Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hulluinta, mitä lääkäri on sinulle määrännyt/sanonut

Vierailija
12.03.2006 |

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle itselle, mutta äidille kylläkin. Hänen piti laihduttaa yhtä toimenpidettä varten ja lääkäri ehdotti, että leikkauttais rinnat pois, niin sais painon alemmas!

Vierailija
2/62 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on asiansa osaava keuhkolääkäri (tai lääkäri nyt yleensäkin) niin ne rintsikat tosiaan pitäisikin riisua keuhkoja kuunnellessa. Syväänhengityksessä ne rintsikat hankaa rintakehää ja haittaa kuuntelua niin että ne hennoimmat äänet ei kuulu kunnolla.

Mun miehelle tk-lääkäri väitti että hänen vatsakipunsa johtuu närästyksestä, kun miehellä oli kuumeinen paksusuolentulehdus, jota hoidettiin sitten sairaalassa viikon suonensisäisellä antibiootilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä kun tapahtuu kaikenlaista odottamatonta

T: eräs joka ei ole teiniäiti mutta miehen " menetin" silti.

Vierailija
4/62 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Juu, avoleikkaus polveen, polvilumpiota siirretään jne." sanoi ortopedi.

Menin toiselle ja tähystysleikkauksella selvisin.

Sama hullu ortopedi oli sanonut tuttavalleni, jolla oli kovia kipuja, että " täytyy rukoilla yläkertaa, jospa ne kivut loppuisivat" .

Lapsellani oli todettu astma. TK lääkäri sanoi, että ei voi olla astmaa ja määräsi antibiottia, kun olin hakemassa lapselleni Pulmicort hengitettävää lääkettä, kun se oli loppu, ja ei suostunut määräämään.

No, mentii sit yksityiselle lääkärille ja saatiin mitä tarvittiin ja jätettiin antibiootit ihan kokonaan ostamatta.

Vierailija
5/62 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään onkin antennit pystyssä jo terveyskeskukseen mennes:

olin raskaana, neljäs lapsi. lääkäri (ulkomaalainen) tutki epäsäännöllisten sydämenlyöntien takia ja kyseli oliko tämä erinlainen raskaus kuin edelliset, sanoin että oli mm. isompi masu ym. lekuri kysyi onko mahdollisesti eri miehen. no ei ollu mutta vauva oli kyllä eri sukupuolta kun ed.

1,5 v. lapsi tippui parin metrin korkeudelta pääedellä ja löi otsan ruosteiseen terävään kulmaan, otsikossa oli kolmion mallinen syvä reikä. en saanut ambulanssia vaan ajoin ensiapuun ( siinä olis voinu kuolla pari koirankusettajaa kun hystis äiti ratis) ja odotin kaks tuntia että edes katottiin. odottaes kuului lekurin huoneesta kun joku aikuinen valitti että onhan mulla nyt vähän korva kipee, tuo tapaus oli siis tärkeempi kun mun lapseni...

Lääkäri kysyi 7v. pojalta että laitetaanko kipuPIIKKI ja näytti vielä piikkiä lapselle, arvatkaa mitä poika vastas?

Vierailija
6/62 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi ystävällisesti tervekeskuksessa... ;)

Vierailija
7/62 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

buranaa ylävatsatulehdukseen. tulehdus paheni vatsahaavaksi asti.

Mä en pysty nielemään isoja tabletteja kun oksennusreaktio on tosi herkässä ja siitä saa aina kuulla et voi voi kyllä sun nyt pitäis pystyä

Vierailija
8/62 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuossa maidon suodattaminen ulosteen läpi -jutussa on oikeasti vinha perä. Olenpa kuullut että vaikeasta suolistotulehduksesta kärsivä mies oli monen tuloksettoman antibioottikuurin jälkeen saanut avun ulosteensiirrosta (!) Uloste oli peräisin vaimolta ja se annettiin peräruiskeena (siis ei toki suun kautta niin kuin tuo lääkäri suositteli). Vaimon ulosteen bakteerikanta palautti miehen suoliston bakteeritasapainon kertaheitolla ja tulehdus parani saman tien.

Mutta en siis todellakaan omalle muksulle lähtisi mitään kakkamaitoa juottamaan :D

Vierailija
9/62 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunsuun tähystyksessä kysyin lekurilta, että näkyykö siellä mitään.

Sanoi, että no, ihan ilmiselvä kondylooma. MITÄ?

Apua, ei voi olla.

2 viikkoa paniikissa odotin tuloksia ja ne olivat negatiiviset, eli olin aivan terve.

Tuttavalla oli kamalia hengenahdistuksia, kun meni sänkyyn nukkumaan. Lääkäri määräsi e-pillereitä " pikkurouvalle" . Tuttavallani oli paha höyhen allergia ja hänellä oli höyhentyyny.

Että ei paljon e-pillerit auttaneet tähän hengenahdistukseen.

Lapsellani oli tosi paha poskiontelontulehdus (todettu röntgenkuvista) tk lääkäri ei määrännyt kuuria, kun meillä oli sairaalaan lastenallergiaosastolle meno ihan parin päivän päästä, sanoi, että siellä osaavat sit antaa oikeat lääkkeet jne.

Sairaalassa lääkäri haukkuikin meidät, kun olimme tulleet sinne kuulemma turhaan (juu, me itsehän se lähete sinne sairaalaan voidaankin kirjoittaa ja päättää) ja mitään poskiontelontulehdusta ei kuulemma ollut.

Sen jälkeen kävimme toisella tk lääkärillä joka sanoi, että on tulehdus ja määräsi kuurin, joka oli aivan liian mieto.

Joten sit menimme yksityiselle lääkärille ja saimme apua, oikeat lääkkeet ja jatkotoimenpiteet jne.

Sairaalaan soitin, että mihinkään jatkokäynteihin emme sinne enää tule haukuttaviksi, hoidamme asiat nyt siellä yksityisellä jossa saamme palvelua ja oikeaa hoitoa.

Vierailija
10/62 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle ole koskaan sisätutkimusta tehty.

t: ikineitsyt

Vierailija
11/62 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi kuskasi minut päivystävän lääkärin pakeille, kun olin sokissa löydettyäni isäni kuolleena viime vuonna.

Kun pääsin vastaanotolle ja kerroin ongelmani niin lääkäri totesi vaan että " niin, kaikkihan me kuollaan joskus- sun isäs oli varmaan jo vanha?"

En saanut edes vastattua että olen itse 26v ja isäni oli vain 56-vuotias kuollessaan, eikä kuolema ollut luonnollinen.

Lääkäri vaan kiirehti toteamaan että töihin vaan, työ on paras lääke kaikkiin vaivoihin jos tässä luonnollisessa tilanteessa nyt mitään vaivaa onkaan! Kirjoitti 2 päivää sairaslomaa ja kehoitti nostamaan pään pystyyn.

Mitähän sillä muuten edes on väliä onko vainaja vanha vai nuori- kyllä voi surra ja olla järkyttynyt vanhankin ihmisen poismenosta....

Vierailija
12/62 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa oli lääkäri selkäkipua valittaneelle teipannut Buranaa selkään ja sanonut, että nyt helpottaa...

Vierailija:

Murskaa disperiiniä korvaan, kun oli korva kipeä.

(ei sanonut mulle, mutta ystävälleni sanoi, enkä kyllä epäile ystäväni luotettavuutta ollenkaan.)

Vierailija
13/62 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Lapsi 4v. pahoja allergiaoireita, joiden vuoksi soittelivat kesällä päiväkodista hakemaan pois kun ei voi ulkoilla (silmät kutisivat, turposivat). Omalääkäri ei määrännyt mitään lääkettä, kuulemma reseptivapaita löytyy apteekista, muuta ei ole!!!!

Yksityiseltä saimme oikeat lääkkeet reseptille annostuksineen ja elämä jatkui... maksoi vain 700mk

* Ekassa raskaudessa (16-vuotiaana) virolainen lääkäri kysyi mm. oliko ensimmäisessä raskaudessa tälläistä, onko niskani vamma vaikuttanut jotenkin (ei vammaa mutta koneella niin kuulemma luki...)

Vierailija
14/62 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...rauhoitu nyt hyvä nainen, sinä elät nyt elämäsi parasta aikaa... joopa joo tosiaan, just ennen tota kommenttia hän oli kieltänyt multa seksin ja saunan ja tietenkään tupakkaa tai alkoholia en saanu ottaa, että se siitä elämän parhaasta ajasta.

Lisäksi olin vastaanotolla silloin ennenaikaisten supisten takia, eka lapsi oli jo aiemmin syntynyt keskosena ja niin sitten lopulta syntyi tämä toinenkin. Henkiset voimavarat oli aika kun lisäksi molemmat lapsemme ovat saaneet alkunsa hedelmällisyyshoidoilla ja molemmat raskaudet ovat olleet vaikeat:

ekat kome kuukautta vuosin verta, sitten alkoi supistukset ja viikolta 20 vuodelevossa....

elämän parasta aikaa....

vastasin lääkärille että mä ammun 9 milliä samantien otsaan jos TÄMÄ on mun elämän parasta aikaa... =)

Vierailija
15/62 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Veikö kissa kielen vai pistikö ampiainen ahteriin...?" . Mulla oli paha angiina ja nielu tosi turvoksissa, puhuminen oli tuskallista ja vaikeaa.

Eipä paljoa naurattanut.

Vierailija
16/62 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyssalissa ja tuskailin ja voihkin. Lääkäri työnsi eteen VIIVOTTIMEN ja käski kertoa minkä asteista kipu nyt on!

Mistä hitosta minä siinä tilanteessa olisin osannut sen arvioida varsinkaan kun en tiennyt miten pahaksi kipu vielä äityisi!

Vierailija
17/62 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla suorastaan pahoinpiteli kohdunsuutani. Olin gynellä alavatsakipujen takia ja tämä vanhempi mieslääkäri oli hyvin äreänä siitä, että olin 2 pv aiemmin harrastanut seksiä silloisen mieheni kanssa ilman kortsua. Sen vuoksi hän katsoi aiheelliseksi alkaa rämpytellä kohdunsuutani, kun tutkimus koski niin, että aloin itkeä. Pyysin häntä lopettamaan koska tutkimus sattui ja hän sitten todellakin totesi noin ja samalla liikutteli hiukan turhan lujaa kohtuani.

Sen tutkimuksen jälkeen jouduin illalla päivystykseen verenvuodon takia.

Tein gynestä valituksen, mutta mitään iloa siitä ei tainnut olla. Olin silloin henkisesti niin järkyttynyt, etten ajatellut selkeästi, olisi tietenkin pitänyt nostaa syyte häntä vastaan.

Vierailija
18/62 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitti tietty kauheasti, eikä lääkäri saanut työnnettyä jotain levitintä sisään. Mulla tirsku vedet silmistä ja eukko työntää muovista vempelettä sisään. Kykenin just ja just sanomaan, että ei mahu, jolloin lääkäri ilmoitti, että mahtuu, mahtuu ja rusautti levittimen oikein voimalla sisään. Ei menny, hajos joko vehje ja hoitaja ja lääkäri sitten pinseteillä poimi niitä muovin siruja mun pi**usta... En vieläkään tunne oloani oikein kotoisaksi gynekologilla..

Ja kommentti tonne edelle:

Vierailija:

Toinen tohtori määräsi ottamaan paidan pois kun menin kipsauttamaan jalkaani. Tämä ei ollut edes mikään kämmi lekurilta, vaan hän katsoi aiheelliseksi myös kuunnella keuhkot samalla reissulla.

Että näin.. :)[/i

Raajojen traumoissa on vaarana veritulppa. Eli keuhkoja kyllä kuunnellaan ihan sen takia. Keuhkoveritulppaan nääs voi kuolla!

Vierailija
19/62 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen lapsen tekemisen sillä perusteella, että olin liian vanha (vähän päälle 40v). Ilmoitti, että pitäisi olla tyytyväinen kun on jo yksi lapsi. Enpä tietysti ihan tyttönen ollut, mutta aika monet ovat saaneet lapsia vielä tuon ikäisinä. Mielestäni asia ei hänelle edes kuulunut millään tavalla.

Vierailija
20/62 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin gynelle (terkkari, vanhempi mies) synnytyksen jälkeen valittaan että sisuskalut tulee ulos alapäästä. Veteli pihdeillä kohdunnapukkaani ja sanoi ettei täällä mitään laskeumaa ole. Menin sitkeänä yksityiselle joka sanoi että kyllä on, mutta ei kohdun vaan peräsuolen seinämän. Sellaiset terkkarin gynet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän