MARRAMURUT UUTEEN VIIKKOON (11)
Kommentit (67)
Pinoudun nyt ekaa kertaa marrasmuruihin. Meille siis olisi tulossa toinen kullanmuru jos kaikki menee hyvin. Edellinen raskaus meni mallikkaasti, toivotaan tämän menevän myös! Olen kotona hoitovapaalla hoitamassa reilun vuoden ikäistä esikoistamme.
Oireista näytti olevan puhetta. Täältä löytyy huimausta, päänsärkyä (ihme vihlaisuja)ja jatkuvaa pissahätää. Muita oireita myöskin on ilmaantunut. Makean himo (nytkin popsii nameja ;-) Sama oli esikoista odottaessa. Kauheat kylmyys aallot, mikään ei lämmitä.
Olo on tosin epätodellinen, että olisi raskaana? Tein niin monta negaa ennen plussaa ja sitten kun se plussa tulikin, ei sitä jaksa uskoa todeksi.
Kaikille hyviä vointeja toivottaa Pikkuesteri.
Tervetuloa kaikki uudet!! Kiva et porukka kasvaa. :)
Saa vain nähdä että siirrynkö minä lasketun aikaki kanssa tuonne lokakuisiin, huomenna on ultra. Jännittää jo nyt ihan pirusti. ;)
Momentti, missäs pinossa oot kirjotellu (kuumepuolella?) ku kuulostat niin tutulta!?
Meillä on tulossa eka lapsi mutta [b]auto[/b] on onneksi farkku, niin ei tarvii miettiä mitkä vaunut mahtuu ja miten päin.
Paha olo kiusaa vielä, mutta tänään se on jo vähän hellittämään päin. Tein pizzaa ja sitä onkin hyvä syödä vähän kerralla ja vähän väliä. :D
Ei kai tänne muuta.. Huomenna tuun sit kertomaan ultrakuulumisia (aika klo 13:00), siihen asti MOOOOOOOI.
Mariposa
Tein tänään testin, ja viiva siinä oli (taas) vaikkakin aika heikko sellainen. Lauantaina testasin haamun. Tein molemmat testit acon-kasettitestillä, mikä on superherkkä, ja silti näin mietoja!!
Ihmetyttää... Tosin esikoisenkin 2 testiä oli molemmat melko heikkoja vaikka tein ne kun menkat viikon jo myöhässä. Meille siis oletettavasti tulossa pikkukakkonen, nyt kun esikoinen 5kk vanha. Ihanaa ja kamalaa yhtä aikaa... :)
Raskausviikot olis siis nyt kuukautisten mukaan 4+1.
Heidi+ 2(?) vauvaa :)
Täällä elellään niin kuin ennenkin. Tytöllä oli neuvola ja jotenkin terkka aavisteli kun kysyi, että onkos lisää tulossa. Eli nyt on ekalle " ulkopuoliselle" kerrottu. Vaunuteltiin sitten koko piiiiiitkä matka neuvolasta kotiin ja seurauksena on armoton väsymys. Tyttö tuossa leikki ja minä nuokuin lattialla, yhtäkkiä hento käsi silitteli ja sanoi että paapaa.
Momentti, me olemme ainakin " tuttuja" ! Nicin olen vaihtanut, eli entinen primavera on nyt sarafan.
Vaikka meille on tulossa vasta toinen, ottaa tuo ukko-kulta jo kovasti stressiä auto asioista. Taitaapa olla vaan hyvä tekosyy elvyttää autokuumetta.
Sarafan
pähkäilin ihan samaa noiden testien suhteen.. Menkat 5pvää myöhässä ja apteekin oma näytti tosi hailean punaisen viiva. Samana päivänä acon 10 näytti myös haalean viivan. Hmmm kovasti mietin missä mättää?? (vai mättääkö missään:-)Esikoisesta pamahti heti ekana menkkojen myöhästymispäivänä toooosi punainen viiva. Keskiviikkona testaan vielä uudestaan. Jospa sitten pamahtaa ja kunnolla.
Kierto tosin saattaa olla vielä sekaisin synn jälkeen. Siinä kai se vika onkin kun tarkemmin mietii. Ettei olisi sinulla sama homma? Mulla menkat tulleet vasta 4 kertaa vaikka esikoisemme reilun vuoden..Imetän yhä.
Nyt pitää mennä! Huomiseen :0)
Huomasin että meillä on kenties samat viikot menossa (5+1) mutta en ole itsestäni ihan varma x) joten ajattelin kysästä että millon sun ed. menkat oli? Oliko 5.2.06? Mulla tuo päivä ... mutta en silti usko viikkojani x)
ON: Väsyttää tavallista enemmän, masu turvonnut hienosti x) Mulla masu näyttää siltä ku olisin jo ainaskin kolmannella kuulla raskaana. Äidilleni kerroin tänään raskaudesta, lipsahti vain jotenkin. Ainut kommentti jonka sain oli vain että jaaaa...
Loukkaannuin pikkusen! Oma äiti ja sitä ei kiinnosta tyttärensä elämä kaiketi yhtään. No, en ota stressiä. Itse olen onnellinen ja se riittää.
Olen jo hieman miettinyt hankintoja x) ja keksin yhden tosi hauskan jutun minkä hankin sitterin tilalle. Se on parempi vauvan selälle...
Hintakaan ei ole paha, sitterin saa samaan hintaan.
Uusi kylpyamme pitää ostaa. Uusi pinnasängyn patja ja vaatteita (vauvalle on jo esikoisen vanhoja mutta haluan silti kasan täysin uusiakin), tutteja, pulloja (jos ei imetys onnistukaan). Hankittavaa on x) ja lisääkin keksin mutta en viitsi kaikkea tähän luetella x)
Kummiakin olen hieman ehtinyt miettimään...
Täytyy vähän jarruttaa...
Ei tässä kiirettä ole.
Swehina 5+1(?)
Voi harmi kun et saanutkaan jäädä marraskuisiin =(
Tsemppiä uuteen yritykseen!
Swehina onnea plussasta!
Viipero rv 6+0
Mulla samaa, mitä moni muukin ihmetellu tässä pinossa, eli pahoinvointi hävinnyt kokonaan. Olo on mitä mainioin, ainoastaan väsymys on rankaa ja nukunkin paljon. Tissit on kasvanut varmaan kuppikoon ja äitiyshousuja oon minäkin joutunut jo hankkimaan. Tuntuu oudolta että on näin hyvä olo. Aiemmat raskaudet kun olen kärsinyt kunnon pahoinvoinneista. Vähän huolestuttaakin että onko kaikki niinku pitää..
Neuvola, lääkäri ja sydänäänet kuunnellaan 5.4.
Meillä ei autoa ole, yhden lapsen kanssa pärjää ilmankin, mutta saa nähdä miten pärjää 2.n kanssa. Opiskelijoina yritetään kyllä tulla toimeen mahdollisimman pitkään ilman autoa.
Onko kellään tietoa marrasmurujen listaamisesta ja lasketuista ajoista? Kun listoja näyttää olevan tuolla kaksi ja kumpaakaan ei ole päivitetty moneen päivään..
T.vaavaa 6+3 LA 3.11
Tänään sitten kuopuksen neuvolassa ilmoitin uudesta tulokkaasta :) Sain ajan neuvolaan 11.4..odottavan aika on pitkä :D Tein sitten vielä varmistus testin kun ei ole vieläkään oireen oiretta..vahva plussahan sieltä tuli, joten uskottava se on että raskaana ollaan :D Alankin laittamaan lapsia nukkumaan :) Hyvät voinnit kaikille!
cinderella78 & papu rv 4+3
Hei kaikki!
Ihana päivä -pahaa oloa oli vain aamulla, vaikka etukäteen niin pelkäsin, että kuinka jaksan taas talvilomapäivien jälkeen töihin mennä! Huomaan, että minulle ehkä jopa hyvä olla tällä hetkellä töissä, vaikka pahoinvointi on välillä ollut ihan älytöntä. Töissä sitä ei niin jouda ajattelemaan. Hassua, että kaksi ensimmäistä raskautta meni ilman pahoinvointeja, ja nyt tämä kolmonen on oksettanut oikein kunnolla äitiään:( Jospa se tästä hellittäis, alussahan sitä vielä ollaan, seitsemännellä viikolla! Täytyy lähteä saunaan pesemään lapset, että saa ne nukkumaan, ja sitten itse perässä. Neuvola ensi viikolla, torstaina. Viikkoja silloin kasassa hieman reilu kahdeksan!
Nauttikaa auringosta kaikki siskot ja masuasukit!
-Sisel
Täälläkin uutta viikkoa aloitellaan. Väsymys, vilu ja huimaus kohtalaisissa mitoissa mukana. Rinnat on niin kipiät, että liivit päällä pitää nukkua, huh :-) Mutta muuten edelleen jotenkin aika epätodellista. Ja samalla takaraivossa koko ajan pieni km pelko. Kai sitä alitajuntaisesti yrittää itseään suojella, eikä anna innostua ihan täysillä vielä. Ens viikon torstaina yksityisellä alku-ultra, jos siinä kaikki ok, niin varmaan vähän varmemmilla vesillä...
Autoasiaa pähkitään täälläkin. Meidän uusperheen kokoonpano vaihtelee uuden tulokkaan jälkeen 4-6 hlö,viikonlopusta riippuen. Kuitenkin vähemmistönä ne hetket, jolloin tarvitaan 6 paikkaa. Ollaaan kallistumassa Peugeot 307 SW:hen (nyt Citroen Xsara Picasso). Pögötissä miellyttää se, että se ei ole niin hillitön laiva, mitä monet tila-autot. Eikä myöskään niin hillittömän kallis, eikä niin bensasyöppö. Itse vielä melko lyhyenä (161 cm) tuntuu perinteisiä tila-autoja ajaessa, ettei näe kunnolla, niin pögötti tuntuu hyvältä ja " näppärältä" vaihtoehdolta. Lähiviikkoina koeajamaan ja sitten lopullinen päätös.
Virkeää viikkoa ja aurinkoa kaikille!
-ok
Vanhoja emme siis enää käytä x)
Jos joku on unohtunut listasta, voisiko pistää uudet tiedot tulemaan uuden listan perään. Päivitän heti kun aikaa on.
...Ajattelin vielä vastailla tuohon auto galluppiin. Totesin myös, että meitä kolmannen odottajia on melkoisen monta. Onkos täällä muita kuin Mari69, jolla on lasten välillä pidempi ikäero? Minulla kun nuo lapset ovat jo 8 ja 7 -vuotiaat...
Niin, siitä autosta. Meillä on 2,5 vuotta vanha Volvo S60, eikä sinne kyllä mahdu kolmatta muksua mitenkään...Auto pitää siis vuoden vaihteessa tai jo ennen sitä vaihtaa. Olemme alustavasti ajatelleet pitäytyä samassa merkissä, mutta siinä farkussa, eli V70:ssä. En tiedä, onko se sitten tämänhetkistä autoamme kovin paljon isompi, mutta luulisi, että tavaratilaa olisi kuitenkin enemmän.
Sitten toinen gallup: Meinaatteko hommata oikein kunnon vaunut vauvalle? Meillä mies sanoi, ettei ainakaan enää yhdistelmävaunuja osteta, mutta itse kyllä niiden monipuolisuuden vuoksi kääntyisin niihin...Nykyäänhän ne tuntuvat niin hienoilta kaikkine ilmatäytteisine pyörineen...Olisihan se ihan kiva kun olisi kunnon välineet hoitolaukkuineen kaikkineen. Tässä on vielä 8kk aikaa lämmitellä miestä vaunujen ostoon :-)
Minulla ei sentään ole kauhean pahaa oloa vielä, mutta varmasti ensi viikon tai seuraavan aikana alkaa laatta lentää. Popsin b-vitamiinipillereitä, josko ne auttaisivat lieventämään tulevaa. Taitaa olla turha toivo. Etovaa oloa minulle tulee kaikesta makeasta, jolle olen tähän saakka ollut hirveän perso. Ihan hyvä vaan, eipähän tule mässäiltyä suklaalla.
Masu ei ole vielä turvoksissa, mutta rinnat ovat sitäkin enemmän + lisänä hirveät, kipeät möykyt niissä. D-kuppi ei taida kohta enää riittää pitämään rintoja kohdallaan. Pelkään kovasti yövuoroja töissä, sillä normaalistikin minulla tulee niistä rinnat aivan tajuttoman kipeiksi...nämä vilunpöyryt ovat muuten näin iltasella ihan kamalia... :-) Kaiken kuitenkin kestää, kun tietää, mistä nämä oireet johtuvat.
Emme ole kertoneet vielä kenellekään tästä raskaudesta. Pyrimme kertomaan sitten joskus myöhemmin, vaikka tuntuukin, että toukokuun alkuun on aikaa aivan liian paljon...silloin olisi vasta 12vkoa täynnä.
T. Kanelisokeri (4+2)
huomasin tossa listoja selaillessa että meillä, cinderella, on sama laskettu aika ja sama synnäri. Olitko ajatellut mennä haikaranpesään vai ihan tavan osastolle? Minä aion taas ihan vaan tavalliselle osastolle, jäi viime kerrasta sen verran hyvä mieli, että kelpaa nytkin. Voi tuntuu niin kaukaiselta.... toivottavasti sinne asti päästään!
Oireita: palelee, tissit kipeet ja turvonneet, muuten ei mitään! Kahvikaan ei ällötä, mikä oli ensimmäinen oire esikoista odottaessa, olenkin varovaisesti juonut 2 kuppia päivässä. Onko muita joille kahvi maistuu ja uskaltautuvat sitä vielä juomaan?
Tosiaan näyttää aika runsaalta tämä marrasmasujen määrä, kiva!
Ei muuta kun hyviä vointeja kaikille...
pyryxi 4+4
Marraskuun pinoissa taitaa esikoisen odottajat olla ihan kummajaisia, niin moni näyttää odottavan toista tai kolmatta, meillähän siis kakkonen tulossa. Mutta kiva kun huomaa, että muillakin toista tai useampaa odottavalla on tää sama masu" ongelma" , eli pullottaa jo näillä viikoilla. Ja kiva kuitenkin seurata myös esikoistaan odottavien ajatuksia, tulee lämpimät muistot mieleen :)
Autogalluppiin vastausta, me vaihdettiin juuri syksyllä farmariin ja aiotaan sillä pärjätä kahden lapsen kanssa. Sitten joskus kun kolmas tulee (juu, ei meinata mekään tyytyä kahteen ;)), niin pitää varmaan vaihtaa isompaan farkkuun, tuo meidän on siis V40, eikä mikään iso siis. Mutta hyvin siis kaksi istuinta mahtuu ja tavarat tavaratilaan. V70 on miehellä haaveissa, mutta se siis vaatii sen kolmannen lapsen ennen toteutumista ;)
Mitä muuten olette mieltä siitä, että pitäiskö aloittaa joka päivälle oma pino? Näyttää siltä, että alkaa tulla piiiiitkiä pinoja?
Ja listan päivittäjälle kiitos :) Minä silloin sitä ekaa listaa aloin väsätä, mutta kun Mariposa ehti väliin ja teki uuden hienon listan, niin ajattelin että hän hoitaa päivitykset... Siksi en ole sekaantunut listaan enää. Mutta kiva että joku nyt päivitti!
Marrastoive rv 7+2
Esikoinen tuli äsken herättämään ja vitsi, että olisin voinut nukkua vaikka koko päivän. Tietysti johtuu myös niistä kahdesta töissä valvotusta yöstä... Nyt on muksut aamupalalla = ). Ihana vapaapäivä tänään! Puolilta päivin hammaslääkäri.
Autogalluppiin: Meillä on Volkkarin Passat-farkku. Iso ja tilava, mutta haluttais Volkkarin Transporter bussi. Meillä on myös uusioperhe ja lapsia viikonlopusta riippuen 1-3 (4) ja sitten siis ne kaksi koiraa.
Ratasgalluppiin: Mulla on Haberkorn yhdistelmät pehmeällä kantokopalla ja nillä aion pärjätä. Isot ilmakumirenkaat yms. Saa nykyinen kuopus sitten hypätä seisomalaudalle seisomaan.
Viikkoja on tänään tasan seitsemän.
Effica + Pyry 7+0
kävin jo laittamassa tietoni tuonne marrasmurujen listaan ja uskaltaudun tännekin kurkkimaan.
Meillä siis on jo yksi lapsi ennestään 12/03 ja nyt toinen raskaus tuli (iloisena) yllärinä tuolla loppiaisena. Siitä en kuitenkaan kerennyt nauttia kuin pari viikkoa, kun meni kesken (itse epäilen tuulimunaa). Miehen kanssa päätettiin antaa uuden raskauden alkaa heti kun vaan alkaa : )
Ja nyt viime tiistaina plussasin uudestaan. Menkkoja ei km:n ja tämän plussan välissä kerennyt tulla ja testejäkin kului useita ennenkuin positiivinen tulos tuli. kierto on siis ollut erikoisen pitkä ja siksipä onkin vaikea arvailla tuota laskettua aikaa. Mutta omien tuntemuksien perusteella sekä muistikuvien mukaan se " hedelmällinen kerta" määräisi lasketuksi ajaksi 11.11. Tiedä häntä sitten, km:sta jos lasketaan niin kuuluisin lokamassujen puolelle
Oireita odottelen kovasti, koska sitten tietäisin " varmasti" että kohdussa on elämää.. Alaselkä on hitsin kipeä, samoin alamasua on juilinuty varsinkin illasta. Ehkä lievää ällötystä on ja ehkä rinnat on hitusen kipiät. En vaan tiedä, ovatko mielikuvitusta vai ihanko oikeita oireita ; )
eka-vekara 5+3 ehkä..
Töissä istuskelen ja hiukan paha olo kiertää, mutta otan ihan minkä oireen vaan kiitollisena vastaan niin että tuntuu todellisemmalta tämä raskaus.
Vaunuasiaa. Meille siis kolmas tulossa, ja pojat ovat jo isoja, toinen 8, toinen täyttää ensi kuussa 7. Poikien jäljiltä on 90-luvulla hankittu Emmaljunga Grizzly kuomuratas jossain varastossa mökillä... varmaan sillä pääosin pärjäillään. Kuopuskin oli koko vauvaaikansa siinä eikä missään oikeissa yhdistelmävaunuissa. Mietityttää vain se että kuopus oli pikkuvauva kesällä, ja tämä kolmas taas talvella, joten ehkä tarvitsisikin pakkasta vastaan pelkkää kuomuratasta + makuupussia paremman suojan...
Mutta emme kyllä mitään uusia vaunuja tälle iltatähdelle hanki, kaveripiiristä saamme varmaan lainattua jotain sopivaa. Kun kaikki kaverit älysivät tehdä sen kolmannen heti tokan perään eivätkä enää tarvitse vauvanvaunujaan...
Huomasin myös, että monelle tulossa kolmas! Kivaa, että ei tyydytä siihen keskiarvo kahteen... ;) Meille saa minun puolestani tulla vielä monta lisää, mutta mies uhkaa pistää " kilkuttimet solmuun" :o Voihan siinä tosiaan tulla konkurssi eteen; varsinkin kun en itse ole työelämässä ollut useampaan vuoteen.
Hassua, kun ei ole oireita, pelkää tosiaan, onko siellä masussa ketään! Toisaalta kun sitä vain voisi nauttia olostaan :) Minulla on taipumus paisua mahastani oitis niin, että sitä pitää tosissaan peitellä, jos haluaa pitää tiedon omanaan. Katsotaan, kuinka kauan tätä voidaan " salailla" ...
Mitä tuohon autogalluppiin tulee, niin meillä on WV Vento. Vielä ei suunnitella autonvaihtoa. Siihen palaamme sitten, kun näyttää siltä, ettei oikeasti mahduta. Tavallaan eletään päivä kerrallaan. Todennäköisesti me vaihdamme sitten ihan oikeasti ISOON autoon... ja käytettyyn.