Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postissa hävitetään, varastetaan ja sabotoidaan toimintaa tahallaan-ajetaanko tällä posti alas kokonaan?!

Vierailija
08.12.2016 |

http://yle.fi/uutiset/3-9339209

Lisäksi tulevaisuudessa kirjeposti voi viedä jopa viikon. Mitään tärkeää ei kannata siis enää lähettää postissa, on pakko käyttää kalliita kuriireja ja muita firmoja. Aivan älytöntä. Jokaisessa muussa länsimaassa on toimiva postilaitos.

Kommentit (206)

Vierailija
181/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ainakin ärsyttää koko hemmetin posti tällä hetkellä. Lähetin paketin viime viikolla ja vastaanottaja sai saapumisilmoituksen omaan puh.numeroonsa paketista. Ainut vaan, että paketti oli noudettavissa täältä minun postista. Olivat lajitelleet sen minun postinumeron mukaan.. Noh, chatissa juttelin jonkun kanssa ja tämä lupasi hoitaa paketin sinne minne sen pitikin mennä. Tänään oli paketin vastaanottaja saanut taas saapumisilmoituksen ja edelleen paketti on noudettavissa minun postista.. Olivat taas toimittaneet sen sinne. On jo hivenen vaikeaa tämä. 

Vierailija
182/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monia virallisia asiakirjoja, joita tarvitaan vielä allekirjoitusta ja pelkkä sähköposti ei riitä. Kokemusta hallinto-oikeuksien valituksista. Sähköinen tunnnistautuminen ei siis vielä toimi joka virastossa. Asiakas ei ole syyllinen siihen, että a. Virastot eivät ole ehtineet sähköistyä ja b. Posti heikentää palvelujaan koko ajan ja näistä syistä asiakkaan kustannukset kasvavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, vfuf vfuf vfuf -ihminen: käännähän Ylelle. Siellä puhutaan uutisissakin nyt tuosta Postin paskasta toiminnasta.

Vierailija
184/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun näitä on ollut, niin taustalla ovat olleet mamut. Joulua ennen iskevät, etsivät raha ja lahjapaketteja. Miksi posti palkkaa noita ?

Jäävät kylläkin kiinni. Sitten se juttu vaietaan suvaitsevaisuuden nimissä.

Vierailija
185/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tullut paketit aina perille mutta jostain kumman syystä paikallisen MTT:n kirjeet jäävät jatkuvasti tulematta, aika monta tärkeää lääkäriaikaa jäänyt välistä tämän takia, enkä ole kuulemma ainoa. Ottaa niin päähän kun ihmisten terveydellä leikitään kun postissa ei hommat suju. Postin johto pitäisi laittaa vastuuseen tästä pelleilystä.

Menepä valittamaan, saat vakiovastauksen, se on täysin yksittäinen tapaus. Etkä voi todistaa, että monelle käy samoin.

Vierailija
186/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia tämän vuoden ajalta:

Minulla ja yläkerran naapurilla sattuu olemaan sama sukunimi. Tämä ei koskaan ole ollut ongelma postinjakelun kannalta - ennen tätä vuotta! Nyt ihan viikottain minun ja naapurin postit menevät ristiin. Pyysimme huoltoyhtiötä lisäämään oviimme sukunimen eteen etunimen ensimmäisen kirjaimen eli nyt ovissa lukee "A Virtanen" ja "E Virtanen". Arvatkaa onko auttanut? Ei ollenkaan. Postille on annettu asiasta palautetta lukuisia kertoja ja täysin tuloksetta.

Eikä siinäkään mitään, mutta lisäksi luukustani tipahtelee täysin toisen nimisten ihmisten postia. Joskus asuintalo on sama, joskus asuinkatu on sama, joskus osoitteessa tai nimessä ei ole kerrassaan mitään yhtäläisyyttä.

Posteja on jäänyt seikkailemaan johonkin matkalle. Onneksi lähes kaikki laskut saa nykyään sähköisinä. Silti harmittaa, kun esim. äitini lähettämä syntymäpäiväkortti ei koskaan saapunut.

