Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko uusperheessä miehen olettaa kohtelevan minun lapsia samoin kuin omaansa?

Vierailija
12.12.2016 |

Tuntemissani muissa uusperheissä vanhemmat tuntuvat kohtelevan todella hyvin lapsia "meidän" lapsina, ei sinun ja minun lapsina. Miten teillä muilla? Minua vaivaa kun mies esim. ollessamme jossakin kertoo koko ajan vain omalle lapselleen, katsopas "Maija" sitä ja sitä. Hän myös kävelee ison lapsensa kanssa käsikädessä ja hyysää muutoinkin kuin pikkuvauvaa. Tulee tosi paha mieli aina, kun ollaan kuin kaksi eri porukkaa julkisilla paikoilla. Minä ja lapseni kuljemme edellä ja odotamme ja odotamme, että mies ja lapsensa tulisivat. Esimerkkejä on myös lukuisia muita. Samoin hän ostaa lapselleen kalliita vaatteita ja tavaroita. Tuttujemme perheessä kaikille lapsille ostetaan saman hintaisia juttuja.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja pitääkin.

Toki omaan lapseen voi luonnollisesti olla läheisemmät välit, mutta taloudellisessa mielessä ja huomioimisessa tulee olla tasapuolinen.

Vierailija
2/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Miehet ovat kykenettömiä välittämään muista kuin omista jälkeläisistään, joskus eivät välitä edes niistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaahan aina voi mutta harvemmin siitä on mitään hyötyä tai iloa. Asiasta kannattaa puhua uusperheen vanhempien kesken avoimesti.

Vierailija
4/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko samaa ikäluokkaa? 

Jos ovat niin minusta on korrektia puhua kaikille läsnäoleville lapsille tietenkin. Mutta ymmärrän, jos omasi on 15-vuotias ja Maija 3v., niin jokaista leskenlehteä ei näytetä vanhemmalle tasapuolisuuden nimissä. 

Vierailija
5/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuvatko molempien lapset pääsääntöisesti teillä? Jos eivät, voi olla että miehesi hullaantuu siitä (vähästä) ajasta minkä voi olla oman lapsensa kanssa, eikä sen vuoksi tajua käyttäytyvänsä typerästi. Miten itse käyttäydyt miehesi lasta kohtaan? Otatko yhtälailla mukaan, ostatko myös hänelle kamppeita tmv?

Oli miten oli, arvaat varmaan itsekin.... PUHUKAA YHTEISEN PERHEENNE PELISÄÄNNÖT SELVIKSI. Mutta ei niin että sinä sanot miten asiat menevät, vaan yhdessä sovitte pelisäännöt. Jos mies haluaa ostaa vain omalle lapselleen - niin sopikaa että molemmat huolehtivat pääsääntöisesti omasta jälkikasvustaan (taloudellisessa mielessä). Ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa hoitaa uusperheen asioita.

Vierailija
6/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ja pitääkin.

Toki omaan lapseen voi luonnollisesti olla läheisemmät välit, mutta taloudellisessa mielessä ja huomioimisessa tulee olla tasapuolinen.

Läheisemmät välit eivät tarkoita kylmää ja epäkohteiliasta käytöstä toisia kohtaan. 

Vaikka sinulla on läheisemmät välit mieheesi kuin seurueen muihin jäseniin, niin osoitatko keskustelun avauksesi vain hänelle?

Vierailija
7/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun odottelette miestä ja lasta niin meneppä ja tartu miehen lasta kädestä ja taluta eteenpäin.

Vierailija
8/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehen lapsi saa tehdä mitä haluaa ja häntä odotetaan juuri niin kauna, kuin täytyy. Minua vain harmitti suunnattomasti taas esim. eilen yhdessä tapahtumassa, jossa olimme ulkona ja jäädyimme siellä kolme tuntia, kun mies ja lapsensa eivät tulleet. Jos olemme sinne yhdessä menneet, niin minusta taas olisi epäkohteliasta häipyä ilman heitä. 

ap 

Vierailija
9/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hetken mies, jolla kaksi omaa lasta kuten minullakin. Hyvin samanikäsiä olivat. 

Tämä mies ei edes palloa voinut potkaista minun lapselleni. Voitte kuvitella, että tämä uusperhekuvio oli hyvin äkkiä ohi. Onneksi emme yhteen ehtineet muuttaa, tuli selväksi asenteensa jo muissa ympyröissä. 

Minulle oli selvää, että kun yhdessä ollaan, niin lapset ovat käytännön tasolla ihan samassa asemassa. Tunnetaso tietysti omia lapsia kohtaan on korkeampi. Sen ei kuitenkaan arjessa pidä näkyä. 

Vierailija
10/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ja pitääkin.

Läheisemmät välit eivät tarkoita kylmää ja epäkohteiliasta käytöstä toisia kohtaan. 

Vaikka sinulla on läheisemmät välit mieheesi kuin seurueen muihin jäseniin, niin osoitatko keskustelun avauksesi vain hänelle?

No juuri tätähän minä tarkoitin. Jos uusperhe perustetaan silloin, kun lapset on teini-iässä, niin voi olla ihan luonnollista, että siihen toisen teini-ikäiseen lapseen ei muodostu ihan niin läheinen suhde kuin omaan lapseen on muodostunut. Vieras teini ei ehkä sille ei-biologiselle vanhemmalle avaudu kaikesta tms. Se ei kuitenkaan oikeuta kohtelemaan epätasapuolisesti taloudellisessa mielessä. Tai käyttäytymään niin, että toinen on ihan ilmaa.

Vierailija
11/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko isän lapset teidän kanssa?

Vierailija
12/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos isä ja lapset eivät jaa päivittäistä arkea teidän kanssa isän lapset on täysin oikeutettua tähän epätasa-arvoon. Isän aika ja huomio kuuluu 100% tuossa tilanteessa hänen lapsilleen.

Vierailija
13/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole realistinen vaatimus. Rehellisesti näin uusperheen äitinä.

Miehille on yleensä helpompi hyväksyä naisen lapsi kuin päinvastoin (googlaa sanoja 'inhoan mieheni lapsia' yms.) Lapseen pitää voida kuitenkin puolin ja toisin suhtautua asiallisesti. En itse pidä mieheni lapsista, mutta jumaloin omaa lastani. Sellaisia ihmiset ihan biologisesti ovat eikä perustunteelle voi mitään. Pitäisi osata kohdella vieraita lapsia silti inhimillisesti eikä heidän joutua kärsimään aikuisen tunteista. Eli jos miehesi kohtelee omaa lastasi ihan ok ja he tulevat toimeen, niin kaikki on kunnossa nähdäkseni. Tottakai oma lapsi on kaikille rakkain. Uusperhe ei ole koskaan samanlainen kuin ydinperhe tässä suhteessa, se on mahdottomuus.

Vierailija
14/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mustasukkainen lapsille, jotka on menettänyt yhdessä asumisen ja arjen jakamisen toisen vanhemman kanssa?

Vierailija
15/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Kaikkissa uusperheissä, yms on vuoroasuminen vakiintunut ja yleinen tapa. Tilastot vaan kertoo emävalheen, joissa edelleen standardi on joka toisen viikonlopuntapaamiset.

Vierailija
16/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ja pitääkin.

Ei todellakaan pidä. Se on jo teoriassakin mahdotonta. Kukaan ei voi rakastaa toisten lasta yhtä paljon kuin omaansa.

Sitä paitsi lapsilla on jo isä. Jos minun ex vaimo yrittäisi saada uuden miehensä olemaan joku isä numero 2 lapsilleni niin haastaisin ex vaimon oikeuteen ja vaatisin yksinhuoltajuutta.

Lapsella on oikea isä ja äiti. Muuta hoitakoot omat asiansa.

Vierailija
17/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes ydinperheissä ei kohdella kaikkia lapsia samalla tavalla. 

Vierailija
18/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhe on väkisin vähän kuin kaksi porukkaa. Molemmilla on omat lapset. Siihen on vain sopeuduttavat.

Vierailija
19/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ja pitääkin.

Ei todellakaan pidä. Se on jo teoriassakin mahdotonta. Kukaan ei voi rakastaa toisten lasta yhtä paljon kuin omaansa.

Sitä paitsi lapsilla on jo isä. Jos minun ex vaimo yrittäisi saada uuden miehensä olemaan joku isä numero 2 lapsilleni niin haastaisin ex vaimon oikeuteen ja vaatisin yksinhuoltajuutta.

Lapsella on oikea isä ja äiti. Muuta hoitakoot omat asiansa.

Se, että omaansa rakastaa enemmän, on eri asia kuin se, että huomioi kummatkin, kohtelee heitä taloudellisesti tasapuolisesti ja vaikkapa juttelee kummallekin, jos yhdessä jossain ollaan.

Vaikka mä rakastan omaa miestäni enemmän kuin kaverin miestä, niin kyllä mä silti yhteisillä illallisilla juttelen tasapuolisesti kummankin kanssa ja huomioin kummankin meilipiteet ja tarjoilen ruokaa kummallekin. Aikuinen ihminen osaa erottaa tunteet ja käytöstavat.

Vierailija
20/61 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes ydinperheissä ei kohdella kaikkia lapsia samalla tavalla. 

Ja uusperheestä ei koskaan tule ydinperhettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän