Tee tämä ASPERGER-testi ja kerro, paljonko sait pisteitä
Itse en ole ollut testeissä, mutta minulta on usein netissä kysyttykin, onko minulla asperger, joten päätin sitten tehdä testin. Sain 140 pistettä, eli hyvin paljon, mikä viittaa siihen, että minulla voi hyvinkin olla aspergerin syndrooma.
Tässä testi:
Kommentit (566)
Silloinhan tulen velvolliseksi ottamaan puheeksi sen mitä näen?
Mistä minun tulee sitten puhua?
Se on oma sosiaalinen systeemini....
87 pistettä eli tuskinpa on aspergeria.
Käytit testin tekemiseen 7 minuuttia 33 sekuntia ja testipistemääräsi on 77 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.
Piti hetki miettiä lapsuudenajan kysymyksien vastauksia, harvemmin enää tulee tuollaisia muisteluksi yli 50 vuoden takaa :)
Olotiloja muutenkin tulee ja menee.
Sain 87 pistettä, "sinulla ei ole aspergerin syndroomaa", mikä on täysin totta. Minulla on ADHD, joka laittoi joissain kohtaa vastaamaan niin, että pistemäärä selkeästi nousi. Kuitenkin syyt niihin vastauksiin oli täysin erilaiset kuin mitkä asperger-ihmisellä olisi, joten jäinkin miettimään kuinka hyvä testi tämä oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Sain 87 pistettä, "sinulla ei ole aspergerin syndroomaa", mikä on täysin totta. Minulla on ADHD, joka laittoi joissain kohtaa vastaamaan niin, että pistemäärä selkeästi nousi. Kuitenkin syyt niihin vastauksiin oli täysin erilaiset kuin mitkä asperger-ihmisellä olisi, joten jäinkin miettimään kuinka hyvä testi tämä oikeasti on.
Just nuo kysymykset että "huusitko paljon lapsena?" Huusin, mutta täysin eri syystä kuin asperger-lapsi. Ja huudan edelleen.
Tai kiusattiinko sinua? Joo, mutta taas ihan eri syystä.
"Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 21 sekuntia ja testipistemääräsi on 119 eli sinussa on piirteitä, jotka ovat tyypillisiä Asperger-henkilöille." Enpä silti koe olevani Asperger-tyyppi.
"Käytit testin tekemiseen 4 minuuttia 10 sekuntia ja testipistemääräsi on 126 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma."
Minusta testissä on paljon tulkinnanvaraisuutta. Minulla on traumoja ja erityisherkkyyttä. Psykiatrini ei silti ole koskaan esittänyt ajatusta, että minulla olisi Asperger, vaikka itse olen tätä vaihtoehtoa välillä pohtinut. Ajatteluni kun on aika mustavalkoista ja sosiaaliset suhteet hankalia (mutta siinäkin on traumoilla oma vaikutuksensa).
108, ei aspergeriä. Viihdyn kyllä yksin, ja työskentelen mieluiten yksin. Lisäksi yllättävät muutokset ärsyttää ja saavat hermostumaan. Olen epäillyt olevani ainakin jonkin verran assi, mutta ei näköjään sitten.
Sain 90 pistettä, eli testi väittää ettei syndroomaa ole.
71 pistettä ja aikaa käytin 3min 51s.
4 minuuttia 43 sekuntia, 93 pistettä. En olettanutkaan, että olisi asberger-piirteitä minussa, olen vaan totaalisen introvertti :D
111 pistettä, ja käytin viitisen minuuttia. Lääkäri pitää mahdollisena, että minulla on as, mutta tutkimukset ovat kesken.
112 pistettä, eli olisi piirteitä. Tein tän ihan sillä että teinipojallani on hyvin todennäköisesti Asperger, ja halusin kokeilla olisko vaikka multa peritty. Jos se nyt periytyy, en tiedä :)
130. Oon aika varma, että mulla on Asperger ja ehkä ad(h)d. Olin hiljainen ja ujo lapsi, joka tykkäsi videopeleistä . En tykkää katsoa ihmisiä silmiin, sosiaaliset tilanteet on hyvin hankalia. En osaa olla luontevasti porukassa ja uusien ihmisten kanssa. Koulussa oli lamaannuttava esiintymispelko. Pärjäsin hyvin matemaattisissa aineissa ja englannissa. Kavereita on jäänyt lukiosta muutama mutta en jaksa tavata heitä kuin harvoin. Työ vie kaiken energian kun joudun soittamaan ja sosialisoimaan ihmisten kanssa. Vedän roolia ja koitan miellyttää ihmisiä. Onneksi työhön kuuluu myös paljon yksin tekemistä joka lataa mun akkua. Aikuisiällä aloin harrastaa yksilöurheilulajeja joista saan energiaa. Tosin yleensä vain yhtä lajia kerrallaan mikä nyt sattuu kiinnostamaan sillä hetkellä. Mun on vaikeaa aloittaa tekemään mitään ja keksin yleensä parempaa tekemistä kun pitäisi tehdä jotain. Suurin osa vapaa-ajasta menee kotona tv:n ääressä jumittaessa. Aion hankkiutua tutkimuksiin.
Kyllä minä sen näen mutta en jää sitä vatvomaan.