Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysin absurdit unet masentavat

Vierailija
12.12.2016 |

Näen usein unia, jotka eivät ole sisällöltään painajaisia, mutta jotka ovat niin absurdeja ja mihinkään liittymättömiä, että olen herätessäni masentunut.

Esim. viime yönä näin seuraavanlaisen unen.

Olin vanhempieni ja sisarusteni kanssa matkalla Saksaan laivalla. Minä ja isoveljeni istuimme penkillä laivan käytävällä ja selailimme aikakauslehtiä. Veljeni oli unessa ammatiltaan toimittaja. Hän sanoi minulle: "Tiesitkö, että Keijo Leppänen sai potkut nelosen uutisista, kun hän ei onnistunut täydellisesti kertomaan Kaari Utrion kuolemasta?" Veljeni jatkoi: "Kun tuli hetki, että Leppäsen piti kertoa Utrion kuolemasta, nymfiperhonen lensi studioon ja asettui huonekasvin lehdelle. Tuotanto halusi, että kamerat kuvaavat perhosta samalla, kun Leppänen kertoo Utrion kuolemasta, mutta Leppänen aloitti liian hitaasti, ja perhonen ehti lentää pois. Tämän takia Leppänen sai potkut."

En ole koskaan käynyt Saksassa enkä suunnittele sinne menoa. Isoveljeni ei ole toimittaja. Keijo Leppänen ei ole ollut nelosen uutisissa, saati saanut potkuja sieltä. Kaari Utrio ei ole kuollut. En ikinä ajattele Keijo Leppästä, Kaari Utriota enkä Saksaa. "Nymfiperhosta" ei ole olemassa.

Näettekö te muut näin absurdeja unia? Luin äsken netistä, että aivosairaudet voivat aiheuttaa sekavia unia. Ahdistaa vähän. :(

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö unet ole aina absurdeja, edes vähän?

Vierailija
2/22 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sinulla on nyt aivosairaus, kun olet nähnyt kohtalaisen järjettömän unen. Itseäni ainakin huvittaa kun tulee nähtyä totaalisen älyttömiä unia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut aina sen verran hämmentäviä unia, etten kerro niitä muille. En ole kuitenkaan aivosairas, neurologisesti hieman epätyypillinen vain.

Vierailija
4/22 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan ahdistu tai masennu, vaan opettele nauttimaan nukkumatin showsta.

Vierailija
5/22 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muu auta, kuin alat opettelemaan maalamista ja käytät unissasi näkemiäsi juttuja maalausten aiheina.

Vierailija
6/22 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan unet ovat absurdeja, voit esim. mennä taloon sisään, ja kun tulet ulos, huomaatkin olevasi laivassa jne. Aivot yhdistelevät asioita unissa sattumanvaraisesti, syntyy uusiosanoja ja outoja juonenkäänteitä. Ihan normaalia.

Vierailija
7/22 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele näkemään selkounta, saat uusia kierroksia öisille fantasiasisällöille.

Vierailija
8/22 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy nyt poimia tuosta nymfiperhos unesta kaikki avain sanat.

Sitten jokaiselle sanalle sinun täytyy miettiä, mitä se sinulle symbolisoi.

Siten voi oikeasti tulkita uniesi salaisia viestejä.

Ei kannata mitään unen selittely kirjoja ostella vaan tulkita henkilökohtaisemmin ne käsitteet.

Vierailija
9/22 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.gardenswithwings.com/butterfly/Common%20Wood-Nymph/index.html

Onpas!

Eikö olekin hauskaa.

Itselleni tulee unissa vieraskielisiä sanoja joita en ole koskaan kuullutkaan. Kiva herätessä alkaa selvittämään.

Vierailija
10/22 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saleen Utrio delaa kohta =(

Vierailija
11/22 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unessa sinä olet kaikki henkilöt. Laiva ja meri kuvastavat elämää ja matkaa.

Perhesen sanotaan kuvastavan muutosta. Saksa VOI kuvastaa matkaa kohti järjestelmällisyyttä. Unessa on myös kirjoittavia elementtejä: toimittajaa ja kirjailijaa. Asiat tosin merkitsevät eri asioita eri ihmisille.

Jos minä olisin nähnyt tuon unen, niin se olisi kertonut, että sisäisessä elämässäni tapahtuu muutoksia, yritän olla järjestelmällisempi, mutta pelkään olevani liian hidas ja sen takia mokaavani. Ja moni asia kulminoituu kirjoittamiseen tai viestintään.

T. Unikursseja käynyt.

Vierailija
12/22 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin. Itse olin viime yönä yläasteen musiikinopettajan kidnappaamana suihkulentsikan kyydissä. Saattais nuo absurdiunet olla lupsakampia. :D

Vierailija
13/22 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin sitä vasta saisi olla huolissaan aivotoiminnasta, jos unet olisivat selkeitä, järkeviä ja loogisia.

Vierailija
14/22 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä unen viesti oli että täytyy tarttua hetkeen kun se on käsillä.

Vierailija
15/22 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet ovat pelkkää aivosähkön sattumanvaraista purkausta, kun aivot lepäävät ja järjestävät itseään uudelleen seuraavaa päivää varten. Unikuviin voi vaikuttaa myös omat huolenaiheet, pelot ja muut mielessä pyörivät asiat, sairaudet toki myös. Sen suurempaa merkitystä niillä ei ole. Näistä syistä johtuen ne ovat aina absurdeja enemmän tai vähemmän. Jos eivät olisi, eihän niitä erottaisi todesta. Ei tuossa ole mitään masennuksen aihetta, minua ainakin naurattaisi noin pöhkö uni ja saattaisin jopa herätä siihe, että nauran.

Vierailija
16/22 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhesen sanotaan kuvastavan muutosta. Saksa VOI kuvastaa matkaa kohti järjestelmällisyyttä. Unessa on myös kirjoittavia elementtejä: toimittajaa ja kirjailijaa. Asiat tosin merkitsevät eri asioita eri ihmisille.

Jos minä olisin nähnyt tuon unen, niin se olisi kertonut, että sisäisessä elämässäni tapahtuu muutoksia, yritän olla järjestelmällisempi, mutta pelkään olevani liian hidas ja sen takia mokaavani. Ja moni asia kulminoituu kirjoittamiseen tai viestintään.

T. Unikursseja käynyt.

Unikursseja käynyt, itse asiassa tulkintasi sopii kohdalleni 100%:sti! Juuri tuollaista prosessia olen käynyt läpi jo useamman vuoden ja prosessi jatkuu edelleen... Harrastan kirjoittamista ja haluaisin vihdoin jo "synnyttää" tarinoita, mutta en vielä ole pystynyt. Minun olisi oltava järjestelmällisempi; epäjärjestelmällisyys on suurin yksittäinen ongelmani. Pelkään, että tilaisuuteni menee ohi.

Lisäksi aloin miettiä tuota laivamatkaa meren yli: merihän on (ainakin minulle) voimakkaiden tunteiden symboli, ja avuttomuuden kokemus suhteessa tunteisiini (olen erittäin tunnevaltainen ihminen) on suuri haaste ja este sille, että olisin järjestelmällisempi.

Oikeastaan meri, perhonen ja matkanteko ovat toistuvat elementit unissani – niin absurdeissa kuin vähemmän absurdeissa.

Kiitos valaisevasta näkökulmastasi! Absurdilta vaikuttanut uni sisälsi sittenkin selkeän viestin.

Ap.

Vierailija
17/22 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En useinkaan muista uniani, mutta vähän aikaa sitten aamulla huvitti kun muistelin millä tavoin olin yhdistellyt irrallisia asioita unessa. Siis jokin älytön tilanne, missä ei ole mitään järkeä, mutta jonka joka ikisen elementin saatoin tunnistaa edellispäivän tapahtumista - en muista ihan tarkkaan mutta suunnilleen näin, että apina (luin artikkelin apinoista) työntää silmäänsä pähkinän (söin pähkinöitä ja luin jutun silmäleikkauksista) ja kaivaa sen ulos korvastaan (näin telkkarissa taikurin, joka nielaisi kolikon ja otti sen jonkun korvasta). Lisäksi apina istui auton konepellillä (putsasin auton konepeltiä huolella lumesta ja jäästä) rusetti päässä (askartelin pikkujoulupaketteja).

Vierailija
18/22 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hauskaa lukea muiden unia. Onko olemassa mitään kokoelmateosta unista? Olisi kiva yrittää tulkita niitä.

Vierailija
19/22 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

gdfgdfg kirjoitti:

Unet ovat pelkkää aivosähkön sattumanvaraista purkausta, kun aivot lepäävät ja järjestävät itseään uudelleen seuraavaa päivää varten. Unikuviin voi vaikuttaa myös omat huolenaiheet, pelot ja muut mielessä pyörivät asiat, sairaudet toki myös. Sen suurempaa merkitystä niillä ei ole. Näistä syistä johtuen ne ovat aina absurdeja enemmän tai vähemmän. Jos eivät olisi, eihän niitä erottaisi todesta. Ei tuossa ole mitään masennuksen aihetta, minua ainakin naurattaisi noin pöhkö uni ja saattaisin jopa herätä siihe, että nauran.

Eivät unet ole sattumanvaraisia. Ap:n esimerkkikin osoittaa, että niillä on joku tarkoitus.

Vierailija
20/22 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Unikursseja käynyt.

Unikursseja käynyt, itse asiassa tulkintasi sopii kohdalleni 100%:sti! Juuri tuollaista prosessia olen käynyt läpi jo useamman vuoden ja prosessi jatkuu edelleen... Harrastan kirjoittamista ja haluaisin vihdoin jo "synnyttää" tarinoita, mutta en vielä ole pystynyt. Minun olisi oltava järjestelmällisempi; epäjärjestelmällisyys on suurin yksittäinen ongelmani. Pelkään, että tilaisuuteni menee ohi.

Lisäksi aloin miettiä tuota laivamatkaa meren yli: merihän on (ainakin minulle) voimakkaiden tunteiden symboli, ja avuttomuuden kokemus suhteessa tunteisiini (olen erittäin tunnevaltainen ihminen) on suuri haaste ja este sille, että olisin järjestelmällisempi.

Oikeastaan meri, perhonen ja matkanteko ovat toistuvat elementit unissani – niin absurdeissa kuin vähemmän absurdeissa.

Kiitos valaisevasta näkökulmastasi! Absurdilta vaikuttanut uni sisälsi sittenkin selkeän viestin.

Ap.

Unikirjasta: "Elämänvesi, joka on saanut meren koon ja olemuksen, on rohkean ja luovan sielun symboli"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän