Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ystävät" yrittivät painostaa minua kännissä leikkaamaan pitkät hiukseni "siistiksi ikäiselleni tarkoitetuksi malliksi"

Vierailija
13.12.2016 |

Minulla on pitkät ja paksut hyväkuntoiset hiukset. Olemme kaveriporukassa kaikki kolmikymppisiä. Muilla on lyhyt/polkkamalli.

Ensin näyttivät minulle valitsemiaan lyhyitä/polkkamallisia kampauksia ja hokivat kuinka semmoinen ja tuommoinen malli sopisi minulle niiiiin hyvin. Yrittivät juottaa minut niin humalaan että olisin antanut luvan leikata hiukseni. Yksi kavereista on kampaaja.

Pidin pääni enkä antanut leikata koska rakastan hiuksiani näin. Sain sen jälkeen kuulla koko illan v*ttuilua että "pidä sitten tuollainen teinipissismalli" "hei jos miehet katsoo sun hiuksia niin ei ne katso ihaillen niinkuin sä luulet"

Miksei minun ikäiselläni saisi olla pitkiä hiuksia? Järkeviä perusteluja otetaan vastaan.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti nro 7 paljasti tämän olevan varmuudella provo. Silti täällä tosissaan jatkatte. Arka aihe?

Vierailija
42/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuollaisiakin on. Itselläni on pitkä ja paksu värjäämätön tukka eikä kukaan halua leikata tätä. Kampaajat kehuvat omaa väriäni, mutta seuraavassa lauseessa koittavat myydä raitoja. Mutta edes kampaajat eivät halua leikata tukkaani lyhyeksi. Viimeeksi yläasteella joku kaveri on yrittänyt painostaa hiusten leikkaamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viesti nro 7 paljasti tämän olevan varmuudella provo. Silti täällä tosissaan jatkatte. Arka aihe?

Onko sillä niin väliä, vaikka aloitus olisikin provo? Jos aihe siis synnyttää keskustelua? Selvästi ihmisillä on aloitukseen liittyviä kokemuksia, joten miksi niitä ei saisi jakaa?

Vierailija
44/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en uskaltaisi olla pitkän tukan kanssa tuollaisten ihmisten seurassa, tosi kontrolloivaa. Ties vaikka joku katsoisi asiakseen napata kiinni ja leikkaisi poikki, se on nopeasti tehty. :S

Tämä oli mun pelkoni kun mulla vielä oli lapaluihin yltävät hiukset, että joku kahjo vaikka bussissa vaan leikkaisi palmikon poikki ihan niskasta. Onko muilla ollut tällaista? Nyt puolipitkällä tukalla mulla on turvallisempi olo.

Siis leikkautit pitkän lettisi pois itse sen sijaan, että olisit odotellut sitä satunnaista hullua, joka saattaisi leikata sen luvatta?

Leikkasin hiukseni kun siltä tuntui, kun itse halusin, kun teki mieli lyhyempää mallia. Aivan tyystin eri asia kuin joutua jonkun toisen nyrhimäksi, vasten tahtoa ja ilman lupaa, itsemääräämisoikeutta ja kehon koskemattomuutta loukaten. Tietysti.

Vierailija
45/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ystäviä sulla. Itse olen nelikymppinen ja mulla on hiukset olkapäille, kukaan ei ole koskaan vihjannutkaan että ne pitäisi leikata. Samoin kavereistani varmaan 80% omaa pitkän tukan eikä se ole ollut ongelma kenellekään. Eletäänköhän me jossain eri maailmassa.

Vierailija
46/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyllä ollut tuollaisia inhottavia tuttavia, jotka ovat kehdanneet tuputtaa ulkonäkövinkkejään: juurikin leikkaa hiuksesi, käytä värikkäämpiä vaatteita, kokeile jakkuja, osta uusia vaatteita, laita korkokengät jne. Itse en tykkää! Toisen kunnioittaminen on sitä, että antaa hänen olla millainen haluaa. Porukalla nälviminen on superinhottavaa!

Vierailija
47/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en uskaltaisi olla pitkän tukan kanssa tuollaisten ihmisten seurassa, tosi kontrolloivaa. Ties vaikka joku katsoisi asiakseen napata kiinni ja leikkaisi poikki, se on nopeasti tehty. :S

Tämä oli mun pelkoni kun mulla vielä oli lapaluihin yltävät hiukset, että joku kahjo vaikka bussissa vaan leikkaisi palmikon poikki ihan niskasta. Onko muilla ollut tällaista? Nyt puolipitkällä tukalla mulla on turvallisempi olo.

Siis leikkautit pitkän lettisi pois itse sen sijaan, että olisit odotellut sitä satunnaista hullua, joka saattaisi leikata sen luvatta?

Leikkasin hiukseni kun siltä tuntui, kun itse halusin, kun teki mieli lyhyempää mallia. Aivan tyystin eri asia kuin joutua jonkun toisen nyrhimäksi, vasten tahtoa ja ilman lupaa, itsemääräämisoikeutta ja kehon koskemattomuutta loukaten. Tietysti.

Siis leikkautit pitkän lettisi pois itse sen sijaan, että olisit odotellut sitä satunnaista hullua, joka saattaisi leikata sen luvatta.

Vierailija
48/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis leikkautit pitkän lettisi pois itse sen sijaan, että olisit odotellut sitä satunnaista hullua, joka saattaisi leikata sen luvatta.

Olisi voinut tulla pitkä odotus siinä polkkatukkahimossa ja lopputuloskin vähän niin ja näin... Minkä ihmeen takia vänkkäät nyt tätä juttua. En leikannut hiuksiani säästyäkseni joltain epätodennäköiseltä tukkahyökkäykseltä, se oli vaan ajatus joka silloin pitkähiuksisena usein hiipi pelkona mieleen.

Vierailija
49/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät vahvat hiukset naisella on aina turn on.

Eräällä tutulla 40v naisella on tosi kauniit hiukset,vahvat,puoleen selkään,väristä en tiedä kun ovat olleet saman väriset niin kauan kuin olen sen tuntenut,onko värjätty vai luomu?

Näyttää hyvälle oli sitten kiinni tai auki.

Vierailija
50/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti päivän parhaimmista nauruista. Meinas aamukahveet mennä rinnuksille :D :D

..ja AV mammat uskoo täällä kaiken :D

Vierailija
51/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on yks kaveri vihjaillu ett voisin värjätä hiukseni tummaksi. Värjää itse tummaks hiuksia, kerran osti sitt väärän värin ja rupes jankuttamaan ett mä värjäisin sillä hiukseni. Monta kertaa tyrkytti sitä mulle.

Mulla on siis värjäämättömät vaaleat hiukset. Kaverin mielestä vaihtelu piristäis ja on usein (rivien välistä luettuna) sanonut että oma värini on tylsä. Joo on se varmaan siinä mielessä ett värini ei ole dramaattinen eikä kiillä niin kuin värjätty tukka mutta väri sopii mulle. Oon värjänny nuorena hiuksia, kyllästyin tyvikasvun peittelyyn ja siihen ett aina jännitti hiusten värjääminen (tuleeko ruma epäluonnollinen sävy) ja kyllähän se värjääminen maksaakin.

Hiusten leikkaamiseen kukaan ei oo mua kannustanu, päinvastoin yks kaveri alko nauramaan kun kuvitteli mut lyhyt hiuksisena.

Vierailija
52/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kaveriltasi antaako kampaajanammattietiikka myöten kännileikkauksiin?

Vierailija
53/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset eivät minusta ole mikään itseisarvo. Maantienväriset ohuet hiukset eivät todellakaan ole kauniimmat pitkinä vaan niihin sopii kaunis leikkaus ja hyvä väri. Enkä tässä tarkoita, että kaikilla pitää olla sininen kananpersetukka. Pitkä tukka ei edes sovi kaikille. Minulla on paksu tukka, joka vääntyy kosteassa taipuisaksi, ja olen pieni ihminen. Jos tukkani on pitkä, näytän hassulta, kun pieni naama on siellä jossain tukan keskellä. Napakka sileä polkka sopii paljon paremmin. Ja miettikää nyt vaikka jotain Halle Berryä, eihän sille sovi pitkä tukka yhtään. Minusta hiusten pituus ei ole yhtä kuin naisellisuus.

Näin se vaan on kirjoitti:

Pitkät hiukset ovat naisella kauniit . Pidä ne .

Lyhyt kananpersetukka ei sovi kenellekään , niin kyllä EI KENELLEKÄÄN , oikeasti .

Vierailija
54/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Njaah, tuollaista se on. Ei pitkähiuksinen uskalla edes kampaajalle mennä, kun kampaaja väkisin tyrkyttää jotain lyhyitä malleja ja haluaa nirhaista hienot hiukset lyhyiksi. 

Minä kävin parikymmentä vuotta eri kampaajilla ennen kuin löysin sellaisen, jonka kaksi senttiä oli kaksi senttiä eikä kuusi senttiä. Ymmärrän kyllä, että kun tuoliin saa pitkästä aikaa paljon hiusta kerralla, tekee mieli saksia oikein kunnolla, mutta toisaalta taas asiakas on lopulta se, joka päättää, mitä hiuksille tehdään, vaikkei se sitten olisikaan trendin tai kampaajan mielen mukainen ratkaisu. Kosmetologit ovat yhtä kauheita kuin kampaajat, kun pääsevät värjäämään tuuheita kulmakarvoja: hajakarvojen nyppiminen menee helposti reiluksi muotoilemiseksi ja lopulta otetaan saksetkin käyttöön, kun "nämä ovat niin ihanat, kun näistä voi tehdä kaikenlaista".

Tuo on totta! Moni kampaaja sekoaa pitkistä hiuksista ja innoissaan leikkaa ronskein ottein. Ensin huokaillaan miten mukava laittaa pitkiä hiuksia, mutta kummasti jossain vaiheessa into karisee ja viimeistelykin on vain sinen päin. En ymmärrä miksi pitkiäkin hiuksia pitää kerrostaa ja kerrostaa. Itsellänikin menia vuosikausia ennenkuin löysin kampaajan, joka osasi leikata pitkät ja paksut hiukseni kivasti ilman tuota älytöntä kerrostamista. Olen luullut, että ohuita hiuksia kerrostetaan, jotta ne vaikuttaisivat runsaammilta.

42

Vierailija
55/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai halle berrylle ei sovi pitkä tukka.. :D

Vierailija
56/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tälläiset kaverit ovat pahimpia. Multakin kerran yksi kirurgi-kaveri yritti väkisin kännissä viedä munuaisen, yksi kirjanpitäjäkaveri yritti ottaa pankkitunnukset ja yksi poliisi-kaveri yritti pamputtaa.

Vierailija
57/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia noitia, tietää vallan hyvin että pitkät hiukset on seksikkäät.

T. Mies

Vierailija
58/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahaha! Oletteko 15-vuotiaita? Siis oikeasti...

Vierailija
59/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja ystäviä sulla ap!

Mulla on paksu taipuisa puolipitkä leijonanharja jota kaikki kadehtii. Kukaan ei koskaan ole ehdottanut leikkaamista, päinvastoin.

Jos on pienet ja sirot piirteet lyhyet hiukset on söpöt mutta kaikille ne ei käy. Kuten ei ohut ja pitkä liuhulettikään.

n 56v

Vierailija
60/113 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset ovat ihanat! Kenekään painostuksesta omalle tukalleen ei pidä tehdä yhtään mitään, aivan sama mikä lähtötilanne on ja mitä ehdotetaan tehtäväksi. 

Itselläni on hento ja herkästi vaurioituva hiuslaatu. Hiukseni pidän polkka-pitkä polkka pituisina. Haluaisin kamalasti pitkät paksut hiukset, mutta ei tällä hiuslaadulla. Ihailen ja osin kadehdinkin (en pahalla tavalla) pitkätukkaisia naisia. En ikinä painostaisi pitkätukkaisia (tai ketään muutakaan tekemään kutristolleen yhtään mitään) leikkaamaan tukkaansa. Mitä mä sitten ihastelisin? ;) 

Jokaisen soisi päästä siihen pisteeseen oman mielensä kanssa, että ymmärtäisi omat hyvät puolensa ja hyväksyisi, ettei kaikkea voi saada. Minä en saa unelmieni hiuksia mutta olen suht sinut sen kanssa. Minulla on kuitenkin monia muita hyviä puolia ulkonäössä ja ennen kaikkea sisäisessä olemuksessa. Jollain on ne hienot hiukset, mutta häneltä uupuu ehkä jotain mitä minulla on. Olemme kaikki erilaisia, se on hyväksyttävä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi