Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaisko joku oikeasti kertoa faktaa, että näkeekö lääkäri potilaan tiedoista tarkat päivämäärät MILLOIN ON HAETTU LÄÄKKEET APTEEKISTA?!

Vierailija
09.12.2016 |

Jos haen apteekista lääkkeet vaikka 25.5.2017 ja määrä vaikka 100 tabua niin näkeekö lääkäri koneelta ne tiedot?

Vai näkeekö ainoastaan mitä lääkettä on kirjoitettu, minkälaisella määrällä ja annostus paljonko pitää ottaa, mutta ei näe tietoja, onko lääkkeet ylipäätänsä haettu ja jos on haettu niin milloin?

Kanta sivuilta ainakin itse näen mikä päivämäärä on lääkkeet haettu niin mietin että näkeekö lääkäri samat. Laitoin reseptietoihin sen luovutuskielto homman, mutta tiedän, että lääkäri ne siltikin näkee, mutta EN TIEDÄ MITÄ KAIKKEA TIETOJA SE NIISTÄ NÄKEE !!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee. Sori, ei tuu onnistuu sun kikkailut.

Vierailija
2/35 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo hakenu lääkkeitä ku muutaman kerran ja ei oo oma lääkäri koskaan sanonu tai kysyny mitään vaikka koneelta mun tietoja on kattonu. en tiedä eikö se vaan oo asiaa huomannu tai ei oo edes tarkkaan koneelta kattonu.

eikai se mitään haittaa, vaikka se näkeeki ja asiasta mainitsee? sanot mikä on syy, miks et oo hakenu. ei se sen kummempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä nyt on kyse? Mitä varten et halua että lääkäri näkee milloin hait lääkkeet? Mistä lääkkeistä on kyse?

Vierailija
4/35 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma tässä nyt on vaikka näkeekin? Sitä ei näe, panetko lääkkeet kotona suuhusi vai et. Toisaalta apteekki ei toimita sinulle kerran viikossa sataa bentsoa vaikka reseptejä löytyisikin.

Vierailija
5/35 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee tarvittaessa, mutta käytännössä lääkärillä tuskin on aikaa tai kiinnostusta tarkistaa asiaa, ellei se ole potilaan hoidon kannalta olennaista.

Vierailija
6/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on masennuslääkkeestä. Olen sanonut kymmeniä kertoja tälle lääkärilleni, etten halua syödä tätä lääkettä. Ei ota kuuleviin korviinsa. On jopa "uhkaillut" etten saa pian Kelalta sairauspäivärahaa jos en syö lääkkeitä.

Siksi olen koittanut niitä edes apteekista hakea, vaikken söisikään, juuri tämän takia, että jos se koneelta näkee olenko hakenut vai en. Ja jos en ole, alkaa taas saarnaus asiasta.

Mutta nyt en ole pitkään aikaan lääkkeitä apteekista hakenut ja torstaina aika tälle lääkärille niin mitähän lie sanoo. Jos siis edes asiaa huomaa.

AP

Vierailija
7/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on masennuslääkkeestä. Olen sanonut kymmeniä kertoja tälle lääkärilleni, etten halua syödä tätä lääkettä. Ei ota kuuleviin korviinsa. On jopa "uhkaillut" etten saa pian Kelalta sairauspäivärahaa jos en syö lääkkeitä.

Siksi olen koittanut niitä edes apteekista hakea, vaikken söisikään, juuri tämän takia, että jos se koneelta näkee olenko hakenut vai en. Ja jos en ole, alkaa taas saarnaus asiasta.

Mutta nyt en ole pitkään aikaan lääkkeitä apteekista hakenut ja torstaina aika tälle lääkärille niin mitähän lie sanoo. Jos siis edes asiaa huomaa.

AP

Ookkei, siis sulla on masennus, jonka takia olet sairauspäivärahalla, ja johon hoitona lääkärisi on määrännyt lääkettä.

Sinä et suostu lääkettä ottamaan, eli hoitamaan sairauttasi, vaan pyrit huijaamaan lääkäriäsi tässä asiassa.

Ongelma johtuu siis täysin sinusta. Sun käytöksesi on epärehellistä ja motiivisi lääkkeestä kieltäytymisestä epäselvä, sinähän näytät vaarantavan oman mielenterveytesi.

Jos lääke ei sinulle sovi, miten et pysty keskustelemaan asiasta hoitavan lääkärisi kanssa? Sovitte että vaihdat lääkettä tai lääkärisi (jos terveysasemalla) voi antaa lähetteen psykiatrille, jotka osaavat arvioida lääkkeiden sopivuutta.

Vierailija
8/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ookkei, siis sulla on masennus, jonka takia olet sairauspäivärahalla, ja johon hoitona lääkärisi on määrännyt lääkettä.

Sinä et suostu lääkettä ottamaan, eli hoitamaan sairauttasi, vaan pyrit huijaamaan lääkäriäsi tässä asiassa.

Ongelma johtuu siis täysin sinusta. Sun käytöksesi on epärehellistä ja motiivisi lääkkeestä kieltäytymisestä epäselvä, sinähän näytät vaarantavan oman mielenterveytesi.

Jos lääke ei sinulle sovi, miten et pysty keskustelemaan asiasta hoitavan lääkärisi kanssa? Sovitte että vaihdat lääkettä tai lääkärisi (jos terveysasemalla) voi antaa lähetteen psykiatrille, jotka osaavat arvioida lääkkeiden sopivuutta.

taidat olla itse lääkäri ammatiltasi kun noin puolustavasti puhut masennuslääkkeistä. kaikille ei masennuslääkket sovi eikä todellakaan kaikki lääkärit kuuntele mitä potilas sanoo. tuputetaan vaan niitä paska lääkkeitä vaikka se ei potilaalle sopisikaan. esim tulee sivuoireita. tai vaikka vaan sanoo syyksi etten vaan halua syödä, sitten tulee leima paperiin että potilas ei halua hoitaa itseään. hoitaa kun voi muutenkin kun myrkkyjä syömällä.

Vierailija
9/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on lääkäri kysynyt lupaa saako tarkistaa lääkkeeni. En siis vastaanotolla muistanut lääkekuurien nimiä mitä olin edellisenä talvena syönyt. Lääkkeet oli määrännyt terveyskeskuksen lääkäri ja lupaa kysyi Meilahden sairaalan lääkäri. Jostain eri järjestelmästä hän ne katsoi.

Vierailija
10/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano sille ettei ollut rahaa hakea niitä vielä jos tulee puheeksi. En usko että kenelläkään lääkärillä riittää aika/mielenkiinto kytätä yksittäisen potilaan lääkehakuja. Mistä ne ees näkee? Apteekista kysymällä?

Muussa tapauksessa, ei kai sun ole pakko niitä nappeja vetää eikä kukaan tiedä syötkö vai et.

Eri asia tietenkin jos olis jotkut psykoosilääkkeet.

Vierailija
11/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mistä ne lääkärit näkee ne tiedot, näkeekö ne heti koneelta kun menevät sinne katsomaan potilaasta kirjotettuja juttuja? 

Täällä sanotaan, että tuskin niillä on aikaa alkaa kyttäämään, onko lääkkeitä haettu vai ei, mutta ei kait se kovin kova urakka ole muutamaa nappia painaa ja on lääketiedot esillä? Tietenkin, jos tää on joku monimutkasempi systeemi, niin ehkä eivät sitten niitä tietoja niin katokkaan. Mutta en tosiaan tiedä.

Joku lääkäri palstalla vois selventää?

Kyllä minä itseä haluan hoitaa ja hoidankin. Mutta mulle on monta kertaa tullut oireita lääkkeistä. On kerännyt nestettä kehoon ja tullut turvonnut olo tai lisännyt ruokahalua --> olen alkanut syömään enemmän --> lihonut. Tai armoton pääkipu, oksettava olo jne. 

Lääkäri ei kuuntele. On vaikea vaihtaa lääkäriä täällä, koska tälläinen tuppukylä, pitää oikeastaan vaan mennä sille, jolle milloinkin sattuu pääsemään.

Yksityiselle voisin toki mennä, mutta se maksaa liikaa.

AP

Vierailija
12/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja näkee saman kuin lääkäri...

Vierailija
13/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se näkee jos menee katsomaan. Eri tietojärjestelmä, mutta ei ole vaikean takana, ja jos sinulla on ollut ongelmia ettet ole ottanut lääkettä niin kyllä hän varmaan tarkistaa asian. Ja tosiaan, hoitajakin sen näkee jos jostain syystä tarvii tarkistaa.

t.hoitsu

Vierailija
14/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutessaan lääkäri näkee minä päivänä olet hakenut mitäkin lääkettä ja mistä apteekista ja kuinka monta kappaletta, nämä tiedot näkee reseptitietokeskuksesta. Kaikkien lääkkeiden katsomista varten tarvitaan lupa mutta lääkärin itse kirjoittamia reseptejä kyseinen lääkäri saa tarkastella ilman lupaa.

Ei näy suorilta missään, pitää erikseen katsoa reseptitietokeskuksesta, mutta ei nyt ole mikään hirveän iso vaiva kuitenkaan.

t. Lääkäri

P.s. Tällä keinoin et myöskään parannu. Valehtelu ei auta. Jos mielialaongelma on hankala, niin joku sivuvaikutus saattaa olla pitkässä juoksussa pienempi paha. Mielialalääkkeissä on todella paljon valinnanvaraa, mutta melko herkästi jonkinlaisia sivuvaikutuksia aiheuttavat. Mutta aika usein oikeasti huonosti voivalta ihmiseltä kuulee, että "ne haitat oli kuitenkin pienenpi paha kun nyt voin kävellä sentään asunnostani ulos" ym.

Vierailija
15/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sano sille ettei ollut rahaa hakea niitä vielä jos tulee puheeksi. En usko että kenelläkään lääkärillä riittää aika/mielenkiinto kytätä yksittäisen potilaan lääkehakuja. Mistä ne ees näkee? Apteekista kysymällä?

Muussa tapauksessa, ei kai sun ole pakko niitä nappeja vetää eikä kukaan tiedä syötkö vai et.

Eri asia tietenkin jos olis jotkut psykoosilääkkeet.

Lääkäri näkee ja masennuslääkkeissä seuraakin käyttöä. Minulla oli laskenut keväällä, etten ole voinut syödä päivittäin, kun hakumäärä ei täsmännyt. Sanoin, että varmasti olen ja jostain näki sitten apteekkien päiväykset, josta näki lääkkeiden riittävyyden. Oli joku alkukevään satsi haettu kirjoitettuun nähden myöhään, kun loppuvuoden määräyksestä oli vielä riittänyt.

Näki vielä, kun kerran olin hakenut reissulla vajaan määrän ja kysyi siitäkin. Siinä oli syynä vain, kun olin reissussa ja lääkkeet oli jääneet kotiin.

Lääkkeitä seurataan, kun katsotaan toimiiko hoito. Jos on tilan heikkenemistä, lienee olennaista onko se tapahtunut lääkkeiden käytön aikana vai onko lääkkeet olleet tauolla.

Vierailija
16/35 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä masennuksen hoito on masennuslääke + terapia tai vastaava. Masennuslääke korjaa aivojen transmitterien romahtaneita tasoja. Kaikille eivät kaikki lääkkeet sovi, siksi pitääkin yhdessä etsiä se sopiva. Mikä ratkaisu se on , että ei yhdessä hoideta? Miksi ylipäänsä edes käyt siellä lääkärillä? Voisit sitten ihan hyvin olla käymättä ja syömättä niitä lääkkeitä samalla, kun et kuitenkaan halua ilmeisesti ns pelata samalla puolella?

Vierailija
17/35 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa sitten vaan sitä saikkua, jos haluaa parantua. Lääkäri ei ota vastuuta sinusta, jos et noudata ohjeita ja veronmaksajat maksaa saikuttelun, kun et halua toipua.

Vierailija
18/35 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö ap, että kusetat tuossa kaikista eniten yhteiskuntaa? Lääkäri yrittää hoitaa sinua, jotta saisi sinut sellaiseen kuntoon, ettei sinulle tarvitsisi maksaa sairauspäivärahaa. Jos haluat vain rahaa, mutta et halua töitä, niin mikset voi hakea toimeentulotukea? Tuo lääkäri on aivan turha välilenkki tuossa, jos et edes halua parantua.

Vierailija
19/35 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä lääkkeet vessasta alas ja selvitä mistä paha olo johtuu ja tee tarvittavat muutokset!

Vierailija
20/35 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehteleva verovaras ei halua parantua vaan palkallista lomaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi