Siis olemmeko oikeasti ainoa pariskunta, joka nukkuu eri huoneissa?
Emme ole nähneet siinä koskaan mitään ongelmaa. Silti monet tuttavat ovat aivan järkyttyneitä, kun kuulevat, että meillä on mieheni kanssa eri makuuhuoneet. Nukkuminen on ihanaa, kun sen saa tehdä omassa rauhassa. Myös isäni ja äitini nukkuivat aina eri huoneissa.
Kommentit (177)
Kuulostaa kaappihomojen touhulta jos on alle 65 vuotias. Siksi naimisiin mennään, että saadaan nainen sänkyä jakamaan.
Onko teillä sitten se Kiinan keisarien ja muiden haaremi kuninkaiden meininki, että mies hipsii yöllä panemaan, paitsi että haaremissa on vain yksi jäsen? Ovi jätetään vihjailevasti raolleen tai jotkut liikennevalot kuin läääkärin vastaanotossa? Miten se paneminen siis onnistuu?
Meillä myös nukuttu 5 vuotta eri huoneissa, mutta toiveissa olisi joskus nukkua ihan samassakin sängyssä :D
Mulla on pari kivuliasta sairautta, jotka pitää hereillä myöhään yöhön, jolloin tykkään lukea/katsoa telkkaria, mies taas ei saa unta jos valot paistaa ja vaihdan koko ajan asentoa kipujen takia ja nousen välillä jalottelemaankin.
Mies taas on niin kovaääninen nukkuja, että herään välillä hänen kuorsaukseensa vaikka ollaankin eri huoneissa :D
Ei olla mainostettu tätä kenellekkään, mutta epäilemättä herättäisi ihmetystä. Meillä on tosi lämmin ja rakastava avioliitto, paljon läheisyyttä ja yhdessäoloa, vaikka nukutaankin eri huoneissa :)
Me
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä, miten te erillään nukkuvat puolisot teette lomamatkoja? Maksatte kahdesta erillisestä hotellihuoneesta vai miten?
Me vuokrataan yleensä mökki, tai self- catering asunto. Viimeksi meillä oli mökki, jossa oli viisi makuuhuonetta ( meitä oli neljä) ja sitä ennen pieni mökki jossa oli kaksi makkaria, ja iso olohuone, jossa nukuin. Ollaan joskus yö samassa hotellihuoneessa, mutta uni on huonompaa. Oikeastaan meillä on ollut aina lomillakin omat huoneet, tai nukun lapsen kanssa samassa, ja mies omassaan.
Mies kuorsaa ja minä siirryn olohuoneen sohvalla, kun ekan kerran herään. Joskus olen kulkenu tyynyn kanssa sohvan ja sängyn väliä.... mut ei siit tuu mitään. Kun on hiljasta, niin kohta se kärinä taas alkaa. Ja se on aivan kamalaa.
Mökilläkin mie kömmin sohvalle. Tuttujen luona oltu yötä ja se on ihan toivotonta, kun en voi karata minnekään. En mielelläni lähe yhessä minnekään muualle kuin omalle mökille.
Kaikki tuntemani eri makuuhuoneissa nukkuneet parit ovat nykyään eronneet. Niin tosin melko moni makuuhuoneen loppuun asti jakanutkin. Haasteellista pitää parisuhteessa yllä läheisyyttä jos mahdollisuuksia olla lähellä toista on vähän. Ja ehkä osalla pareista tuo erillään nukkuminen tulee vierauden tunteesta: jos se kumppani ei tunnu enää turvalliselta ja läheiseltä on hankalampaa nukahtaa tai havahtuu helpommin toisen liikkeisiin ja ääniin? Miten samat jutut joihin on ennen tyytyväisenä nukahtanut alkavat ärsyttää ja pitää hereillä?
Olisi hienoa jos saisi nukkua yksin. Nukun yksin paljon paremmin. Mies kuorsaa, haisee, hikoilee. Kääntyilee niin että koko sänky hytkyy.
Kun lapset oli pieniä mies nukkui varmaan vuoden eri huoneessa. Mut missä se nyt nukkuis. Ei oikein kiva olohuoneessa. Eikä käytännöllistä, kun välillä myöhään töissä. Nukkuu päivälläkin.
Meillä myös! Meillä on niin erilaiset rytmit miehen kanssa. Se tarvitsee tosi vähän unta, minä taas paljon. Lisäksi mies on levoton nukkuja. Näin kaikki on paremmalla tuulella ja onnellisempia.
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä, miten te erillään nukkuvat puolisot teette lomamatkoja? Maksatte kahdesta erillisestä hotellihuoneesta vai miten?
Hankitaan majapaikka, jossa on vähintään kaksi huonetta. Ei se nyt sen vaikeampaa ole. Tai jos ei ole mahdollista nukkua eri huoneissa, niin vähintäänkin erilliset sängyt. Ja kun joku kysyi seksistä, niin kyllähän sitä voi harrastaa muuallakin kuin sängyssä ja jos sängyssä harrastaa niin ihan yhdessä voidaan mennä jomman kumman huoneeseen.
