin löytyy.
Auto asiaa... meillä on citroen xsara farmari ja ollaan ajateltu vaihtaa citroenin c5 farmariin...
Vaunu asiaa.... Onneksi tulevilla kummeilla on tallella vielä heidän vaunut saadaan ne. Ovat muistaakseen brion muutaman vuoden vanhat, mutta ystäväni kun tunnen ovat kuin uudet..
Aurinkoista odotusta kaikille marrasmuruille =o)
En sitten mennytkään tänään iltavuoroon töihin, kun mieheen iski 40 asteen kuume =/ Sain työkaverin tekemään vuoroni, kun en uskaltanut jättää kahta lasta miehen kanssa 8 tunniksi " yksin" kotiin kun mies vaan makaa " taju kankaalla" sängyn pohjalla ja meinaa pyörtyä kun nousee... No, sainpahan mukavan vapaapäivän ;) Aamulla tein sen varmistus raskaustestin, ja komea punainen pallo siihen ilmestyi, joten ei kyllä epäilystäkään että kyllä meille on se kolmas tulossa. Tuntuu vaan uskomattomalta että " tärppäsi" näin pian, tämä oli vasta toinen kierto kun vauvaa yritettiin...
Vaunuista... Meillä on vaunut ja rattaat jo keritty myymään pois, kun ei meille (miehen mielestä) enää kolmatta lasta tule (mieli muuttui onneksi). Ja nyt kun tuleekin, täytyy uudet menopelit ostaa. Vaunufriikki-äitinä oon tietysti ihan tohkeissani, ja ehtinyt jo selaamaan vaunukuvastot repaileiksi =D Emmaljungan yhdistelmät ajattelin ostaa, kun oon niin " vanhanaikainen" että haluan vauvalle kunnon kovakoppaiset vaunut. Matkarattaiksi ehkä Teutonia Fun rattaat tai Peg Peregon Veneziat, molemmissa kun on käännettävä työntösuunta, minun kun on ihan pakko nähdä pieni lapsi työntäessäni.
Että sellaista tällä kertaa =)
Nippara ja Elmukka 5+3
Kannatusääni PÄIVÄPINOILLE.
Mulla alkoi tänään ihan selkeä etominen. Aamulla oli tosi heikko olo. Ja aukaistu jääkaappi haisee taas pahalle :D Makea yököttää (huom. olen normaalisti hillitön makeahiiri ja mässään miten paljon vaan), suklaata en voi kuvitellakaan. Hyvä näin! Etomiseen kyllä auttaa syöminen, mutta toisaalta sekin on hassua, kun etoo niin, ettei tee mieli syödä, mutta kun se kuitenkin auttaisi...
Kohdussa tuntuu joskus teräviä vihlaisuja. Muuta ei siellä suunnalla tunnu. En oikein osaa päättää otanko alkuraskauden ultraa vai en... Katsellaan... Neuvola-aikaakaan en ole vielä tilannut...
Mutta tänään ostin kirppikseltä pikkuisen valkoisen toppalakin tulokkaalle :) Voi mua... No, ekalle ostin potkarit jo muutama päivä ennen plussatestiä.
Alia ja miksu rv6+2
Hei pyryxi, minäkin ajattelin mennä ihan tavalliselle osastolle. Siellä olen kaikki muutkin lapseni saanut. Saas nähä ollaanko samaan aikaan laitoksella :)
Hyvää illan jatkoa :)
cinderella78 & papu rv 4+4
Mistä lie tullut, ihan kaamee jomotus. Niin kuin ois menkat (sillon aina viikon päänsärky). Ekassa raskaudessa oli aivan ihanaa se, ettei päänsärkyä ollut ollenkaan. Toki nyt on vielä varhaista arvella tätä asiaa, mutta voi kun niin kävisi tässäkin.
Vaunug: Me hankittiin Brion Kombit tälle puolitoista vuotiaalle uutena, joten eiköhän ne mene. Tuplia ei kyllä enää hankita, saa sitten isompi opetella kulkemaan vaikka sisaruslaudalla tmv.
