millä tavoin veroprosentti alenee? (ev)
Kommentit (53)
Mulla on pankin todistus, että olen nostanut asuntolainaa. Se mitä sillä olen tehnyt ei kuulu verottajalle.
ja olet myös velvollinen todistamaan mitä olet rahalla tehnyt jos verottaja sinulta selvitystä pyytää.
Vierailija:
Se mitä sillä olen tehnyt ei kuulu verottajalle.
Aina joku paikka repsottaa ja sehän on perusparannusta. Jos laittaa katon tai vaihtaa ikkunat, voi ottaa asuntolainaa eikä kulutusluottoa. Jotkut kunnat jopa antavat todella halpaa perusparannuslainaa.
Eipä ole verottajaa kiinnostanut viimeiseen 15 vuoteen mun tekemiset sitten.
rahojen käytöstä mitään. Vai onko teille joillekin tullut kysely, millä rahoilla olette auton todellakin ostanut. Itse ostin auton äidiltäni lainaamilla rahoilla, eikä kukaan äidiltä tai minulta mitään kysellyt.
Veljeni osti asunnon mieheltäni lainaamilla rahoilla, eikä sekään ketään kiinnostanut. Epäilen vähäsen tuota verottajalla pelottelua.
Miksi en ottaisi asuntolainaa ? Käytin osan lainasta asuntoni korjaamiseen.
No sehän on todellakin kauhea rikos.
ja näin hyötyy verovähennyksistä. miksi muuten alun perin otit lainan? miksi et ottanut kulutusluottoa?
taloani ja osalla ostin autot. Oisko pitänyt ottaa sitten 2 lainaa.
Kuule, ihan pankissa suosittelivat että nostamme suuremman lainan kerralla, kun kerran vakuudet riittävät. Ei tarvitse vakuuksia erotella ja hakea kaksia kiinnityksiä. Ja omakotitalossa kun asuu, niin odottamattomia korjaustarpeita voi aina tulla.
Miten erottelette asuntolaina rahat ja muut rahat.
Tai käyttämällä esim. siivouspalveluita, ottamalla asuntolainaa, maksamalla liiton jäsenmaksuja jne.
velan ottaminen ainakin toimii, mitä muuta?
oletko kuullut progressiivisesta verotuksesta?
T: Tulot 2400eur/kk, veroprosentti 20%
nyt aletaan puhua asiaa! mitä muita keinoja?
yleensä se laskeminen maksaa aika paljon...
Esim. asuntolainan ottaminen, kotitöiden teettäminen ulkopuolisilla, samoin remonttien teettäminen, oman alan kirjallisuuden yms. hankkiminen, pitkät työmatkat. Samoin, jos muuttaa Kauniaisiin, niin veroprosentti tosiaan laskee, mutta asuntojen hinnassa sen halvemman veroprosentin taas maksaa usein takaisin.
verotus just tarkottaa sitä et veroprosentti on pienempi vähemmän tienaavilla. toki se menee ns portaittain, et yhdel portaal on esim 0-10 mk tienaavat ja silleen...t. ei 5
Veroprosenttia saa tosiaan ehkä helpommin nostettua tuolla lainalla, mutta kyllä se nyt niin on, että jos koroista saa vähentää esimerkiksi 30%, niin niistä koroista jää edelleen itselle maksettavaa 70%. Miten se sanonta meneekään, velka on veli otettaessa ja velipuoli maksettaessa. Jotta oikeasti saisi kunnollisen veronalennuksen veroprosenttiin, niin lainaa pitää olla ja PALJON.
en tajua pointtiasi. jos minä saan vielä kylkiäisiksi oman, omalla maulla sisustetun/remontoidun kodin niin miksen ottaisi lainaa ja kotityön vähennyksiä?
mitä muuta, miten ammattiin liittyvä työvälineistö hyväksytään? millaisia vähennyksiä saatte ja mistä työstä?
voidaan takautuvasti laittaa maksuun veroja. Siltä ajalta olisi siis hyvä olla olemassa kaikki kuitit. Jos väittää korjanneensa vaikka asuntolainalla kattoa tai vessanpönttöä, niin silloin on varmaan hyvä olla olemassa kattoremonttivälineistä ja vessanpöntöstä todellakin ne kuitit.
Mitä tuohon tulee, että saako remontin vähentää verotuksessa, niin vastaus ei olekaan niin yksinkertainen. Jos kyse on pienestä pintaremontista, jossa ei asunnon arvo oleellisesti muutu (esim. muovimatto vaihdetaan toiseen tai keittiökoneet uusiin), niin se ei ole verovähennyskelpoista. Mikäli tehdään sitten perusparannusta, jolloin tehdään tosiaan vaikka jotain isompaa, kuten rakennetaan sauna tai vaihdetaan vaikka muovimatto parkettiin tms. niin silloin on mahdollista taas vähentää ne verotuksesta eli semmoisten remonttien lainat voidaan hyvin ottaa asuntolainan jatkeeksi. Autojen ostoon tietysti asuntolainaa ei ole tarkoitettu.