Saimme 2vkon varoajalla hääkutsun, kun joku oli peruuttanut tulonsa..
Tuli ihan virallinen kutsu, jossa mainostettiin "Peruutuspaikkojen vuoksi ilahtuisimme tulostanne"
Ai muuten ette ilahtuisi..?
Oli tilinumerot ja tiedot, keneltä voi lahjalistaa tiedustella..
Menisittekö itse? Minua ja miestäni ei hirveästi nappaa. Toisaalta kyseessä sukulaisen häät ja olisi kiva tavata sukulaisia ja nähdä heidän juhlansa, mutta kun meitä ei alunperinkään oltu kutsuttu.
Kommentit (62)
Aika myöhään kutsu näin loppuvuodesta. Mä en menis tai sitten menisis, söisin ja joisin ihan sikana enkä laittais rahaa tilille, rahat meni joulunvietossa.
Itse menisin - ja olen mennytkin. Olen myös kaasona ollut auttamassa mm. kutsuvieraslistan kanssa ja tiedän miten ikävää se on kun esim suuresta kaveriporukasta ei yksinkertaisesti voi kutsua kaikkia. Suurin osa hääpareista joutuu tekemään kurjiakin päätöksiä kutsuvieraslistaa karsiessaan kun yksinkertaisesti ei ole varaa kutsua aivan jokaista jonka haluaisi, varsinkin jos on vähänkään isompi suku jossa on paljon ns. pakkokutsuttavia. Jos se oma ego ei kestä sitä että ei ole aina se ykköstärkein kaikkien ystävien ja tuttavien keskuudessa, niin toki sen herneen voi nenukkaan vetää tästäkin. Toisaalta sitä voi ajatella että hääpari haluaisi jakaa päivänsä mahdollisimman monen rakkaan ihmisen kanssa, ja kun Ritva-täti nyt ei miehensä kanssa pääsekään niin paikka avautui jollekulle toiselle.
Sen ymmärrän, että peruuntuneen kutsutun tilalle kutsutaan joku muu. Ei sitä sentään kutsuun tuolla tavalla kirjoiteta vaan lähetetään ihan samanlainen kutsu kuin kaikille muillekin!
Yksinkertaisin vaihtoehto olisi lievä ylibuukkaus siltä varalta, että eivät kaikki kutsutut kuitenkaan tule.
Vierailija kirjoitti:
Sen ymmärrän, että peruuntuneen kutsutun tilalle kutsutaan joku muu. Ei sitä sentään kutsuun tuolla tavalla kirjoiteta vaan lähetetään ihan samanlainen kutsu kuin kaikille muillekin!
Yksinkertaisin vaihtoehto olisi lievä ylibuukkaus siltä varalta, että eivät kaikki kutsutut kuitenkaan tule.
Ehkä laittoivat sen kun ajattelivat etä täytyy selittää miksi kutsu tuli niin myöhään. Viittaisi suorastaan siihen että todellakin haluavat APn paikalle, kun näinkin loppuvaiheessa vielä pistävät kutsun. En minä ainakaan viitsis vaivautua jonkun hälläväliä-tyypin takia. Olisi muutakin tekemistä näin lähellä häitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä aiemmin kuullut tuollaisesta toimintatavasta :o
Eikö ne kutsuta alunperinkin, kenet halutaan ja jos joku ei pääse, niin sille ei voi mitään. Hämmstelen, että häävieraillekin on varasijoja.
Mikä ihme ajatus tuossa on takana?
Varmaan se, että ruokaa on tilattu x määrälle, eikä enää saa alennusta, vaikka vieraita olisi vähemmän.
Jeps, ja riskinä vieläpä että vajaalla kutsuvieraslistalla ei saada etukäteen budjetoitua summaa tilille ("tuottoa") :D
Häissä ei voi jäädä plussalle, ellei pidä nyyttärit ja oman osuuden varasta.
Kysyisin mitä on ruokana ja tekisin sen perusteella päätöksen edellyttäen ettei juhlapaikka ole liian kaukana. Muuten ilmainen ruoka kävisi liian kalliiksi. Lahjaksi jotain sopivaa välipäivien alesta.
Oikeesti on tosi surullista. Jonotuslista on noloa, rahan pyytäminen lahjaksi vasta noloa onkin. Ja hääparin pitäisi maksaa vieraiden kuljetukset, vaatteet, kampaamokäynnit ja rahat korkeintaan hyväntekeväisyyteen. On ok antaa lapsen luokkakaverille lahjaksi 15-20 e lahja , mutta hääparille, joka tarjoaa koko illan ohjelmat, hyvät ruuat, kiva viettää iltaa tuttujen ja sukulaisten kanssa, kaikki on kerjäämistä.
Valittajat, jääkää kotiin.
No en todellakaan menis jos mut kutsuttaisiin joltain helvetin varasijalta
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti on tosi surullista. Jonotuslista on noloa, rahan pyytäminen lahjaksi vasta noloa onkin. Ja hääparin pitäisi maksaa vieraiden kuljetukset, vaatteet, kampaamokäynnit ja rahat korkeintaan hyväntekeväisyyteen. On ok antaa lapsen luokkakaverille lahjaksi 15-20 e lahja , mutta hääparille, joka tarjoaa koko illan ohjelmat, hyvät ruuat, kiva viettää iltaa tuttujen ja sukulaisten kanssa, kaikki on kerjäämistä.
Valittajat, jääkää kotiin.
Ymmärrän oikein hyvin, että välillä joutuu vieraslistan suhteen tekemään ikäviäkin päätöksiä. Ymmärrän myös oikein hyvin, että vieras huolehtii itse omista kuluistaan, enkä pidä lahjatoiveiden esittämistä tai edes tilinumeroa kutsussa epäkohteliaana. Mutta siitä en tykkäisi, että kutsuttaisiin varavaihtoehtona, vasta kun se mieleisempi vieras onkin estynyt. Ymmärrän, etten aina mahdu mukaan ja se on ihan ok, mutta en halua olla kakkosluokan kansalainen. Sitä lajia riitti kun joskus kutsuttiin häiden iltabileisiin, häälahja kyllä kelpasi mutta varsinaiseen juhlaan ei kaivattu.
Vierailija kirjoitti:
Itse menisin.
Juhlapaikassa on rajoitettu määrä ruokailupaikkoja ja paikalle luonnollisesti halutaan niin monta läheistä kuin mahdollista.
Jos joku peruu, tietenkin tilalel pyydetään jotain muuta.
Esimerkisi Olavin Linna on todella pieni, joten sukua on pakko valita mukaan (vapautuvien) paikkojen mukaan.
Sitten otetaan se riski, että kutsutaan valmiiksi jo vähän enemmän porukkaa, kun luotetaan siihen ettei osa kuitenkaan pääse paikalle.
Vaihtoehtona ei todellakaan ole lähetellä mitään varakutsuja, saati vielä ilmottaa kutsuttujen olevan varavieraita.
Vierailija kirjoitti:
Menisin. Ite ajattelisin niin, että budjetti ja/tai hääpaikan koko asettaa sen vieraiden maksimimäärän. Ei voi kutsua 273 ihmistä, vaikka haluaisikin ja sit lähdetään siitä, että kutsutaan niin monta kuin voidaan läheisimmistä lähtien. Jos joku peruu, voi kutsua "jonossa seuraava", joka olis kiva saada häihin, muttei ihan yhtä kiva kuin se peruja..
Ei se nyt mikään yllätys voi olla, ettei ole henkilölle X (ei esim ap:n viestistä saa muitenkaan kuvaa, että olisivat hääparin kanssa hirveän läheisiä) ihan se rakkain tyyppi, joka ei ehkä mahdu tyyliin 50 ekana kutsutun joukkoon. Ei tuossa mitään loukkaantumisen aihetta mun mielestä ole.
Olen aika järkyttynyt, että tämä on saanut tähän mennessä jo 8 yläpeukkua. Ihmisillä ei selkeästi ole käytöstapoja. Vaihtoehtona on joko pitää isot tai pienet häät. Jos ei halua olla täydellisen moukka niin ei todellakaan ole ok arvottaa vieraita ja pitää "jonotuslistoja." Häihin kutsutaan alunperin ne, joiden kanssa juhlaa haluaa viettää. Itse en ole mitenkään herkkä loukkaantumaan mutta, jos saisin varavieraana kutsun häihin niin luultavasti yhteydenpito hääparin kanssa muutenkin hiipuisi.
"Kiitos kutsusta. Olisi ollut kiva juhlia kanssanne, mutta tänä vuonna vietämme Uutta Vuotta New Yorkissa / Lontoossa / ."
En menis eikä tekis mieli vastata koko kutsuun. Vastaisin ehkä jotenkin että meillä on muuta menoa.
Todellisuudessa tekis mieli sanoa rumemmin.
"Kiitos kutsusta. Valitettavasti emme pääae tulemaan, koska UV-suunnitelmat on jo lyöty lukkoon. Vapautan pailan jonossa seuraavalle. Paljon Onnea!"
Vastaisin että kiitos peruutuskutsusta, mutta valitettavasti olemme jo ehtineet sopia muuta tuolle ajalle.
En menisi täytevieraaksi. Olisivat edes valehdelleet että kutsu hävisi tms. tai kutsuneet ilman selityksiä, eivätkä suoraan ilmoittaneet että ne toivotut vieraat ei päässeet joten tulkaa te.
Tai jos huvittaisi mennä niin en kyllä minkään lahjalistan perään ainakaan kyselisi.
Missä ihmeen pilvilinnassa elätte jos luulette että parin ruoka-annoksen mahdollisen roskiin päätymisen takia kutsuttaisiin lisävieraita häihin? Rahaa ne haluavat,ap tekee itsestään julkisen kynnysmaton jos menee
Vierailija kirjoitti:
Itse menisin.
Juhlapaikassa on rajoitettu määrä ruokailupaikkoja ja paikalle luonnollisesti halutaan niin monta läheistä kuin mahdollista.
Esimerkisi Olavin Linna on todella pieni, joten sukua on pakko valita mukaan (vapautuvien) paikkojen mukaan.
No höpö höpö. Kukaan itseään yhtään tippaa arvostava ei tuollaisiin apn kertomiin juhliin menisi
Vierailija kirjoitti:
Itse menisin.
Hevonpaskaa!
Onhan tuo tökeröä, että erikseen ilmoittavat varasijasta. Mutta. Alkuperäisen vieraslistan on voinut määrittää paikan koko, ja pari on joutunut jättämään kutsumatta ihmisiä, jotka mieluusti olisivat halunneet mukaan. Että varasijoillakin olevat voivat olla ihan aidosti mieluisia ja toivottuja vieraita. Eivät vain ehkä niitä kaikkein läheisimpiä. Tilanteesta ja henkilöistä riippuen voisin mennäkin ja toki menisin ihan normaalisti, eli hääparin puolesta iloiten ja lahjan kanssa.