"Ystävät" yrittivät painostaa minua kännissä leikkaamaan pitkät hiukseni "siistiksi ikäiselleni tarkoitetuksi malliksi"
Minulla on pitkät ja paksut hyväkuntoiset hiukset. Olemme kaveriporukassa kaikki kolmikymppisiä. Muilla on lyhyt/polkkamalli.
Ensin näyttivät minulle valitsemiaan lyhyitä/polkkamallisia kampauksia ja hokivat kuinka semmoinen ja tuommoinen malli sopisi minulle niiiiin hyvin. Yrittivät juottaa minut niin humalaan että olisin antanut luvan leikata hiukseni. Yksi kavereista on kampaaja.
Pidin pääni enkä antanut leikata koska rakastan hiuksiani näin. Sain sen jälkeen kuulla koko illan v*ttuilua että "pidä sitten tuollainen teinipissismalli" "hei jos miehet katsoo sun hiuksia niin ei ne katso ihaillen niinkuin sä luulet"
Miksei minun ikäiselläni saisi olla pitkiä hiuksia? Järkeviä perusteluja otetaan vastaan.
Kommentit (113)
Äh tää on niin VÄSY provo. Viikon huonoin, *ojentaa palkinnon*
Vierailija kirjoitti:
En suosittele kännissä leikkaamaan!!!! mutta itsepä päätöksen teet.
No lue nyt hyvä ihminen tuo aloitus. Ei ap ole mitään leikkaamassakaan!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pitkät hiukset ja olen samanikäinen kuin ap. Voi olla että ap on provo, mutta juttu voi olla tottakin. Olen nimittäin huomannut itse, että pitkät hiukseni herättävät joissakin harvoissa ihmisissä (naisissa) ihmeellisiä angsteja. Muutamalta henkilöltä tulee joka kerran kun näemme mielestäni ilkeää kommenttia siitä että minun pitäisi leikata hiukseni tai jos en leikkaa niin hän kyllä voi auttaa ja leikata. Edes puolipitkiksi. Hiukseni eivät ole auki vaan laitettuna hienosti aina, niin kyse ei ole siitä että ne rehottaisivat epäsiisteinä. Nämä henkilöt eivät tosin ole ystäviäni vaan muita tuttuja/sukulaisia. Miehet kehuvat hiuksiani, joten tämä on joku naisjuttu tämä angsti.
Minulla on samoja kokemuksia. Päin naamaa kritisoijia ei ole tullut vastaan kovin usein, mutta ne harvat ovatkin sitten kihisseet oudosta kiukusta. Nuorena yritin pitää paksuja, luonnonkiharia hiuksiani kurissa, mutta koska se vaati paljon aikaa ja vaivaa eikä silti tuottanut mainittavia tuloksia, annoin niille vapaat "kädet". Nyt olen viisikymppinen, ja minulle on ihan sama, ovatko hiukseni muiden mielestä epäsiistit ja rehottavat vai eivät, koska minä pidän kovasti kuontalostani.
Tästä "ongelmasta" tulee mieleen toinen ulkonäköjuttu, josta joidenkin ihmisten on päästävä huomauttamaan: pituus. Huomauttelijat ovat olleet yleensä juovuksissa, mutta silloinhan ihminen päästää suustaan asioita, jotka vaivaavat mutta joita ei selvin päin ilkeä päästää suustaan:"mä en ainakaan haluaisi olla noin pitkä". Tuohon olen yleensä vastannut, että asiahan on sitten juuri oikealla tolalla: sinä et halua olla näin pitkä etkä olekaan, ja minä haluan olla näin pitkä ja olenkin. Hiusten kanssa sama juttu, joos leikata haluaa, leikatkoon omia hiuksiaan.
Kommentteja hiuksista tai pituudesta ei ole tullut enää vuosiin. Joko minut katsotaan toivottomaksi tapaukseksi tai sitten olemukseni kertoo, että olen oikein tyytyväinen ominaisuuksiini eikä huomauttelu tuo tyydytystä.
Kateelliset lyhyttukkaiset naiset! Tosiasiassa valtaosa miehistä preferoi naisella pitkiä hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pitkät hiukset ja olen samanikäinen kuin ap. Voi olla että ap on provo, mutta juttu voi olla tottakin. Olen nimittäin huomannut itse, että pitkät hiukseni herättävät joissakin harvoissa ihmisissä (naisissa) ihmeellisiä angsteja. Muutamalta henkilöltä tulee joka kerran kun näemme mielestäni ilkeää kommenttia siitä että minun pitäisi leikata hiukseni tai jos en leikkaa niin hän kyllä voi auttaa ja leikata. Edes puolipitkiksi. Hiukseni eivät ole auki vaan laitettuna hienosti aina, niin kyse ei ole siitä että ne rehottaisivat epäsiisteinä. Nämä henkilöt eivät tosin ole ystäviäni vaan muita tuttuja/sukulaisia. Miehet kehuvat hiuksiani, joten tämä on joku naisjuttu tämä angsti.
Joo tämä on hämmentävää, mutta tosiaan joissakin naisissa pitkät hiukset herättävät kiukkua. Pitkään palmikkooni on pari kertaa joku yllättäen tarttunut tiukasti kiinni ja tiuskaissut että tämä pitäisi leikata pois! Jopa kadulla kerran joku vieras kuusikymppinen ihan siisti ja asiallisen oloinen nainen. Ja eräs tuttuni joka kerta kun tapaamme tarttuu ennen pitkää palmikkooni ja kiskaisee siitä ja sanoo jotain ilkeää siitä tai yrittää maanitella leikkaamaan hiukset lyhyiksi. Vaatetukseeni, meikkiini tai muuten ulkonäkööni ei kukaan koskaan puutu, ainoastaan pitkiin hiuksiini.
Valitse parempia ystäviä. En ole koskaan törmännyt vastaavaan.
N37, hiukset lanteille
Pitkät hiukset ovat naisella kauniit . Pidä ne .
Lyhyt kananpersetukka ei sovi kenellekään , niin kyllä EI KENELLEKÄÄN , oikeasti .
Ei välttämättä ole provo, olen törmännyt samanlaisiin ihmisiin joskus, tosin eivät ole kavereitani. En pitäisi tuollaisia ystävinäni.
Voit aina lykätä näiden 'ystäviesi' naamojen eteen pientä referaattia naisten hiusmallien historiaa... ihan länsimaissakin on pitkä tukka ollut vallan tavallinen jopa mummoiässä.
Muista kulttuureista puhumattakaan.
se on tuo joku viime vuosikymmenten ihme päähänpinttymä, että kolmi-nelikymppisillä ei enää pitäisi olla pitkiä hiuksia. Paskanmarjat. Pidät sellaisen tukan kuin haluat. Mitä ihmeen väliä edes on sillä, mitä kaverisi tykkäävät??
Ihmettelen asiaa. Itselleni ei ole tuollaista tullut vastaan. Minulla on on ollut paksut pitkät hiukset aina. Nyt 50 pakko lyhentää, kun hiukset ovat ohentuneet. Tai pakko ja pakko, mutta näyttää näköjään paremmilta VÄHÄN lyhyempinä. Polkka on törkein malli ikinä.
Käykääs katsomassa vaikka tämä kuva: https://3.bp.blogspot.com/-zvM05pZVj8Q/VtitwA3YwGI/AAAAAAAAARQ/ZXiJmLUR…
Mitä ajatuksia nuo hiukset teissä herättää?
Mä heivasin tollaset kaverit.
Kappas, uusien kavereiden kanssa iltaa istuessa viime viikonloppuna - heidän KAIKKIEN mielestä mussa kauneinta ja parasta on mun pitkät hiukset!!! Muuten olenkin aika tavis, mutta hiuksia on kehuttu ihan lähikaupan maitotiskilläkin :).
Njaah, tuollaista se on. Ei pitkähiuksinen uskalla edes kampaajalle mennä, kun kampaaja väkisin tyrkyttää jotain lyhyitä malleja ja haluaa nirhaista hienot hiukset lyhyiksi.
Mä olisin heittänyt leikkuuyrityksen vitsiksi ja tiedustellut noilta "kavereilta", että ootteko noin kateita mun kutreista :D
Voihan tollasille kavereille vaikka sanoa että suut kiinni nyt. Ajetaan ensin teidän päät kaljuiksi.
Tämä sama pätee varsinkin hentoihin hiuksiin. Tasaisesti kuulee, että pitää leikata ihan lyhyt tukka, jos on hennot hiukset. Monta vuotta pidin sitten kampaajien ja tuttavien suosittelemana hiukset lyhyinä, kunnes kyllästyin, koska en vain pitänyt itselläni niin lyhyestä tukasta. Nyt kun hennoissa hiuksissani on pituutta (olkapäiden alle), niin koen ne paljon helppohoitoisemmiksi. Saan ne paremmin kauniilla palmikkokampauksilla ylös. Niihin saa laitettua kiharaa, jolloin hiukset näyttävät tuuheammilta. Voin tehdä pehmeitä löysiä nutturakampauksia. Lyhyiden hiusten kanssa jouduin hirveästi käyttämään erilaisia aineita, että sain ne edes jotenkuten kohoamaan. Muuten hiukset olivat liiskana päätä myöten. Jatkuva aineilla läträily myös huononsi hiusten kuntoa. Nyt kun muotoiluvaahtoa, lakkaa yms. ei juuri tarvitse käyttää, ovat hiukset pysyneet paremmassa kunnossakin. Ja kun ei se lyhyt tukka vaan ollut minun oloiseni. Kannattaa luottaa omaan fiilikseen hiusten suhteen. Ei kaikille sovi lyhyt tukka. Ja ei ikä todellakaan määrää, minkä pituiset hiukset naisilla saa olla. Vanhat naiset ovat aivan mielettömän kauniita hopean ja valkoisen värisine pitkine palmikkoineen tai nutturoineen.
Minä en uskaltaisi olla pitkän tukan kanssa tuollaisten ihmisten seurassa, tosi kontrolloivaa. Ties vaikka joku katsoisi asiakseen napata kiinni ja leikkaisi poikki, se on nopeasti tehty. :S
Tämä oli mun pelkoni kun mulla vielä oli lapaluihin yltävät hiukset, että joku kahjo vaikka bussissa vaan leikkaisi palmikon poikki ihan niskasta. Onko muilla ollut tällaista? Nyt puolipitkällä tukalla mulla on turvallisempi olo.
Vierailija kirjoitti:
Njaah, tuollaista se on. Ei pitkähiuksinen uskalla edes kampaajalle mennä, kun kampaaja väkisin tyrkyttää jotain lyhyitä malleja ja haluaa nirhaista hienot hiukset lyhyiksi.
Minä kävin parikymmentä vuotta eri kampaajilla ennen kuin löysin sellaisen, jonka kaksi senttiä oli kaksi senttiä eikä kuusi senttiä. Ymmärrän kyllä, että kun tuoliin saa pitkästä aikaa paljon hiusta kerralla, tekee mieli saksia oikein kunnolla, mutta toisaalta taas asiakas on lopulta se, joka päättää, mitä hiuksille tehdään, vaikkei se sitten olisikaan trendin tai kampaajan mielen mukainen ratkaisu. Kosmetologit ovat yhtä kauheita kuin kampaajat, kun pääsevät värjäämään tuuheita kulmakarvoja: hajakarvojen nyppiminen menee helposti reiluksi muotoilemiseksi ja lopulta otetaan saksetkin käyttöön, kun "nämä ovat niin ihanat, kun näistä voi tehdä kaikenlaista".
Hei, tuo ei ole normaalia. "Ystäväsi" ovat kateellisia narttuja, joiden kanssa sinun ei pitäisi olla missään tekemisissä! Jos minun ystäväni kohtelisivat minua noin, olisin sanonut niille ämmille suorat sanat ja häipynyt paikalta. Jos olisivat olleet luonani niin olisin näyttänyt ovea. Ei se ryyppääminen niin tärkeää ole. Älä ole heidän kanssaan enää missään tekemisissä! En itse uskaltaisi varmaan edes nukkua heidän seurassaan, varmaan kävisivät yöllä leikkaamassa hiuksesi kuin pahaiset teinit! Tuo on varmaan alkanut ihan viattomana ehdotteluna, muuttunut jankutukseksi ja illan pääteemaksi ja lopulta vittuiluksi. Tuollaisille ihmisille pitää sanoa suoraan että nyt riittää tuo jankuttaminen, puhunko minä jotenkin epäselvästi kun ette ymmärrä mitä sanon. Ihan kuin aikuisille ihmisille pitäisi jotenkin selittää että kaikilla saa olla sellaiset hiukset kuin itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en uskaltaisi olla pitkän tukan kanssa tuollaisten ihmisten seurassa, tosi kontrolloivaa. Ties vaikka joku katsoisi asiakseen napata kiinni ja leikkaisi poikki, se on nopeasti tehty. :S
Tämä oli mun pelkoni kun mulla vielä oli lapaluihin yltävät hiukset, että joku kahjo vaikka bussissa vaan leikkaisi palmikon poikki ihan niskasta. Onko muilla ollut tällaista? Nyt puolipitkällä tukalla mulla on turvallisempi olo.
Siis leikkautit pitkän lettisi pois itse sen sijaan, että olisit odotellut sitä satunnaista hullua, joka saattaisi leikata sen luvatta?
en liikkuis enää tollasten kanssa, koska itsemääräämisoikeus jne. Onneksi et suostunut, mut mä olisin ollut niin jämäkkänä et olisin poistunut paikalta tai karjunut ne hiljaiseksi .:D