Täysin absurdit unet masentavat
Näen usein unia, jotka eivät ole sisällöltään painajaisia, mutta jotka ovat niin absurdeja ja mihinkään liittymättömiä, että olen herätessäni masentunut.
Esim. viime yönä näin seuraavanlaisen unen.
Olin vanhempieni ja sisarusteni kanssa matkalla Saksaan laivalla. Minä ja isoveljeni istuimme penkillä laivan käytävällä ja selailimme aikakauslehtiä. Veljeni oli unessa ammatiltaan toimittaja. Hän sanoi minulle: "Tiesitkö, että Keijo Leppänen sai potkut nelosen uutisista, kun hän ei onnistunut täydellisesti kertomaan Kaari Utrion kuolemasta?" Veljeni jatkoi: "Kun tuli hetki, että Leppäsen piti kertoa Utrion kuolemasta, nymfiperhonen lensi studioon ja asettui huonekasvin lehdelle. Tuotanto halusi, että kamerat kuvaavat perhosta samalla, kun Leppänen kertoo Utrion kuolemasta, mutta Leppänen aloitti liian hitaasti, ja perhonen ehti lentää pois. Tämän takia Leppänen sai potkut."
En ole koskaan käynyt Saksassa enkä suunnittele sinne menoa. Isoveljeni ei ole toimittaja. Keijo Leppänen ei ole ollut nelosen uutisissa, saati saanut potkuja sieltä. Kaari Utrio ei ole kuollut. En ikinä ajattele Keijo Leppästä, Kaari Utriota enkä Saksaa. "Nymfiperhosta" ei ole olemassa.
Näettekö te muut näin absurdeja unia? Luin äsken netistä, että aivosairaudet voivat aiheuttaa sekavia unia. Ahdistaa vähän. :(
Kommentit (22)
Unikursseja käynyt jatkaa:
Ap,mpohdi myös millainen meri oli. Oliko se myrskyisä, vai tyyni, vai millainen. Kertoo paljon.
Esim. Minä aikanani ennen avioeroa näin unia, jossa meri oli öljyinen ja likainen. Sitten kun mies vaihtoi minut toiseen, oli meressäni sellaiset aallot, että otti unessakin vatsan pohjasta.
Nymphalis eli nymfi on täpläperhosten heimo johon kuuluu mm. nokkos-, herukka- ja neitoperhonen.