Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ystävät" yrittivät painostaa minua kännissä leikkaamaan pitkät hiukseni "siistiksi ikäiselleni tarkoitetuksi malliksi"

Vierailija
13.12.2016 |

Minulla on pitkät ja paksut hyväkuntoiset hiukset. Olemme kaveriporukassa kaikki kolmikymppisiä. Muilla on lyhyt/polkkamalli.

Ensin näyttivät minulle valitsemiaan lyhyitä/polkkamallisia kampauksia ja hokivat kuinka semmoinen ja tuommoinen malli sopisi minulle niiiiin hyvin. Yrittivät juottaa minut niin humalaan että olisin antanut luvan leikata hiukseni. Yksi kavereista on kampaaja.

Pidin pääni enkä antanut leikata koska rakastan hiuksiani näin. Sain sen jälkeen kuulla koko illan v*ttuilua että "pidä sitten tuollainen teinipissismalli" "hei jos miehet katsoo sun hiuksia niin ei ne katso ihaillen niinkuin sä luulet"

Miksei minun ikäiselläni saisi olla pitkiä hiuksia? Järkeviä perusteluja otetaan vastaan.

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla jotkut lihavat ihminset parjaa ja haukkuu laihduttavaa ystäväänsä.

Vierailija
62/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitätini on tuollainen. Hän ilmoitti minut jopa naistenlehden muuttumisleikkiin ja se oli olevinaan syntymäpäivälahjaksi. Kertoessaan tästä paljasti itsensä "Leikkaisivat siellä varmaan sinullekin jonkun napakan kampauksen" menin sinne ja heti ensimmäisenä ilmoitin että hiuksiani ei sitten leikata senttiäkään. Lopputulos oli kieltämättä todella onnistunut, annoin vielä värjätä ruskeat hiukseni platinablondeiksi. Kummi kuittaili tästä varmaan vuoden kuinka koko muuttumisleikki meni hukille "kun en uskalla yhtään heittäytyä" tarvinneeko mainita että kummilla on lyhyehkö tätikampaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmikymppinenhän on nuori vielä, miten niin ikäisellesi? Kateellisten puhetta.

Vierailija
64/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Njaah, tuollaista se on. Ei pitkähiuksinen uskalla edes kampaajalle mennä, kun kampaaja väkisin tyrkyttää jotain lyhyitä malleja ja haluaa nirhaista hienot hiukset lyhyiksi. 

Minä kävin parikymmentä vuotta eri kampaajilla ennen kuin löysin sellaisen, jonka kaksi senttiä oli kaksi senttiä eikä kuusi senttiä. Ymmärrän kyllä, että kun tuoliin saa pitkästä aikaa paljon hiusta kerralla, tekee mieli saksia oikein kunnolla, mutta toisaalta taas asiakas on lopulta se, joka päättää, mitä hiuksille tehdään, vaikkei se sitten olisikaan trendin tai kampaajan mielen mukainen ratkaisu. Kosmetologit ovat yhtä kauheita kuin kampaajat, kun pääsevät värjäämään tuuheita kulmakarvoja: hajakarvojen nyppiminen menee helposti reiluksi muotoilemiseksi ja lopulta otetaan saksetkin käyttöön, kun "nämä ovat niin ihanat, kun näistä voi tehdä kaikenlaista".

Tuo on totta! Moni kampaaja sekoaa pitkistä hiuksista ja innoissaan leikkaa ronskein ottein. Ensin huokaillaan miten mukava laittaa pitkiä hiuksia, mutta kummasti jossain vaiheessa into karisee ja viimeistelykin on vain sinen päin. En ymmärrä miksi pitkiäkin hiuksia pitää kerrostaa ja kerrostaa. Itsellänikin menia vuosikausia ennenkuin löysin kampaajan, joka osasi leikata pitkät ja paksut hiukseni kivasti ilman tuota älytöntä kerrostamista. Olen luullut, että ohuita hiuksia kerrostetaan, jotta ne vaikuttaisivat runsaammilta.

42

Joillain on hento hiuslaatu, mutta yksittäisiä hiuksia silti suhteellisen mukavasti ja tiheään, jolloin kerrostus voi toimia. Varsinkin jos hiuksessa on taipuisuutta, jolloin hiusta on helppo kohotella. Mutta jos hiuksen laatu on hentoinen ja hiuksiakin vähän eli on oikeasti todella ohuet hiukset kyseessä, niin silloin kerrostaminen on kyllä aika katastrofiratkaisu. Kannattaa mieluummin leikata tasalatvainen malli hiuksiin.

Vierailija
65/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummitätini on tuollainen. Hän ilmoitti minut jopa naistenlehden muuttumisleikkiin ja se oli olevinaan syntymäpäivälahjaksi. Kertoessaan tästä paljasti itsensä "Leikkaisivat siellä varmaan sinullekin jonkun napakan kampauksen" menin sinne ja heti ensimmäisenä ilmoitin että hiuksiani ei sitten leikata senttiäkään. Lopputulos oli kieltämättä todella onnistunut, annoin vielä värjätä ruskeat hiukseni platinablondeiksi. Kummi kuittaili tästä varmaan vuoden kuinka koko muuttumisleikki meni hukille "kun en uskalla yhtään heittäytyä" tarvinneeko mainita että kummilla on lyhyehkö tätikampaus.

Ai saakeli, mua alkoi jostain syystä naurattamaan tämä ihan hirveästi :D Kummitätisi kuulostaa joltain sketsihahmolta :DD

Vierailija
66/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä nähnyt naista joka olisi kauniimpi lyhyt- kuin pitkähiuksisena. Suomalaisten naisten tapa leikata keski-ikäisenä hiukset lyhyeksi on karmeaa ja surullista.

T. Mies

Vierailija
67/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh tää on niin VÄSY provo. Viikon huonoin, *ojentaa palkinnon*

Itse asiassa ei välttämättä ole provo! 

Mulla oli perseelle asti pitkä tukka kahdeksantoistakesäisenä ja niitä vainottiin järkähtämättä joka paikassa. Kuulin tismalleen aloituksenkaltaisen maanittelun synttäreilläni, niiden kuntoa arvosteltiin ja ihmeteltiin miksi en suostunut tasaamaan latvoja viivaimella kun ne menivät luonnostaan niin kuin menivät. Härskeimmät menivät niin pitkälle, että tarttuivat niihin kiinni ja ehdottivat erilaisia tapoja leikata niitä. Yksikin oli sakset kädessä, että nyt annetaan mennä kun on kerrankin aikaa ja ilmoitin kylmästi että heti kun näen hänen laihtuvan 15 kiloa niin olen valmis ottamaan millin joka kilosta pois. Sitä paitsi hiusteni kunto ei kuulu kenellekään ja millaisena taas pidän ihmisiä jotka kehtaavat vyöryä noin päälle. BVärjäsin tukkani hennalla, ja sekin oli väärin tehty. Mun olemukseeni ei millään sopinut se silkkisen suora hiusmalli mitä muutama päänsä pieleen kyninyt ämmä kauppasi. Myöhemmin tajusin ja kuulin että kyseessä oli tää kuuluisa kateus. 

Mikä siinä toisen ulkomuodossa on sellaista, että kaikkien pitäisi saada siihen puuttua? Kun vaihdoin kaveripiiriä, niin tällainen ulkonäköön puuttuminen päättyi heti. 

Vierailija
68/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 46, ja hiukset on takapuolipituiset. En leikkaa, ennen kuin on pakko.

Vierailija
69/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Njaah, tuollaista se on. Ei pitkähiuksinen uskalla edes kampaajalle mennä, kun kampaaja väkisin tyrkyttää jotain lyhyitä malleja ja haluaa nirhaista hienot hiukset lyhyiksi. 

Minulta nyrhittiin veitsellä kerroksittain hartiapituiset hiukset. Kotona katsoin peilistä takaa ja kalju paistoi!

Tästä on puoli vuotta nyt. Hiukset olivat sitä ennen siis tasapitkät ja nyt on haivenia siellä ja täällä. Puolessa vuodessa aika paljon paksuuntuneet mutta kyllä siinä menee vielä toinen samanlainen, tai jopa vuosi.

Hän ilmeisesti otti veitsellä koko pituudelta, ei vain latvasta :O

Vierailija
70/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi ovat väärässä siinä, etteivätkö miehet muka katsoisi niitä ihaillen.

M35

Vierailija
71/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsemmilläkin naisilla voi olla kauniit pitkät hiukset

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/35/51/86/3551865258a7902…

Vierailija
72/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella kuulin kuinka kaksi tyttöä meni kolmannelle juttelemaan. Tällä kolmannella oli todella kaunis, kihara ja pitkä, takamuksen päälle yltävä tukka. Tytöt kuiskuttivat "luottamuksellisesti" kuinka olivat kuulleet jonkun pojan kommentoineen pitkätukkaisen hiuksia inhottaviksi ja ihan hirveiksi. Pitkätukan kasvoilta pystyi lukemaan kuinka häneen sattui, joten oli ehkä joku tärkeä tyyppi.

