Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen lahjoihin menee 600 euroa

Vierailija
09.12.2016 |

Vaikka miten vaan laskisi? Onko mielestäsi iso vai pieni summa?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt sitä, kun uutisoidaan, että 'näin ja näin paljon' käytetään rahaa joululahjoihin. Ja se summa on jotain 250-300e. Oikeasti? Itse olen lapseton ja siitä huolimatta menee vähintään tuplasti tuo summa ihan pelkkiin lahjoihin. Siitäkin huolimatta, että lahjottavia on 'vain' oma mies, vanhemmat, yksi sisar ja hänen lapsensa. Ja en osta 'kalliita' lahjoja - ehkä jollekin kirjan ja suklaata, toiselle liput johonkin tapahtumaan, kokoan pienen herkkukorin, lapsille dvd- tai peli... Mutta aina, vaikka miten yrittäisi säästellä, ei tuo 300e riitä millään...

Että jos on lapsia ja sitten vielä sukulaisia, joita haluaa muistaa... Mitä ihmettä ja kenelle nämä 'keskiverto-suomalaiset' ostavat?

Eli en ihmettele lainkaan ap:n rahasummaa muutamaankin  lapseen.

Kyllä mä saan alle 50 eurolla ostettua lahjat mun läheisille. Laitan sulle mitä itse olen ostanut niin ehkä osaat ajatella toisin:

Miehelleni: kirja ja punaviinipullo 40e

Miehen vanhemmille ja omille vanhemmille: paikallinen laulaja käy jouluaattona laulamassa (säestää kiraralla) varpunen jouluaamuna ja toivottaa hyvää joulua meiltä koska emme itse pääse paikalle ja he eivät halua materiaa. Hinta 50e yhteensä

Kummilapselle: leffaliput ja lupaus mennä leffaan häne kanssaan 28e

Siskolleni: nahkahanskat 40e

Miehen siskolle: laadukasta suklaata 25e

Miehen veljelle: itsetehtyä saaristolaisleipää ja itse loimutettu lohi 35e

Ystävälleni: juustotarjotin ja hillo, keksi ja viinipullo 34e

Mummolleni: suolattuja sieniä (itsekeräämiäni) ja vesa-matti Loirin joulu cd 20e

Siinähän ne mun ostamat, ei lähellekkään 300e ja lahjottaviakin on 11 ja tiedän että kaikki ovat iloisia lahjastaan.

Näin ohiksena muutama kysymys -  ostatko miehellesi 'käytetyn' kirjan - uudet kirjathan maksaa sen 30-40e vai onko viini alahyllyltä (en itse kehtaisi ikinä lahjoa ketään alle 15e viinillä)?

Ja minkä merkkistä/mistä maasta on ostettu laadukas suklaa 25e hintaan?

Mitä keräät juustotarjottimelle ja mikä on sen kanssa lahjoitettu viini? Ja vielä hillokin tuohon hintaan... Ööh mistä ja mitä?

En ole tuo kirjoittaja mutta jos osaa käyttää hyödykseen kaikki black fridayt, asiakasomistajapäivät, mammuttimarkkinat niin hyviä kirjoja saa -20% tai enemmänkin. Just pari viikkoa sitten oli Turun sokoksella kaikki tavarat -30%, harmitti kun en itse päässyt paikalle.

Hyvää viiniä saa vaikka laivalta alle 15 eurolla, tai sitten mulla on vaan käynyt tuuri kun joka kerta kun menen laivalle niin on joku viini tarjouksessa.

Leonidaksesta mm. Saa hyvää suklaata jo ihan kivan paketin verran 25 eurolla.

Ja 34 eurolla saa todella hyvän juustotarjottimen, hyvistä käsinpakatuista juustoista.

Toki kaikkeen saa menemään vaikka monta sataa, mutta fiksu osaa käyttää rahansa hyvin ja saa hyvät lahjat halvalla niinkuin esimerkissä oli.

Vierailija
22/32 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt sitä, kun uutisoidaan, että 'näin ja näin paljon' käytetään rahaa joululahjoihin. Ja se summa on jotain 250-300e. Oikeasti? Itse olen lapseton ja siitä huolimatta menee vähintään tuplasti tuo summa ihan pelkkiin lahjoihin. Siitäkin huolimatta, että lahjottavia on 'vain' oma mies, vanhemmat, yksi sisar ja hänen lapsensa. Ja en osta 'kalliita' lahjoja - ehkä jollekin kirjan ja suklaata, toiselle liput johonkin tapahtumaan, kokoan pienen herkkukorin, lapsille dvd- tai peli... Mutta aina, vaikka miten yrittäisi säästellä, ei tuo 300e riitä millään...

Että jos on lapsia ja sitten vielä sukulaisia, joita haluaa muistaa... Mitä ihmettä ja kenelle nämä 'keskiverto-suomalaiset' ostavat?

Kyllä mä saan alle 50 eurolla ostettua lahjat mun läheisille. Laitan sulle mitä itse olen ostanut niin ehkä osaat ajatella toisin:

Miehen vanhemmille ja omille vanhemmille: paikallinen laulaja käy jouluaattona laulamassa (säestää kiraralla) varpunen jouluaamuna ja toivottaa hyvää joulua meiltä koska emme itse pääse paikalle ja he eivät halua materiaa. Hinta 50e yhteensä

Mummolleni: suolattuja sieniä (itsekeräämiäni) ja vesa-matti Loirin joulu cd 20e

Siinähän ne mun ostamat, ei lähellekkään 300e ja lahjottaviakin on 11 ja tiedän että kaikki ovat iloisia lahjastaan.

Oliko nää nyt sitte niin huonot lahjat vai miksi alapeukut? Ei toki tarvi selittää mutta mielenkiinnosta kyselen:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, joka sanoit saavasi ostettua lahjat läheisillesi alle 50 eurolla: Höpö höpö. Nopeasti päässä laskien sinulla meni lahjoihin 272 euroa.

Vierailija
24/32 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä, joka sanoit saavasi ostettua lahjat läheisillesi alle 50 eurolla: Höpö höpö. Nopeasti päässä laskien sinulla meni lahjoihin 272 euroa.

Tarkoitin tietysti per henkilö, viitaten lainaamaani viestiin jolla ei kolmesataa euroa edes riitä 5 henkilön lahjoihin (tarkoitaa siis että yhden henkilön lahja maksaa yli 50 euroa)

Vierailija
25/32 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän. Mieheni on pitänyt periaatteena jompitkään, että lahjoihin (sekä merkkipäivä että joulu) käytetään aina vähintään 10.0000/lapsen ikävuosi. Tänä jouluna olemme varanneet 3, 5 ja 11 vuotiaiden lahjoihin yhteensä 180.000 euroa. Myös isovanhemmat sekä muutnsukulaiset toki tuovat omat lahjansa.

Vierailija
26/32 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille jotain pientä 5-20e lahja yhteensä alle 100e kaikkien lähisukulaisten lahjoihin

itsekään mitään toivo ja alkanut meneen ihan mahottomaksi toi lahja hömpötys

lapsille vielä ymmärrän mutta että aikaiset ihmiset hössöttävät toistensa lahjoista

okei omalle kullalle tuli ostettua vähän kalliimpaa

Vierailija
27/32 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä keksit muutamaan? Otsikossa lukee lapsen. Yhden lapsen. Mun mielestä on paljon yhden lapsen lahjoihin, mutta kukin tyylillään. Meillä lapset saavat lahjoja ehkä n. 150-200 eurolla kumpikin.

Vierailija
28/32 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä hankitaan vaatteita, leluja urheiluvälineitä,elektroniikkaa ympäri vuoden. Tarpeeseen ja hyvien tarjousten sattuessa kohdalle. Eipä sitten oikein jää jäljelle mitään mitä erityisemmin jouluna toivoisi lapset tai aikuiset. Yhä enemmän siirrytty siihen, että kaikki saamiset ei painotu jouluun ja yhteen päivään. Jos kerralla tulee hirveä tavaraähky ei sitä arvosta eikä ehdi nauttia mistään. Yhtenä joinain vuosina, kun jouluna on ollut paljon paketteja jouluna ei lapset ole jaksaneet edes avata kaikkia kerralla ja esim legopaketteja ja askartelujuttuja on jätetty aloittamatta ja koottu joskus helmikuussa.

Meillä lapset saivat kaiken haluamansa pitkin vuotta, mutta eivät arvostaneet saamaansa yhtään enempää kuin jos saisivat kaiken vasta jouluna. Sen vuoksi palasimme takaisin käytäntöön, että toiveet toteutetaan synttärinä ja jouluna eikä pitkin vuotta.

Vierailija
29/32 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aika pieni summa meillä menee 2k per nuppi :D joulu on kummiski kerran vuodessa ja lapset kasvavat hyvin nopeasti me olemme aina panostanut jouluun/uuteenvuoteen/synttäreihin rahallisesti täysillä.

Vierailija
30/32 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.45€ meni kolmen parin ja miehen lahjoihin.

Vierailija
31/32 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoista jotka luettelit tulee n 270 e ja siitä puuttuu vielä jokunen lahja jos 11 ihmistä lahjot. 

Vierailija
32/32 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat naurettavia. Ei saa kuluttaa edes jouluna enemmän kuin välttämättä tarvitsee, eikä tällä ole mitään yhteyttä siihen, mikä on perheen taloudellinen tilanne. Tuo 600 euroa tai yli meni ainakin eräänä jouluna helposti, kun ostimme lapselle tabletin, laadukkaita akvarellivärejä, -siveltimiä ja -paperia sekä muutamia leluja. Rahatilanteemme on hyvä. Jos olisi ollut huonompi, olisimme tietysti ostaneet vähemmän. Velaksi emme elä. Törsääminen ei ole itseisarvo eli jos kallista ostettavaa ei ole, rahaa menee vähemmän.

Eipä tule mieleen edes laskea noin tarkasti, paljonko lapsen lahjat maksavat ja eikä varsinkaan tule mieleen antaa mammaraadin päättää, miten voimme rahamme käyttää.