Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tee tämä ASPERGER-testi ja kerro, paljonko sait pisteitä

Vierailija
10.12.2016 |

Itse en ole ollut testeissä, mutta minulta on usein netissä kysyttykin, onko minulla asperger, joten päätin sitten tehdä testin. Sain 140 pistettä, eli hyvin paljon, mikä viittaa siihen, että minulla voi hyvinkin olla aspergerin syndrooma.

Tässä testi:

http://xestia.net/testit/asperger.php

Kommentit (566)

Vierailija
321/566 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

79, ei aspergeria. Pidän kuitenkin itseäni vähän asperger-piirteisenä, eikös se naisilla olekin usein epätyypillinen 🤔😄

N39

Vierailija
322/566 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 110 pistettä, ei aspergeria. Olen kylläkin miettinyt, että jokin lievä aspergeri voisi olla. Olen tutustunut aspergereiden oireisiin ja melkein kaikki oireet kuvaavat niin hyvin minua, että melkein pelottaa. Luettelen seuraavaksi joitain piirteitä joista epäilykset heränneet.

Olen sosiaalisesti todella eristäytynyt. Muutama kaveri minulla on, mutta ei ketään joka haluaisi tavata minua koulun ulkopuolella. Olen sosiaalisesti todella kömpelö ja joskus suorastaan vihaan small talkia. En osaa sitä. En osaa sanoa mitään ryhmä tehtävissä tai isoissa porukoissa. En saa suutani auki. Isot ihmismassat vain ahdistavat todella paljon. Jos joudun paikkaan jossa paljon ihmisiä, ensimmäinen reaktioni on pakoreaktio. Täältä on päästävä nopeasti pois. Tämä sosiaalinen epätaitavuus harmittaa minua todella paljon. Haluaisin saada hyviä kavereita. Ja joskus myös poikaystävän.

Viihdyn hyvin yksinäisyydessä. Tarvitsen sosiaalisten tilanteiden jälkeen lepoa ja omaa rauhaa. Olen koulupäivien jälkeen ihan poikki ja nukun usein päiväunet.

Olen yliherkkä koville äänille. Mm. liikenteen äänet ja lasten huutaminen ahdistavat. Koen vanhempieni huutamisen myös ahdistavana. Luulen että, olen aliherkkä kivulle.

Olen kiinnostunut kuvataiteesta. Se on kulkenut mukanani pienestä pitäen. Joskus maalatessa pari tuntia saattaa mennä aivan hetkessä. Uppoudun siihen aika syvästi. Maalaan usein jos minulla on henkisesti huono olo. Se auttaa siihen. Keräilin ja keräilen edelleenkin kolikoita. Olen myös kova euroviisufani.

Koulussa olen perushyvä. Omaan mielestäni hyvän kielikorvan etenkin englannissa. En juuri lue englannin kokeisiin, mutta en ole mikään kympin oppilas. Jotkin vaikeat sanat (myös suomen kieliset) ovat vaikeita lukea tai kirjoittaa. En aina huomaa omia kirjoitusvirheitä.

En osaa kuvitella omaa tulevaisuutta lukiosta eteenpäin. En vain pysty näkemään mitään mitä tekisin lukion jälkeen.

Tein testin terveydenhoitajalla jonka mukaan olisin lievästi masentunut. Mielestäni en kuitenkaan ole. Olen joskus viiltänyt itseäni saksilla. Minulla on joskus itsemurha ajatuksia, mutta en ole koskaan vakavissani oikeasti yrittänyt.

Olen havainnut pientä kasvosokeutta. Monet opiskelijat näyttävät keskenään samanlaisilta. En aina muista ihmisten nimiä. Naama saattaa näyttää tutulta, mutta en osaa sanoa mistä tunnen ihmisen. En ainakaan heti.

En pidä ulkonäöstäni. Olen isompi kui muut tytöt ja naamani on leveä ja hieman poikamainen. Luin, että aspergeri naisten aivot ovat maksuliinisemmat. Tykkäsin pienenä leikkiä myös autoilla. Olen milestäni hieman poikamainen. En tykkää meikata. Se ei vain tunnu omalta jutulta. En pukeudu hameisiin. Tykkään huppareista ja printti t-paidoista. Harrastan voimalajia.

Olen aina kokenut olevani ulkopuolinen ja hieman erilainen. Tiedä sitten olenko aspergeri vai en, mutta en usko olevani aivan normaalikaan. Jos joku jaksoi lukea kommnetini niin kiitos siitä! Ja jos joku epäilee minulla olevan jotain oikeita oireita niin olisi kiva jos vastaisitte. En uskalla mennä minnekään lääkäriin tai tutkimuksiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/566 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui vielä edellissä kommentissa mainita, että ala-asteella minua syrjittiin, näin jälkeenpäin ajateltuna. Minusta puhuttiin pahaa selän takana ja muiden mielestä olin lapsellinen.

Minulla on jonkinlainen bakteerikammo. En pysty syömään ottimillani jos niissä on vähänkin jotain likaa. Katson aina ottimeni läpi tarkkaan. Tulen hulluksi jos joku tulee huoneeseeni ja syö siellä jotain tai raapii esim. päätään. Kaikki hilse ja lika leviää huoneeseeni. Inhottava ajatuskin.

Minulla on vaikeuksia laittaa viestiä kavereille, joten en juuri viestittele kenenkään kanssa. Vieraille ihmisille soittaminen on jännitävää ja haastavaa. Esim. autokoulu tai lääkäri

Tykkään myös yksityiskohdista asioissa. Kiinnitän huomioita ihmisten pieniin yksityiskohtiin käytöksessä. Katson maiseman ja luonnon yksityiskohtia.

Jokus ajattelen että, minun on pakko tehdä jokin tietty asia, joka vaikuttaa sitten tulevaisuuteen. Se ei onneksi ole paha pakko-oireinen häiriö. Pystyn hallitsemaan sitä.

Tunneilla on vaikea keskittyä opettajan puheisiin ja piirtelen vihkooni silmiä. En välttämättä ihan joka päivä, mutta aika usein. Piirrän niitä joskus aivan kuin pakonomaisesti.

Huh, tulipa kommentoitua pitkästi omia oireita ja ajatuksia tänne 😅

Vierailija
324/566 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ADHD-diagnoosi ja todella paljon tunnen olevani myös "täys autisti". Käytän sitä nimitystä itsestäni huumorimielessä, mutta olen kuitenkin ihan tosissani sitä mieltä. Tuosta testistä sain 146 pistettä, vaikka vastasin tahallaan ehkä kahteen kysymykseen niin kuin normaali ihminen ilman assia tekisi. Ajattelin ehkä lieventää tulosta. En tiedä miten etenisin, olen yrittänyt olla lukematta liikaa esim asoergeristä, etten ime sieltä asioita itseeni. 

Pääsin neuropsykiatriselle poliklinikalle psyk sh kautta adhd tutkimuksiin. Nyt jotenkin en kehtaa, etteivät luule että etsin itselleni vain diagnooseja. Oloni on kuitenkin todellinen tämän suhteen. Miten siis alottaisin, sitä en nyt juuri tiedä. 

Vierailija
325/566 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni ei voi olla "vähän asperger". Joko olet tai et ole.

Olin ihan loppu kun otin yhteyttä lääkäriin ja epäilin itsellä aspergerin oireyhtymää. Pitkien tutkimusten päätteeksi sain diagnoosin kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä ja epävakaasta persoonallisuushäiriöstä, aiemmin diagnosoitu myös paniikki- ja ahdistuneisuushäiriö. Olen introvertti ja taustalla huonoja kokemuksia ihmissuhteista sekä traumaattisia tapahtumia.

Nykyään jo hymyilyttää, miten olin niin varma että olen asperger :-). Siellä se nyt lukee omakannassa.

Tällä haen takaa sitä, kun tässä ketjussa tuntuu olevan niin paljon asperger-piirteisiä. "Oireet" sopii niin moneen juttuun kuin nyt pinnalla olevaan asperger-"muotiin".

Vierailija
326/566 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

88, ihmeen vähän. Olen mielestäni ainakin "vähän sinnepäin". Parhaalla kaverillani on diagnoosi.

Vierailija
327/566 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

327 jatkaa: sain pisteitä 130 eli todennäköisesti minulla on aspergerin syndrooma ;-).

Vierailija
328/566 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

139

Vierailija
329/566 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

71 pistettä, ei asperger, mutta sen kyllä tiesin. Minusta yllättävää että esim. kielellisesti tai matemaattisesti lahjakas yhdistetään aspergeriin, miksi ihmeessä "normaali" ei voisi olla lahjakas näillä aluieilla? Tai että välillä viihdyn ihan hyvin omassa seurassani ja tarvitsen paussia toisista ihmisistä, se on ihan normaalia. 