Lehtitilaus on useammin saapunut myöhässä kuin ajoissa.

Myin Torissa paidan ja se oli vastaanottajalla perillä kahden viikon kuluttua lähettämisestä. Ostaja ehti jo epäillä rehellisyyttäni, kun paitaa ei kuulunut.

Posti sijaitsee 500 m päässä kodistani, joten haen painavatkin paketit kävellen. Olin tilannut uuden melko painavan kodinkoneen ja sain siitä saapumisilmoituksen. Noutaessa kävi ilmi, että hupsistakeikkaa, paketti onkin päätynyt väärään postin toimipisteeseen ja MINUN pitää se sieltä hakea! Siis minä kärsin, vaikka mokaaja on posti! Annoin kyllä todella kiukkuista palautetta, mutta ei silti auttanut muuta kuin lähteä hakemaan pakettia itse sieltä toisesta toimipisteestä, paljon kauempaa.

Tässä ei edes ollut kaikki, mutta nämä kaikki siis menneeltä vuodelta. Vältän Postin palveluiden käyttöä nykyään viimeiseen saakka.

Vierailija
187/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo monesti tilanne paketin postista kotiinkuljetus paketin. Olen ollut kotona kun pakettia ollaan oltu "tuomassa". Eipä ole koskaan kysytty ovikoodia (luki kyllä paketeissa), soiteltu miten pääsee sisään tai edes soitettu ovikelloa. Eipä toi paskafirma nykyään edes toimita kotiinkuljetuspaketteja ovelle asti. Itse olen saanut raahata postitoimistosta sitten myöhemmin kotiin kun postikusti ei ole jaksanut talsia paketin kanssa autonsa ovesta ulos ja tuoda sitä minulle asti. Ihan tasan tarkkaan olen ollut silloin kotona kun ovat muka käyneet ja en ole ollut tavoitettavissa.

Ihan sama dhl:n kanssa joten ei mitään uutta tai yksityistäminen ei mitään muuta. Paitsi sen dhl:n paketin voi sitten hakea postista jonne on sen kuriiri tiputtanut väittäen että on muka käynyt ovella. Ilman postia en tiedä miten kävisi. Ompahan ainakin paikka josta hakea sen.

DHL tekee joskus samaa, mutta olen ollut siihen tyytyväisempi. Niiden kanssa voi ainakin sopia ilmaiseksi uuden ajan ja usein siinä tapauksessa ainakin tulevat silloin kun sanovat. Postin kanssa olen joutunut kantamaan raskaat tavarat itse kotiin. Niiden kuljetuksista olin maksanut kalliimman lähetyksen postille ihan sen vuoksi ettei minun tarvitsisi niitä raahata yksin postitoimistosta asti.

Paitsi ettei voi kun toimittivat paketin postiin josta jouduin sen hakemaan vaikka maksoin dhl:lle kotiinkuljetuksesta. Dhl:n takia jouduin kuljettamaan painavat tavarat fillarilla kahden kilometin päästä. Olen kyllä useasti ollut kotona kun ovikello soi ja siellä postiljooni antaa paketin samalla kun on kuljettamassa muutakin postia. Olen tyytyväisempi postiin.

Miten tämä on mahdollista koska DHL laittaa tekstiviestin ennen toimitusta josta voi valita esim. Haluaako paketin automaattiin (pienet paketit), tuodaanko aikavälillä 13-17, toimitetaanko seuraavana päivänä tai töihin ja jopa että paketin saa jättää ovelle ilman kuittausta. Ei ole ollut ikinä dhl:n kanssa ongelmia, lisäksi plussaa siitä että jos toimittavat terminaaliinsa illaksi niin nämä paikat ovat yleensä auki kauemmin kuin surkeat postit. Tästä syystä käytän matkahuoltoa ja ärrää, saa paketit yhdeksältä illallakin eikä tartte ajaa tuhatta ja sataa töiden jälkeen klo 17 sulkeutuvaan postiin.

Vierailija
188/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tänävuonna niin paljon harmia postin kanssa toimimisessa ettei mitään järkeä.

Laskut ja muut kirjeet tulee ihan miten sattuu, monesti laskussa eräpäivä jo mennyt. Sairaalasta tuli kutsu leikkaukseen kolmea päivää ennen, edellisenä päivänä olisi pitänyt viimeistään käydä labroissa, lähete samassa kuoressa. Sain labrat onneksi hoidettua pikana kun soitin sairaalaan ja kerroin tilanteen, muuten olisi aika peruuntunut ja saattanut siirtyä vaikka kuinka pitkälle. Kirje oli päivätty 11 päivää ennen saapumista.

Postin pakettiautomaatista menin hakemaan pakettia ja se oli tyhjä. Soitin postiin ja sieltä sanottiin ettei ole mahdollista eli syytettiin valehtelijaksi. Tein kuitenkin katoamisilmoituksen ja kappas - paketti löytyi viikon päästä, postin hallussa oli edelleen.

Lähetin ystävälleni yhden nahkarannekkeen kaupungista a kaupunkiin b. Välimatkaa 100 kilsaa. Kirje meni perille puolentoista kuukauden päästä. Kaverin naapurin postilaatikkoon joka ystävällisesti toimitti paketin eteenpäin.

Nyt ei oo tullut postia omalla nimellä kai viikkon mitä kovasti ihmettelen. Tai no en ihmettele, kai ne on naapurin laatikossa. On ne sinne menneet ennnenkin, kuten myös naapurin postit mulle. Yhdessä ollaan sovittu et palautellaan toisilemme. Harmi et naapuri on Vietnamissa ja laatikko lukollinen. Tulee takaisin viikon kuluttua. Toivottavasti ei eräpäivät pauku. Tuosta leikkauksesta odottelen epikriisiä ja tulosta koepaloista. Hohhoijaa.

Vierailija
189/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla postin fb-sivuilla kyllä aika äkäistä kommenttia...

Vierailija
190/206 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bernerin juoni, että pääsee yksityistämään

Yle, posti, koululaitos ja poliisi nyt saatu sekaisin, ai niin ja sairaanhoito&sosiaaliala.  Ei nyt muuta tule mieleen, kun melkein kaikki toimii.

Vierailija
191/206 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna on tosiaan tapahtunut melkoinen muutos Postin toiminnassa. Olen tilannut paketteja mutta en ole saanut niistä lähetyskoodia tai mitään ilmoitusta niiden saapumisesta ja sitten olen saanut kissojen ja koirien kanssa etsiä niitä lähettäjän kautta. Ja lopulta on aina selvinnyt, että siellähän se on lojunut päivä tolkulla postin hyllyllä odottamassa noutoa.

Vierailija
192/206 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tunnu toimivan ei.. Kolme viikkoa sitten lähetetyt paperit eivät vieläkään ole tulleet (mukana myös lasku, tätä lähetystä osasin odottaa ja pyysin laskun s-postiini ), valokuvafirman lähetys myös laitettu matkaan kolme viikkoa sitten eikä vaan näy, postia jaetaan väärään taloon, väärään rappuun ja väärään luukkuun. Koko viikolla ei postia ole tullut kuin mainoksia kerran.

193/206 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postin viestintäjohtaja Timo Anttila hämmästelee Uudelle SuomelleDemokraatti-lehden väitettä siitä, että Posti olisi kadottanut koko lehden 10 000 kappaleen torstain painoksen.

"Ihmettelen, mistä tällainen väärinkäsitys on syntynyt, Anttila sanoo US:lle.

Demokraatin päätoimittaja Mikko Salmi on kertonut, että Posti on kadottanut lehdet ja on syyttänyt tapauksesta suoraan Postia.

Että tällaista taas(saa hävetä näitä postin haukkujia) mikä pointti on uhota ja huutaa ja valehdella postin toimimattomuudesta kun se ei enimmäkseen pidä paikkaansa vaan on valehtelua kuten tässäkin ap:n taholta. Onko jotain kehittävää ideaa vai jääkö tämä taas vauva palstan koiramaiselle haukkumiselle vailla yhtään rakentavaa ideaa?

Vuf postiljooni vuf vuf. 

Niin? Jos et tiedä, missä lehdet ovat, niin ihan turhaan kirjoitat.

Ei jatkoon huono provo. Voitko vastata kiitos että mikä pointti on valehdella postin syyllisyyttä? Kiitos kun olet ystävällinen ja vastaat! Kun autosi varastetaan(kuten nuo linkin postit) niin sinuahan on ihan oikein syyttää epäluotettvaksi oman retoriikkasi mukaan. Ei ihan tervettä retoriikkaa, mutta toki kaltaisellesi ihan luontevaa.

Missä postin syyttömyys on todistettu?

Ei syyttömyyttä tarvitse todistaa vaan syyllisyys pitää todistaa. Näin ainakin Suomessa, onneksi "syytön kunnes toisin todistetaan".

Kuka on Posti? Oikeustahona posti on yritys, ei henkilö. Yrityksen kunniaa ei loukata boikotoimalla tai reklamoimalla julkisestikaan. Moni keskustelunnokkaan otettu yritys ymmärtää asian, eikä yritä väittää asiakkaidensa kokemaa vastaan ainakaan, kun tietää asian olevan toisin. Posti suhtautuu isoihinkin vahinkoihin yksittäistapauksina julkisestikin. Ei varmasti paranna työntekijöiden asennetta, eikä asiakas koe sen silloin kantavan vastuutaan.

Mitä se postinsa kadottanutta ilahduttaa, jos posti toimittaa melkein kaikki perille ja melkein ajoissakin? Ei kuitenkaan juuri sitä lähetystä, josta reklamoidaan.

Jos kuitenkin syyllisyydelle haluaa pohjaa, riittänee viestintäviraston määräämät sanktiot.

Vierailija
194/206 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Järjestelmät kuntoon" niin montako lappua sinulle sitten tulee? Minulle tulee vain yksi se jota odotan ja haen sillä sovittuun aikaan mennessä paketin jos ei ole mahtunut luukusta.

Tietenkin lomalla jonkun täyttyisi käydä tyhjentämässä postilaatikko kerrostalossakin(nykyään vain omakotitaloissa), joten säästäisi kyllä aikaa muttei palvelisi asiakasta. Ehkä jos olisi riittävän suuret tai posti sitten säilytelisi mahtumatonta postia pari viikkoa mutta sepä vasta turhaa ajan tuhlausta olisikin käydä yrittämässä mahtuisiko tänään laatikkoon lisää postia.

Johtoportaan palkkoja voi aina laskea totta ja se olisi oikein kantaisivat kortensa kekoon. Kannatan

Vakituisia työsopimuksia tulisi lisätä yhteiskunnassa, pätkätyö altistaa henkisen työkyvyn heikkenemiseen. Kannatan.

Minulle se ei ole päivän päälle se posti mutta sitten varmaan pitäisi laittaa laskuihinkin vaikka viikko lisää(nyt min 2viikkoa) maksuaikaa jos on matkoilla eikä saa postia heti niin voi olla ettei ehdi maksamaan yllättävää laskua.

Niin, viittasin tuolla ensimmäisellä kohdalla tällä palstalla oleviin keskusteluihin, joissa monet ovat sanoneet, että Posti lähettää useita saapumisilmoituksia. Siis lähettävät joillekin jostain syystä tekstiviestin ja sitten vielä sen paperisen lapun. Tämä on turhaa. Tätä tarkoitin, kun kirjoitin, että järjestelmä pitäisi laittaa kuntoon.

Tämä "jostain syystä" on lähettäjä. Vaikka moni firma onkin siirtynyt jo pääasiassa pelkkiin sähköisiin saapumisilmoituksiin, niin joillakin on sitten käytössä edelleen se ihan paperi ja mahdollisesti vielä yksi tai pari eri sähköistä ilmoitusta. Joo, paperi-ilmoituksissa lukee lähettäjänä posti, mutta lähettäjä on vastuussa ilmoitusten määrästä ja laadusta (joskus myös tilaaja, joka on valinnut tilauksen yhteydessä useammankin eri tavan saada saapumisilmoitus).

Vierailija
195/206 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sabotoidaanko posti tällä alas?! Otsikossa. Ja todella moni peukuttaa joopa joo. Mikä onkaan se vaihtoehtonne postille sabotoijat?

no paras vaihtoehto olisi se että posti lopettaisi säästötoimenpiteet.Miksi postin pitäisi olla taloudellisesti jotenkin kannattavaa,verorahoillahan sitä ylläpidetään että kaikille voitaisiin taata hyvät palvelut.Tällaiset säästötoimethan nimenomaan romuttavat koko postin toiminnan.Kukaan ei kohta enää voi,halua käyttää postia koska se ajetaan alas tällaisilla säästötoimilla.

Vierailija
196/206 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun melkein kaikki laskut nykyään saa sähköisenä mutta esim keskussairaalasta ei. On nyt tullut ravattua siellä oikein olan takaa ja odottelen laskuja parista ensiapukäynnistä ja muutamasta osastoyöstä. Tänään vasta tajusin ettei näitä laskuja ole tullut vaikka eka käynti oli jo marraskuun alussa ja ennen ovat tulleet nopsaa. Ei kuin maanantaina soittamaan keskussairaalaan, mitään kalliita muistutusmaksuja tai perintäkuluja ei oo tässä sairastelukierteessa vara maksaa. Eipä oo tullut muutakaan postia nimellä aikoihin, mainoksia vaan.

Vierailija
197/206 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yle 1 jutellaan postista

Vierailija
198/206 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, että noin koulutettu ihminen ei ole oppinut puhumaan, vaan sössöttää jothain lappia.

Vierailija
199/206 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt lajittelutyötä Postissa ja voin kertoa, että yhtäkään kuorta en ole repinyt auki eikä tulisi mieleenikään, mutta jonkin verran tuli myös avatun näköisiä kuoria lajitteluun. En tiedä oliko joku toinen availlut niitä vai olivatko vain repeytyneet laatikoissa, mutta tosiaan minä en ainakaan sellaista harrastanut enkä nähnyt muidenkaan mitään repivän. Ei sillä, että koko osastoa olisin nähnyt tai edes ehtinyt (/jaksanut) kyttäillä muiden työntekoa. Ei sillä, on minulla pahaakin sanottavaa Postista ja esim. asiakaspalvelu heillä on luokatonta.

Vierailija
200/206 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua ainakin ärsyttää koko hemmetin posti tällä hetkellä. Lähetin paketin viime viikolla ja vastaanottaja sai saapumisilmoituksen omaan puh.numeroonsa paketista. Ainut vaan, että paketti oli noudettavissa täältä minun postista. Olivat lajitelleet sen minun postinumeron mukaan.. Noh, chatissa juttelin jonkun kanssa ja tämä lupasi hoitaa paketin sinne minne sen pitikin mennä. Tänään oli paketin vastaanottaja saanut taas saapumisilmoituksen ja edelleen paketti on noudettavissa minun postista.. Olivat taas toimittaneet sen sinne. On jo hivenen vaikeaa tämä. 

Eikä vain varasteta vaan kopioidaan laskuja joita väärennetään niihin tilinumerot !!!! Myös niistä otetaan henkilöllisyyksiä tietoja ja yritysten tietoja tilinumerot. Rahat siirtyy väärille tileille jos ihmettelee miksei näy rahat tilillä tai lasku maksettuna. Yritykset huijaa niin että väittää ettei laskua olisi maksettu siksi kuitit talteen ja tiliote. Myös hyvä seurata tiliä onko outoja nostoja ostoja. Tilisiirtoja ulkomaille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan