Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies osti syntymäpäivälahjaksi imurin

Vierailija
11.12.2016 |

Niin, minulla oli eilen synttärit ja lahjaksi mieheltä sain uuden imurin. Oli kyllä tarpeellinen ja käytännöllinen lahja ja olen kiitollinen ja arvostan miestäni, mutta vähän jäi kaiveleen kuitenkin... Minä olen meidän taloudessa se, joka tekee joka ikisen kotityön. Siivoan, pyykkään, käyn kaupassa, teen ruuat ym ym. Olin haaveillut jostain romanttisesta lahjasta tai jos olisi vaikka ihan itse tehnyt minulle jotain, en olisi vaatinut kallista lahjaa todellakaan. Mutta tuli pieni pettymyksen tunne kun sain lahjan, pettymys varmasti näkyi mun kasvoiltanikin ja tokaisin vain hämmästellen "imuri?"

Hyvä lahjahan toi tietty on, ja pidätte mua varmaan tosi idioottina, mutta tuli tunne siitä, et olisin vaan joku kotiorja että jatka siivoomista vaan. Ja nyt sitten hävettää tuo mun pettymys, hyväähän mies vaan tuolla ajatteli. Olisitko tyytyväinen, jos saisit imurin synttärilahjaksi?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se vähän riippuu. Jos rahaa vähän niin mielummin imuri joka auttaa kotitöissä kuin koriste-esineitä jne. Toisaalta jos imuri tarvitaan ja rahaa enemmän niin käytä muuten imuriin menneet rahat ja osta itsellesi jotain mitä haluat.

Ehkä relevantein kysymys on miksi sinä teet melkein kaikki kotityöt? Minäkin teen melkein kaikki perinteiset kotityöt meillä mutta itse olen työttön ja mies käy töissä. Kun rahat yhteisiä niin teen mielelläni osuutenani kotityöt. Lisäksi mieheni tekee myös tarvittaessa kotitöitä esim ruuan jos olen sairas tai minua laiskottaa kovin(ehkä 5 kertaa vuodessa).

Ja en ehkä olisi oikein iloinen imurista synttärilahjana ellen olisi sitä itse pyytänyt (nyt saan joululahjaksi itse valitsemani arvokkaan paistinpannun). Kieltämättä imuri on lahjana hieman turhan vihjaava.

Apn tilanteessa ostaiisn miehelle joululahjaksi vaikka kattilan tai silityslaudan...

Vierailija
2/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suus kiinni kotiorja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuri lahjana on silkkaa veetuilua jos ei ole moista pyytänyt lahjaksi.

Vierailija
4/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itsehän käyttäydyt kuin kotiorja. Turha ihmetellä, kun sinua sitten sellaisena kohdellaan.

Vierailija
5/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuria voi käyttää myös itsetyydytykseen. Älä valita.

Vierailija
6/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain synttärilahjaksi imurin. Kuuntelin sitten marinaa, kuinka sotkuista meillä on.. 

Nyt on kyllä mies entinen ja imurikin, enkä kyllä kaipaa moisia huomion osoituksia.

Vierailija
7/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulikin mieleen pitkäaikainen pohdintani siitä miksi miehet ostaa joillekin naisille ihan älyttömän kivoja ja naisellisia lahjoja ja joillekin kuten minulle jotain tylsää. Mielestäni olen nätti nainen mutta ehkä en sitten jotenkin tarpeeksi karismaattinen ja vetovoimainen sillä tavalla.

Vierailija
8/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä haluaisi lahjaksi imuria tai muutakaan yhteisiin kotitöihin käytettävää välttämättömyyttä. Leipomistarvikkeita olen kyllä saanut ja tykännyt, mutta leipominen onkin minulle harrastus eikä kotityö.

Vierailija
9/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulle eräs turvennuija , joka siipeili kuukauden asunnossani, osti synttärilahjaksi villasukat nro 44, kengän numeroni oli 38.Mistä noin pässejä miehiä sikiää?

Vierailija
10/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ylen onnellinen tarpeellisista lahjoista. Mutta tärkeintä ei ole antaa tietynlaista lahjaa, vaan ilahduttaa lahjan saajaa. Konflikteja tulee, kun ei ymmärrä, millaista huomiointia toinen toivoo. Mies saattaa pitää hyödyllisistä asioista, tai ehkä synttärit eivät ole hänelle kovin tärkeitä ja osti imurin koska sellainen tarvittiin. 

Et oikein voi jättää kertomatta, mutta se pitäisi tehdä varovaisesti, ettei mies mene puolustusasemiin. Voisit esimerkiksi pyytää mieheltä päivällistä tai pientä korua (mitä sinä haluat tulevina vuosina) "ihan hyvän ja tarpeellisen" imurin lisäksi. Vältä puhumasta absoluuttisista totuuksista sen suhteen, mikä tässä on oikein ja väärin. Vetoa mieluummin siihen, mikä sinusta tuntuisi kivalta, ja että voisiko hän tehdä niin sinun mieliksesi. 

Vierailija
11/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin ylen onnellinen tarpeellisista lahjoista. Mutta tärkeintä ei ole antaa tietynlaista lahjaa, vaan ilahduttaa lahjan saajaa. Konflikteja tulee, kun ei ymmärrä, millaista huomiointia toinen toivoo. Mies saattaa pitää hyödyllisistä asioista, tai ehkä synttärit eivät ole hänelle kovin tärkeitä ja osti imurin koska sellainen tarvittiin. 

Et oikein voi jättää kertomatta, mutta se pitäisi tehdä varovaisesti, ettei mies mene puolustusasemiin. Voisit esimerkiksi pyytää mieheltä päivällistä tai pientä korua (mitä sinä haluat tulevina vuosina) "ihan hyvän ja tarpeellisen" imurin lisäksi. Vältä puhumasta absoluuttisista totuuksista sen suhteen, mikä tässä on oikein ja väärin. Vetoa mieluummin siihen, mikä sinusta tuntuisi kivalta, ja että voisiko hän tehdä niin sinun mieliksesi. 

Ja kerropas vielä, miksi naisen pitää hiiviskellä, hyssytellä ja varovaisen kainosti tuoda esiin vaatimattomia toiveitaan? Jos mies ei vielä tajua että imurilahja on loukkaus, milloin hän sen tajuaa jos ei saa ikinä näyttää että on loukkaantunut?

Vierailija
12/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan peestä. Imuri on työskentelyväline, ja kunnollisen sellaisen tulee olla itsestään selvyys. Se ei ole mikään ekstraspessuylläripylläri-ihkulahja, josta jokainen pikkuvaimo on onnellinen. 

Jos olet järkevä aikuinen, sanot asiasta nätisti ja jos miehesi ei ole täysin ääliö, hän ymmärtää tekemänsä mokan ja ostaa sulle oikean lahjan. Jos taasen et jaksa olla järkevä jne., odotat kostoasi hänen syntymäpäiväänsä asti, etkä osta mitään lahjaa. Kun mies ihmettelee asiaa, sanot, että luulit ettei teillä enää lahjota synttäreinä, kun ei hänkään antanut sulle lahjaa sinun syntymäpäivänä.

13/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sinä miehellesi vastaavasti vaikka essu, missä lukee "alaston siivooja" tai "imurin jatke".

Vierailija
14/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulikin mieleen pitkäaikainen pohdintani siitä miksi miehet ostaa joillekin naisille ihan älyttömän kivoja ja naisellisia lahjoja ja joillekin kuten minulle jotain tylsää. Mielestäni olen nätti nainen mutta ehkä en sitten jotenkin tarpeeksi karismaattinen ja vetovoimainen sillä tavalla.

No minulle osti nuorena kaikki poikaystävät ihanan romanttisia lahjoja. Nyt on aviomies, joka ostaa järkevästi yöpukuja ja valurautapannuja :)

Vierailija
15/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap yliajattele.

Miehesi ei vain halunnut hankkia mitään turhaa rihkamaa ja päätyi sitten hankkimaan imurin.

Kenties on joskus kuullut, kun imuroidessasi olet kironnut jotain imurin huonouteen liittyvää tms.

Oma naiseni valitteli aikanaan vuoden päivät hänen vanhaa hiustenkuivaajaa -> ostin uuden ja sain siitä sitten samanlaista palautetta sekä syyttelyä kuin tässäkin ketjussa on jo tullut.

Ei me niitä lahjoja, vittuilaksemme teille hankita.

Vierailija
16/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa epäkiitollinen ahne akka. Toivittavasti mies ymmärtää ottaa eron tollaisesta lompakkoloisesta.

Vierailija
17/40 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kotiorja.ja onnellinen siitä.ihana kun sait uuden imurin.

Vierailija
18/40 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole varaa uuteen imuriin.olisit onnellinen

Vierailija
19/40 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö sillä johdolla. Potkaise imuria.

Vierailija
20/40 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee miehelle samalla tavalla. Osta kodinkone. Esim. leipäkone tai airfryer.