ahdistaa jo nyt miehen kuvitelmat jouluseksistä!
Ei kiinnosta ollenkaan. En koe mitään tarvetta seksiin muutenkaan mutta miehen mieliksi välillä suostun. Etenkin lomilla ja erityisesti vielä joulunaikaan mies yrittää heittäytyä romanttiseksi kynttilöiden ja hierontaöljyn kanssa. Huokaus. Haluan tietty itsekin rentoutua ja nauttia joulusta, lukemalla, viinillä ja ihanalla suklaalla. Itseltä menee vaan ihan fiilis kun miehen rentoutumiseen kuuluu naiminen. Jo sen ehdottelu ja vihjailu vie koko joulumielen. Hieronta kelpaa kyllä mutta ne taka ajatukset ei!! Ehdotuksia miten sanon nätisti ettei oikeasti huvita? En jaksa sitä pyhien kestävää lapsellista mökötystä kun kuvittelee saavansa kun on joulukuun odottanut ihan kun lapset paketeitaan.
Kommentit (659)
Eroa, vietä ihana rento joulu yksin suklaata syöden ja lueskellen ja katsele tulevaisuudessa itsellesi toista aseksuaalia kumppaniksi, jos siltä tuntuu.
Terv. Demiseksuaali nainen
Olipas outo juttu. En ymmärrä. Nuo ongelmat on hyvä käsitellä ammattiauttajalla. Terve ihminen nauttii rakastelusta rakastamansa ihmisen kanssa.
Surullista, että seksi on joillekin niin totaalisen luotaantyöntävää, ettei sitä voi ajatellakaan edes muutamaa kertaa vuodessa. Ei voi olla suhde kovin kummoisessa jamassa, jos mieluummin vaan riitelee ja mököttää, kun harrastaa silloin tällöin seksiä. Tuskin se kokonaan miehen syy on. Miksette sovi, että olette avoimessa suhteessa, jos se seksi on mahdoton ajatus? Tai eroa? Onhan se nyt helvetin itsekästä päättää yksipuolisesti, että tämän parisuhteen seksi on nyt loppu. Kerron sitten, jos mieli muuttuu, tuskin ikinä. Pahempaa tuo on, kuin että mies mököttää, jos tulee joka kerta torjutuksi. Mököttäisin minäkin ennen pitkää, vaikka olen nainen. Ei se mies ehdottele sinua kiusatakseen, vaan siksi, että hän haluaa harrastaa sinun kanssasi seksiä, eikä sitä tapahdu koskaan sinun aloitteestasi. Te puhutte ihan kuin se mies haluaisi seksiä ihan vaan vittuillakseen (no pun intended), eikä sen vuoksi, että se on normaali osa parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ovat kaikki seksihalut kuolleet kokonaan kun olen muutaman kerran toisen mieliksi harrastanut seksiä.
Se tuhosi seksuaalisuuteni kokonaan. Enää en pysty ollenkaan.
Siinä menee rikki oikeasti.
Ei kenenkään pitäisi alistua seksiin ellei oikeasti halua.
Se on pahempi asia jos joutuu harrastamaan seksiä vastentahtoisesti kuin jäisi ilman seksiä vaikka haluaisi.
Jokaisen täysjärkisen pitäisi tuo ymmärtää.
Vaan eipä tunnu ihmiset nykyään tajuavan. Tärkeintä on oma nautinto. Oma nautinto on tärkeämpää kuin toisen kärsimyksen estäminen.
Hyi saatana.
Kuulostaa siltä, että et ole hyvässä suhteessa. Luen myös rivien välistä, että joko sinua on sekauaalisesti hyväksikäytetty tai sitten olet esim. lapsuuskodissasi kuullut/nähnyt ahdistavia seksiinloittyviä asioita.
Etkä ole vielä päässyt käsittelemään traumojasi....ehkä voisit käydä psykologilta tai seksuaaliterapeutilla?
