MARRAMURUT UUTEEN VIIKKOON (11)
Kommentit (67)
Eipä tännekään mitään ihmeitä kuulu :-) Töihin olen menossa, iltavuoroon. Harmittaa kun pitää mennä töihin, kun ulkona on ihana ilma. Äsken kauppareissulta kotiin tullessani pohdin, että ensi vuonna näihin aikoihin ei ole kiire minnekään :-)... tuo ajatus toi suurta voimaa...
Neuvolaan ajattelin soittaa vasta ensi viikolla, jos vaikka tietäisin jo silloin seuraavien viikkojen työvuorot. Haluan käydä neuvolassa omalla ajalla, jottei minun tarvitsisi kertoa töissä vielä tätä suurta uutista esimiehelle. Eihän sitä vielä tiedä, miten tässä käy.
T. Kanelisokeri (4+2)
Eipä tännekkään oikein mitää ihmeellistä, muutakun et se flunssa tarttu lapsilta muhunki, loppuviikko oli aivan kauhee nyt ei enää kuumetta mut kova yskä ja nuha. Viimeyö nukuttiin tosi huonosti ku piti yskiä niin paljo, mut eiköhän tää tästä.
Muuten vointi on hyvä, ei mitään oireita nytten muutakun se alamaha särky ajoittain, välillä ees muista koko raskautta ja sit tulee mietittyä et onkokaa sitä raskaana et pitäskö viä testi tehä uudestaan :)
Niinno ne housut ny kinnaa jo hiukan et maha on turvoksis tai sit on läskiä tullu lisää rutkasti :)
Mut eipä täs ny muuta, hauskaa viikonalkua kaikille!
Tuuli 5+5
Eli tämä yövuorolainen kömpi juuri sängystä ylös. Pikainen pinoutuminen ja pihalle keliä ihastelemaan = ). Ihanaa! Kevät tulee!
Mulla tuli viime yönä rinnat tosi kipeiksi ja ovat sitä vieläkin. Joku oli jo käynyt ostamassa isommat liivit? Mulla kanssa esikoisen odotusaikana hyppäsi rinnan koko C:stä D:hen. Tossa parissa muussa pinossa puhuttiin mahan näkymisestä ja oli kiva lukea, että on muitakin isomahoja jo näillä viikoilla = ). Mun on kyllä pakko käydä ostamassa yhdet löysemmät housut tällä viikolla...
Mutta nyt lenkille koirien kanssa!
No niin sitten vihdoinkin sain sisäistettyä tuon että todellakin olen raskaana. Tein jopa uuden testin perjantaina (miehen pyynnöstä) ja plussaahan se todellakin näytti. Lapsille ei ajateltu vielä kertoa kun se odottavan aika on niin pitkä =) Mutta kyllä yhdelle ystävälleni jo kerroin kun piti jollekkin päästä möläyttämään. Anoppi varmaan jo arvaa, sillä on aivan uskomaton vauva tutka ja se on myöntänyt tarkkailevansa minua, minä kyllä lupasin hänelle heti ilmoittaa kun oletn testin tehnyt mutta empä taida kiusallanikaan =) Omalle äidilleni en tiedä miten kertoisin, kolmas lapsi kun on kauhistus. Yritin tänään varata neuvolaan aikaa, ei onnistunut huomenna sitten paremmalla onnella. Olo on aika omenainen, alavatsa tuntuu täydeltä eikä ole kovinkaan paha olla (kiitos b-vitamiinin) väsyttää vietävästi. Viikkoja pitäisi olla 7 kasassa.
Olen näitä palstoja lueskellut aika ajoin ja nyt sitten ajattelin ihan kunnolla tulla mukaan. Meille olisi tulossa kolmonen oletettavasti marraskuussa! Me miehen kanssa pitelemme salaisuuttamme siiheksi, kunnes saamme asiaan jotain varmistusta. Kakkosen jälkeen tuli yhdet kuukautiset, joista testasin kaksi negaakin, kierto kun tuntui niin pitkältä. Plussa kuitenkin reilu viikko sitten tuli ja pitihän se vielä varmistaakin toisella testillä. Oletettavasti viikkoja olisi kasassa 5+. Mitään oireita ei ole, ehkä pientä painetta alavatsassa, joten siksikin olo epätodellinen. Tosin en ole aiemmissakaan raskauksissa kokenut suuria raskausoireita. Nyt vain jatkamme jännäämistä, josko siellä masuasukki on!
Soitin neuvolaan....sain ajan 3.4 ja terkkari sano et saatan päästä ultraan jo viikolla 8, kun mulla oli se km (tuulimuna?) joulukuussa.
Vatsan pömpötystä on havaittavissa täälläkin, varsinkin iltaisin. Täytyy kohta käydä ostaa yhtä kokoa suuremmat housut...stretchiä, niin on vähän kasvuvaraa.... (= *Olempas optimistinen*, mut kun eihän sitä ilman housujakaan voi olla!!!
