Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tee tämä ASPERGER-testi ja kerro, paljonko sait pisteitä

Vierailija
10.12.2016 |

Itse en ole ollut testeissä, mutta minulta on usein netissä kysyttykin, onko minulla asperger, joten päätin sitten tehdä testin. Sain 140 pistettä, eli hyvin paljon, mikä viittaa siihen, että minulla voi hyvinkin olla aspergerin syndrooma.

Tässä testi:

http://xestia.net/testit/asperger.php

Kommentit (566)

Vierailija
301/566 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

152 pistettä. En ole vielä saanut diagnoosia, asia on kesken.

Vierailija
302/566 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 min ja 19sek, mitähän tämä aika nyt sitten kertoo? Minä seurasin Uuno Turhapuroa samalla.

78 pistettä, ja minua on kerran täällä palstalla epäilty aspergeriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/566 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

68 jeee

Vierailija
304/566 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

78 pistettä. Ei aspergeria.

Vierailija
305/566 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku fiksu voisi vastata tähän.

Jos näen sinun vaikean olotilasi tai tunteesi, ja osoitan sen sinulle, niin mitä kuvittelet, että pystynkö toimia silloin samalla tavalla kuin jos en osoita sitä, että näen sen?

Anteeksi mitä että?

Vierailija
306/566 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 27 sekuntia ja testipistemääräsi on 123 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma.

Asperger testin tulos vaihtelee asteikolla 53 - 159 . Tämä testi ei riitä lääketieteellisen diagnoosin tekemiseen!

Kysymykset on tällaisissa testeissä vähän rajoilla, että miten tuohonkin nyt vastaisi. Kärjistetty esimerkki itsestäni, että viihdyn kyllä työpaikalla toisten kanssa oikein hyvin, mutta en voi suorittaa samaa hommaa. Kotona lakanan vetäminen, viikkaaminen ja mankelointi sujuu multa yksin paljon paremmin.

Vierailija
307/566 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 88 pistettä, ja sanottiin ettei minulla ole aspergeriä.

Vierailija
308/566 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 25 sekuntia ja testipistemääräsi on 63 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.

Vierailija
309/566 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testin tulos 109, eli minulla ei ole aspergerin oireyhtymää.

Oikeasti minulla on diagnoosi Aspergerin oireyhtymästä.

Vierailija
310/566 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi ketjussa ylempänä jotain asperger-naisten arjesta? Niin siis olen 45v nainen ja minun 'outouteni' tuli esille jo pienenä, mutta silloin ei edes tiedetty mikä on asperger tai ADHD. Olen aina ollut ulkopuolinen ja kiusattu. En edes pitänyt toisista lapsista, minun mielestäni he olivat liian lapsellisia. (Juu tiedän kyllä, että oli outoa ajatella niin) Minä olin taiteellisesti lahjakas jo alle 10vuotiaana ja käytin aikani mielummin yksin. Eniten arkipäivää haittaa hahmotushäiriö, en pysty painamaan mieleen toistuvia rutiineja, en aina näe asioiden syy-seuraus-suhdetta, en ymmärrä suullisia ohjeita, jotka koostuvat useammasta osasta. (Teet ensin näin ja sitten näin ja sitten jatkat...) Puhelimessa puhuminen huvikseen on minulle kauhistus. Mietin vain koko ajan mitä minun pitäisi sanoa ja missä vaiheessa puhelun tulisi loppua. Yleensä keskustelen vain viestien välityksellä. Tunteiden näyttäminen on vaikeaa ja tulkitsen toisia helposti väärin. En suostu syömään mitää epäilyttävää(minun mielestäni epäilyttävää), en myöskään koske mihinkään päiväysvanhaan. En pidä mausteista. Laitan aina samoja ruokia. Pidän järjestyksestä ja järjestelmällisyydestä. Työhuoneeseeni ei ole asiaa kellään muilla kuin kissoillani. Jos miesystävä haluaa läppäriä hetkeksi lainaan, siirrän koneen siksi aikaa keittiöön. Lapsuudenkodissa minulla ei ollut yksityisyyttä ja se oli ahdistavaa. Tällä hetkellä olen taideopiskelija eli arjessa on tavallista enemmän haasteita. Joku muukin taisi mainitsi tämän, että aspergerit ovat kiinnostuneita lähinnä vain omista asioistaan. Joidenkin mielestä se on negatiivista, mutta ainakaan meistä ei saa juoruakkoja.

Vierailija
311/566 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 102. Minulla on diagnosoitu asperger (:

Vierailija
312/566 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

140 pistettä, todennäköisesti sinulla on Aspergerin syndrooma.

Onhan sitä epäilty, mutta tiettyjä tyypillisinä pidettyjä piirteitä en itsessäni tunnista - tajuan esim. vitsejä ja sarkasmia, osaan suodattaa sanomisiani tilanteen mukaan, eikä mulla ole mitään pakonomaisia rutiineja eikä toisaalta mitään poikkeuksellisia lahjakkuuksia. Mulla on kyllä diagnosoitu eristäytyvä persoonallisuushäiriö jossa on osittain samoja oireita.

Vierailija
313/566 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

64, ei aspergeria. ADHD tosin löytyy.

Vierailija
314/566 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

74 ei aspergeria

Masennus ja sen toimintamallit luultavasti nosti pistemäärää, ja ehkäpä olenkin tutkijatyyppiä.

Vierailija
315/566 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

101 eli ei ole, mutta asperger on ominaisuus, ei sairaus. Mihin se suvaitsevaisuus erilaisia ihmisiä kohtaan loppuu, kun kyseessä on asperger.

Vierailija
316/566 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaali. Aspergerit eivät tunnista kasvojen ilmeitä.

Vierailija
317/566 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 126 pistettä. Voisin olla asperger.

Vierailija
318/566 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arveluttaisiko että diagnosoidun oireyhtymän vuoksi joutuisi herkemmin epäilyksenalaiseksi? 

Vierailija
319/566 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

73 pointtia. Ei kuulemma ollut.

Vierailija
320/566 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 90. Minulla on jonkin verran aspergertyyppisiä piirteitä, koska on add. Lähinnä aistisäätelyn ja lepoajan suhteen olen herkkä. Vaikka tykkään ihmisvilinästä ja sosiaalisesta toiminnasta, tarvitsen myös omaa hiljaista aikaa niistä palautumiseen. Tykkään myös keräillä ja järjestellä asioita. Keräilyyn liittyy lähinnä omia esteettisiä mieltymyksiä esimerkiksi peltirasiat, pohjoismainen designlasi, jos olisi enemmän rahaa niin kuvataide. Voisin myös olla helposti mauste/kahvi/tee/kaakaohifistelijä, mutta olen tehnyt tietoisen valinnan olla tekemättä arjestani liian riippuvaista mieltymyksistäni. Ihan siksi, että hifistelyni menisivät äärimmäisyyksiin jos antaisin niille pikkusormen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän