Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ystävät" yrittivät painostaa minua kännissä leikkaamaan pitkät hiukseni "siistiksi ikäiselleni tarkoitetuksi malliksi"

Vierailija
13.12.2016 |

Minulla on pitkät ja paksut hyväkuntoiset hiukset. Olemme kaveriporukassa kaikki kolmikymppisiä. Muilla on lyhyt/polkkamalli.

Ensin näyttivät minulle valitsemiaan lyhyitä/polkkamallisia kampauksia ja hokivat kuinka semmoinen ja tuommoinen malli sopisi minulle niiiiin hyvin. Yrittivät juottaa minut niin humalaan että olisin antanut luvan leikata hiukseni. Yksi kavereista on kampaaja.

Pidin pääni enkä antanut leikata koska rakastan hiuksiani näin. Sain sen jälkeen kuulla koko illan v*ttuilua että "pidä sitten tuollainen teinipissismalli" "hei jos miehet katsoo sun hiuksia niin ei ne katso ihaillen niinkuin sä luulet"

Miksei minun ikäiselläni saisi olla pitkiä hiuksia? Järkeviä perusteluja otetaan vastaan.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M57 kirjoitti:

Ikäiselläsi? Eikä se nykyään ole enää polkkatukka vaan poikatukka. Ihan selvästi kateellisia siitä, että jaksat pitää itsestäsi huolta ja ilmeisesti siis perinteisessä "kilpailutilanteessa" olet se tyylikkäin ja pidetyin sekä tietenkin kaunein nainen. Tiedän, koska kohta 50v vaimollani on välillä sama ongelma. "Kuinka sä jaksat..." Toiset ei jaksa. Se on heidän ongelmansa.

Pitkätukkaisena naisena kuulen tätä jatkuvasti. Aina joku kokee asiakseen tulla avautumaan miten ei IKINÄ jaksaisi hoitaa näin pitkää tukkaa, ei jaksa kasvattaa, hirveä homma ylläpitää ja lässynlää. No, joillekin se varmaan on kova homma välillä leikkaa latvat ja pestä hoitoaineella ja joskus laittaa hiusnaamiota. Minulle se on rutiinia. Lyhyttä tukkaa sitä vasta pitääkin jatkuvasti olla leikkuuttamassa ettei malli mene pilalle. 

Mukava kyllä kuulla että muillakin pitkähiuksisilla on samoja kokemuksia tuosta lyhyen mallin tyrkyttämisestä. Itse olen saanut kuunnella vuositolkulla tuota tuputtamista ja maanittelua lyhyiden hiusten leikkaamiseen, mutta nykyisin onneksi vähemmän. Ilmeisesti pitkä malli on taas muotia. Mutta jo parikymppisenä sain kuulla kommentteja miten voisin leikata lyhyen mallin koska olen jo "näin vanha". Miksi hitossa hiusten leikkaamisen pitäisi olla joku aikuistumisriitti? 

Ja aina näihin keskusteluihin tulee joku rääkymään "suomalaisesta maantienvärisestä hiirenhännästä". Hyvin harvalla tuollaisen olen edes nähnyt, ja kolmekymppiseksi asti olen kuitenkin Suomessa elänyt. 

Vierailija
102/113 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt kauniita pitkiä hiuksia ainoastaan parikymppisillä joilla on paksu ja hyväkuntoinen tukka. Näen päivittäin keski-ikäisiä naisia työssäni ja kyllä pitkä hoitamaton tukka on ruma, eikä pue ketään.

Joo. Koska sinä en ole nähnyt yhtäkään keski-ikäistä, jolla on paksu ja hoidettu hius, sellaisia ei ole. Ylipäätään pistää miettimään millaisissa porukoissa pyörit, jos näet noin runsaasti hoitamattomia hiuksia. :D

T. pitkätukkainen 40 v, paksut ja hyväkuntoiset pitkät hiukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te kuvittelette että toisten mielipiteillä kampauksesta olisi jotain väliä? Jos minä pidän siitä että minulla on pitkät hiukset niin sitten minulla on pitkät hiukset, ihan sama vaikka jonkun mielestä minulle voisi sopia polkka tai kananperse. En minäkään sano kenenkään kananperseestä mitään pahaa vaikka se kuinka kamalan näköinen olisikin, vaan pidän mielipiteeni ihan omana tietonani.

Vierailija
104/113 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt kauniita pitkiä hiuksia ainoastaan parikymppisillä joilla on paksu ja hyväkuntoinen tukka. Näen päivittäin keski-ikäisiä naisia työssäni ja kyllä pitkä hoitamaton tukka on ruma, eikä pue ketään.

Joo. Koska sinä en ole nähnyt yhtäkään keski-ikäistä, jolla on paksu ja hoidettu hius, sellaisia ei ole. Ylipäätään pistää miettimään millaisissa porukoissa pyörit, jos näet noin runsaasti hoitamattomia hiuksia. :D

T. pitkätukkainen 40 v, paksut ja hyväkuntoiset pitkät hiukset

HARVOIN näkee kauniita pitkiä hiuksia keski-ikäisillä. Pitkät ei automaattisesti näytä hyvältä, koska kokonaisuus vaikuttaa. Ja nyt en tarkoita että kananperse pitäis olla, vaan on paljon vaihtoehtoja pitkän ja lyhyen väliltä. Hoitamaton roikko ei ole mielestäni kaunis, toki jokainen saa pitää sellaista lookia mistä itse tykkää.

Vierailija
105/113 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä epäiltiin aloituksen todenperäisyyttä. Olen itse töissä seurannut, miten työkaveri (66 v) on yrittänyt saada toista työkaveria ( hiukan alle 50 v) leikkaamaan pitkän tukkansa lyhyeksi ja on ollut oikein vihainen kun toinen ei suostu leikkaamaan. Yllyttäjällä itsellään on todella lyhyt hiusmalli. Pitkähiuksisellä kollegalla todella vahvat ja hyväkuntoiset hiukset...

Vierailija
106/113 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että naisilla on niin raskasta ja vaikeata kun tätäkin pitää kaikkien pohtia.

Elä leikkaa lettiäs jos et itse halua,ei se sen vaikeempaa ole, usko vaan.

Vierailija
107/113 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vähän toisinpäin. Kukaan ei huomauttanut mulle 38 koskaan mitään hiuksenpituuksista, oli paksu aaltoileva pitkä hiuskuontalo. Sitten leikkasin sen polkkaan. Näytän nyt nuoremmalta koska pää on ilmava, siro niska näkyy ja se paksu massa ei valtaa koko kasvoja ja vedä ilmettä ja poskia alaspäin. Tutut huomasi että leikattu on. Ihan kiva -kommentti tuli kaikilta, mutta useamman naamasta näki että olisivat suoneet minun kulkevan pitkässä tukassa hamaan hautaan asti.

Paksu tukka on hyvä pitkänä ja lyhyenä.  Ohut tukka on ongelmallinen.   Minun hiukseni menivät vaalennusten takia piloille ja ovat nyt hiirenhäntä.  Sanokaa miten saan ne kuntoon.  Mikä väri  olisi hoitava

jotta hiukset olisivat edes kiiltävät.  Oma väri maantienruskea.

Vierailija
108/113 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää ei se ikää kysy saako olla pitkät hiukset vaiko ei. Kateellisten nalkutusta.

Vierailija
109/113 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut pitkät hiukset koska luonnonkihara on lyhyenä kamala säkkärä. Ystävän mielestä "sulle sopis hyvin lyhyt tukka, tai vaikka otsis" ja ensimmäinen ajatukseni oli, että hän haluaa, että näyttäisin rumemmalta hänen rinnallaan.

Vierailija
110/113 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jäit kuuntelemaan vttuilua????

Vierailija
111/113 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vähän toisinpäin. Kukaan ei huomauttanut mulle 38 koskaan mitään hiuksenpituuksista, oli paksu aaltoileva pitkä hiuskuontalo. Sitten leikkasin sen polkkaan. Näytän nyt nuoremmalta koska pää on ilmava, siro niska näkyy ja se paksu massa ei valtaa koko kasvoja ja vedä ilmettä ja poskia alaspäin. Tutut huomasi että leikattu on. Ihan kiva -kommentti tuli kaikilta, mutta useamman naamasta näki että olisivat suoneet minun kulkevan pitkässä tukassa hamaan hautaan asti.

Paksu tukka on hyvä pitkänä ja lyhyenä.  Ohut tukka on ongelmallinen.   Minun hiukseni menivät vaalennusten takia piloille ja ovat nyt hiirenhäntä.  Sanokaa miten saan ne kuntoon.  Mikä väri  olisi hoitava

jotta hiukset olisivat edes kiiltävät.  Oma väri maantienruskea.

Keskiruskea? Kampaajalta voi kysyä sopiiko siihen lämmin vai kylmä sävy.

Vierailija
112/113 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä epäiltiin aloituksen todenperäisyyttä. Olen itse töissä seurannut, miten työkaveri (66 v) on yrittänyt saada toista työkaveria ( hiukan alle 50 v) leikkaamaan pitkän tukkansa lyhyeksi ja on ollut oikein vihainen kun toinen ei suostu leikkaamaan. Yllyttäjällä itsellään on todella lyhyt hiusmalli. Pitkähiuksisellä kollegalla todella vahvat ja hyväkuntoiset hiukset...

Kuulostaapa oikein ihanalta työpaikalta, not. Pahinta mitä tiedän on naisvaltainen työpaikka. Kyllä niihin pitäisi saada miehet esimiehiksi laittamaan tappelevat naiset kuriin, lempeästi kuitenkin.

Vierailija
113/113 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kirjoittama aloitus selvästi. On tää kyllä valtava rikkaus kun meillä on näitä pena-oskareita mustamaalaamassa naisia. Ollaan olevinaan naisia ja sitten keksitään typeriä aloituksia, missä naiset aina esitetään noita-akkoina, jotka on kateellisia toisille naisille.

Pena-ressukka ei tiedä naisten maailmasta yhtään mitään.😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan