Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lähtien aikuisten baarien tanssilattioista on tullut pelkästään lihatiskejä?

Vierailija
15.12.2016 |

Hieman taustaa:

Olin viime viikonloppuna viihteellä ystävieni kanssa ja kävimme tanssimassa tanssilattialla. Olen varattu, mutta en sormuksesta huolimatta ole tyly ja töykeä vieraille miehille. Suht lähelle tuli joku tyyppi heilumaan mukana ja ajattelin, että olkoonsa. Harrastan tanssimista, joten baareissa tanssin sydämeni kyllyydestä, olen iloinen ja onnellinen tanssilattialla. Muutaman kappaleen jälkeen tyyppi tuli vaatimaan selitystä siitä, kun lähdin tilanteesta pois. Hän oli tulkinnut ystävällisyyteni, hymyilyni, ja iloisen tanssini niin, että olen kiinnostunut hänestä.

Ahdistaa. Missä paikassa naisella on Suomessa lupa käydä tanssimassa rauhassa ilman, että on oletusarvoisesti lihatiskillä ja jossa ystävällisyys ja käytöstavat eivät merkitse kiinnostusta? Todella häiritsevää, kun haluaisi vain tanssia rauhassa eikä halua olla inhottava bitch kenellekään, joka tulee notkumaan metrin päähän. Miksi pitää olla inhottava ja ilkeä, ettei tulisi väärin ymmärretyksi?

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä lähtien kun Suomessa on ollut baareja, tanssilattioita ja miehiä.

Mutta minä ja moni muu naisystäväni haluttais olla ihan vain rauhassa, tanssia rauhassa. Tämä on monille naisille todella ahdistava ilmapiiri, kun ei saa edes sanoa kenellekään ystävällisesti mitään ilman, että on vastapuolen mielestä lupautunut suurinpiirtein sänkyyn. En haluaisi sanoa kaikille naama näkkärillä, että painu vittuun. Tämän ymmärtäisi 18-vuotiaiden keskuudessa paremmin, mutta ollaan ystävien kanssa jo lähellä 30 vuotta.

Ap

No sanoppa sitten tämmöselle luuserimiehelle, että miten muuten sieltä voi sitää vaimoehokasta saada? Siel on tasan kaks vaihtehtoa missä voi pettyä. Tiskillä ja tanssilattialla.

Vierailija
62/107 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Summataan:

-varattu nainen ei saa meikata, koska meikkaaminen on ainoastaan miesten iskemistä varten.

-varattu nainen ei saa tanssia baarissa, sillä se on miesten iskemistä varten

-varattu nainen ei saa käydä baareissa, sillä se on miesten valtakuntaa, jossa ainoastaan sinkkunaiset saavat käydä esittelemässä itseään miehille.

Aika sairasta ja keskiaikaista ajattelua täällä vauva-palstalla monilla.

Olen ollut paljon baarissa yksin, lähinnä humaltumassa. Lähes aina seuraa on tarjottu, koskaan en ole mukaan lähtenyt. Tarjonta loppuu heti kun tuo esille, että ei kannata hukata aikaa minuun. Mikäli mies ei usko suosiolla, voi sanoa ilkeästi. Tanssia voi esim. naisporukassa aivan vapaasti. Typerää sen sijaan on ettei tee tilannetta selväksi, tanssii miesten kanssa, juttelee mukavia koko illan. Ymmärrettävästi mies luulee, että kiinnostusta on. Ei mies voi tietää jostain sormuksesta onko varattu varattu vai valmis vieraisiin. Yllättävän moni käy vieraissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jäädä kotiin tansimaan, jos ei halua panemaan. Olet ymmärtänyt vähän vaarin baarien ja niissä käymisen tarkoituksen.

Näkisin että olet asian ytimessä. Antaa ymmärtää muttei ymmärrä antaa on kiusaamista.

Se "antamisen ymmärtäminen" ei ole yksiselitteinen asia. Mun mielestä samalla lattialla metrin päässä tanssiminen ei sitä ole, mutta ilmeisesti joidenkin mielestä on. 

Silloin "annan ymmärtää" jos sanon sen selvästi, muu on toiveikasta tulkintaa.

Vierailija
64/107 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jäädä kotiin tansimaan, jos ei halua panemaan. Olet ymmärtänyt vähän vaarin baarien ja niissä käymisen tarkoituksen.

Näkisin että olet asian ytimessä. Antaa ymmärtää muttei ymmärrä antaa on kiusaamista.

Itse flirttailen naisille baarissa ja kun he tulevat juttelemaan, niin lähden kävelemään. 

Sinä oletkin neitimäinen mies. Ei oikeita miehiä tuollaiset tyttöjen sosiaaliset pelit ja huomionhaku kiinnosta.

Ai niin, kun oikeita miehiä kiinnostaa vaan kalja, makkara ja autot. 

Vierailija
65/107 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy enää baareissa. Ei siellä voi tutustua uusiin ihmisiin ilman mitään paineita ja kevyellä mielellä, vaan jokaisen kohtaamisen oli PAKKO johtaa joko numeroiden vaihtamiseen tai siihen, että mies halusi yhden illan juttuja. Olen kai epänormaali nainen, mutta musta olisi mahtavaa vain tanssia eri miesten (varattujen tai sinkkujen, koska ei kiinnosta iskeminen!) kanssa ja jutella niitä näitä ilman erillistä tavoitetta, olla sosiaalinen kun kerrankin olisi tuntemattomampia ihmisiä lähettyvillä (erotuksena arjesta).

Naiset haluaisivat jutella, miehet panna. Miten löydettäisiin kultainen keskitie?

Minä ainakin haluaisin jutella ennemmin kuin katsella perseen syliin tunkemista. Aivan sama se on naisillakin. Jos lähestyvät miestä, niin seksi heillä on mielessä ja sen näkee jo heti silmistä. 

Vierailija
66/107 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole olemassa muita paikkoja käydä tanssimassa kuin baari? Miksi teidän pitää niiden "tyttöjen kanssa" mennä tanssimaan paikkaan jossa on mahdollista joutua sosiaaliseen kanssakäymiseen vastakkaisen sukupuolen kanssa? Tanssikaa jossain missä ei miehiä ole. Perustakaa vaikka oma tanssibaari johon pääsee vain naiset. Epäilen ettette sellaiseen kuitenkaan haluaisi.

Meillä on seurueessa miehiäkin, ei pelköstäön naisia. Jo lukiossa paras ystäväni oli mies, joten miksi minun pitäisi rajata miespuoleiset ystävät illanvietosta ulkopuolelle vaikka haluan tanssia? Käyn minä tanssimassa muuallakin, ihan niillä tanssitunneilla, mutta on pikkusen eri asia bailata vapaasti mukavassa seurassa, kun opetella koreografiaa ja uusia tanssiliikkeitä.

Opiskelen ihan muuta alaa, minun ei olisi mitään järkeä perustaa baaria vain naisille, koska en alasta tiedä tuon taivaallista eikä minulla ole rahoitusta siihen. Eikä liikeidea olisi kannattava, koska monet ihmiset liikkuvat sekaporukoissa.

Hassua miten naisten pitäisi eristäytyä miehistä, jos miehet ahdistelevat ja käyttäytyvät tökerösti, mutta kukaan ei vaadi miehiä käyttäytymään ja harjaannuttamaan sosiaalisia taitojaan.

Ap

Vierailija
67/107 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mussa on ainakin yritetty roikkua koko ilta, vaikka jotenkin on tullut selväksi että olen varattu. Aluksi noissa tilanteissa ajattelen, että ilmeisesti sitten mies haluaa tosiaan vain puhua, mutta aika moni kuitenkin yrittää edelleen iskeä. Onneksi ei ole haukuttu kun viimein olen lähtenyt, mutta pettyneiltä vaikuttavat kuitenkin vaikka mielestäni kaikki oli hyvinkin selkeää.

Mitä muuten pitäisi tehdä jos joku mies tulee tanssilattialla puhumaan, ignoorata? Kohta taas valitettaisiin kuinka nyrpeitä ja ylimielisiä naiset ovat.

Vierailija
68/107 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman huomannut kuin ap ja tuo on todella ärsyttävää! luulisi, että tälläinen kolmevitonen rillipöllö sormus nimettömässä saisi jorata rauhassa mutta ei, kohta on joku  hinkkaamassa kyljessä kiinni !  pahin tapaus ovat ukot, jotka yrittävät lähes repiä tanssilattialle ja sitten suuttuvat...

Vierailija
69/107 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä lähtien kun Suomessa on ollut baareja, tanssilattioita ja miehiä.

Mutta minä ja moni muu naisystäväni haluttais olla ihan vain rauhassa, tanssia rauhassa. Tämä on monille naisille todella ahdistava ilmapiiri, kun ei saa edes sanoa kenellekään ystävällisesti mitään ilman, että on vastapuolen mielestä lupautunut suurinpiirtein sänkyyn. En haluaisi sanoa kaikille naama näkkärillä, että painu vittuun. Tämän ymmärtäisi 18-vuotiaiden keskuudessa paremmin, mutta ollaan ystävien kanssa jo lähellä 30 vuotta.

Ap

No sanoppa sitten tämmöselle luuserimiehelle, että miten muuten sieltä voi sitää vaimoehokasta saada? Siel on tasan kaks vaihtehtoa missä voi pettyä. Tiskillä ja tanssilattialla.

Baarista ei kannata hakea mitään vakavaa seurustelusuhdetta, ihan oikeasti. Me löydettiin miehen kanssa toisemme yhteisen harrastuksen kautta. Ja hän on siis ujo introvertti, viihtyy kotona. Kaiken lisäksi nörtti, älykäs ja varaton, eli lassukoiden mukaan ei ole mikään ns. Alfa. Silti löydettiin toisemme.

Eli kannattaa etsiä joku uusi harrastus ja tutustua naisiin sitä kautta. Tai kokeilla nettitreffejä. Baarissa pyörii paljon varattuja ja en usko, että puoletkaan varatuista olisi valmiita pettämään, joten meihin ei kannata tuhlata aikaa vaikka miten hymyiltäs.

Ap

Vierailija
70/107 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus mussa on ainakin yritetty roikkua koko ilta, vaikka jotenkin on tullut selväksi että olen varattu. Aluksi noissa tilanteissa ajattelen, että ilmeisesti sitten mies haluaa tosiaan vain puhua, mutta aika moni kuitenkin yrittää edelleen iskeä. Onneksi ei ole haukuttu kun viimein olen lähtenyt, mutta pettyneiltä vaikuttavat kuitenkin vaikka mielestäni kaikki oli hyvinkin selkeää.

Mitä muuten pitäisi tehdä jos joku mies tulee tanssilattialla puhumaan, ignoorata? Kohta taas valitettaisiin kuinka nyrpeitä ja ylimielisiä naiset ovat.

No sepä se, että sitten valitetaan, miten naiset on niin ilkeitä, ylimielisiä ja töykeitä. Mikään ei ole hyvä.

Ap

Vierailija
71/107 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sain kesällä kuulla eräältä herrasmieheltä "mitä vittua sit heilut siinä tissit esillä ja naama tällätynä, jos oot varattu?!" minulla oli tavallinen toppi päällä, farkut jalassa, olimme ystäväni kanssa menneet  juomaan & tanssimaan mutta tämä sitkeä romeo liimautui minuun tanssilattialla eikä meinannut millään uskoa että ei on ei!

Vierailija
72/107 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti hetkuttelit siihen malliin ja hymyilit että mies teki johtopäätöksen sinusta. Mitä olikaan ylläsi? 

Vaatteet. Hame, löysä peittävä paita ja kengät sekä paksut leggarit, jotka näyttää lähes housuilta. Ihan näissä samoissa vaatteissa olen ollut koulussa, töissä yms.

Ap

Vierailija
73/107 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä sain kesällä kuulla eräältä herrasmieheltä "mitä vittua sit heilut siinä tissit esillä ja naama tällätynä, jos oot varattu?!" minulla oli tavallinen toppi päällä, farkut jalassa, olimme ystäväni kanssa menneet  juomaan & tanssimaan mutta tämä sitkeä romeo liimautui minuun tanssilattialla eikä meinannut millään uskoa että ei on ei!

Eli suomalaisen naisen pitäisi pukeutua siihen samaan peittävään kaapuun, joka on niin suuri kauhistus maahanmuuttajanaisilla, jotta sais luvan olla liikenteessä ilman ahdisteluja :D?

Vierailija
74/107 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei rintojen peittäminen riitä, niin on kyllä ihana logiikka että nainen olisi ilmeisesti aina tissit esillä, koska useimmilla naisilla ne kuitenkin on.

Tälläkin foorumilla valitetaan kuinka nainen luovuttaa ulkonäkönsä suhteen jos alkaa seurustella, mutta sitten toisaalla ollaan sitä mieltä että varattuna meikkaaminen on sinkkumiesten huijaamista. Olen hämmentynyt.

Vierailija
75/107 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu, että kaikki baarit mihin kellonaikaan hyvänsä ovat epätoivoisten miesten metsästysmestoja!

tapaus 1: menin  yhdelle päiväkaljalle ja lukemaan lehtiä. karmea nuha, ei meikkiä, päällä  kevyttoppis ja farkut. pipo päässä. sen puolentoista-tunnin aikana kaksi eri sankaria kävi koettamassa onneaan, toinen kiertoteitse tarjoutumalla ostamaan juoman ja toinen menemällä suoraan asiaan "mä haluan panna sua",

tapaus 2: olin eronnut ja masentunut, kaveri houkutteli yökerhoon. en jaksanut panostaa vaan lähdin farkuissa ja villatakissa, hiukset jotenkuten kiinni niskassa, naamassa pelkkää ripsaria.  silti  sain tanssilattialla töniä kiinni tuppautuvia miehiä kauemmas !  eräs tanssikumppani myös toi meille kysymättä jotkin shotit ja suuttui kun ei kelvannut, sen jälkeen saimmekin  korvien täydeltä legendaarista " oottepa  ylpeitä! vittu ette te niin kauniita oo saatana! mikä mussa on on vikana?"-litaniaa

Vierailija
76/107 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu kun ylipäätään menee mihinkään viettämään iltaa. Itse en ole pahemmin tanssimisesta innostunut, mutta istun mielelläni iltaa jossain oluthuoneessa/panimoravintolassa nauttien tunnelmasta, lukien lehteä jne. Jos teen sen virheen, että istun naispuolisen ystäväni kanssa tai luoja paratkoon yksin, niin johan änkeää joku (yleensä minua ronskisti vanhempi) mies seuraksi. Kerran jopa niin, että minulla oli ruoka-annos edessäni ja kaikki huomio ruuassa ja lehdessä, jonka olin levittänyt eteeni, niin eikös joku mies zoomaa siihen, että "nainen yksin panimoravintolassa! Etsii varmasti miestä, nyt on tilaisuus!".

Valtakunta jostain sanattomasta merkistä, jonka miehetkin ymmärtäisivät. Säästyttäisiin molemmat pettymyksiltä, kun en haluaisi tosiaan olla se tyly ylimielisen näköinen bitch ihan vain siksi, että en ihan oikeasti ole etsimässä seuraa. :(

Joku heti selkeä sanaton viesti olisi siksikin hyvä, koska tuntuu, että ainakaan missään missä tarjoillaan alkoholia kukaan mies ei ymmärrä sanallista viestintää. Kaikki on kokeiltu: "Kiitos, mutta haluaisin olla yksin/Ei pahalla, mutta en ole etsimässä seuraa/Voisitko jättää minut rauhaan/Tämä pöytä (=yksi vapaa tuoli vieressäni) on varattu/En ole kiinnostunut". Edes "sori, olen varattu" ei toimi, koska eihän nainen voi olla ULKONA ilman miestään, jos on oikeasti varattu.

Minultakin on joitakin kertoja tivattu, että miksi olen baarissa ilman miestäni, jos olen muka varattu :D. Olen ollut ihan äimän käkenä, koska kuvittelen eläväni 2010-luvulla, en 1900. Ja on tivattu, missäs mieheni sitten on. No öö, kotona? Sitten tivataan, että miksi ei ole mukana, nokun ei viihdy baareissa, nauttii yksin olosta kotona. Sitten todetaan, että jos olisit minun nainen, et liikkuisi ilman miestä liikenteessä. No luojan kiitos menin naimisiin järkevän ihmisen, enkä luolamiehen kanssa!

Ap

Vierailija
77/107 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy enää baareissa. Ei siellä voi tutustua uusiin ihmisiin ilman mitään paineita ja kevyellä mielellä, vaan jokaisen kohtaamisen oli PAKKO johtaa joko numeroiden vaihtamiseen tai siihen, että mies halusi yhden illan juttuja. Olen kai epänormaali nainen, mutta musta olisi mahtavaa vain tanssia eri miesten (varattujen tai sinkkujen, koska ei kiinnosta iskeminen!) kanssa ja jutella niitä näitä ilman erillistä tavoitetta, olla sosiaalinen kun kerrankin olisi tuntemattomampia ihmisiä lähettyvillä (erotuksena arjesta).

Täysin samaa mieltä

Vierailija
78/107 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta "tissit esillä-jutusta.. on huvittavaa, että minäkin A-kuppeineni olen saanut syyttelyä  "tissit tyrkyllä " keikistelystä kun seura ei ole kelvannut .D

Vierailija
79/107 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä johtuu vain sukupuolien dynamiikasta, jossa mies on perinteisesti aktiivinen ja nainen passiivinen. Positiivisena puolena nainen voi vain odotella ehdotuksia, mutta toisaalta tulee myös näitä ei-haluttuja kosijoita. Kumpi sitten on parempi: runsauden pula vai se, että kukaan ei tule iskemään? (kärjistys) Suomalainen pariutumiskulttuuri on muutenkin sellainen, että vain yöelämä on "sallittu" paikka lähestyä.

Laajempana ilmiönä töykeä käytös molemmin puolin on baarissa yleisempää, koska tuttavuudet jäävät lyhyiksi kohtaamisiksi ja poikkipuolisesta sanasta ei tule samanlaista sosiaalista sanktiota verrattuna jos esim. harrastusporukassa käyttäytyisi yhtä huonosti. Pahimmassa tapauksessa baarista lentää ulos.

Vähän empatiaa sinne radalle, niin vanne ei varmasti kiristä päätä yhtä pahasti.

Vierailija
80/107 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "antamisen ymmärtäminen" ei ole yksiselitteinen asia. Mun mielestä samalla lattialla metrin päässä tanssiminen ei sitä ole, mutta ilmeisesti joidenkin mielestä on. 

Silloin "annan ymmärtää" jos sanon sen selvästi, muu on toiveikasta tulkintaa.

En tanssi niin en osaa sanoa siitä mitään. Kun juttelee kiinostuneen oloisesti usean tunnin niin siinä alkaa jo toivoa läheisempää tekemistä. Tarkoitan että molemmat juttelee ei mitään yksinpuhelua. Joskus on napannut, toisinaan ei. Eihän kenenkään pakko ole. Harmittaa vain kun menee ilta vähän hukkaan kun toista kiinosti vain jutella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi