"Ystävät" yrittivät painostaa minua kännissä leikkaamaan pitkät hiukseni "siistiksi ikäiselleni tarkoitetuksi malliksi"
Minulla on pitkät ja paksut hyväkuntoiset hiukset. Olemme kaveriporukassa kaikki kolmikymppisiä. Muilla on lyhyt/polkkamalli.
Ensin näyttivät minulle valitsemiaan lyhyitä/polkkamallisia kampauksia ja hokivat kuinka semmoinen ja tuommoinen malli sopisi minulle niiiiin hyvin. Yrittivät juottaa minut niin humalaan että olisin antanut luvan leikata hiukseni. Yksi kavereista on kampaaja.
Pidin pääni enkä antanut leikata koska rakastan hiuksiani näin. Sain sen jälkeen kuulla koko illan v*ttuilua että "pidä sitten tuollainen teinipissismalli" "hei jos miehet katsoo sun hiuksia niin ei ne katso ihaillen niinkuin sä luulet"
Miksei minun ikäiselläni saisi olla pitkiä hiuksia? Järkeviä perusteluja otetaan vastaan.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pitkät ja paksut hyväkuntoiset hiukset. Olemme kaveriporukassa kaikki kolmikymppisiä. Muilla on lyhyt/polkkamalli.
Ensin näyttivät minulle valitsemiaan lyhyitä/polkkamallisia kampauksia ja hokivat kuinka semmoinen ja tuommoinen malli sopisi minulle niiiiin hyvin. Yrittivät juottaa minut niin humalaan että olisin antanut luvan leikata hiukseni. Yksi kavereista on kampaaja.
Pidin pääni enkä antanut leikata koska rakastan hiuksiani näin. Sain sen jälkeen kuulla koko illan v*ttuilua että "pidä sitten tuollainen teinipissismalli" "hei jos miehet katsoo sun hiuksia niin ei ne katso ihaillen niinkuin sä luulet"
Miksei minun ikäiselläni saisi olla pitkiä hiuksia? Järkeviä perusteluja otetaan vastaan.
No mutta kutsutko heitä edelleen ystäviksesi.....ei kannattaisi, koska hehän käyttäytyvät kuin kateelliset teinit....kolmekymppiset huhhuh...... Olet varmaankin nätti ja hiuksesi ovat kauniit ja saat paljon miehiltä huomiota....siitä syntyy kateutta näille pissiksille. Jätä tuommoiset idiootit ja hommaa itsellesi uudet normaalit ystävät :)
Leikkaa mieluummin selvinpäin, tulee siistimpää jälkeä.
Noin muuten, typerää olettaa että asioissa olisi jotkut ikärajat. Kuten hius- tai pukeutumistyyli yms. asiat
Nämä naisten ongelmat ovat kyllä valtavia! Miten te kestätte näitten ongelmien kanssa?
TIEDOKSENNE:
TODELLA PITKÄ LUOMUTUKKA EI YLEENSÄ KOSKAAN OLE HUONOKUNTOINEN,
KOSKA JOS OLISI, SE EI KOSKAAN OLISI KASVANUT NIIN PITKÄKSI.
KAIKKI NÄKEMÄNI HIUKSET NOIN 60-100cm olleet kiiltäviä ja hyväkuntoisia.
Kaikki näkemäni kuivat käppyrät kork.hiukan yli olkapäiden...
Ai näin paljon pitkää tukkaa palvovia ihmisiä täällä! Kyllä mielestäni pitkä polkka voittaa laittamattoman ja ylikasvaneen pitkän heppatyttötukan, jos se vaan kasvoille sopii. Ja jostain syystä liian pitkät hiukset kuvottavat (alaselkään, lanteille ja yli) ainakin mua. Mistä lie johtuu.
Liian usein naiset luottavat pitkään tukkaansa ja sitten oletetaan että se näyttää hyvältä, kun se on vaan pitkä. Plää. Joo, omistan itsekin pitkän letin. Mutta viimeistään lapset pyöräyttäneenä leikkaan nätin pitkän polkan, joka kuivuu nopeammin ja näyttää skarpimmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh tää on niin VÄSY provo. Viikon huonoin, *ojentaa palkinnon*
Itse asiassa ei välttämättä ole provo!
Mulla oli perseelle asti pitkä tukka kahdeksantoistakesäisenä ja niitä vainottiin järkähtämättä joka paikassa. Kuulin tismalleen aloituksenkaltaisen maanittelun synttäreilläni, niiden kuntoa arvosteltiin ja ihmeteltiin miksi en suostunut tasaamaan latvoja viivaimella kun ne menivät luonnostaan niin kuin menivät. Härskeimmät menivät niin pitkälle, että tarttuivat niihin kiinni ja ehdottivat erilaisia tapoja leikata niitä. Yksikin oli sakset kädessä, että nyt annetaan mennä kun on kerrankin aikaa ja ilmoitin kylmästi että heti kun näen hänen laihtuvan 15 kiloa niin olen valmis ottamaan millin joka kilosta pois. Sitä paitsi hiusteni kunto ei kuulu kenellekään ja millaisena taas pidän ihmisiä jotka kehtaavat vyöryä noin päälle. BVärjäsin tukkani hennalla, ja sekin oli väärin tehty. Mun olemukseeni ei millään sopinut se silkkisen suora hiusmalli mitä muutama päänsä pieleen kyninyt ämmä kauppasi. Myöhemmin tajusin ja kuulin että kyseessä oli tää kuuluisa kateus.
Mikä siinä toisen ulkomuodossa on sellaista, että kaikkien pitäisi saada siihen puuttua? Kun vaihdoin kaveripiiriä, niin tällainen ulkonäköön puuttuminen päättyi heti.
Hyi, jotenkin karmivaa että joku on jo sakset kädessä melkein leikkaamassa toisen hiuksia ilman lupaa. Onneksi vaihdoit kaveripiiriä!
Täällä on paljon kokemuksia, jotenkin karmii varsinkin nämä joille moni on tullut asiasta sanomaan. Minusta on ihan ok mainita, että oletko ikinä harkinnut sellaista ja sellaista hiustyyliä, saattaisi sopia hyvin kasvoihisi. Mutta että oikein pitää jankuttaa aivan kuin olisi jokin henkilökohtainen loukkaus kun toinen ei halua leikata hiuksiaan.
Ja olen aika varma että tässä on vain ja ainoastaan kateudesta kyse. Ei kukaan hermostu siihen että toisella on tylsät hiukset, mutta varmasti hermostuu jos toisella on kauniimmat hiukset kuin itsellä. Ja monesti juuri näiden lyhythiuksisten mielestä kaikkien muidenkin pitäisi leikata lyhyet hiukset. Mistä tämä johtuu? En minä pitkätukkaisena ajattele että kaikkien pitäisi kasvattaa pitkät hiukset.
Aloittajan kaverit ei kyllä ole kavereita ollenkaan. Ei toista saa painostaa yhtään mihinkään päätökseen. Heivaisin tuollaiset kateelliset kanat kyllä kerralla.
Sivukommenttina jollekulle, joka epäili: voi muuten pitkä tukka todellakin olla huonokuntoinen. Minulla esimerkiksi on paksut hiukset, joita pidin pitkinä (= peppuun) yli kaksikymppiseksi. Sitten leikkasin olkapituisiksi eli lyhyiksi, ulkonäkö kohentui kertaheitolla! Ei ollut enää takkuista ja pörröistä reuhkaa roikkumassa kasvojen edessä, latvat oli paljon paremmassa kunnossa leikkaamisen jälkeen ja taipuisat hiukset, jotka tosiaan pitkänä pörrööntyivät, kaartuivat kehystämään kivasti kasvoja. :) Minulla hiusten leikkaus todellakin nuorensi elähtynyttä hippimummolookiani. :D Nauttikoon he joilla on pitkät ja hyväkuntoiset hiukset, minulla ei ollut. Toki riippuu tosiaan myös kasvojen muodosta ja erityisesti hiusten laadusta, sopiiko lyhyet naiselle.
Täällä 63-vuotias isoäiti ilmoittautuu! Minulla on pitkä tukka ja pysyy. Olen sen kerran leikkuuttanut, joskus 12-vuotiaana ja voi miten kaduin! Onneksi minulla on todella nopeasti kasvava tukka, joten virhe korjaantui. Hiukseni kasvavat todella nopeasti, saisin leikkuuttaa kuukauden välein ainakin jos haluaisin pitää ne muodossaan lyhyenä.
En ole harmaantunut vaan väri on entisellään, vaalean ruskea. Pidän hiukseni sidottuna ulos mennessä, kotona saavat olla vapaana. Jos joku ei niistä pidä, ok. Se olen minä ja vain minä joka päättää millaiset hiukset minulla on jos ollenkaan!
Olen 31-vuotias ja minulla on vyötärömittaiset hiukset. On ollut aina pitkät hiukset ja ne parhaiten sopivat myös kampaajien mukaan, välillä olen toki vaihdellut mallia leikkaamalla otsiksen jne. En ole koskaan aikuisiällä kuullut että pitäisi leikata lyhyet hiukset. En yhtä ainuttakaan kertaa. Esimeriksi viimeksi kampaaja harmitteli että halusin leikkuuttaa pitkiä hiuksiani niinkin paljon (lähti 15 senttiä, kampaajan mielestä olisi voinut leikata paljon vähemmänkin).
Jos tämä ei ole trolli niin hyvä ap, etsi täysjärkisempää seuraa, sitä varmasti löytyy.