Sarafan rv 4+6
Listan pitää pyöriä hieman usemmin kuin kerran kahdessa viikossa.
Kukaan ei enää tiennyt missä mennään, kun näytti siltä että kukaan ei halua enää listaa hoitaa.
Oli aikamoinen sotku...
Nyt ainakin tiedämme ketkä listaan kuuluu, monta meitä on yms.
Anteeksi vielä kerran...
josta helposti näkee marrasmurujen LA:t ym. Onhan se hyvä jos listaa päivitetään usein. Aiemmatkin listat oli hyviä ja kiitos niidenkin tekijöille, mutta parempi näin että on yksi yhteinen lista.
ja mä kans oon päiväpinojen puolesta, koska muuten pinot kasvaa niin isoiksi..
T.Vaavaa
Ja Mariposa, et kai ihan oikeasti ollut tosissasi? Nimittäin munhan olisi pitänyt vetää herneet nenään, kun sinä teit mun alkuun laittamalle listalle " kilpailijan" heti, vaikka tosiaan olin sitä jo kovasti väsäämässä kasaan... Mutta ei tullut mieleenkään suuttua, sillä ei kai nuo listat nyt kenenkään henkilökohtaista omaisuutta sentään ole :) Marraskuisia kaikki sulassa sovussa, ja hyvähän se vaan oli, että saatiin lista taas ajan tasalle!! Niin ja kieltämättä tuo uusi lista on vähän selkeämpi ja helpompi lukea, mutta nehän on tietysi makuasioita.
Että eiköhän me selvitä tästä listamullistuksesta ;) Nyt ollaan kaikki samalla listalla ja sitä on helppo päivittää ehkä vähän tiheämmin.
Hei!
Liityinpä minäkin marrasmuruihin ja väsäsin kaikille kiinnostuneille postituslistan. Siellä voimme vaihtaa kuulumisia " suljettujen ovien sisällä" jos niin haluamme. http://groups.yahoo.com/group/marrasmurut/
Vaavista on nyt tiedetty viikko, tunnelmat on aika sekavat, vaikkakin onnelliset toki.
Olo on mitä mainioin, vielä en ole vessanpöntön ystävä. Kuvottaa tosin välillä. Rv on nyt 6+1.
Merja
Eli meillä on esikoiselta Oran yhdistelmät (en muista mallia...), mutta niissä on kova kantokoppa ratasosan päällä, eli ei erillistä ratasosaa ja vaunuosaa. Halusin esikoiselle ehdottomasti kovan kantokopan, kun tiesin että vauvasta tulee iso ja halusin sen mahtuvan koko talven (syntyi 10/03) koppaan nukkumaan. Ja niin mahtuikin, keväällä koppa kävi pieneksi ja vaunu-unia jatkettiin ratasosassa makuupussissa. Lisäksi meillä on Carenan rattaat, jotka saa myös täysin makuuasentoon. Ne on meillä tällä hetkellä esikoisella käytössä, noita Oran yhdistelmiä käytettiin eka vuosi ja sitten hankittiin halvat ja kevyet rattaat. Eli vaunuasiat on meillä kunnossa, niitä ei tarvi hankkia.
Hankintalistalle tulee ehkä turvakaukalo, ei olla vielä päätetty pyydetäänkö siskolta lainaan silloin pari vuotta vanha kaukalo, vai ostetaanko oma. Vaatteita en varmaan kovin paljoa vauvalle hanki uutena, niitä saadaan niin paljon kierrosta (siskoilla lapsia paljon), osa jo usealla vauvalla olleita, osa meidän esikoiselle ostettuja, osa edelliselle suvun vauvalle ostettuja. Taaperoiässä sitten hankitaan enemmän uusia vaatteita, sillä sen ikäisten vaatteet on yleensä aika kuluneita esim. polvista, että kiva jos on jotain uuttakin.
No tulipa taas tekstiä...