W & VIP rv 4+4
Minä juuri ajelin pikaisesti tuolla työpaikalla, sairasloma kun vielä jatkuu.. Oli kerrottava työpaikalla jo ilouutisesta , kun piti tosiaan mennä olkapää leikkaukseen ja masuasukin takia sitä piti siirtää. Olo on tosi väsynyt ja huonovointinen. Rinnat on kipeät ja masukin pömpöttää =o) pääsiäisen jälkeen pitää mennä koittamaan taas miltä se työnteko maistuu... mukavaa viikon alkua kaikille =o)
ilta_tähti rv5+1
Kaunis aurinkoinen päivä tänään ollut. Kävin lapsien kanssa pulkkamäessä ja makkaraakin grillattiin. Ja tuli aamulla tilattua aika neuvolaan, parin viikon päästä käynti. Viikkoja onkin niin vähän vielä kasassa, että matalaa profiilia pidän raskauden suhteen vielä tovin. Kaikille marrasmuruille aurinkosta viikoa ja hyviä vointeja!!
Teen siis neljän tunnin työpäivää, eikä sen nyt näin kamalasti pitäis viedä voimia, mutta ihan vois ottaa päikkärit. Työkaverille oon jo kertonutkin, niin saan ihan rennosti haukotella. Päiväkodista kun hain lapsia, yks hoitaja kysyi pilke silmässä, että onkos jotain erityistä syytä väsyyn? Jotkut ihmiset sitten näkee heti päältäpäin vauvajutut.
Edelleen tekis niin mieli kertoa lapsille, mutta en viitti kinuta mieheltä " lupaa" . Maltti puuttuu minulta. Kun vihdoin plussaa, odottaa jo ekaa neuvolaa, ultraa, sydänääniä, liikkeitä.... Jopa mahan kasvua. Sitten siihen kaikkeen ehtii vielä kyllästyäkin...
G: Otetaanpas autokeskustelu tännekin. Eli varsinkin te, joille tulossa kolmas tai useampi lapsi, Millainen auto?
Meillä ajellaan Opel Astralla, farmari, edessä air bag ja takana vain kahdet 3pistevyöt. Pakko kait se on vielä vaihtaa ennen marraskuuta isompaan. Haluaisin, että esikoisellakin olis vielä vyöistuin pari vuotta.
Nyt oikein hyvää viikkoa kaikille!
Väsyttää, väsyttää, väsyttää =( En muista että kahdessa ensimmäisessä raskaudessa olisi ollut tälläistä hillitöntä väsymystä, ainakaan näin aikaisin. Nyt silmät lupsahtelee kiinni jatkuvasti, ja päikkäritkin oli ihan pakko nukkua lasten kans (taisin tarvita itse niitä eniten). Ajattelin tänään ostaa uuden raskaustestin ja huomenna tehdä sitten sen vihon viimeisen varmistustestin... Sain monta haalean haaleaa haamua ja sitten yhden melkein kunnollisen plussan, joten on pakko oman mielenrauhan takia vielä se yksi testi tehdä, että näkisin omin silmin ihan kunnollisen plussan ;) Huomenna sitten ajattelin soitella neuvolaan ja kysäistä josko voisin tulla samaan aikaan neuvolaan kun tytöllä on 5-v. neuvola (tai siis että voisiko tytön neuvolaa siirtää parilla viikolla eteenpäin että päästäis samaan aikaan ettei tarvitsis montaa eri reissua tehdä, kun tytön neuvola olis jo ensi viikolla ja minulla tietenkin työvuoro just silloin).
Nyt täytyy taas mennä, lapset (tyttö kohta 5v ja poika 2.5v) tappelee sohvalla :/
Nippara ja " Elmukka" 5+2
Meillä tällä hetkellä 2 vanhaa farmarin romua, Bmw ja Ford Sierra. Bemariin ei ainakaan kolmatta istuinta mahtuisi, Fordiinkin
hädintuksin... Joten uusi auto, Peugeot 307 SW laitettiin juuri tilaukseen, pitäisi kesäkuussa tulla ranskasta =D Eiköhän siihen koko perhe mahdu, 2 aikuista ja marraskuussa sitten 3 lasta =)
eli liityn marrasodottajiin minäkin. meille olisi toivonmukaan tulossa 3 lapsi marraskuun 9 LA:lla. Saa tosin nähdä että miten joukossa pyörin, kun meillä on keskenmenoja ollut 6kpl ja lisänä kohdunkaulan heikkous. eli kehnot tilastot. mutta koitetaan nyt.
aluksi palstailen varmaan aika satunnaisesti kun töissä päivät olen, mutta sitten kun saikulle taas jää vuodelepoon kohdunkaulan heikkouden takia arviolta ennen rv20 niin palstalla pyörin jatkuvasti.
olikos täällä tuttuja? effica ja mariposa ainakin tuttuja nimiä on...
mom rv5+4
Tosi moni meistä marrasmuruista vaikuttaa odottavan kolmatta! Hauskaa, niin minäkin. Ja autonvaihto on suunnitelmissa, vaikka luultavasti vaihdetaan nykyisen kokoluokan autoon eikä suurempaan. Meillä on siis VW Passat farmari, mutta se alkaa olla vanha joten uuteen vastaavankokoiseen farkkuun kai vaihdetaan. Kyllähän tavalliseen farkkuun mahtuu vanhemmat + 3 lasta, mutta silti minä haluaisin mieluummin auton jossa olisi pari ylimääräistä paikkaa. Nythän on olemassa monenlaisia tila-autoja joihin saa tavaratilaan 2 lisäpaikkaa. Niin usein on kuskattavana omien lasten lisäksi heidän kavereita yms. Mutta kun ne tila-autot ei ole miehen mielestä yhtään " cool" niin ei käy, mies haaveilee city-maasturista, joissa toki vain tavallinen takapenkki.
Niin on meillä toinenkin auto, Vw New Beetle, sitä ei vaihdeta vaikkei siihen mahdutakaan (takapenkillä vain kaksi paikkaa), vaan kuljetaan sillä meidän toisella autolla. Tai sitten vaihdetaan kuplakin...
Oireet on kaikki hävinneet, rinnat ei arista, ei ole paha olo. Vatsa vain pullottaa...
Meille olis neljäs tulossa, eli auto-ongelma on todella edessä marraskuussa! Tai noh... autojahan on maailma täynnä, mutta meidän rahat ei riitä ihan siihen minkä hauaisin =/ Se Crysler Voyager upouutena olisi mulle niin passeli!! Mutta jää haaveeksi, sen tiedän jo nyt. Taisi maksaa pyöreät 40t¿.
Mari tuossa kirjoitti, että oireet ovat hävinneet. Niin on käynyt täälläkin ja olen ihan hermona =( Viime raskaudessa olin hermona, kun oli niin kova pahoinvointi alkuraskaudessa. Nyt mua ei väsytä juurikaan, ei okseta, rintojen nippailut loppuneet, alavatsa on hiljaa.... KÄÄK. Voi kun olis käsilaukkukokoinen jokanaisen ultraääni tässä nyt, niin katsoisin heti mitä mahassa oikein tapahtuu. Väistämättä tulee mieleen, että siellä on tainnut liekki hiipua =(
Että tällaista hermoilua tänne kuuluu. Mammahousut ostin kuitenkin ;)
Oltiin mehen kanssa pitkä viikonloppu Englannissa ja miehen vanhemmat olivat meillä hoitamassa lapsia - ihanaa vaihtelua elämään - ei olla oikeastaan sitten esikoisen syntymän oltu missään muutamia tunteja kauempaa kaksistaan.
Autosta oli täällä puhetta - meillekin kun nyt sitten se kolmas toivottavasti on tulossa.
Miellä on farmari mallinen Opel Vectra ja toistaiseksi kuvitellaan mahtuvamme sinne (olen jo käynyt mallaamassa kaukaloa takapenkille ja kyllä se sinne jotenkuten menee...) Niin ja suksiboksi meillä on jo nyt käytössä kun lähdemme pidemmälle matkalle - kaksostenrattaat ja matkasängyt kun oikeastaan täyttävät koko auton... (meidän lapsilla kun ikäeroa on alla 1,5 vuotta - en olisí ilman kaksostenrattaita selvinnyt ja aijon ne kyllä edelleen säästää - voipi olla, että ei kolmen kanssa liikkuminen ilman niitä suju...)
Oireista: me kun ei olla tästä kerrottu kenellekkään eikä kerrotakkaan ainakaan ennen np-ultraa - on kauheaa pietellä omaa huonoa oloa ja selitellä väsymystä ja ruokahaluttomuutta...
Laskettu aika mulla on marraskuun 8. Parit mammahousut tilasin eilen netin kautta kun alkaa omat pöksyt jo ahdistamaan.. En tiedä onko kaksoset tulossa :D vai johtuuko siitä että on kolmas raskaus kyseessä.. Toivon että jälkimmäinen syy.. :)
Väsymys on yhä valtava ja nälkä ja pahaolo vuorottelevat. Öisin on hankala nukkua kun mahaa nipistelee ja yököttää.. Jotenkin ihan erilaista mitä edellisissä raskauksissa. Liekö sitten tyttö tulossa?
-punalatva-
..eli menkat alkoivat aamulla, saas nähdä siirrynkö joulukuisten pinoon ensi kuun puolella;) kivaa odotuskevättä kaikille kuitenkin!
-Marypepper
Autogalluppiin: Meillä on Opel Vectra ja aiotaan mahtua siihen marraskuussa kaikki viisi :) saas nähä tuleeko liian ahasta ja kuinka nopsaan auto vaihtuu...Zafiroita mies vahtailee mut mua ei semmone niin innostais.
auton vaihto joka tapauksessa edessä koska ajetaan suhteellisen pitkiä matkoja eli paljon tavaraa kyydissä, ja jo kahdella lapsella on nykyinen farkku-Astra ihan täynnä.. :O
-punalatva-
Jep, alottelen tässä pinoa tälle viikolle kun en sitä vielä löytänyt. Tänne ei mitään ihmeitä kuulu. Tänään ajattelin soittaa neuvolaan, kun samalla pitää varata 2-vuotisneuvola esikoiselle. Mukavaa ja aurinkoista viikkoa kaikille!
Wempula ja VIP rv 4+4