Vierailija
330/566 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

130 pojoa ja olen diagnosoitu aspergeri. Nainen myös. Piirteet näkyy naisissa ja tytöissä eri tavoin, kun pojissa, jotka onkin helppoja diagnosoitavia. Tytöt pystyvät piilottamaan piirteitään. Ja usein Diagnoosi tulee vanhempana kun ei jaksa enää esittää. Pojallani 11v on as-piirteet-dg ja pisteet oli 116, tyttärelläni (ei dg vielä, vain add epäily) pisteet olivat 131. Eli tyttö porhaltanut elämässä kaksoisveljensä vanavedessä "tutkan alla", vaikka onkin enemmän autistinen ajttelulaan, kuin veljensä. Siis minun näkemykseni mukaan. Ja tytöllä vahvat aistiyliherkkyydet, kuten itsellänikin. Jos testit antaa isoja lukuja, kannattaa tehdä muitakin testejä ja jos kaikki antaa samaa tulosta ja epäilee itsekin olevansa kirjolla, pyytäkää lähete tutkimuksiin. Elämänlaatu parantunut huomattavasti itsellä, kun olen saanut nimen omille omituisuuksilleni.

Ja sille, kuka sanoi, että kannattaa tsekata, onko jotain mt-häiriötä, sanon, että itselläni ja monella muulla assilla on ollut ensin kaiken maailman diagnooseja, kunnes ne on purettu Aspergerin vuoksi. Eli yleisesti ottaen noku psykiatrit eivät osaa aspergeria epäillä, saati diagnosoida. Ja sitten annetaan kaikenlaisia diagnooseja ja lääkkeitä.. Eli kirjolla olo saattaa näyttäytyä toki muultakin, mutta totuus voikin olla autismin kirjon häiriö. Yleisin on kaksisuuntainen, masennus ja rajatilahäiriö, mitä olen kuullut.

Että jos ei tiedä, mene lekuriin ja etsi joku, joka asiasta tietää jotain. Älä Kuuntele ketään, joka netissä kertoo sinulla olevan joku mielen sairaus, jos koet että näin ei ole.

Ja kuka tahansa psykiatri ei käy diagnoosintiin vaan nimenomaan neuropsykiatri. Siellä kyllä poissuljetaan kaikki muu ja vastaukset löytyy.

Terkuin: neuroepätyypillinen, silti normaali ihminen

Vierailija
331/566 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 123 pistettä ja minulle on diagnisoitu autistiset piirteet.

Vierailija
332/566 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 4 sekuntia ja testipistemääräsi on 75 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.

Vierailija
333/566 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 min 21 sek, 94 p.

"Sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa."

Vierailija
334/566 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

71 pistettä, ei asperger, mutta sen kyllä tiesin. Minusta yllättävää että esim. kielellisesti tai matemaattisesti lahjakas yhdistetään aspergeriin, miksi ihmeessä "normaali" ei voisi olla lahjakas näillä aluieilla? Tai että välillä viihdyn ihan hyvin omassa seurassani ja tarvitsen paussia toisista ihmisistä, se on ihan normaalia. 

Sain 74, ei asperger, ja mulla noita samoja, joista se kertyi. Mutta sehän onkin testin tarkoitus, että kun riittävän moni erillinen piirre kerryttää pistepottia, aletaan olla aspergerin puolella. Satunnaiset yksittäiset piirteet noissa melkeinpä kaikissa asioissa ovat osa normaalia ihmisten vaihtelua. Jotakuta on kiusattu, toinen on jossain lahjakas, kolmas vahvasti introvertti, neljäs arkiasioissa kömpelö ja niin edelleen. Sitten kun tätä kaikkea osuu poljon yhteen ja samaan henkilöön, normaalin vaihtelun sijaan puhutaan jo neurologisesta erilaisuudesta. 

Vierailija
335/566 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

122 pistettä 6min 9 sek

Ei ole diagnoosia, mutta en ole käynyt tutkimuksissa.

2 ammattilaista(psyk. sh masennukseen apua hakiessani ja psykoterapeutti autististen lasten vanhemmille tarkoitetulla kurssilla) on asiaa epäillyt.

Vierailija
336/566 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 104 pistettä ja tuon mukaan ei ole mitään... Käytin siis noin 11,5min tuohon. Jotenkin silti epäilyttää että olisi jokin lievä silti D:

Vierailija
337/566 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JokuNörttu kirjoitti:

Sain 104 pistettä ja tuon mukaan ei ole mitään... Käytin siis noin 11,5min tuohon. Jotenkin silti epäilyttää että olisi jokin lievä silti D:

En osannut sit kirjottaa nimimerkkiä ::D

Vierailija
338/566 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

67 ja reilut 4min mobiililaitteella.

Vierailija
339/566 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

112. Testin tekemiseen meni  3,5 minuuttia. 

Minulla ei ole ongelmia ihmissuhteissa ja pitkäaikaisia ystävyyssuhteita löytyy. 

Vierailija
340/566 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 5 minuuttia 45 sekuntia ja testipistemääräsi on 88 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.

No en ajatellutkaan olevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi