Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä sain syöpädiagnoosin ja täällä me vaan jutellaan miehen kanssa sen ihastuksesta

Vierailija
14.12.2016 |

Ja kuuntelen kuinka hän on oikein nätti nainen! Ihanan sympaattinen mies.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä sai rintasyövän. Hän pääsi sopeutumisvalmennuskurssille, jonne meni miehensä kanssa. Muita miehiä siellä ei sitten näkynytkään. Kurssilla sanottiin, että miehet jättävät syöpää sairastavat naiset useimmin mitä naiset vastaavassa tilanteessa.

Onhan täälläkin monessa ketjussa miehet kommentoineet, että jos kotona ei pääse panemaan, miehellä on oikeus hakea seksiä muualta.

Naiset jättävät sitten kun miehen toimeentulo loppuu.

Ainoastaan siinä tapauksessa, jossa mies viettää rajatonta vapaa-aikaa eikä tee kotona mitään. Nainen ei jaksa työpäivän jälkeen toista työpäivää kotona, missä mies edelleen odottaa palvelua.

Kokeile itse vaikka muutaman kerran, että lojut sohvalla ja koko koti on hyrskynmyrskyn, et ole pedannut petiä, aamiaistarvikkeet on pöydällä lämpiämässä ja huutelet vaimolle, että "missä viivyit, alkaa olla jo nälkä". Tule sitten kertomaan, miten iloinen vaimo oli.

http://www.livescience.com/14705-husbands-employment-threatens-marriage…

"Naiset jättävät sitten kun miehen toimeentulo loppuu."

Amerikassa on täysin erilainen kulttuuri koskien tätä aihetta. Suomalaista tutkimusta samoin tuloksin et tule löytämään.

En ole löytänyt vastaavaa tutkimusta suomesta ollenkaan, enkä varmaan tule löytämään. Täällä ei saa puhua, ainakaan "virallisella" tasolla näistä asioista.

Vierailija
62/86 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelasin että mies saa hoitaa kodin kun Mä parantelen itseni. Sitten häivyn

Ap

Olisi rehtiä ja suoraselkäistä kertoa miehelle lähtöaikeistasi jo nyt eikä käyttää häntä hyväkseen siihen asti, kunnes paranet. Tuo tarina miehen ihastuksesta lienee jokin tekosyy, jolla oikeutat itsellesi miehen hyväksikäytön tilanteessa, jossa aiot joka tapauksessa erota.

Jos ihminen jauhaa ihastuksestaan vaimolleen, lastensa äidille joka on juuri saanut syöpädiagnoosin (!), on hyvin aiheellista antaa tämän hoitaa juoksevat velvollisuudet sillä välin kun ap paranee. Ensinnäkään tuollainen tyyppi tuskin hoitaisi muuten edes omaa osuuttaan lapsista ja ties mitä erotaistelua siihen tulisi. Oletko ihan tosissasi että ap:n pitäisi nyt syöpänsä sijaan keskittyä siihen, että (tuollainen) mies saa vapauden puuhata mitä haluaa ja vaikeuttaa ap:n elämää huomattavasti, mahdollisesti hänen oman henkensä kustannuksella? :O Etkö ajattele ollenkaan ap:n lapsia? Lapset varmasti ennemmin ottavat hengissä olevan äidin kuin kuolleen äidin.

Mutta olisi miehelle reilumpaa, että hänkin tietäisi, millaisessa projektissa on mukana. Vain auttamassa ap:n uuteen elämään, ei sitten mitään suhteen jatkoa siitä. Ei tarvitsekaan, mutta itse en kykenisi olemaan epärehellinen. Ei se mieskään selkeästi.

Jos ap:lla olisi mitään takeita siitä, että mies hoitaisi homman kotiin, niin aivan varmasti hän kertoisi. Mutta minä löisin vetoa, että jos ap kertoisi, ukko pakkaisi weekend-kassin ja häviäisi kuin pieru saharaan uuden tyttiksen kanssa, jättäen ap:n hoitamaan kaiken yksin + syövän.

Voi olla, että olet oikeassa, voi olla että et ole. Mitä tarkoitat homman hoitamisella kotiin? Siis että mies jäisi hoitamaan ap:ta siksi aikaa, että ap on tarpeeksi parantunut jättääkseen miehen? Ap käyttää miestä hyväkseen - hän on miehen kanssa enää yhdessä vain siksi, että mies hoitaa kotia sillä aikaa, kun ap sairastaa.

Mitä oikein sekoilet? Kuka hoitaa lapset ja kodin, kun ap joutuu rankkoihin hoitoihin? Sinäkö?

Ehkä ap:n mies, jos hän niin haluaa. Mutta olisi suoraselkäistä kertoa miehelle totuus ja sanoa, että ap tulee hänet jättämään kunhan paranee ensin.  Ja että ap on miehen kanssa yhdessä enää vain siitä syystä, että jonkun on hoidettava kotia ja lapsia, kun ap ei siihen sairautensa vuoksi kykene.

Mikä ehkä? Lasten isä on yksinhuoltaja, jos äiti kuolee syöpään. Onko todellisuuden kohtaamisessa ollut kohdallasi ennenkin vaikeuksia?

Älä viitsi alentua henkilökohtaisuuksiin.

Käytin sanaa "ehkä", koska ap:n miehellä ei ole velvollisuutta hoitaa ap:n kotia. Ja kyse ei nyt ollut ap:n kuolemasta, vaan rankoista hoidoista ja niiden vaikutuksesta kodin ja lasten hoitoon. 

Mitä ihmeen apn kotia???? Eikö se ole miehen ja miehen lasten koti yhtälailla? Tarkoitatko, että vaikka nainen on kuolemankielissä, se ole mikään syy vaatia miestä hoitamaan OMAA kotiaan ja lapsiaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä sai rintasyövän. Hän pääsi sopeutumisvalmennuskurssille, jonne meni miehensä kanssa. Muita miehiä siellä ei sitten näkynytkään. Kurssilla sanottiin, että miehet jättävät syöpää sairastavat naiset useimmin mitä naiset vastaavassa tilanteessa.

Onhan täälläkin monessa ketjussa miehet kommentoineet, että jos kotona ei pääse panemaan, miehellä on oikeus hakea seksiä muualta.

Naiset jättävät sitten kun miehen toimeentulo loppuu.

Ainoastaan siinä tapauksessa, jossa mies viettää rajatonta vapaa-aikaa eikä tee kotona mitään. Nainen ei jaksa työpäivän jälkeen toista työpäivää kotona, missä mies edelleen odottaa palvelua.

Kokeile itse vaikka muutaman kerran, että lojut sohvalla ja koko koti on hyrskynmyrskyn, et ole pedannut petiä, aamiaistarvikkeet on pöydällä lämpiämässä ja huutelet vaimolle, että "missä viivyit, alkaa olla jo nälkä". Tule sitten kertomaan, miten iloinen vaimo oli.

http://www.livescience.com/14705-husbands-employment-threatens-marriage…

"Naiset jättävät sitten kun miehen toimeentulo loppuu."

Amerikassa on täysin erilainen kulttuuri koskien tätä aihetta. Suomalaista tutkimusta samoin tuloksin et tule löytämään.

En ole löytänyt vastaavaa tutkimusta suomesta ollenkaan, enkä varmaan tule löytämään. Täällä ei saa puhua, ainakaan "virallisella" tasolla näistä asioista.

Täällä naiset eivät ole taloudellisesti riippuvaisia miehestä. Siinäpä oikea syy.

Vierailija
64/86 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sinua opettaa  emännällä 2 kertaa ollut

syöpä selvinyt siitä hoidot oli rankkojja

Olin aina tukena kaikessa tein kotiduunit

Ei teillä muuten parisuhdekunnossa

Kyllä elämä opettaa muuta et opi kuin

Hiljaa käveleen

Vierailija
65/86 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tänä vuonna rintasyöpäpotilaiden sopeutumisvalmennuskurssilla. Kun ilmoittautui sinne, piti valita, hakeeko yksilö- vai parikurssille. Kurssi, jolla olin, oli yksilökurssi eli siellä kenelläkään ei ollut miestä mukana. Useimmat meidän ryhmän kurssilaisista olivat parisuhteessa, mutta olivat siis syystä tai toisesta valinneet yksilökurssin. Kurssi oli ma-pe ja kurssipaikassa oltiin yötä. Mieheni kanssa ei edes harkittu, että oltaisiin menty parikurssille: meillä on useampi pk-ikäinen ja pieni koululainen ja heitä olisi ollut aika vaikea saada kurssin ajaksi hoitoon minnekään, jos mies olisi tullut mukaan. Se, että joku tulee sopeutumisvalmennuskurssille yksin, ei siis välttämättä tarkoita, että mies olisi jättänyt tai että mies ei olisi kiinnostunut tukemaan vaimoaan. Sopeutumisvalmennuskurssi ymmärtääkseni yleensä käydään, kun sairastumisesta on jo vuosi-pari, ehkä enemmänkin, aikaa kulunut ja syöpähoidot jo takana päin. Kurssille osallistuminen tai osallistumattomuus ei siis kerro mitään siitä, miten mies tuki puolisoaan syöpähoitojen aikana. Se kieltämättä on outoa, jos ollaan ilmoittauduttu parikurssille ja suurin osa ilmaantuukin yksinään paikalle.

Vierailija
66/86 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olisi rehtiä ja suoraselkäistä kertoa miehelle lähtöaikeistasi jo nyt eikä käyttää häntä hyväkseen siihen asti, kunnes paranet. Tuo tarina miehen ihastuksesta lienee jokin tekosyy, jolla oikeutat itsellesi miehen hyväksikäytön tilanteessa, jossa aiot joka tapauksessa erota.

Tuossahan mies on itse kertonut lähtöaikeistaan vai ajatteletko sinä, että miehellä on oikeus haikailla toisen perään ja olettaa, että kotona kaikki rullaa kuten ennenkin?

Sinulla ei taida olla mitään käsitystä, millaista on sairastaa syöpää ja miten hoidot vaikuttavat. Onko sinusta ok, että lapset hoitavat kodin ja äitiään pahimmissa vaiheissa, jotta miehellä on vapaus leikkiä poikamiestä?

Oma puoliso sairastaa syöpää ja jos minulla lähtöaikeita olisi ollut, ne olisin laittanut syrjään niin pitkäksi aikaa, että mies toipuu. Kommenttisi hyväksikäytöstä on kyllä harvinaisen typerä.

p on hyväkaiskäyttäjä, koska on miehen kanssa yhdessä enää vain siksi, että mies hoitaa kodin, kun ap parantelee itseään. Sen jälkeen ap pistää miehen pihalle. Mitä muutra tuo on kuin hyvöksikäyttöä, kun uskottelee miehelle, että heillä on vielä yhteinen tulevaisuus, vaikka on jo päättänyt hänet jättää?

MIES suunnittelee lähtemistä ihastuksensa matkaan. Miksi sinusta ap on roisto? 

Mies on avoin siitä mitä haluaa, miksei ap:nkin kannattaisi olla? Ja jos mies ei ole aiemminkaan reagoinut siihen mitä ap haluaa, niin miksi ap on jatkanut miehen kanssa olemistaan? Eikö se ole vähän niin kuin hänen omalla vastuullaan hyväksyä kaikki tai ei hyväksyä.

Vierailija
67/86 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuossahan mies on itse kertonut lähtöaikeistaan vai ajatteletko sinä, että miehellä on oikeus haikailla toisen perään ja olettaa, että kotona kaikki rullaa kuten ennenkin?

Sinulla ei taida olla mitään käsitystä, millaista on sairastaa syöpää ja miten hoidot vaikuttavat. Onko sinusta ok, että lapset hoitavat kodin ja äitiään pahimmissa vaiheissa, jotta miehellä on vapaus leikkiä poikamiestä?

Oma puoliso sairastaa syöpää ja jos minulla lähtöaikeita olisi ollut, ne olisin laittanut syrjään niin pitkäksi aikaa, että mies toipuu. Kommenttisi hyväksikäytöstä on kyllä harvinaisen typerä.

p on hyväkaiskäyttäjä, koska on miehen kanssa yhdessä enää vain siksi, että mies hoitaa kodin, kun ap parantelee itseään. Sen jälkeen ap pistää miehen pihalle. Mitä muutra tuo on kuin hyvöksikäyttöä, kun uskottelee miehelle, että heillä on vielä yhteinen tulevaisuus, vaikka on jo päättänyt hänet jättää?

MIES suunnittelee lähtemistä ihastuksensa matkaan. Miksi sinusta ap on roisto? 

Mies on avoin siitä mitä haluaa, miksei ap:nkin kannattaisi olla? Ja jos mies ei ole aiemminkaan reagoinut siihen mitä ap haluaa, niin miksi ap on jatkanut miehen kanssa olemistaan? Eikö se ole vähän niin kuin hänen omalla vastuullaan hyväksyä kaikki tai ei hyväksyä.

Taitaapa olla päällä tilanne, josta ei oikein itse ole voinut päättää. Niinpä isä hoitaa lapset sillä aikaa, kun äiti hoitaa itsensä. Muuten äiti ei hoida pian yhtään mitään. Tässä ei nyt ole vaihtoehtoja tarjolla.

Vierailija
68/86 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko mies ihan oikeasti kertonut ihastuneensa toiseen? Ettei siis ole kyse mistään sellaisesta, että on vain kehunut jonkun tuttunsa ulkonäköä ja siitä ap olisi päätellyt, että se tarkoittaisi ihastumista?

Jos on tosiaan kertonut nimenomaan ihastuneensa toiseen ja vielä kehuskellut tuota naista päälle, tietäen tuosta syöpädiagnoosista, niin kyllä on harvinaisen törppö mies ja ihan oikein teet.

Vierailija
69/86 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs, jos on syövästä toipunut jo muutaman vuoden ikäisenä niin kuin olen itse ja on myös todella moni muu; saanko loppuelämäni vedota syöpään?

Entäs kun minulta kysytään, selvisinkö syövästäni? Nii-in, tässä sitä itsekin ihmettelen, selvisinkö vai olenko nyt aave. On se hyvä kysymys, ja miksei kaikkien miesten tule ihailla minua ja olla osoittamatta huomiotaan muille?

Vierailija
70/86 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi taitaa olla psykopaatti. Psykopaatti ei pysty asettumaan toisen asemaan, hänestä on ihan sama, miltä toisesta tuntuu. Kerroit myös, että mies on sukulaisten suosiossa. Psykopaatillehan on ominaista lipevyys ja mainion seuramiehen tyyli muiden ihmisten seurassa. Psykopaatti osaa tarvittaessa näytellä hyvin jopa kilttiä ja mukavaa.

Netissähän on paljon asiaa psykopaateista. Jos jaksat niin googleta.

Mutta paranemista sinulle! Nykyäänhän on jo niin kehittyneitä hoitoja kaikkiin syöpäsairauksiin, että ihan varmasti sinä selviät.

Ja minun mielestäni sinun kannattaa ottaa siitä psykopaatistasi nyt kaikki mahdollinen hyöty. Tervehdyttyäsi potkaiset mokoman sitten pellolle.

Vierailija
71/86 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi taitaa olla psykopaatti. Psykopaatti ei pysty asettumaan toisen asemaan, hänestä on ihan sama, miltä toisesta tuntuu. Kerroit myös, että mies on sukulaisten suosiossa. Psykopaatillehan on ominaista lipevyys ja mainion seuramiehen tyyli muiden ihmisten seurassa. Psykopaatti osaa tarvittaessa näytellä hyvin jopa kilttiä ja mukavaa.

Netissähän on paljon asiaa psykopaateista. Jos jaksat niin googleta.

Mutta paranemista sinulle! Nykyäänhän on jo niin kehittyneitä hoitoja kaikkiin syöpäsairauksiin, että ihan varmasti sinä selviät.

Ja minun mielestäni sinun kannattaa ottaa siitä psykopaatistasi nyt kaikki mahdollinen hyöty. Tervehdyttyäsi potkaiset mokoman sitten pellolle.

Nyt taisi sinulla mennä sekaisin narsisti ja psykopaatti.

Vierailija
72/86 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lla oikeasti edes diagnoosia? Vai onko hän se viime päivät palstalla melskannut luulosairas, joka on varma, että hänellä on rintasyöpä jo ennen kuin on ollut edes mammografiassa?

Ja jos on, niin tietääkö mies asiasta edes?

Kauhean pitkä ketju, jossa tuomitaan mies ja pidetään ap;ta pyhimyksenä vaikka ap ei ole vaivautunut vastaamaan kysymyksiin, perustaviin sellaisiin.

Veikkaan tätä niiiiiin trolliksi tai ainakin pahasti subjektiiviseksi versioksi totuudesta.

Vierailija
73/86 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet on tuollaisia, jäätävän epäempaattisia. Joskus kun olin itse vakavasti sairas, niin mies ei kertaakaan edes kysynyt vointiani. Se kokemus avasi silmäni, en luota mieheeni yhtään tärkeissä asioissa.

Sä oot varmaan jauhanut voinnistas koko sairauden ajan. Ei mies siinä kohtaa enää mitään kysy, kun vastaus on jo selvä.

Vierailija
74/86 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle 18-vuotias, mutta tykkään lukea näitä keskusteluja täällä ja tätä lukiessani tuli niin synkkä olo :( Ensinnäkin pian on joulu, ja silloin tahdon kaikkien olevan onnellisia. Ja toivoisin että sinäkin olisit, vaikka en sinua tunnekkaan. Ehdotan että jättäisit tuollaisen miehen heti ja pidät lapsesi, perheesi ja ystäväsi lähellä. Jos tuntisin sinut, auttaisin niin paljon kaikessa, esim. kodin kunnossa pitämisestä, lapsista, sinusta ja siitä ettei miehesi käyttäydy kuin kusipää. Toivon todella että syöpähoitojen kanssa kaikki menisi hyvin ja pysyisit vahvana. Ennen kaikkea pyydän että juttelet miehellesi rauhallisesti asioista. Esimerkiksi siitä haluaako hän erota, ja jos hän ei halua niin kerrot että hänen täytyy sitten keskittyä sinuun ja auttamiseesi. Mutta jos tahtoo, niin kerro että haluat erota myös, mutta sovussa. Ja hänen täytyy myös ymmärtää tilanteesi ja sen että sinun täytyy keskittyä parantumiseesi. Mutta eniten toivon sinulle rauhallista joulua ja kaikkea hyvää syöpähoitojen kanssa. Pysy vahvana <3

Vierailija
75/86 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alle 18-vuotias, mutta tykkään lukea näitä keskusteluja täällä ja tätä lukiessani tuli niin synkkä olo :( Ensinnäkin pian on joulu, ja silloin tahdon kaikkien olevan onnellisia. Ja toivoisin että sinäkin olisit, vaikka en sinua tunnekkaan. Ehdotan että jättäisit tuollaisen miehen heti ja pidät lapsesi, perheesi ja ystäväsi lähellä. Jos tuntisin sinut, auttaisin niin paljon kaikessa, esim. kodin kunnossa pitämisestä, lapsista, sinusta ja siitä ettei miehesi käyttäydy kuin kusipää. Toivon todella että syöpähoitojen kanssa kaikki menisi hyvin ja pysyisit vahvana. Ennen kaikkea pyydän että juttelet miehellesi rauhallisesti asioista. Esimerkiksi siitä haluaako hän erota, ja jos hän ei halua niin kerrot että hänen täytyy sitten keskittyä sinuun ja auttamiseesi. Mutta jos tahtoo, niin kerro että haluat erota myös, mutta sovussa. Ja hänen täytyy myös ymmärtää tilanteesi ja sen että sinun täytyy keskittyä parantumiseesi. Mutta eniten toivon sinulle rauhallista joulua ja kaikkea hyvää syöpähoitojen kanssa. Pysy vahvana <3

Pakko sanoa ihan vaan näin sivustaseuraajana tähän kommenttiin, että olisipa minulla noin ihana tytär (tai poika) kuin sinä. Kaikkea hyvää sinulle! <3

Vierailija
76/86 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap muuten, mikä syöpä sinulla on todettu?

Vierailija
77/86 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että useimmilla kommentoijilla on elämän realiteetit hukassa. Keskitytään siihen, mikä on reilua, kuinka joku on ihastunut toiseen, kannattaako erota jne. Kun kuolema katsoo sisään elämään ja perheeseen, edellä luetellut asiat menettävät merkityksensä. Kaikki näyttäytyy uudessa valossa, oikeasti tärkeiden asioiden merkitys nousee keskiöön: hätä lapsista, pelko kuolemasta, selvä näkemys siitä, kuka on oikea ystävä jne. Tosiasiallinen tragedia elämässä karsii matkasta turhat näkökulmat. Isällä on vastuunsa siinä kuin äidilläkin, ihastumiset, erot ja kaikki muu on siirrettävä sivuun ja keskityttävä olennaiseen: arkielämän pyörittämiseen, lasten peruselämän ja hyvinvoinnin turvaamiseen, turvan ja toivon luomiseen ja päivästä toiseen selviämiseen. Viime kädessä myös siihen kuoleman kohtaamiseen. Ja siihen tarvitaan isää, halusi hän tai ei. Tuntuu se reilulta tai ei. Muun aika on myöhemmin.

Vierailija
78/86 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis se on hyväksikäyttöä, jos lasten isä huolehtii lapset sillä välillä, kun äiti ei jaksa?

Vierailija
79/86 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos ihminen jauhaa ihastuksestaan vaimolleen, lastensa äidille joka on juuri saanut syöpädiagnoosin (!), on hyvin aiheellista antaa tämän hoitaa juoksevat velvollisuudet sillä välin kun ap paranee. Ensinnäkään tuollainen tyyppi tuskin hoitaisi muuten edes omaa osuuttaan lapsista ja ties mitä erotaistelua siihen tulisi. Oletko ihan tosissasi että ap:n pitäisi nyt syöpänsä sijaan keskittyä siihen, että (tuollainen) mies saa vapauden puuhata mitä haluaa ja vaikeuttaa ap:n elämää huomattavasti, mahdollisesti hänen oman henkensä kustannuksella? :O Etkö ajattele ollenkaan ap:n lapsia? Lapset varmasti ennemmin ottavat hengissä olevan äidin kuin kuolleen äidin.

Mutta olisi miehelle reilumpaa, että hänkin tietäisi, millaisessa projektissa on mukana. Vain auttamassa ap:n uuteen elämään, ei sitten mitään suhteen jatkoa siitä. Ei tarvitsekaan, mutta itse en kykenisi olemaan epärehellinen. Ei se mieskään selkeästi.

Jos ap:lla olisi mitään takeita siitä, että mies hoitaisi homman kotiin, niin aivan varmasti hän kertoisi. Mutta minä löisin vetoa, että jos ap kertoisi, ukko pakkaisi weekend-kassin ja häviäisi kuin pieru saharaan uuden tyttiksen kanssa, jättäen ap:n hoitamaan kaiken yksin + syövän.

Voi olla, että olet oikeassa, voi olla että et ole. Mitä tarkoitat homman hoitamisella kotiin? Siis että mies jäisi hoitamaan ap:ta siksi aikaa, että ap on tarpeeksi parantunut jättääkseen miehen? Ap käyttää miestä hyväkseen - hän on miehen kanssa enää yhdessä vain siksi, että mies hoitaa kotia sillä aikaa, kun ap sairastaa.

Mitä oikein sekoilet? Kuka hoitaa lapset ja kodin, kun ap joutuu rankkoihin hoitoihin? Sinäkö?

Ehkä ap:n mies, jos hän niin haluaa. Mutta olisi suoraselkäistä kertoa miehelle totuus ja sanoa, että ap tulee hänet jättämään kunhan paranee ensin.  Ja että ap on miehen kanssa yhdessä enää vain siitä syystä, että jonkun on hoidettava kotia ja lapsia, kun ap ei siihen sairautensa vuoksi kykene.

Höpöhöpö.

AP:n miehellä on selvästi kasvamisen paikka, ja nyt elämä tarjoaa hänelle siihen tilaisuuden. Anna AP vaan miehen hoitaa koti ja lapset, ja sinä AP huolehdit että paranet.

Vierailija
80/86 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kommentoitu.

Samaa mieltä.Aikoinaan olin suunnilleen samassa tilanteessa.

Haluaisin sanoa sinulle diagnoosin saanut,että kerää,haali HETI ympärillesi auttajia.

Hyviä ihmisiä.Tulet tarvitsemaan kaikki voimasi paranemiseesi.Paranetkin paremmin kun perusasiat ovat kunnossa.

Unohda ,ainakin toistaiseksi miehesi kokonaan.Hän joko tukee sinua tai ei.

Se on asia mihin et pysty nyt vaikuttamaan.

Raaka mielipiteeni on,ettei hän muutu,jos puheet on jo tässä vaiheessa tuollaisia.

Itse annoin anteeksi ja ripustauduin"tyhjään" josta ei ollut mitään hyötyä kenellekään.

Hän ei käynyt sairaalassa jne.

Älä tee samaa virhettä.

Keskity itseesi.Hoida arkiset asiat kuntoon kun vielä jaksat.

Toivon sinulle paljon voimia ja paranemista.