Jos on hyvä suhde kumppaniin ja oma seksuaalisuus tasapainossa, niin sitten voi toisen mieliksi harrastaa. Ilman, että siitä tulee alistettu olo. On se luottamus olemsssa.
Voi opetella. Ja kerro, jos tuntuu pahalta. Se, että loukkaa toista ei ole tarkoitus tietenkään.Nuo ovat kovin monisyisiä asioita. Eivät onneksi ole pysyviä tiloja vaan muuttuvat.
Ei ollut mitään ongelmia seksuaalisuudessani ennen kuin kokeilin ja suostuin tuohon toisen mieliksi juttuun.
Olkaa uskomatta jos on niin vaikea hyväksyä sitä että toisen mieliksi harrastaminen ei ole mitään vaaratonta hommaa.
En ole enää suhteessa. En pysty enää olemaan parisuhteessa, koska seksuaaliset halut menivät juuri tuon "viattoman" "tervehenkisen" "normaalin" velvollisuus seksin myötä.
En ole lapsuuskodissa nähnyt mitään ahdistavia juttuja, enkä kokenut mitään sellaista mitä sinä nyt kuvittelet.
Minusta taas sellaisten ihmisten kuuluisi mennä sinne seksuaaliterapeutille ja psykologille, joiden on vaikea hyväksyä ja käsittää ettei toista ihmistä kertakaikkiaan saa painostaa/syyllistää/manipuloida/väsyttämällä alistaa seksiin.
Kuvailisitko hieman tarkemmin, mitä tuo " toisen mieliksi juttu" oikein tarkoitti. Ja mitä siitä seurasi?
"Painostaminen/syyllistäminen/manipulointi/väsyttäminen" ovat henkisen väkivallan muotoja, joilla yritetään saada ihminen tekemään jotain mitä hän ei halua.
Se, että tekee jotain toiselle mieliksi tarkoittaa yleensä sitä että haluaa miellyttää tai aiheuttaa mielihyvää toiselle ihan omasta halustaan ja toisen miellyttämisen ilosta. Esim. rakkaudesta kumppaniaan kohtaan.
Jollain tavalla kuulostaa siltä, että seksin " antaminen" ja "saaminen" sinun suhteessasi ei ole ollut kaikinpuolin normaalia, vaan siihen on sisältynyt jotain arvolatauksia mitkä eivät selvästi tule ilmi kirjoituksestasi.
Loukatuksi tulemisen kokemus sinulla on varmasti aito, mutta kiinnostaisi tietää mistä se johtuu?
Tarkoitti juuri sitä mitä tässä ketjussa on koko ajan vaadittu että olisi normaali.
Tarkoitti juuri sitä että sitä alistuu siihen seksiin lopulta, kun kokee niin voimakasta syyllisyyttä ja velvollisuutta sitä harrastaa. Toinen kun heittäytyy marttyyriksi, mököttää, kieltäytyy kaikesta läheisyydestä koska hän nyt on niin kamala ja inhottava etten häneen voi edes muka koskea.
Vaikka kyse ei olisi siitä etten voisi muuta läheisyyttä harjoittaa.
Sitä tuntee itsensä lopulta pahaksi ihmiseksi kun toinen kieltää sinulta läheisyyden ja kosketuksen.
Sitä sitten väsyneenä jo uskoo itsekin että ansaitakseen halauksen, on pakko olla pumpattavana vaikka se tuntuisi pahalta.
On huomion arvoista että alun perin haluttomuuteni ei ollut kuin satunnaista. Ihan normaalia siis.
Jos on vaikka maha sekaisin, menkat, flunssa, päähän sattuu.
Mutta sen jälkeen kun on osoitettu että olen paha, kelvoton ja ilkeä, noiden inhimillisten asioiden vuoksi, on sitä aika vaikea enää suhtautua seksiin iloisin ja turvallisin mielin.
Se alkaa ahdistaa, pelottaa, ja kuvottaa.
Vierailija kirjoitti:
Surullista, että seksi on joillekin niin totaalisen luotaantyöntävää, ettei sitä voi ajatellakaan edes muutamaa kertaa vuodessa. Ei voi olla suhde kovin kummoisessa jamassa, jos mieluummin vaan riitelee ja mököttää, kun harrastaa silloin tällöin seksiä. Tuskin se kokonaan miehen syy on. Miksette sovi, että olette avoimessa suhteessa, jos se seksi on mahdoton ajatus? Tai eroa? Onhan se nyt helvetin itsekästä päättää yksipuolisesti, että tämän parisuhteen seksi on nyt loppu. Kerron sitten, jos mieli muuttuu, tuskin ikinä. Pahempaa tuo on, kuin että mies mököttää, jos tulee joka kerta torjutuksi. Mököttäisin minäkin ennen pitkää, vaikka olen nainen. Ei se mies ehdottele sinua kiusatakseen, vaan siksi, että hän haluaa harrastaa sinun kanssasi seksiä, eikä sitä tapahdu koskaan sinun aloitteestasi. Te puhutte ihan kuin se mies haluaisi seksiä ihan vaan vittuillakseen (no pun intended), eikä sen vuoksi, että se on normaali osa parisuhdetta.
Surullista on, että alun perin pystyin nauttimaan seksistä. Tein paljon alotteita. Opetin miehelle uusia juttuja sängyssä ja kokeiltiin kaikkea, mutta, mies ei osannut antaa minulle oikeutta koskemattomuuteen.
Hän ei pystynyt hyväksymään että en ole kone.
Surullista oli että menetin elämästäni kyvyn nauttia seksistä, vain sen takia kun toinen painosti, vaati ja tuhosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista on, että alun perin pystyin nauttimaan seksistä. Tein paljon alotteita. Opetin miehelle uusia juttuja sängyssä ja kokeiltiin kaikkea, mutta, mies ei osannut antaa minulle oikeutta koskemattomuuteen.
Surullista oli että menetin elämästäni kyvyn nauttia seksistä, vain sen takia kun toinen painosti, vaati ja tuhosi.
Miksi olet tuollaisen miehen kanssa? Tuskin sinä häntä voit rakastaa, jos syytät häntä kerran seksuaalisuutesi tuhoamisesta. En minä ainakaan voisi rakastaa ihmistä, jolle kannan kaunaa päivästä toiseen. Lopeta se kituminen ja jätä se sika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet tuollaisen miehen kanssa? Tuskin sinä häntä voit rakastaa, jos syytät häntä kerran seksuaalisuutesi tuhoamisesta. En minä ainakaan voisi rakastaa ihmistä, jolle kannan kaunaa päivästä toiseen. Lopeta se kituminen ja jätä se sika.
En jaksa enää tuhannetta kertaa mainita etten enää olekaan.
En ole.
En ole.
En ole.
Enkä enää rakasta, arvosta tai kunnioitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole.
En ole.
En ole.
Miksi sitten vastasit viestiini? Mistäs minä tiedän, mitä sinä olet aiemmin sanonut, kun anonyyminä postailet. Itse puhuin näistä, jotka kituuttaa parisuhteessa miehen kanssa, joka suorastaan ällöttää seksuaalisessa mielessä, ja sitten valittavat, kun mies tekee aloitteita ja pettyy, kun tulee torjutuksi. Harmi, että sinulle sattui idiootti kohdalle, ja hyvä, että lähdit suhteesta. Suosittelen samaa kaikille, joille seksi on ylitsepääsemättömän kamala asia. En vaan yksinkertaisesti usko, että se on aina sen miehen vika, jos naista ei kiinnosta. Joskus on, ja silloin on parempi pistää suhteelle stoppi.
Pakko kiittää omaa vaimoa ja kehua parisuhdettamme! Meillä menee hienosti. Mutta miksi olet mennyt ja tehnyt lapsia? Nyt ne kärsii tulevassa erossnne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole.
En ole.
En ole.
