millä tavoin veroprosentti alenee? (ev)
Kommentit (53)
joku siis ostaa asuntolainalla auton? sehän on veronkiertoa, eikö vain? asuntolainasta saatavat verohelpotukset maksetaan myös minun kukkarostani.
kuinka joku pankki voi myöntää asuntolainaa muuhun tarkoitukseen kuin asunnon ostamiseen? mitä varten sitten on pankin kulutusluotto?
halpaa asuntolainaa aina lisää kun pitää ostaa jotain kivaa uutta, esim. autoja. Ja sitten vielä korkovähennykset verotuksesta...
Onnittelen kekseliäisyydestänne, mutta jotain kieroa tuossa on!
Ei pankkia kiinnosta mitä ostat nostamallasi lainalla. Meillä ainakin pankinjohtaja tietää, että ostimme autot.
Veronkiertoa ? Mitä veroa me kierretään ?
Miksi maksaa korkeampaa korkoa, kun saa asuntolainaa halvalla ?
lainaa. On se kauheaa, kun lainaa saa pankista eikä tarvitse ottaa kallista autolainaa.
muinoin otti opintolainaa ja käytti osan ainakin siitä jonnekin muualle kuin kirjoihin ?? Eiköhän aika moni ostanut itselleen jotain ja matkustellut. Opintolaina oli halpaa ja valtion takaus.
ja koska saat verohelpotuksia, joka merkitsee sinulle enemmän käteistä rahaa joka kuukausi, merkitsee se kohdallasi veronkiertoa. eli maksat vähemmän veroa kuin mitä verontarpeesi on.
ja kai tiedät mitä seuraamuksia siitä voi olla? uskomatonta ettet tiedä tällaista perusasiaa!
45.
Toi oli päivän paras.
Ai oikein verottaja alkaa kyselemään jokaiselta millä rahalla on auton ostanut. Aikamoinen urakka mahtaa olla. Eihän niillä verotädeillä muuta tekemistä olekaan kuin kysellä millä rahalla kukakin kotteronsa on ostanut.
opintolainaa käytetään elämiseen opintojen aikana. Ei kirjoja voi syödä eikä niillä makseta vuokraa. Jos et käy töissä, millä muulla maksat elämisesi kuin opintolainalla? Ai joo, asuntolainalla!
Ei kukaan jäisi kiinni veronkierrosta jos sellaista ei tehtäisi. Tietenkään se ei satu kaikkien kohdalle, vaan tekevät pistokokeita ja seuraavat tarkemmin esim. yrittäjiä. Ihan sama juttu jos joku lahjoittaa sinulle rahaa ja ostat auton, siitäkin voit joutua tekemään selvityksen jos et ole ilmoittautunut maksamaan lahjaveroa. Ei kannata olla turhan sinisilmäinen, kyllä täällä isoveli valvoo. T: 45
tunnettu tosiasiahan on se, että verottaja ottaa aina omansa. aina. vaikka sitten takautuvasti..eihän se minulta paljoakaan ole pois jos sinun taloutesi kaatuu sitten joskus maksamattomiiin veroihin.
kuten sanottu, ajattelin että sinun olisi hyvä tietää.
Eipä tähän päivään mennessä ole kysellyt millä rahoilla olen autoja ostellut ja millä rahoilla olen lapsilleni osakkeita ostanut.
Enkä ole maksanut yhdestäkään osakeostoksesta lapseni nimiin maksanut lahjaveroa.
Ei verottaja jaksa eikä sitä kiinnosta lahjaverojen seuraaminen. Se vero on oma aloitteinen vero. Se maksetaan jos siltä tuntuu.
sitä paitsi kateus on se jolla tässä maassa monet veronkiertäjät ovat joutuneet kiinni (surullista mutta totta). miten ajattelit selvittää verottajalle esim. myydessänne asuntonne sen, että rahaa tulikin enemmän kuin mitä oli lainaa?
nyt käsitän. 53 (ja ties kuinka monta muuta) on provo.
Ei talouteni kaadu maksamattomiin veroihin. Kun sellaisia ei ole.
Jos verottaja kyselee millä rahoilla olen autoni ostanut, voin aina sanoa että olen ollut duunissa ja niillä rahoilla. Ja mihin olen laittanut asuntolainani, olen vaihtanut vessankalusteet ja katto alkoi vaikka vuotamaan.
koeta nyt keksiä joku sopiva valhe ja hanki sen tueksi todisteet. säilytä ne todisteet koko loppuelämäsi ajan, jotta voit olla varma menestyksestäsi ja kuolla onnellisena.
Miten asuntolaina ja talon nykyinen arvo liittyy toisiinsa ? Etkö ole koskaan kuullut arvon noususta etkä vaikka lottovoitosta ?
vaan siihenkin tulee käyttää kulutusluottoa (korkeampi korko). eli ei ehkä kannata käyttää tuota sitten joskus.
Verot vanhenee 5 vuodessa. Otapas asioista selvää.
Eikä mullakaan ole verorästejä. Pankin todistus, että asuntolainaa on.
bussilippujen omavastuu on niin korkea että sellaisenaan se on aika pieni lohtu.
- kaikki työvälineet (työasu, kirjallisuus, tietokone tai mitä tahansa alaan liittyvää) kannattaa yrittää vähentää
- puhelinkulut jos työssäsi joudut käyttämään puhelinta (eikä työnantajasi sitä kustanna)
tässäpä näitä muutamia.