Ollaan nukuttu 15 vuotta eri huoneissa ja vielä eri kerroksissa. Kieltämättä joskus olen tuntenut pientä yksinäisyyttä, mutta seksin määrään ja avioliiton onnellisuuteen ei järjestelyllä ole ollut merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä sitten se Kiinan keisarien ja muiden haaremi kuninkaiden meininki, että mies hipsii yöllä panemaan, paitsi että haaremissa on vain yksi jäsen? Ovi jätetään vihjailevasti raolleen tai jotkut liikennevalot kuin läääkärin vastaanotossa? Miten se paneminen siis onnistuu?
En pane nukkuessani muutenkaan - on sitä samassa huoneessa tai eri huoneissa. Nukkuminen on nukkumista. Panna voi monessa välissä kun on hereillä.
Itse en suostu olemaan parisuhteessa jossa nukutaan eri huoneissa jos saman katon alla asutaan. Se on lopun alkua se. Jos toinen esim kuorsaa liiaksi niin sitten haetaan siihen apua. Kuorsaajat eivät itsekään nuku yhtä syvästi ja hyvin kun ei kuorsaajat. Minusta on ihana kun voi käpertyä samaan sänkyyn ja yöllä molemmilla on tapana koskettaa toisiaan unessa ja tulee turvallinen olo. (Tämä me huomattiin kun joskus toinen lukee kirjaa tai katsoo telkkaria kun toinen jo nukahtaa ja kerran sanoin miehelle että tietääkö se että kurottaa koskettamaan minua unissaan ja mies hölmistyneenä sanoi että teen samaa). Mies joskus kuorsaa myös mutta onneksi miehen kuorsaus on kuin hieman kovaa kissan kehräystä.
Jokainen toki tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten paneminen liittyy nukkumiseen?
Me nukutaan usein eri huoneissa, miehen kuorsaamisen takia. Emme pidä tätä ihanneratkaisuna, mutta se on välttämätöntä. Olisihan se hienoa jos ei olisi mitään syytä olla jakamatta sänkyä.
Kaikenkaikkiaan ongelma ei kuitenkaan ole suuri. Läheisyyttä on paljon, iltaisin nyhväämme sohvalla kiinni toisissamme ja aamuisin luemme lehden samassa sängyssä.
Joskus mies odottaa minun nukahtavan kunnolla ja hiipii sitten viereen, joskus on laiska ettei kuorsaaminen ole niin pahaa.
Reissussa nukumme vierekkäin, ja minä käytän korvatulppia.
Exän kanssa nukuimme eri huoneissa, koska minun oli hoidettava lapset yöllä. Eihän toki sairaan miehen unta tuollainen voinut vaivata ja lisukkeena olen aamuvirkku, joten exä kärsi tavattomasti minun aamulla liikkeelle lähdöstä ja töihin menosta.
Nyt olen uudessa parisuhteessa ja meillä on käytössä 120 senttinen sänky ja nukumme kyllä ihan liki..eikä kumpikaan valita. Haluamme löytää yölläkin toisemme, varsinkin kun viikot olemme erillään.. miehellä on hauska tapa ottaa syliin kesken nukkumisen.
Ystäväni nukkuu miehensä kanssa erihuoneissa koska heidän vauva herää herkäsi herätyskelloon. Mies käy siis töissä ja äiti on vauvan kanssa kotona. Joten heille on parempi että mies nukkuu eri huoneessa, ettei vauva herää hänen herätyskelloon.
Vierailija kirjoitti:
Exän kanssa nukuimme eri huoneissa, koska minun oli hoidettava lapset yöllä. Eihän toki sairaan miehen unta tuollainen voinut vaivata ja lisukkeena olen aamuvirkku, joten exä kärsi tavattomasti minun aamulla liikkeelle lähdöstä ja töihin menosta.
Nyt olen uudessa parisuhteessa ja meillä on käytössä 120 senttinen sänky ja nukumme kyllä ihan liki..eikä kumpikaan valita. Haluamme löytää yölläkin toisemme, varsinkin kun viikot olemme erillään.. miehellä on hauska tapa ottaa syliin kesken nukkumisen.
Ai että mua ahdistais 😳
Vierailija kirjoitti:
No, ei hipsi yöllä panemaan :D Mä kärsin unettomuudesta - siis jatkuvasta, helvetillisestä unettomuudesta. Vaikeuksia sekä nukahtamisessa että unessa pysymisessä. Joskus lääkkeet auttaa vähän, joskus ei senkään vertaa. Tässä syy myös eri huoneissa nukkumiseen... Herään joka ikiseen miehen liikahdukseen, tuhahdukseen ja pieruun, jos ollaan samassa tilassa...
Jos mut meinaa vähäisen ja kevyen uneni aikana herättää, syynä on parempi olla vähintään tulva tai tulipalo...
Seksiä on useamman kerran viikossa, mutta ei yöllä... Hyvin onnistuu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että mua ahdistais 😳
Viikot erillään. Nukkuvat siis suurimman osan öistä erillään.
Olin myös tulossa sanomaan, että me nukutaan myös eri asunnoissa. Teemme ihan eri työvuoroja, helpompi näin. Olen herkkäuninen enkä halua heräillä kun mies lähtee aamuvuoroon kun olen itse vasta päässyt nukkumaan jne. En pidä tätä järjestelyä edes mitenkään ihmeellisenä. Ihana oma rauha!