Miksi sitten vastasit viestiini? Mistäs minä tiedän, mitä sinä olet aiemmin sanonut, kun anonyyminä postailet. Itse puhuin näistä, jotka kituuttaa parisuhteessa miehen kanssa, joka suorastaan ällöttää seksuaalisessa mielessä, ja sitten valittavat, kun mies tekee aloitteita ja pettyy, kun tulee torjutuksi. Harmi, että sinulle sattui idiootti kohdalle, ja hyvä, että lähdit suhteesta. Suosittelen samaa kaikille, joille seksi on ylitsepääsemättömän kamala asia. En vaan yksinkertaisesti usko, että se on aina sen miehen vika, jos naista ei kiinnosta. Joskus on, ja silloin on parempi pistää suhteelle stoppi.
Anteeksi kun vastasin.
Olen yrittänyt selittää vaan sitä mekanismia jolla pitkäaikainen haluttomuus voi syntyä.
En halua syytellä ketään.
Olen yrittänyt tässä ketjussa neuvoa ja auttaa.
On niin paljon toitotettu tuota että harrastakaa seksiä vaikkei olisi haluja.
Siitä olen yrittänyt varoittaa, että ei kannata.
Tässä viimeisen kerran nyt rautalangasta:
Jos toinen ei yhden kerran pysty seksiin, älkää tehkö mitään aikuisen ihmisen itkupotku tantrumeita.
Kyllä te kestätte jos oikeasti rakastatte toista ihmistä muunakin kuin seksileluna, vaikka muutaman viikkonkin ilman seksiä, teillä on kädet.
Silloin jos annatte toiselle mahdollisuuden toipua rauhassa, painostamatta, voitte välttyä siltä ettei väliaikainen haluttomuus muuto pitkäaikaiseksi, tai vaikka ikuiseksi haluttomuudeksi.
En enää jaksa tätä selittää yhtä ainoaa kertaa.
Ettehän te autoakaan potki ja moukaroi tuusan nuuskaksi jos siitä loppuu bensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole.
En ole.
En ole.
Anteeksi kun vastasin.
Olen yrittänyt selittää vaan sitä mekanismia jolla pitkäaikainen haluttomuus voi syntyä.
En halua syytellä ketään.
Olen yrittänyt tässä ketjussa neuvoa ja auttaa.
On niin paljon toitotettu tuota että harrastakaa seksiä vaikkei olisi haluja.
Siitä olen yrittänyt varoittaa, että ei kannata.
Tässä viimeisen kerran nyt rautalangasta:
Jos toinen ei yhden kerran pysty seksiin, älkää tehkö mitään aikuisen ihmisen itkupotku tantrumeita.
Kyllä te kestätte jos oikeasti rakastatte toista ihmistä muunakin kuin seksileluna, vaikka muutaman viikkonkin ilman seksiä, teillä on kädet.
Silloin jos annatte toiselle mahdollisuuden toipua rauhassa, painostamatta, voitte välttyä siltä ettei väliaikainen haluttomuus muuto pitkäaikaiseksi, tai vaikka ikuiseksi haluttomuudeksi.
En enää jaksa tätä selittää yhtä ainoaa kertaa.
Ettehän te autoakaan potki ja moukaroi tuusan nuuskaksi jos siitä loppuu bensa.
No ei sinun tarvitse itsestäänselvää asiaa vääntää rautalangasta toistuvasti. Tuskin kukaan on sanonut, että seksiä on pakko harrastaa joka kerta, kun kumppani tekee aloitteen. Ei tietenkään ole, ja jokainen täysjärkinen ihminen sen ymmärtää ja osaa olla kiukuttelematta. Se, että sinä olet ollut suhteessa jonkun sekopään kanssa, ei tarkoita, että kaikki miehet ovat samanlaisia. Jos se seksi ei sen sijaan kiinnosta yhtään kuukaudesta tai vuodesta toiseen, niin tottakai se halukas kumppani siitä kärsii ja hänellä on oikeus osoittaa tunteensa. Ei siis uhkailemalla tai kiristämällä, muttei kenenkään tarvitse hiljaakaan kärsiä, jos se haluton kumppani ei tee mitään asian eteen. Kommentoin vaan tuota joidenkin asennetta, että miehen halut on lähtökohtaisesti väärin ja kiusantekoa kumppania kohtaan, aloitteet ällöttää ja miehen pettymys torjutuksi tultua on lapsellista. Mieluummin istutaan lukemassa kirjaa suklaata mussuttaen, kun edes yritetään virittäytyä seksuaaliseen kanssakäymiseen. Jos ei oikeasti vaan pysty enää kiihottumaan, niin sitten kannattaa mennä lääkäriin ja selittää asia miehelle juurta jaksaen, koska hyvä kumppani todennäköisesti ymmärtää, eikä haluakaan pakottaa toista. Jos kyse on sen sijaan siitä, ettei vaan oikein huvita ja mieluummin tekisi jotain muuta, ja tämä toistuu jatkuvasti, niin sitten voisi ehkä ottaa sen päänsä sieltä perseestä pois ja edes yrittää tehdä miehelleen hyvää, koska rakastavaa kumppania kiinnostaa toisen hyvinvointi ja ilahduttaminen. Onko se oma halu syödä suklaata ja lukea kirjaa todella tärkeämpää kuin kumppanin halu harrastaa seksiä edes joskus juhlapäivänä? Jos on, niin parempi pysyä sinkkuna alunperinkin.
Kunpa ne seksuaaliset halut saisikin jotenkin nappia painamalla (tai nappeja syömällä?) päälle!
Seksuaalinen haluttomuus ja alhainen libido ei useinkaan ole oma valinta. Minä tunnen tästä syystä ahdistusta, syyllisyyttä, kateutta (normaalin libidon omaavia kohtaan) ja ärtymystä (seksiä korostavaa yhteiskuntaa/mediaa kohtaan) joka päivä. Ensin siis pihtaa kiristämismielessä tai ilkeyttäni, yksinkertaisesti ei vaan tee mieli ja näin on ollut aina. Parisuhteen alussa, lomamatkoilla, raskausaikana tilanne ollut hetken aikaa toinen mutta se on ollut ikävä kyllä ohimenevää, normaalitilanne minulle on se että ne halut saa kaivaa jostain tosi syvältä.
On ollut huojentavaa tästä keskustelusta lukea etten ole ongelmani kanssa täysin yksin. Kroonisesta haluttomuudesta puhutaan aivan liian vähän, naistenlehtien "käy ostamassa pitsialusvaatteet-muistele kuinka tapasitte-varatkaa yhteinen hotelliyö" -vinkit kun ei juuri auta! Vaikka toki tässäkin keskustelussa valtaosa määrittelee että parisuhde ei ole normaali tai ei voi oikeasti rakastaa toista jos ei ole seksiä. Onneksi se ei meillä mene näin, voimme miehen kanssa avoimesti keskustella tästäkin asiasta eikä hän painosta mihinkään. Eikä hän edes halua harrastaa "halutonta" seksiä kanssani koska hänelle minun nautintoni on yhtä tärkeää kuin hänen oma nautintonsa. Koska minulla on näin upea mies ja muuten toimiva parisuhde, parin viinilasin voimalla (vinkki AP:lle!!!!) pystyn sen verran rentoutumaan että jokin pieni halu herää ja seksi on useimmiten lopulta nautinnollista.
Etta kehtaakin äijä odottaa että parisuhteessa olisi seksiä, törkeää.
Seksihän loppuu siihen kun äijä on saatu naimisiin ja/tai ainakin siittämään ja elättämään lapset, eikö se tajua sitä?
Oikeasti meillä keskusteltiin joskus vaimon kanssa ihan asiallisesti seksistä ja sanoin että tällainen terve nuorehko (iso, tumma, komea) mies ei rupea selibaatissa kitumaan, eli: jos kotona ei ole seksiä, hoidan tarpeeni jossain muualla, sehän ei ole keltään pois. Ihan sama kuin että jos kotona ei saisi ruokaa, söisin ulkona. Ymmärrys löytyi.
Kellään ei ole oikeutta vaatia toista kieltäytymään seksistä sillä perusteella, että itsellä on seksihalut kuolleet. Sama kuin kieltäisi toista juomasta jos itsellä ei ole jano.
Voisitko ap ajatella kerrankin ettet olisi niin itsekäs ja antaisit miehellesi luvan nauttia seksistä jonkun elossa olevan ihmisen kanssa sillä aikaa, kun tunget itseesi viiniä ja suklaata ja ahmit naistenlehtiä sohvalla. Kotinne ulkopuolella on näet vielä elävää elämää ja ihmisiä, jotka oikeasti nauttivat toisistaan.
Kuka mies voi olla noin perverssi sika ja vinkua seksiä suomalaiselta naiselta ja vielä jouluna? Miehen pitää ymmärtää, että suomalaiselle naiselle seksi on vain lisääntymistä varten. Jouluna lisäksi naisella muut murheet painavat. Näitä ovat vaikea äitisuhde, törröttävät hiukset, suklaan mässyttelystä aiheutunut lihominen, kiiltävä naama ja kettuilevat kälyt. Vastasatanut lumi saa myös ihon näyttämään punaiselta ja talvivaatteissa ahteri näyttää Brasilian kokoiselta. Joulusaunassa vinkun lipittämisestä paisuneet mahamakkarat esittäytyvät kaikessa kaameudessan. Mies ei vaan tyhmyydessään ja sairaalloisessa himossaan ymmärrä, miten herkkä kukka naisen sielu on.
Anna ny, menkää aatto valmiilla. Ukko painaa sitten illalla pitkin planeettaa.
Ota ero.Tuollaisessa suhteessa ei ole järkeä.Sitten ei tarvii enää pelätä,että joutuu seksiä harrastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa ne seksuaaliset halut saisikin jotenkin nappia painamalla (tai nappeja syömällä?) päälle!
Seksuaalinen haluttomuus ja alhainen libido ei useinkaan ole oma valinta. Minä tunnen tästä syystä ahdistusta, syyllisyyttä, kateutta (normaalin libidon omaavia kohtaan) ja ärtymystä (seksiä korostavaa yhteiskuntaa/mediaa kohtaan) joka päivä. Ensin siis pihtaa kiristämismielessä tai ilkeyttäni, yksinkertaisesti ei vaan tee mieli ja näin on ollut aina. Parisuhteen alussa, lomamatkoilla, raskausaikana tilanne ollut hetken aikaa toinen mutta se on ollut ikävä kyllä ohimenevää, normaalitilanne minulle on se että ne halut saa kaivaa jostain tosi syvältä.
On ollut huojentavaa tästä keskustelusta lukea etten ole ongelmani kanssa täysin yksin. Kroonisesta haluttomuudesta puhutaan aivan liian vähän, naistenlehtien "käy ostamassa pitsialusvaatteet-muistele kuinka tapasitte-varatkaa yhteinen hotelliyö" -vinkit kun ei juuri auta! Vaikka toki tässäkin keskustelussa valtaosa määrittelee että parisuhde ei ole normaali tai ei voi oikeasti rakastaa toista jos ei ole seksiä. Onneksi se ei meillä mene näin, voimme miehen kanssa avoimesti keskustella tästäkin asiasta eikä hän painosta mihinkään. Eikä hän edes halua harrastaa "halutonta" seksiä kanssani koska hänelle minun nautintoni on yhtä tärkeää kuin hänen oma nautintonsa. Koska minulla on näin upea mies ja muuten toimiva parisuhde, parin viinilasin voimalla (vinkki AP:lle!!!!) pystyn sen verran rentoutumaan että jokin pieni halu herää ja seksi on useimmiten lopulta nautinnollista.
Kiinnostava ketju sitä yhtä haukkujaa lukuun ottamatta. Yllä olevassa tekstissä kiinnitän huomiota tuohon viinilasiin ja rentoutumiseen. Vaikuttaisi siltä, että taustalla on kuitenkin jotain häpeää tai estoisuutta, tiedostamaton kokemus, joka pitää vaimentaa ensin ennen kuin seksiä voi harrastaa.
Miten seksuaaliterapeutille hakeudutaan? Moniko on oikeasti saanut apua sieltä?
Suomi on niin uskonnollistaustainen yhteiskunta, että eipä ihme, jos estoisuutta ilmenee useammassakin parisuhteessa. Sellainen ruumiillisuuden häpeä on ollut voimakkaasti läsnä vielä ihan sukupolvi, pari sitten. Emme osaa antaa mennä, useammin kontrolloimme. Pätee varmasti moneen naiseen etenkin.
Mutta tuota en kyllä ymmärrä, että rakastelu olisi nimestään huolimatta erityisen paljon rakkauden osoittamista. Minusta se on vain seksiä ja rakkaus on "erikseen". Se lienee vähän huono lähtökohta toimivaan suhteeseen. Miten ilmentää rakkautta seksin kautta, kun minusta lämmin ja epäseksuaalinen halaus tai suudelma on "rakkautta"?
Kyllä meillä parisuhteessa (avioliittoa takana 15v, parisuhdetta 20v) on sekä seksiä, että rakastelua. Nämä on ehkä vähän eri asioita. Seksi saattaa olla tosi pikaista, esim. seisaallaan tehty pikapano, jossa tärkeintä on suht nopea laukeaminen, paineiden purku. Ja sitten rakastelu on useimmiten pitempiaikaista, hidasta, nautintoa pitkittävää, ei orgasmihakuista lainkaan, vaan siinä on tärkeintä se yhdessäolo ja mahdollisimman intiimi ja syvä läheisyys. Tietenkin on sitten paljon eri välimuotojakin, mutta kyllä minulle rakastelu rakastami ihmisen kanssa on hyvinkin äärimmäinen rakkauden osoittaminen, jota en tee kenenkään muun kanssa. Kaikille se ei varmastikaan ole niin.
Mutta mutta, kaiken kaikkiaan hyvin surullinen ketju, jossa en tiedä kumpia säälisin enemmän, naisia vai miehiä. En voi muuta kuin todeta, että ihmiset osaisivat lähteä suhteista mahdollisimman aikaisessa vaiheessa ja etsiä sellaisen suhteen jossa myös halut kohtaavat tai sitten olla yksin, jos niin on parempi. En ole koskaan ymmärtänyt avioliittoja/parisuhteita joissa väkisin ollaan vaikka rakkaus on kuollut eikä mikään muukaan asia toimi, mutta näemmä sellaiset suhteet ovat kuitenkin yleisiä. Se on hämmentävää.
Vierailija kirjoitti:
On täysin käsittämätöntä että toinen ihminen joutuu kärsimään ja harrastamaan väkisin seksiä ja kuuntelemaan syyttelyä ja painostusta, vain sen takia kun AIKUINEN ihminen ei osaa tyydyttää itseään käsin.
Ei riitä sanat kuvailemaan kuinka oksettavaa tuollainen on.
Kenekään keho ei ole toisen omaisuutta. Jokaisella täytyy olla oikeus päättää omasta kehostaan.
Masturbaatio ei ole sama asia, kuin seksi naisen kanssa. Ei lähellekkään. Itse en seksittömään suhteeseen jäisi. Seksi on niin iso osa minua, etten kestäisi ilman sitä. Mikään määrä masturbaatiota ei korvaa sitä.
Ikävää jos seksuaalisuutesi on rikki, mutta me muut haluamme seksiä siltä kumppanilta enemmän tai vähemmän. Jos ei seksiä ole, niin ei ole minusta parisuhdettakaan.
Ei olisi kannattanut mennä NAIMIsiin olisit elänyt yksin. Nyt on aika ottaa ero ja vapauttaa miehes etsiin jotain parempaa ja sä jatkat yksin sormeilua.