N31
Minä haluan olla "hippitukkamummo".. miksi en saisi olla?
50 vee takkupörrö
Oletko ihan varma että sulla on kauniit hiukset? Nimittäin jotkut eivät tajua että oma pitkä tukka on sellainen ohut hiirenhäntä, että latvat ovat lähinnä kamalat. Sokeutuvat peilikuvalleen varmaan. Jos näin olisi, kaverisi varmaan yrittivät vain tehdä palveluksen. Mutta no joo, uskon että sulla on nätti tukka. Tuli vaan mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan varma että sulla on kauniit hiukset? Nimittäin jotkut eivät tajua että oma pitkä tukka on sellainen ohut hiirenhäntä, että latvat ovat lähinnä kamalat. Sokeutuvat peilikuvalleen varmaan. Jos näin olisi, kaverisi varmaan yrittivät vain tehdä palveluksen. Mutta no joo, uskon että sulla on nätti tukka. Tuli vaan mieleen.
Minä ainakin tiedän, ettei tukkani ole perinteisesti kaunis vaan se elää omaa elämäänsä ja näyttää räjähtäneeltä. Mutta MINÄ pidän siitä ja se sopii imagooni ja minä haluan sellaisen tukan. Miksi minun pitäisi leikata lyhyempi ja silittää sitä joka aamu suoristusraudoilla kun en ikinä haluaisi sellaista pullasudin näköistä hiusta?!
Kyllä on ongelmia ihmisillä. Minulla on ollut varmaan kymmenen kertaa pitkä tukka ja sen kymmenen kertaa lyhyt. Nyt on lyhyt taas ja voi olla pitkä taas viiden vuoden päästä. Eipä ole kukaan tullut koskaan painostamaan, että pitäisi olla sitä tai tätä.
Huh huh. Ja kuka antaisi kännisen kampaajan leikata hiuksiaan
Ikäiselläsi? Eikä se nykyään ole enää polkkatukka vaan poikatukka. Ihan selvästi kateellisia siitä, että jaksat pitää itsestäsi huolta ja ilmeisesti siis perinteisessä "kilpailutilanteessa" olet se tyylikkäin ja pidetyin sekä tietenkin kaunein nainen. Tiedän, koska kohta 50v vaimollani on välillä sama ongelma. "Kuinka sä jaksat..." Toiset ei jaksa. Se on heidän ongelmansa.
Juuri eräänä päivänä mietin tätä asiaa että miten vituttaa kun lyhyttä tukkaa tyrkytetään jatkuvasti. Minulla on ollut pikkulapsesta lähtien pitkä tukka, ja jo yläasteelta olen saanut kuunnella niiltä lyhyttukkaisilta kavereiltani kitinää siitä miten sopisi niin paljon paremmin joku lyhyt malli. Miksi heidän on tästä pitänyt kehittää joku kompleksi? Hoidan pitkiä hiuksiani hyvin ja värjään niitä, en yksinkertaisesti halua lyhyttä lettiä. Aivan sama sopiiko vai eikö.
Ihan oikeesti, teidän mielestä ohuet suomalaiset maantienväriset pitkät hiukset on upeat??! Olen nähnyt kauniita pitkiä hiuksia ainoastaan parikymppisillä joilla on paksu ja hyväkuntoinen tukka. Näen päivittäin keski-ikäisiä naisia työssäni ja kyllä pitkä hoitamaton tukka on ruma, eikä pue ketään. Kuka ylipäätään pitää samaa pituutta koko elämänsä ajan?? Vaihtelu virkistää...
Itselläni ei ole lyhyt tukka (eikä pitkäkään), mutten ymmärrä miten fanaattisis jotkut on..
Teininä lankesin samaan halpaan. Lanteilla olleet latvat vaihtui kynittyyn poikatukkaan n. 3cm takaa. Kampaaja kun oli niin kännissä että tasas aina vähän lisää vitulleen. Ei koskaan kasvanut takas, olkapäiden yli ehdittyään latvat vaan räjähtää.
Mulla oli vähän toisinpäin. Kukaan ei huomauttanut mulle 38 koskaan mitään hiuksenpituuksista, oli paksu aaltoileva pitkä hiuskuontalo. Sitten leikkasin sen polkkaan. Näytän nyt nuoremmalta koska pää on ilmava, siro niska näkyy ja se paksu massa ei valtaa koko kasvoja ja vedä ilmettä ja poskia alaspäin. Tutut huomasi että leikattu on. Ihan kiva -kommentti tuli kaikilta, mutta useamman naamasta näki että olisivat suoneet minun kulkevan pitkässä tukassa hamaan hautaan asti.
Mieti itse ensin tämä:
Päättävätkö omista henkilökohtaisista asioistasi 'ystäväsi' vai sinä itse omasta puolestasi ?