Mitä teen, kun vanhempainvapaa loppuu kohta
Eli helmikuussa loppuu vanhempainvapaa ja tenava täyttää 9kk sekä jäänen hoitovapaalle. Pitääkö tästä ilmoittaa työnantajalle? Olen vakituisella sopimuksella, mutta nolla tunneilla. Ajattelin jäädä vielä hoitovapaalle, joten tarvitseeko työnantaja tästä ilmoituksen? Ole rekryfirman kautta toisessa yrityksessä töissä, enkä edes tiedä, onko minulla töitä enää, kun tosiaan olen nollasopimuksella? Pitäisikö laittaa Kelaan jotain kotihoidontukihakemusta ja mikähän sen määrä mahtaa olla? Lisäksi askarruttaa, kertyykö äitiyslomalta/vanhempainvapaalta vuosilomaa nollasopimuksella? Olen siis ict-alalla töissä.
Kommentit (4)
Puhelin käteen ja soitat töihin, sen jälkeen kelaan.
Jos arveluttaa niin kannattaa ilmoittaa sinne työnantajalle kuitenkin. Ja Kelalle voi laittaa hakemusta, kannattaa jos sieltä rahaa haluaa, kyllä ne sit hakemuksen hylkäävät jos et ole jostain syystä oikeutettu tukeen. jos varmuutta kaipaa niin asioimaan Kelaan ja liitosta selvää nollasoppariasioista.
No tietysti teet hakemuksen Kelaan. Ei se tuki sieltä automaattisesti irtoa kun ei kai kukaan osaa sinun ajatuksiasi lukea siitä, että aiot jäädä vapaalle.
help!