Miksi naisten on ok kommentoida miesten ulkonäköä julkisesti, mutta miesten ei naisten?
Taas kuulunut pikkujouluissa niin törkeää kommentointia miesten ulkonäöstä haluttavuudesta jne. naisten suista. Jos joku mies tekisi samaa naisista, niin hänet hakattaisiin käsilaukuilla sairaalakuntoon! Mistä tämä johtuu ja miksi naiset ylipäänsä ovat Suomessa näin moukkia?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Koska miehillä on ollut tämä oikeus edelliset 2000 vuotta.
Ai tätäkö feminismi tarkoittaa. Lupa olla moukka?
Koska miesviha on "yleisesti hyväksyttyä", kiitos feminismin ja palstamammojen.
Jos naisilla kerran on lupa, miksi valitat? Ja vielä tärkeämpää: miksi et valittanut noille naisille? Naisia arvosteltaisiin törkeästi, jos naiset eivät olisi iskeneet nyrkkiä pöytään ja alkaneet pitää puoliaan. Miksi sinä et pitänyt puoliasi? Tai puolustanut arvostelun kohteeksi joutuneita miehiä? Ja oikeasti: hakanneet käsilaukuilla? On siinä taas uhriutuva drama queen. Et ole nähnyt tuollaista muualla kuin aku ankoissa.
Se kertoo paljon pikkujouluissa olevista ihmisistä, eli ilmeisesti työkaverisi ovat moukkia. Vaihda työpaikkaa jos näin on, muuten kuulut siihen samaan porukkaan kuin hekin.
Minä olen jo vanha ihminen, enkä koskaan ole kenenkään naisen kommentoivan kenenkään miehen ulkonäköä julkisesti. Yleesäkin naiset hyvin harvoin haukkuu miesten ulkonäköä. Miehet taitaa olla enempi sen ulkonäön perään. Naisten ulkonäköä olen sen siaan kuullut monestikin julkisesti haukuttavan. Eikä vähiten entisen naispresidentin.
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo paljon pikkujouluissa olevista ihmisistä, eli ilmeisesti työkaverisi ovat moukkia. Vaihda työpaikkaa jos näin on, muuten kuulut siihen samaan porukkaan kuin hekin.
Työpaikkaa ei tässä työllisyystilanteessa paljoa vaihdella! Usein on pakko tyytyä siihen minkä saa. -Ohis
Vierailija kirjoitti:
Jos naisilla kerran on lupa, miksi valitat? Ja vielä tärkeämpää: miksi et valittanut noille naisille? Naisia arvosteltaisiin törkeästi, jos naiset eivät olisi iskeneet nyrkkiä pöytään ja alkaneet pitää puoliaan. Miksi sinä et pitänyt puoliasi? Tai puolustanut arvostelun kohteeksi joutuneita miehiä? Ja oikeasti: hakanneet käsilaukuilla? On siinä taas uhriutuva drama queen. Et ole nähnyt tuollaista muualla kuin aku ankoissa.
Totta. Miksi ap ei mennyt väliin? Hän siis osallistui periaatteessa itsekin arvostelemiseen kun ei sitä lopettanut.
Vierailija kirjoitti:
Ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ihmettele sitä kuinka miehet on ollu moukkia edelliset 2000 vuotta. Noin 100 vuotta sitten nainen ei päässy edes yliopistoon. Mieti sitä.
Yksikään nainen ei ole huudellut ulkonäöstäni, mutta useampi mies on. Useampi mies on yrittänyt ahdistella minua seksuaalisesti, vaikka en ole halunnut.
Ikävää. Noloa. Erittäin kiusallista.
En tietenkään kommentoi miesten ulkonäköä. Mielelläni kommentoisin esimerkiksi terassihuutelijoille, mutta en uskalla sanoa mitään itseäni suuremmille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkaa ei tässä työllisyystilanteessa paljoa vaihdella! Usein on pakko tyytyä siihen minkä saa. -Ohis
Tekosyy. Moukka mikä moukka, fiksu on fiksujen porukassa.
Taitaa AP:llä olla aikamoisia tuttavia/työkavereita. Vai mitkä pikkujoulut lei kyseessä. En koskaan ole kuullut miehiä haukuttavan ulkonäön takia. Naisia kyllä kuulee haukuttavan milloin mistäkin. Täällä AV-palstallakin joka päivä on uusi aloitus siitä, miksi suomalainen nainen on niin ruma/tissitön/lihava/ lyhyt jalkainen jne.
Minä vihaan tuollaista kaksinaismoralismia, vastaisin varmasti ihan sydämettömästi että "Mitä se läski siellä huutelee?"
Nojuu, saisin tuostakin paskaa niskaan kuinka hänelle on kehittynyt syömishäiriö koska pidin puoliani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliö.
Kiteytit hyvin miesten käytöksen yhdellä sanalla, mutta unohdit t-kirjaimen lopusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ihmettele sitä kuinka miehet on ollu moukkia edelliset 2000 vuotta. Noin 100 vuotta sitten nainen ei päässy edes yliopistoon. Mieti sitä.
Ei kai se nykymiesten syytä ole? Kai tämä sitten on sitä tasa-arvoa, siis haukkumaan vastakkaisen sukupuolen ulkonäköä sukupuolesta riippumatta oli aihetta tai ei, tasapuolisuuden vuoksi.
Näin kyllä kovimman miesvihamainoksen tuossa alkuillasta. En muista oliko se joku vakuutusmainos mutta siinä näytettiin eri ikäisiä miehiä tekemässä kaikkea typerää ja mokaamassa ja naisten kauhistelua. Lopuksi ruudulle tuli teksti tyyliin "niin helppoa että hänkin sen osaa" tarkoittaen keski-ikäistä miestä. Uskaltaisin väittää että noin seksististä mainontaa ei naisia kohtaan ole kohdistettu viiteenkymmeneen vuoteen.
Ja vasta tuli mainos, missä nainen heitti aggressiivisesti miehen tavarat ikkunasta ulos ja vielä miehen päälle. Se oli kiinteistöalan mainos.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo vanha ihminen, enkä koskaan ole kenenkään naisen kommentoivan kenenkään miehen ulkonäköä julkisesti. Yleesäkin naiset hyvin harvoin haukkuu miesten ulkonäköä. Miehet taitaa olla enempi sen ulkonäön perään. Naisten ulkonäköä olen sen siaan kuullut monestikin julkisesti haukuttavan. Eikä vähiten entisen naispresidentin.
Olen nelikymppinen nainen ja sama juttu minullakin, eli en ole kuullut naisten kommentoivan miesten ulkonäköä koskaan, päinvastoin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliö.
Kiteytit hyvin miesten käytöksen yhdellä sanalla, mutta unohdit t-kirjaimen lopusta.
Kiitos että vastasit puolestani. Hyvin vastattu!
Terv. asioita 2000 vuoden perspektiivillä tarkasteleva :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä feministisontaa.