Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko uusperheessä miehen olettaa kohtelevan minun lapsia samoin kuin omaansa?

Vierailija
12.12.2016 |

Tuntemissani muissa uusperheissä vanhemmat tuntuvat kohtelevan todella hyvin lapsia "meidän" lapsina, ei sinun ja minun lapsina. Miten teillä muilla? Minua vaivaa kun mies esim. ollessamme jossakin kertoo koko ajan vain omalle lapselleen, katsopas "Maija" sitä ja sitä. Hän myös kävelee ison lapsensa kanssa käsikädessä ja hyysää muutoinkin kuin pikkuvauvaa. Tulee tosi paha mieli aina, kun ollaan kuin kaksi eri porukkaa julkisilla paikoilla. Minä ja lapseni kuljemme edellä ja odotamme ja odotamme, että mies ja lapsensa tulisivat. Esimerkkejä on myös lukuisia muita. Samoin hän ostaa lapselleen kalliita vaatteita ja tavaroita. Tuttujemme perheessä kaikille lapsille ostetaan saman hintaisia juttuja.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni eivät voi siirtyä vuoroasumiseen, koska eksäni ei halua heitä enkä minäkään olisi heistä valmis luopumaan. Se, että löydän mukavan miehen, ei tarkoita minulle, että hylkäisin lapseni.

Ja edelleen en puhu nyt mistään tunnesiteestä, joka on luonnollisesti omiin lapsiin voimakkain. Mutta teidänkö mielestänne on oikeutettua, että miehen lapset saavat valita ja päättää kaikesta, saavat isompia lahjoja jne. Ei ole minun syyni, että mies ja eksänsä ovat päätyneet vuoroviikkoasumiseen.

ap

Mielestäni mies saa ostaa omille lapsilleen juuri sellaiset lahjat kuin haluaa, ilman velvoitetta ostaa sinun lapsillesi lahjoja. Ja viedä heitä tapahtumiin, elokuviin jne ilman velvoitetta viedä myös sinun lapsiasi.

Sen sijaan ei ole oikein jos mies ei puhu sinun lapsillesi mitään eikä osta heille mitään lahjaa.

Nuo esimerkit huomion kiinnittämisestä vain omaansa ovat vaikeita tulkita, onko niissä mitään outoa. Oletko varma, ettet ylitulkitse miehen käytöstä? On normaalia, että omalleen on helpompi puhua ja että halua keskittyä erityisesti omaansa kun näkee häntä vain puolet ajasta ja sinun lapsiasi koko ajan.

Vierailija
42/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä kohdellaan tasa-arvoisesti. Puhun kyllä enemmän omien lasteni kanssa, koska he ovat puheliaampia, ja kosketan omiani tietysti.

Eriarvoisuus tulee siitä, että mies ostaa lapsilleen skootterit, ja ostaisi myös minun lapsilleni, mutta lasteni isä ei anna siihen lupaa.

Molemmilla on siis teinejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni eivät voi siirtyä vuoroasumiseen, koska eksäni ei halua heitä enkä minäkään olisi heistä valmis luopumaan. Se, että löydän mukavan miehen, ei tarkoita minulle, että hylkäisin lapseni.

Ja edelleen en puhu nyt mistään tunnesiteestä, joka on luonnollisesti omiin lapsiin voimakkain. Mutta teidänkö mielestänne on oikeutettua, että miehen lapset saavat valita ja päättää kaikesta, saavat isompia lahjoja jne. Ei ole minun syyni, että mies ja eksänsä ovat päätyneet vuoroviikkoasumiseen.

ap

Mielestäni mies saa ostaa omille lapsilleen juuri sellaiset lahjat kuin haluaa, ilman velvoitetta ostaa sinun lapsillesi* lahjoja. Ja viedä heitä tapahtumiin, elokuviin jne ilman velvoitetta viedä myös sinun lapsiasi.

Sen sijaan ei ole oikein jos mies ei puhu sinun lapsillesi mitään eikä osta heille mitään lahjaa.

Nuo esimerkit huomion kiinnittämisestä vain omaansa ovat vaikeita tulkita, onko niissä mitään outoa. Oletko varma, ettet ylitulkitse miehen käytöstä? On normaalia, että omalleen on helpompi puhua ja että halua keskittyä erityisesti omaansa kun näkee häntä vain puolet ajasta ja sinun lapsiasi koko ajan.

*ilman velvoitetta ostaa samanlaisia lahjoja

Vierailija
44/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi vaatia. Uusperheessäkin pitää ydinperheen tavoin opettaa lapsille, että ne nallekarkit eivät mene koskaan tasan. Nämä lapset tulee käymään "kisaa" samoista koulutuspaikoista, jonka saa vain osa. He tulevat käymään "kisaa" samoista työpaikoista, jonka saa vain yksi. Tämä on sitä elävää oppimateriaalia lapsille, jota ei kannata ohittaa.

Vierailija
45/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Etkö sinä sitten osta omille lapsillesi isompia lahjoja kuin miehen lapsille? Miksi et, jos koet omien lastesi saavan vähemmän?

Vierailija
46/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 jatkaa.

Vielä lahjoista. Me ostamme lapsille 150 e edestä joululahoja. Minä maksan omilleni, mies omilleen. Lapsille se näyttäytyy siltä, että lahjat tulevat meiltä molemmilta.

Jos menemme leffaan, niin minä yleensä maksan liput ja mies sapuskat oheen. Sitten kuka haluaa mukaan. Jos vain minun lapseni, niin jako menee edellä,,jos vain miehen lapset, niin jako silti samoin.

Eriarvoisuus tulee muista ihmisistä: minun eksäni on pihi vs. Miehen eksällä on rahaa.

Vierailija
47/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei , ne ovat sinun lapsia Ei hänen.

Maksuihin, laskuihin, ja lahjoihin hänen pitää osallistua kyllä ja antaa esim viikkorahaa jne.

Komentaa hän ei saa tai edes huomauttaa mistään sillä hän on aina se vieras ja joka ensimmäisenä savustetaan ja heitetään pihalle.

Uusioperheen mies on aina huonossa asemassa.

En suosittele sitä kenellekään. ( kokemusta on valitettavasti )

Kun joku menee väärin vika on aina ja automaattisesti siinä vieraassa äijässä.

Äidit uskovat aina lapsiaan , silloinkin kun ne valehtelee näin se vaan on .

Veri on vettä sakeampaa.

On helpompaa elää yksin kuin kammottavassa uusioperce kuviossa.

Vierailija
48/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies kohtelee lapsiasi, kun hänen lapsensa ei ole teillä? 

Jos hän esim. tekee ruokaa, kun kaikki lapset teillä jättääkö hän ruokimatta sinun lapsesi? Jättääkö hän huomioitta, kun lapset häneltä hakee tuolloin huomiota.

Oletko varma, että et itse häärisi miehesi asemassa enemmän omien lastesi ympärillä tai ostaisi kallimpia lahjoja omille lapsillesi, jos se olisi mahdollista? 

Sinulla ei ole yhtään kokemuspohjaa miten itse toimisit vastaavassa tilanteessa niin olet vähän huono tuomitsemaan.

Käytännössä on vaan pirun vaikeaa jakaa kaikkea tasan oli perhemalli mikä hyvänsä. Tasapäistäminen ei vaan toimi.

Vierailija
49/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon sinä elät päivittäistä arkea tuttaviesi uusperheiden kanssa? :D

Eli sinusta meidän pitäisi ostaa joka kerta uusia vaatteita, kun lapsen äiti ostaa? Tai hankkia meillekin koira, kun siskopuolillakin on äidin luona? Ja kaikille saman hintaiset puhelimet, kun yksi on nähnyt vähän vaivaakin, että sai kalliinman. Yhden lopettaa kalliimpi harrastus? Tai kieltää lasten mummia ostamasta lahjoja, kun yhdellä ei ole mummia tai vaatia mummiakin ostamaan tälle yhdelle?

Ehei...kyllä se on meidän vanhempien loputon tehtävä opettaa, että on erilaisia lapsia erilaisine tarpeineen ja elämän tilanteineen.

Vierailija
50/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan itsenäinen ja itseään arvostava & kunnioittava mies / nainen ei ryhdy mihinkään uusioperhe kuvioon mukaan.

Jos on kerran jo mennyt ns vituix niin se oli sitten siinä.

Eletään lasten kanssa tai yksin arvokkaasti ilman kumppania.

Liian moni vaan tyytyy tai haluaa väkisin että on joku ku ei osaa olla yksin tämä koskee niin miehiä kuin naisiakin.

Vierailija
51/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja kyllä, kaikki yhtä suurta percettä 😀

Vierailija
52/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen lapset asuvat meillä joka toinen viikko, minun lapset kokonaan. Ja lapsemme ovat saman ikäisiä. Ja en nyt puhunut tunteista ja rakkaudesta, tottakai ne ovat omia lapsia kohtaan voimakkaampia. Mutta mielestäni yhtenä perheenä asuttaessa lapsia on kohdeltava reilusti ja suurin piirtein samalla tavalla. 

ap 

Tässä yhtälössä sinun lapset saa isän lapsia enemmän. Teidän jakamattoman huomion joka toinen viikko. Huomion, jonka isän lasten pitäisi jakaa sinun lasten kanssa. Miten ajattelit tämän korjata, että tasa-arvoisuus lasten välillä toteutuu?

Eiköhän ne ap:n miehen lapset saa oman äitinsä huomion silloin äiti-viikollaan.. Eli kaikki lapset saa huomiota saman verran, vaikka huomion antaja välillä vaihtuisikin.

Täysinn eri asia

Vierailija
53/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdyin suhteeseen miehen kanssa, jolla oli lapsi toisessa maassa. Meillä asui minun lapseni ja me miehen kanssa. Meillä meni hyvin, koska päävastuun lapsista kannoin minä. Toki mies vei heitä harrastuksiin jne, mutta minä maksoin lasteni kulut ja kannoin kasvatusvastuun.

Sitten miehen lapsi olisi otettu huostaan ja ainoa vaihtoehto oli muuttaa meille.

Kas, se olinkin minä joka kannoin vastuun kaikista lapsista. Annoin lasteni vaatteet ko lapsen käyttöön. Kasvatin, siivosin ja kokkasin. Kun mies oli iltavuorossa hoidin kaiken yksin. Kun hän oli aamussa tai yössä, niin lähtivät kahdestaan tekemään kivoja asioita ja me jäimme lasteni kanssa kotiin. Mies ei tajunnut, mikä meni vikaan 😂. Lisäksi jäi kiinni nettiseksistä muiden naisten kanssa. Että sellainen piika ja pösilö minä olin. Rakastunut pösilö.

Erosin ja kas, tämä ex on mustamaalannut minua ystävilleni... osa uskoo häntä, suurin osa onneksi ei, että hieno mies ❤️.

Enää en ryhdy uusperheeseen. Odotan, että lapseni ovat aikuisia. Sitten on minun parisuhteeni vuoro. Jos siis satun sellaista koskaan haluamaan. Luotto on mennyt miehiin. Mutta me lasteni kanssa olemme onnellisia. Se on pääasia.

Vierailija
54/61 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta 100%:sta tasapuolisuutta, mutta minusta perheessä esim. lapsille ostetaan suht saman verran ja saman hintaisia vaatteita. Ja juuri tuo minuakin ottaa päähän, että joka toisella viikolla mies tekee illat töitä ja joka toisella viikolla juoksee lapsinensa huvituksissa. Ja minulle jää sitten ison talon kaikki kotityöt. Ei minusta ole tosiaankaan oikein.

ap

Vierailija
55/61 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö itse miehen lapsiin yhtä paljon rahaa ja huomiota kuin omiisi?

Vierailija
56/61 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi yhteistä lasta, silti mies saattaa selittää asioita vain esikoiselle. Ei tee sitä ilkeyttään, vaan tottumuksesta. Olen sanonut, että pienempikin on niin iso jo, että voisi selittää molemmille, mutta mies ei ole edes tajunnut sanovansa vain toisen nimen.

Miehesi ei voi siivota, kun on iltavuoroja ja lapsen kanssa ohjelmaa. Ehdota, että siivoaa päivällä iltavuoroviikoilla. Joka päivä vähän.

Se on väärin, jos mies ei huomioi lapsiasi ollenkaan, mutta tuo vaatteiden ja tavaroiden ostaminen taitaa kyllä mennä niin, että molemmat vastaavat omistaan. Samoin lasten etävanhemmat, eivät uudet puolisot.

Vierailija
57/61 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oleta 100%:sta tasapuolisuutta, mutta minusta perheessä esim. lapsille ostetaan suht saman verran ja saman hintaisia vaatteita. Ja juuri tuo minuakin ottaa päähän, että joka toisella viikolla mies tekee illat töitä ja joka toisella viikolla juoksee lapsinensa huvituksissa. Ja minulle jää sitten ison talon kaikki kotityöt. Ei minusta ole tosiaankaan oikein.

ap

Minusta kumpikin vanhempi ostaa itse vaatteet omalle lapselleen, ei kuulu toiselle yhtään.

Mutta kotityöt pitää jakaa 50/50 tai toisen pitää sopimuksen mukaan kompensoida niiden teko toiselle jotenkin, rahalla tai yhtä suurilla vastapalveluilla.

T. Uusperheen äiti

Vierailija
58/61 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, koska oma on aina oma.

Vierailija
59/61 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole missään iltavuorossa tai iltatyössä, vaan tekee joka toinen päivä pitkiä työpäiviä, jotta joka toinen viikko voi vaan huvitella illat.

ap

Vierailija
60/61 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta perheessä on perheen säännöt (myös uusperheessä) eli samat säännöt koskee kaikkia lapsia (ikätasoon suhteutettuna). On ihan normaalia, että välillä joku lapsista saa extra huomiota tai pääsee tekemään jotain eriyistä yhden vanhemman kanssa. Uusperheessä tietenkin enimmäkseen niin, että extrajutun toteuttaja on se oma vanhempi. On myös ihan normaalia jakautua perheenä kiinnostusten mukaan eli esim. tapahtumissa isommat lapset kiertelee itsekseseen ja tarvittaessa pienempiä jaetaan vanhempien kesken tyylliin, huolehdi sinä Pertistä, niin me käydään Maijan kanssa katsomassa nuo jutut. Ajankäytönkin kanssa on tehtävä kompromissejä eli välillä viihdytään vähän pidempään, kun joku haluaa vielä kierrellä ja mutta myös sen innokkaimman on kohteliasta huomata jossain vaiheessa, että muiden kiintiö on tullut täyteen. Lapsi ei tietenkään tätä itse osaa, vaan vanhemman tehtävä on

Tasapuolisuuden nimissä voidaan ruokatoiveita kysyä vuorotellen kaikilta (toteuttaa vuorotellen) ja yhden prinsiin/prinsessan terpeiden ja halujen mukaan ei tarvitse mennä. Mutta toisaalta onko se keltään pois, että hänen pari suurinta inhokkiruokaansa laitetaan enimmäkseen silloin, kun hän ei ole paikalla.

Jos minä olisin sinä, niin ottaisin asian puheeksi perheen sääntöjen kautta eli ehdottaisin miehelle, että miettisitte säännöt, jotka koskevat kaikkia lapsia, silloin kun he ovat heidän tässä kodissaan. Näin asia voisi ratketa ilman syylistämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi