Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saimme 2vkon varoajalla hääkutsun, kun joku oli peruuttanut tulonsa..

Vierailija
12.12.2016 |

Tuli ihan virallinen kutsu, jossa mainostettiin "Peruutuspaikkojen vuoksi ilahtuisimme tulostanne"
Ai muuten ette ilahtuisi..?
Oli tilinumerot ja tiedot, keneltä voi lahjalistaa tiedustella..

Menisittekö itse? Minua ja miestäni ei hirveästi nappaa. Toisaalta kyseessä sukulaisen häät ja olisi kiva tavata sukulaisia ja nähdä heidän juhlansa, mutta kun meitä ei alunperinkään oltu kutsuttu.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy niiltä, voitko ottaa ruoat take awayna.

Vierailija
22/62 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi jo kutsuvaiheessa harrastaa lentoyhtiöiden tapaan ylibuukkausta, eli koska kuitenkin osa peruu, niin kutsuu vähän yli sen tilan verran vieraita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on noloa ylipäätään pitää mitään varalistaa. Kuka ihme tuollaista harrastaa! Kutsutulle ei voi tulla mitään muuta kuin huono fiilis! Miksi muuten se pitää kutsussa edes ilmoittaa? Se varasija siis? Lyhyen varoitusajan takiako? No olishan tietysti noloa juhlissa kuulla saaneensa kutsun huomattavasti myöhemmin, mutta en usko että tulisi ilmi..

Vierailija
24/62 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin tulevani paikalle mutta peruisin tuloni edellisenä iltana. Lahjaa en antaisi.

Vierailija
25/62 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en menisi :D

Vierailija
26/62 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vastausta pyydetä etukäteen juuri siksi, että ruokaa tilataan oikealle määrälle ihmisiä?

Tuskin on tuosta siis kyse, vaan luultavasti lahjojen (rahan) toivossa paikkalevat vajetta.

Vierailija
27/62 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo kutsu fiksu ollut. Mutta menisin silti, jos ei muutakaan tekemistä ole. Sukua olisi kiva tavata ja hääonneen osallistua. Lahjasta en murehtisi, jos lahjalistassa on jäljellä jotain rahapussilleni sopivaa, ostaisin. Muutoin voisin laittaa 20 euroa / tulija hääkortin väliin, shekkinä, jos ehdin pankissa käymään.

Vierailija
28/62 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö, höpö, terkut sinne Porvooseen.

Vierailija
29/62 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa! En todellakaan menisi.

Vitsinä olisi hauska olla yhtä tyly ja ilmoittaa, että tullaan toki ja sitten vain edellisenä päivänä ilmoittaa, että eipä sittenkään päästä tulemaan voi voi. Tai jos jopa menisin, niin söisin ja joisin kaksin käsin, mutta veisin jonkin tympeän lahjan, kuuden euron viinipullo tai patakinnas.

Vierailija
30/62 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako muualla olla tällaista katkeruuden pilveä kuin palstalla. Menisin kera lahjan tai ellen menisi, ilmoittaisin heti, että olemme estyneet saapumasta. Kyllä ne hääparit toivovat, että heidän häissään olisi juhlijoita. Vaikka sitten parempikäytöksisiä kuin itse hääpari, mitä sillä on väliä.

Vierailija
31/62 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin. Ite ajattelisin niin, että budjetti ja/tai hääpaikan koko asettaa sen vieraiden maksimimäärän. Ei voi kutsua 273 ihmistä, vaikka haluaisikin ja sit lähdetään siitä, että kutsutaan niin monta kuin voidaan läheisimmistä lähtien. Jos joku peruu, voi kutsua "jonossa seuraava", joka olis kiva saada häihin, muttei ihan yhtä kiva kuin se peruja..

Ei se nyt mikään yllätys voi olla, ettei ole henkilölle X (ei esim ap:n viestistä saa muitenkaan kuvaa, että olisivat hääparin kanssa hirveän läheisiä) ihan se rakkain tyyppi, joka ei ehkä mahdu tyyliin 50 ekana kutsutun joukkoon. Ei tuossa mitään loukkaantumisen aihetta mun mielestä ole.

Vierailija
32/62 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa! En todellakaan menisi.

Vitsinä olisi hauska olla yhtä tyly ja ilmoittaa, että tullaan toki ja sitten vain edellisenä päivänä ilmoittaa, että eipä sittenkään päästä tulemaan voi voi. Tai jos jopa menisin, niin söisin ja joisin kaksin käsin, mutta veisin jonkin tympeän lahjan, kuuden euron viinipullo tai patakinnas.

Sulla onkin erikoista hauskuutta. Junttiuttahan tuo on. Onpahan suvulla jälkeenpäin sitten juoruamista.

Vierailija
33/62 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää menisin 15e sauvasekoittimen kanssa. Hyvä Ruoka kiinnostaa.

Vierailija
34/62 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten mua pyydettiin kummiksi tuttavaperheeseen. Olin tosi otettu, hetkellisesti. Tapasin sitten yhtä toista tuttua ja jossain sivulauseessa mainitsin asiasta (tyyliin näin Xää tilaisuudessa Y) . Tämä lausui, että häntäkin pyydettiin, mutta ei luvannut. Eli mä olin se viimeinen oljenkorsi.

Joskus tuntuu, että asioista voisi vaietakin, ellei ole välttämätöntä mainita.

Vierailija
35/62 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaat ystävällisesti, että teidän "varasijanne" voi antaa muiden käyttöön :D

Vierailija
36/62 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Välit hääparin kanssa ratkaisisi, kieltäytyisinkö kohteliaasti vai "kohteliaasti".

Vierailija
37/62 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin. Kutsussa ei olisi kannattanut kertoa tuosta peruutusasiasta mielensäpahoittajien takia, mutta hääpari tuntuu rehelliseltä ja on avautunut vähän liikaa. Sukuhäät ja sukulaisten tapaaminen on aina hauskaa vaikka ymmärrän etten minä voi olla kaikille ihmisille se ykkösvalinta.

Mä olen lähtenyt ruotsinristeilyllekin vaikka kutsu tuli lähtöpäivänä. Yksi matkaseurueesta oli estynyt lähtemästä kun lapsi oli sairastunut. Vaikka olin täytehenkilöhyttiin niin meillä oli aivan upea reissu. :-)

Vierailija
38/62 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää syömään, juomaan ja tapaamaan sukulaisianne. Vaikka hääpari on ilmeisen tökerö, niin ruoka on varmasti hyvää ja sukulaisia on kiva tavata :)

Joulun jälkeen heti on alennuksetkin niin häälahjan voi löytää todella edullisesti jos ei ole säästöissä rahaa.

Vierailija
39/62 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa. Jos joku ei pääse, ei kutsuta ketään ja sillä sipuli. Todella törkeää ilmoittaa ihmisille, että ovat varalla. Te jotka suunnittelette häitä, kutsutte kerralla ne ketkä kutsutte. Pitopalvelu laittaa tietylle määrälle, mitä sitten. Te maksatte sen verran ylimääräistä. Vaikka kuinka tekisi mieli saada sali täyteen, niin juhlat ei ole mikään opiskelupaikka, missä varallaolija ilahtuu pääsystä. 

Vierailija
40/62 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä menisin. Kutsussa ei olisi kannattanut kertoa tuosta peruutusasiasta mielensäpahoittajien takia, mutta hääpari tuntuu rehelliseltä ja on avautunut vähän liikaa. Sukuhäät ja sukulaisten tapaaminen on aina hauskaa vaikka ymmärrän etten minä voi olla kaikille ihmisille se ykkösvalinta.

Mä olen lähtenyt ruotsinristeilyllekin vaikka kutsu tuli lähtöpäivänä. Yksi matkaseurueesta oli estynyt lähtemästä kun lapsi oli sairastunut. Vaikka olin täytehenkilöhyttiin niin meillä oli aivan upea reissu. :-)

Ehkä vähän eri asia...