Seuraavana päivänä entinen pitkätukka tuli kynityllä kasaritukalla kouluun, sellaisessa puudelipermanentissa. Pisti vihaksi. Onneksi tuo nainen oli älyttömän kaunis muutenkin, joten ihan hyvältä hän näytti eikä nämä "ystävät" keksineet mitään millä olisivat voineet pilata hänen vartalonsa tai kasvonsa.

Vierailija
73/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on yli 60 v. ja hänellä on takapuoleen asti pitkä tukka, kaunis ja vaalea.  Repikää siitä.

Vierailija
74/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä jutun minulla nimittäin ns ystävä joka aina muka reippaasti esittäen kehottaa minua 'räväyttämään' ja leikkaamaan lyhyen tukan että kokeilepa miten sinulle oikein lyhyt passaisi , eikö se oisi vaihtelua jne. Minulla todella paksu hyväkuntoinen kiiltävä pitkä tukka. Hänellä itsellään lyhyt lehmännuolaisu. Se kateus.

Vierailija
75/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 35 ja kukaan naiskaveri ei vielä ole leikannut "aikuistukkaa". Tarkoitan siis meistä tylsistä, joilla on ihan  aina nuoruudesta asti ollut pitkä tukka. On tietty vaihtelunhaluisempiakin. No, yksi leikkasi siilin 27-v:na, sitä ei ehkä lasketa? 

Vierailija
76/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kypsemmilläkin naisilla voi olla kauniit pitkät hiukset

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/35/51/86/3551865258a7902…

Joo toki, mutta nyt kun katsoin tuota kuvaa, niin kyllä tukan keventäminen tekisi hyvää. Mutta yleensä nyt Hollywood-näyttelijät ja muut vastaavat ovat vähän omaa luokkaansa, kuvissakin aina niin laitettuja että mikä vaan sopii.

Vierailija
77/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klikinsäästäjä: "Olen ylpeä hiuksistani ja uskon että kaverinikin ovat kateellisia niistä minulle"

Vierailija
78/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hei jos miehet katsoo sun hiuksia niin ei ne katso ihaillen niinkuin sä luulet"

Tämähän vaikuttaa selkeästi siltä, että tässä on se ongelman ydin. häshtäg "miehet". häshtäg "ihaillen".

Vierailija
79/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitti päivän parhaimmista nauruista. Meinas aamukahveet mennä rinnuksille :D :D

..ja AV mammat uskoo täällä kaiken :D

Et ole tainnut oikein ymmärtää nettikeskustelujen ideaa.

Ideana ei ole keskustella siitä, tapahtuiko ap.n kuvailema tapahtuma hänelle oikeasti vaan keskustella.

Tulee selvästi tässäkin ketjussa ilmi, että monet ovat kokeneet vastaavaa ja asia herättää keskustelua.

Mitä ihmeen väliä sillä siis on, onko aapeelle oikeasti tapahtunut kys.tapahtuma vai ei?

Vierailija
80/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet täällä epäilevät ap:n tarinaa: niin uskomattomalta kuin se kuulostaa niin minulla on omalle kohdalle sattunut sama kohtalo:

Lapsuuden ystäväni valmistui juristiksi ja minä humanistisen aineiden maisteriksi luovalle alalle. Tapasimme usein opiskeluaikana, ja molempien tyyli tietenkin muokaantui ammatti-identiteetin mukaiseksi. Minulle tämä erilaisuus oli luonnollista, mutta ystäväni häpesi minua niin ettei kehdannut myöhemmin kanssani enää mennä julkisesti ulos. Sanoi suoraan, että minun ikäisen pitäisi leikata lyhyt tukka ja käyttää jakkuja.. Ennen tätä Välirikkoa törmäsimme hänen työkavereihin yökerhossa, ja yksi heistä rupesi vokottelemaan ystävääni heidän mukaansa jatkoille. Tyyppi Sanoi suoraan "mitä sä tuollaisen kanssa hengailet".. Ja asian selventämiseksi minun tyylini oli farkut, värikäs toppi, luonnollinen meikki ja pitkä avoinna oleva tukka...

Harmittaa edelleen tämä ystävän menetys juristeille, saivat muuten aivan loistotyypin, takinkääntäjän kylläkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi